הרשמה לניוזלטר

    כלבויניקים של העתיד

    • Lior Frenkel
    • 30 באוקטובר
    • 12 דקות
    ווטסאפ
    Whatsapp
    ווטסאפ
    אימייל
    Email

    עד כמה אתם בטוחים בקריירה שלכם?
    עד כמה אתם יודעים שמה שאתם עושים היום, הוא מה שתעשו בעוד חמש שנים? האם אתם מפחדים להפוך ללא רלוונטים? או שדווקא אתם מאלו שאוהבים להשקיע ולהתפתח כל הזמן?
    כך או כך, כדאי לכם לשמוע סיפור טוב על תירס. כן, תירס.

    סיפור שהיה כך היה: עד בערך למאה התשיעית לספירה, שגשגה במרכז אמריקה ציוויליזציה ענקית. אחת שהקדימה את זמנה – בני המאיה. מדובר היה באחת התרבויות המפותחות ביותר באמריקה. בשיאה היא כללה 14 מיליון תושבים והתפרסה על פני 400,000 קילומטר רבוע. היה להם כתב ייחודי, וידע עשיר באסטרונומיה ומתמטיקה. הם היו סופר-מתקדמים גם במדע ובתרבות.

    בני המאיה.gif

    אז איפה הם עכשיו?

    וואלה, שאלה טובה. שנים שחקרו את זה מכל הכיוונים, מזוויות גיאוגרפיות, היסטוריות, פוליטיות, ארכיאולוגיות – ומתיאוריות קונספירציה ועד תיאוריות על חייזרים. עד שבא ביולוג אחד בשם ג׳ארד דיימונד וגרס – והסביר שהאשם העיקרי בהיעלמותם של בני המאיה, הוא – תירס. תירס?

    ובכן, מתברר שבני המאיה היו מומחים גדולים מאד לתירס. הם טיפחו את התירס, אכלו את התירס, הכינו ואכלו הכל מתירס. בדיקות של שלדי מאיה עתיקים מצאו שלפחות 70% מהתזונה שלהם הייתה עשויה מתירס. מה שהם לא ידעו אז, והיום אנחנו יודעים – הוא שתירס מתיש את האדמה. אחרי כמה שנים של יבולי תירס, האדמה צריכה להתאושש במשך עשור. אבל בני המאיה התעקשו להתמקד אך ורק בתירס.

    אז הם הרחיבו והרחיבו את האדמות שלהם, שותלים תירס על אדמה טרייה, מתרחקים מהכפרים שלהם.

    כשהשתנה מזג האוויר והייתה בצורת… כשתרבות אחרת הכריזה מלחמה… עדיין היה צריך לעזוב הכל, וללכת שעות ברגל כדי לקצור את התירס, אחרת הם ימותו מרעב.

    מה המסקנה?

    בעולם משתנה, להתפקס בדבר אחד עלול להרוג אותך.

    מה?! רגע, מה? איך פותרים את זה? פשוט: מגדלים עוד ירקות.

    אין בעיה עם לגדל המון תירס, ולהיות מומחה בתירס – פשוט היום כבר יודעים לעקור מדי פעם את התירס ולשתול במקומו גידולים אחרים – שמחיים את האדמה ומחזירים לה את הויטמינים והמינרלים שהיא דרושה להם. גם מגדל תירס מדופלם היום צריך לדעת איך לשתול עגבנייה.

    אוקיי, אוקיי, אתם חכמים. קלטתם את האנלוגיה.  גם בשוק העבודה של היום להתמקד רק בירק אחד זה מסוכן. לא רק שהכל משתנה כל הזמן, אנשי העולם החדש מחליפים עבודה כל 18 עד 24 חודשים, ורבים מאיתנו הופכים להיות עצמאיים. אנחנו כל הזמן צריכים לצבור קשרים וכישורים חדשים כדי להיות מוכנים לכל עתיד אפשרי.

    הסלט הייחודי הזה, שנולד מלהיות מקצוען בדבר אחד, אבל גם להכיר מספיק כלים וחידושים כדי לשמור על גמישות בשוק, אנחנו קוראים לו היום:

    פול סטאק פרופשיונאל

    הפול סטאק פרופשיונאלס עובדים במקצועות של העולם החדש שדורשים סלט שם של כישורים – מהכלים הטכניים הכי עכשוויים, ועד לפיפל-סקילז כמו מיומנויות משא ומתן, מיתוג עצמי, פרזנטציה, ניהול ללא סמכות ועוד.

    הרבה מאיתנו עובדים בעבודות שאו הומצאו או הומצאו מחדש בשנים האחרונות – מנהלי ומנהלות מוצר, מנהלי ומנהלות קהילה, מעצבים, מנהלות Customer Success, מנהלי משרד, מנהלות פרויקטים – פרילאנסרים ועצמאיות – אלה המובנים מאליו; אבל גם עורכי דין ומנהלות ואנשי משאבי אנוש – כל אלה מרגישים את השינוי על עורם ונדרשים כל הזמן לרכוש כישורים חדשים כדי להצטיין.

    בואו ניקח לדוגמה מעצב WEB בסטארטאפ –

    ברור שהוא צריך לדעת עיצוב, זה התירס שלו. אבל היום מצפים ממנו לדעת גם לעשות אנימציות – כי מה זה עיצוב לאינטרנט בלי הנפשה, ולדעת קוד – כי איך הוא יגיש עיצוב למתכנתים בלי להבין מה אפשרי ומה לא. או בעברית – כל מעצב היום צריך להיות גם קצת כלבויניק או, כמו שמעצבים אולי יעדיפו שנקרא להם: מולטיטאלנטים.

    והאמת? זה הרבה יותר מעניין להיות ככה. אז זה לא פותר רק את עניין ההישרדות – אלא גם את העובדה שהדור שלנו משתעמם בקלות. העניין הוא, שמערכת הלימודים הקיימת לא ערוכה לדבר הזה. היא עוסקת בהכשרה, שזה אומר לעבור מ-0 ל-1. אתה לא יודע לעשות משהו בכלל? תלמד איקס זמן, תדע לעשות אותו כמו שעושים אותו היום. אבל בפועל? מי שלא לומד הולך אחורה. ואיך בכלל מגיעים מ-1 ל-10? איך הופכים מטאלנט למולטיטאלנט?

    בדיוק בשביל זה בנינו את ג׳ולט. בנינו אותו קודם כל בשבילנו. אבל גם בשביל כל מי שרוצה להתפתח כמונו – ולדאוג שאין לו רק תירס בקורות החיים, אלא עוד כמה ירקות.

    בג׳ולט, לומדים בלמידה נערמת – זה אומר שכל תוכן בנוי כדי לתת ערך בפני עצמו, ושיחד הם יוצרים מקצועיות ייחודית לפי הצרכים של כל אחד. זה אומר, שאפשר להפוך למומחה גדול יותר, אבל גם- לרכוש כישורים וכלים חדשים שיעזרו לך לשרוד ולהצטיין כשהאקלים משתנה.

    אז איזו הכשרה מתאימה לכם ולמולטי-טאלנטים שאתם יכולים להיות? 

    ppc-manager
    • מחקרי תפקיד
    • 13 ביוני
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    כל הפוסטים
    dm-webinar-placeholder
    • קריירה
    • 15 ביוני
    • 3 דקות דק׳

    ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

    כל מה שרציתם לדעת על שיווק דיגיטלי בהייטק החל משכר, סוגי תפקידים, אפשרויות קידום, תנאי קבלה ואיך בכלל נכנסים לתחום
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 13 ביוני
    • 7 דק׳

    10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

    שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות...
    כל הפוסטים
    ראיון טלפוני
    • קריירה
    • 10 ביוני
    • 5 דק׳

    ראיון טלפוני: כך תיצרו את הרושם הנכון

    7 טיפים מעולים שיעזרו לך להתכונן לראיון הטלפוני בהליך הגיוס להייטק
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור רביעי

    חלק רביעי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    קורס ניהול זמן שיעור שלישי
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שלישי

    חלק שלישי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    קורס ניהול זמן שני
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שני

    חלק שני מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    frenkel time
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור ראשון

    חלק ראשון מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    שיווק דיגיטלי b2b
    • קריירה
    • 19 במאי
    • דק׳

    מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי B2B ל B2C

    כל חברת הייטק בתחילת דרכה ניצבת בפני השאלה - מהו האופן הנכון ביותר למכור את המוצר שלנו? התוכנית העסקית של כל חברת סטארט-אפ חדשה צריכה להתחשב בנתונים כמו התחרות הקיימת...
    כל הפוסטים
    • קריירה
    • 13 במאי
    • 10 דק׳

    מילון מושגים בהייטק

    מילון מושגים בסיסי עם מגוון מונחים טכנלוגיים וראשי תיבות שמשתמשים בהם בעולמות ההייטק והסטארטאפים בישראל שכל הייטקיסט צריך לדעת
    כל הפוסטים
    job-role-cs
    • מחקרי תפקיד
    • 12 במאי
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד – מה זה Customer Success Manager

    Customer Success Management היא האסטרטגיה שהחברה נוקטת בה שמבטיחה, בפשטות, את ההצלחה של לקוחותיה. מחקר התפקיד יציג את כל הדרכים להכנס לתפקיד הזה בהייטק, מפות קידום בתוך ארגונים ומה באמת...
    כל הפוסטים
    • מחקרי תפקיד
    • 9 במאי
    • 3 דקות דק׳

    פה זה להייטק – ליאור פרנקל ורותם בן שטרית בראיון על תפקיד ה-CS

    רותם בן שטרית, CSM בחברת Revuze, מספר לליאור פרנקל על התפקיד.
    כל הפוסטים