גדשגדש
שאלות תשובות
-
הביקוש לעובדים בעולם הסייבר בהייטק גדל בכל יום. הסיבה לכך היא פשוטה, כל חיינו סובבים באינטרנט, וכתוצאה מכך, כל ארגון חשוף לפגיעות אבטחת מידע ותקיפות סייבר שיכולות להגיע לנזקים כספיים אדירים ואף נזקים מסכני חיים. לכן התעשייה תמיד זקוקה לאנשים נוספים שיכולים לסייע לארגונים להתמודד עם תקיפות סייבר ולהימנע מתקיפות כאלו בעתיד. בעיתון כלכליסט נכתב: ״תקופת הקורונה היא גן עדן לפשיעת סייבר… כמובן, אנשי מקצוע בתחומי הסייבר היו מבוקשים מאוד גם לפני כן, אבל הצורך במומחי סייבר הפך בתקופה הזאת לאקוטי״.
-
אנשי אבטחת מידע וסייבר צריכים להיות מדויקים, בעלי מוטיבציה ובעלי תשוקה רבה לעולם הטכנולוגי. עליהם להיות בעלי יכולת לראות את הפרטים הקטנים לצד התמונה הגדולה, לא לקבל דברים כמובנים מאליהם ותמיד לחקור כל נושא לעומקו. בנוסף, עליהם להיות עיקשים, בעלי יכולות תקשורת מצוינות ובעלי יכולת תפקוד תחת לחץ. למידע נוסף על תפקיד המגייס בהייטק אנו ממליצים לכם לבקר בבלוג של ג׳ולט שם תוכלו למצוא מחקר מפורט ביותר על תפקיד ה-PT ג׳וניור, אחד מהתפקידים שקורס סייבר של ג׳ולט מכשיר אליהם.
-
הלימודים בקורס Cyber Security מועברים אונליין, בלייב, שני ערבים בשבוע.
בקורס תלמדו את עולם אבטחת המידע והסייבר מהבסיס. החל ממבוא לעולם המחשוב, מערכות הפעלה רלוונטיות, שפות תכנות חשובות ועד פריצות אבטחת מידע נפוצות. מלבד לכך, תלמדו להשתמש בכלים טכנולוגיים בתחום הסייבר שרלוונטיים ל-2024 ונמצאים בשימוש חברות הייטק נבחרות בארץ ובעולם. כמו כן, תלמדו שיטות מתקדמות לניתוח תקיפות סייבר בארגונים. בקורס תלמדו גם יכולות קריירה ומיומנויות אישיות חשובות כמו ניהול פרויקטים ומשימות בעזרת הכלים המובילים בחברות ההייטק, שיעניקו לכם יתרון משמעותי בתהליך חיפוש העבודה שלכם. -
לגמרי. בין אם עבדתם בתפקידי IT או שאתם האנשים שכולם פונים אליהם שנתקע להם המחשב – קורס Cyber Security של ג׳ולט יכול להתאים לכם. בקורס תלמדו את המבוא לעולם המחשוב ואז נצלול לסדנאות מקצועיות בתחום אבטחת המידע שיועברו על ידי בכירים בתעשיית הסייבר שילמדו אתכם כל מה שתצטרכו לדעת כדי לעבוד בתחום. יותר מזה, חלק מהחומר הנלמד בקורס יהווה תחליף לניסיון תעסוקתי, כך שכשתגישו קורות חיים למשרה כלשהי יהיה לכם כבר ניסיון בפרויקט אישי מעשי.
-
זו בהחלט המטרה של קורס Cyber Security בג’ולט ושל הקורסים שלנו בכלל. במהלך הקורס נקיים מיני-האקתון בו נלמד לבנות קורות חיים (CV) בולטים ורלוונטיים, נבנה פרופיל לינקדאין (LinkedIn), נלמד כיצד לצלוח ראיונות עבודה וגם נבצע סימולציות. מלבד זאת, במהלך הקורס נקיים סדנאות אינטנסיביות לקראת מבחני הסמכה שונים וסדנאות פרקטיות בהן תתנסו בעצמכם בתקיפות סייבר שונות. כמו כן, חלק מהשיעורים בקורס עוסקים בפיתוח קריירה שלך ומתן הכוונה מקצועית שתאפשר לך להתמיין לעבודות בתחום הסייבר עם תחושת ביטחון ביכולת המקצועית והכישורים האישיים שלך.
-
היכרות מקדימה עם עולם ההייטק היא תמיד טובה. אך אל דאגה – המטרה בקורס Cyber Security של ג׳ולט היא להכין אותך בצורה הטובה ביותר לעולם הסייבר. בשיעורים הראשונים נלמד את המשמעות של המילים Tech וסטארטאפ, נלמד על המבנה הארגוני של סטארטאפ, על ההבדל בין B2B ל-B2C ועל התחומים השונים בעולם זה. נוודא שתהיה לך היכרות בסיסית עם עולם ההייטק והסטארטאפ לפני שצוללים לעומק החומר של הקורס.
-
ברור! קורס Cyber Security מועבר אונליין, כך שכל התכנים עוברים באופן וירטואלי בלייב דרך פלטפורמת הזום. לכן ניתן ללמוד ולהשתתף ללא תלות במקום המגורים. הפלטפורמה הדיגיטלית של הקורס שלנו נבנתה על ידינו ומאפשרת לך ללמוד ממרצים מחברות הסייבר והסטארטאפים הטובים בעולם, גם בפיג׳מה.
-
שירותי מרכז הבוגרים מוצעים לבוגרי ג׳ולט בלבד. כלומר, רק בוגר.ת שבחר.ה להשלים את כלל המשימות הנדרשות במהלך הקורס וזכאי.ת לתעודת סיום קורס, יהיו זכאים לשירותים המוצעים.
-
מרכז הבוגרים הוא גורם מלווה בתהליך חיפוש העבודה ולכן עיקר הפעילות מתמקדת ביצירת שיתופי פעולה עם חברות הייטק וסטארטאפים. המטרה, להנגיש לבוגרי הקורסים משרות רלוונטיות ולאפשר הזדמנות להגיש קורות חיים, באופן עצמאי, ולהיות בין הראשונים המגישים קורות חיים לאותה המשרה.
-
אין הגבלה לכמות פגישות הייעוץ ולהשתתפות באירועי מרכז הבוגרים. בנוסף, כל בוגר.ת זכאי.ת ל-3 ראיונות דמה כחלק מההטבות ממרכז הבוגרים.
-
שירותי מרכז הבוגרים הכוללים ייעוץ HR 1:1, השתתפות בוובינרים, הצטרפות לקבוצת הבוגרים ואירועי בוגרים מוצעים ללא עלות לבוגרי קורסים וללא הגבלה בזמן. בנוסף, כלל הבוגרים זכאים ל-3 ראיונות דמה הכלולים במחיר הקורס, ללא הגבלה בזמן.
-
שירותי מרכז הבוגרים מוצעים לכלל בוגרי.ות ג׳ולט שהשלימו את כלל המשימות שנדרשו בהם במהלך הקורס כך שזכאים לתעודת סיום קורס.
-
ברור! זהו קורס גיוס אונליין, כך שכל התכנים עוברים באופן מרוחק בלייב דרך פלטפורמת הזום. קורס גיוס המתבצע אונליין מאפשר לך ללמוד ולהשתתף ללא תלות במקום המגורים. ההשתתפות בשיעור נעשית דרך האינטרנט ולא דורשת ממך הגעה לשיעורים פרונטליים. הפלטפורמה הדיגיטלית של קורס הגיוס שלנו שנבנתה על ידינו מאפשרת לך ללמוד ממרצים מחברות ההייטק והסטארטאפים הטובים בעולם, גם בפיג׳מה.
-
היכרות מקדימה עם עולם ההייטק היא תמיד טובה. אך אל דאגה – המטרה בקורס גיוס של ג׳ולט היא להכין אותך בצורה הטובה ביותר לעולם ההייטק. בשיעורים הראשונים נלמד את המשמעות של המילים Tech וסטארטאפ, נלמד על המבנה הארגוני של סטארטאפ, על ההבדל בין B2B ל-B2C, ועל התחומים השונים בעולם זה. נוודא שתהיה לך היכרות בסיסית עם עולם ההיטק והסטארטאפ לפני שצוללים לעומק החומר של הקורס.
-
זו בהחלט המטרה של הקורס גיוס בג’ולט ושל הקורסים שלנו בכלל. במהלך הקורס נקיים מיני-האקאתון בו נלמד לבנות קורות חיים (CV) בולטים ורלוונטיים, נבנה פרופיל לינקדאין (LinkedIn), נתאמן בראיונות עבודה ובציפיות שכר וגם נבצע סימולציות. חלק מחומר הלימוד עוסק בפיתוח הקריירה שלך, ומתן הכוונה מקצועית שתאפשר לך להתמיין לעבודות בתחום עם תחושת ביטחון ביכולת המקצועית שלך וגם בכישורים האישיים הרלוונטיים.
-
קורס הגיוס של ג׳ולט כולל מיונים קצרים. בהרשמה לקורס תעברו מבחן בדיקת רמת אנגלית – השיעורים מועברים בעברית, אבל כדי לעמוד בסטנדרטים של הייטק, עליכם להרגיש בנוח עם שימוש באנגלית ברמה מסוימת ולהכיר מונחים באנגלית. בנוסף, תעברו מבחן קצר שלא רק בוחן את היכולות שלכם, אלא גם את הפוטנציאל שלכם להצליח בעולם ההייטק, ולהתקבל לעבודה בתחום בסוף הקורס – שזו הרי המטרה שלכם.
-
לגמרי. בין אם אתם שכירים בתחום האופרציה/ אדמיניסטרציה ואין לכם ניסיון בגיוס, או שאתם עובדים בתחום הגיוס בעולם שאינו הייטק, ואפילו אם אתם לא בתחום ההייטק בכלל – קורס הגיוס של ג׳ולט יכול להתאים לכם. בקורס תלמדו על פיתוח קריירה באופן כללי, על עולם ההייטק כולו, ואז נצלול לסדנת הגיוס המועברת על ידי בכירים בתעשיית ההייטק שתלמד אתכם כל מה שתצטרכו לדעת כדי לעבוד בתחום. יותר מזה, חלק מהחומר הנלמד בקורס הגיוס יהווה תחליף לניסיון תעסוקתי, כך שכשתגישו קורות חיים למשרה כלשהי יהיה לכם כבר ניסיון בפרויקט אישי.
-
לימודים בקורס גיוס מועברים אונליין, בלייב, שני ערבים בשבוע.
בקורס תלמדו את תפקיד הגיוס מהבסיס ועד לשיטות גיוס מתקדמות לגיוס כוח אדם איכותי בשוק עבודה תחרותי באמצעות מתודות וכלים שונים. מלבד לתפקיד הגיוס, תלמדו להשתמש בכלים טכנולוגיים בתחום הגיוס שרלוונטיים ל-2024 ונמצאים בשימוש חברות הייטק נבחרות בארץ ובעולם. בנוסף לכל אלו, בקורס תלמדו גם יכולות קריירה ומיומנויות אישיות חשובות כמו ניהול פרויקטים ומשימות בעזרת הכלים המובילים בחברות ההייטק, שיעניקו לכם יתרון משמעותי בתהליך חיפוש העבודה שלכם. כלומר, קורס הגיוס של ג׳ולט מתאים לחסרי ניסיון בעולם ההייטק והגיוס אך גם לבעלי ניסיון או למי שמחפש הסבה מקצועית.
-
מגייסים בעולם ההייטק צריכים להיות בעלי יכולות רכות מצוינות ולאהוב לעבוד עם אנשים. בין היכולות החשובות ביותר שצריכות להיות למגייסים בתעשיית ההייטק הן: יכולות אבחון מצוינות המאפשרות לזהות את האדם הנכון לתפקיד המתאים, יכולות העברת מסרים המאפשרות העברת פידבק ברור למועמד ולמנהלים המגייסים בארגון, אמפתיה ורגישות, מיומנויות תקשורת, כישורים בין אישיים, כישורי קבלת החלטות, שיקול דעת ואנגלית ברמה גבוהה. למידע נוסף על תפקיד המגייס בהייטק אנו ממליצים לכם לבקר בבלוג של ג׳ולט שם תוכלו למצוא מחקר מפורט ביותר על תפקיד HR Recruiter.
-
הביקוש לעובדים בעולם ה-HR בהייטק גדל בכל יום והתחרות העזה על כוח אדם איכותי בשוק העבודה מעלה משמעותית את הביקוש למגייסים ומגייסות. לפי גלובס ״אם משווים את 2019 ל-2021, רואים עלייה של 40% בביקוש לעובדים בתחום הגיוס.״ ספציפית בישראל הביקוש למגייסים הוא בין הגבוהים ביותר משום שחברות רבות הונפקו בזמן האחרון או בדרכן להנפקה. כל החברות הללו פותחות עוד אלפי משרות חדשות וזקוקות למגייסים שיגייסו אנשים למשרות הללו.
-
בשנת 2021 דווח כי בכל יום נאספים בעולם 2.5 קווינטיליון Bytes של דאטה. רק כדי להסביר, קווינטיליון = 10 בחזקת 18. דמיינו מה זה אומר… כמויות הדאטה בעולם הן אינסופיות, ובאופן טבעי, הרוב המכריע של הדאטה אינו מעובד. לכן, הצורך באנליסטים שיעבדו את הדאטה רק עולה עם השנים. באופן ספציפי, הביקוש בישראל גבוה מאוד (ניתן למצוא יותר מאלף משרות פתוחות בחברות שונות באתר Linkedin, ויותר מחצי מהן לתפקיד ראשון). כל החברות הללו זקוקות לאנליסטים שיעזרו לעשות אופטימיזציה ל-Funnel שלהן, לשפר את המוצר או את שירות הלקוחות, לחקור את תהליך המכירות ולספק תובנות משמעותיות.
-
כדי להיות Data Analyst דרושים שלושה מאפיינים עיקריים. הראשון הוא סקרנות ורצון לחקור: אנליסטים הם פותרי בעיות, ודרושים לכך אנשים שאוהבים לרדת לשורש הבעיה, לגלות מה בדיוק גורם לה ולהבין איך לפתור אותה. המאפיין השני הוא יסודיות והתמדה: אנליסטים מתמודדים עם כמויות עצומות של נתונים וה”חפירה” בהם עשויה להיראות סיזיפית מהצד. לעתים דרושות שעות של עבודה לסידור הנתונים באופן שבו יהיה אפשר להפיק מהם מידע שמיש. האנליסט צריך להיות מחויב למעבר על כלל הנתונים הרלוונטיים, לנבור בהם ולא לוותר, גם כשזו “עבודת נמלים”. המאפיין השלישי הוא רצון להשפיע: אנליסטים הם בעלי כוח השפעה של ממש על החברה והמוצר שלה. הם עוזרים לנווט את הארגון למקום של שיפור ומצוינות. הם מסייעים בקבלת החלטות משכילות וטובות. כלומר, מעבר להבנת נתונים, צריך להבין את הכוח של התפקיד, ולעשות בו את השימוש האופטימלי.
-
משכורת של Data Analyst משתנה שעולה בהתאמה עם הניסיון. בתחום ה-Data Analyst שכר התחלתי עומד על 14-10 אלף ש”ח בחודש, ובדרג ניהולי יכול להגיע ל-32-25 אלף ש”ח בחודש. יש כמובן דרכים רבות להתפתח מתפקיד ה-Data Analyst. שכר העובדים משתנה בין התפקידים, ואם מעמיקים בידע התיאורטי ובתחומי ההתמחות, ניתן להגיע גם לשכר גבוה יותר.
-
בקורס Data Analyst מלמדים את מה שצריך כדי להתברג במשרה התחלתית, אך משם ניתן להתפתח ולהעמיק במקצוע רבות. הקריירה של Data Analyst אינה מונוטונית, ויכולה לכלול מעבר בין תחומים, כמו גם כריית נתונים ממאגרים מתחדשים, ושימוש בטכנולוגיות שמשתנות בכל יום. מתפקיד ג’וניור ניתן להתפתח ולעלות בדרג ההיררכי, עד לעמידה בראש צוות אנליסטים. בנוסף, תפקיד האנליסט הוא נקודת כניסה לכל עולם הדאטה. ניתן להתפתח לתפקיד Data Developer: ייצור הדאטה בייסים, מי שעומד מאחורי ייצור הנתונים כחומר הגלם עצמו. תפקיד נוסף הוא Data Science: מדעי הנתונים, תחום שדורש לימודים תיאורטיים נוספים ואף תארים אקדמאיים מתקדמים.
-
בקורס Data Analyst לומדים את התפקיד האנליסט בצורה הרחבה ביותר- תפקיד בו שולפים ומנתחים נתונים לצורך הסקת מסקנות. לומדים לחלץ נתונים ממקורות שונים באמצעות כלים טכנולוגיים, לנקות את הנתונים ולסנן אותם כדי לגלות מידע שיהיה שימושי לחברה. בסוף קורס Data Analyst אפשר להפוך לאנליסט בכל תחום בחברות הייטק, לדוגמה: Business Analyst מנתח נתונים סטטיסטיים בארגון כדי להחליט החלטות קריטיות בתכנון העסקי של החברה, הבנת ביצועי המחלקות, ניסוח אסטרטגיה, הצבת יעדים כלל-ארגוניים ועוד. Product Analyst מסייע בזיהוי צרכי המשתמשים, הלקוחות, כדי לתת להם מענה טוב יותר, לשפר את הפיצ’רים והנגישות של המוצר וגם את המוצר עצמו. חשוב לציין כי מחברה לחברה הטייטלים יכולים להיות שונים אבל מהות התפקיד היא דומה.
-
מנתח נתונים, הוא מי שיודע לתרגם נתונים למסקנות, לצורך קבלת החלטות. Data Analyst נקרא גם Big Data Analyst, העבודה היא עם כמות אדירה של נתונים שמתעדכנת בקצב מהיר. האנליסטים שולחים דו”חות למקבלי ההחלטות ברמה היומיומית, מזהים מהנתונים טרנדים חדשים או תובנות מעניינות הקשורות במוצר ובעסק, מנהלים A/B Tests. בתוך תחום ניתוח הנתונים יש סוגים שונים של אנליסטים: Business Analyst, Product Analyst, Marketing Analyst. בכל תחום בעולם ההייטק ניתן לכרות מידע בדמות נתונים והשוק זקוק למומחים שיתרגמו אותו למסקנות.
-
לימודי Data Analyst מתחילים מהמעטפת: מהי חברת הייטק, אילו מחלקות ותפקידים קיימים, ואיך תפקיד ה-Data Analyst מתממשק איתם. לומדים אוריינטציה עסקית, הבנת מודלים עסקיים, שיווק ומכירות. המטרה היא שתרכשו הבנה כללית של התחום לפני שאתם צוללים להתמחות שלכם. לומדים עקרונות סטטיסטיים, מהבסיס ועד A/B Testing. במהלך הקורס לומדים כמובן גם את הכלים הטכניים בהם משתמשים: SQL, Excel, Python, – כלומר מקבלים הכשרה בפועל של הפיכת נתונים מחומר גלם למידע ולתובנות. בנוסף, בקורס Data Analyst מלמדים את המיינדסט שדרוש לאנליסטים, שאילת השאלות המדויקות לצורף פתרון בעיות, באיזה מודל הכי כדאי להשתמש לניתוח המידע, ואיך להציג את המסקנות באופן שיסייע למקבלי ההחלטות.
-
קיימים קורסים שיכניסו אתכם בצורה מהירה לתחום השיווק הדיגיטלי, אבל הם כנראה ילמדו תת-התמחות אחת (למשל, PPC או ניהול קהילות). בג’ולט, בקורס שיווק דיגיטלי מחיר הקורס מגלם בתוכו את ההכשרה הנרחבת שתעברו, שתאפשר לכם לעבוד ביותר מתפקיד אחד בתחום השיווק הדיגיטלי. מבחינת דאגה לעתיד ולרכישת מקצוע של ממש, תוכלו לראות שבקורס שיווק דיגיטלי, מחיר הלימודים – בהתחשב בידע הנרחב שתרכשו, ומגוון התפקידים שתוכלו למלא – מתאים למי שמוכן לעבור תהליך קצר פחות ומעמיק בהרבה, לכניסה יציבה ומבטיחה לעולם ההייטק והשיווק הדיגיטלי.
-
הלימודים בקורס מועברים אונליין, בלייב, שני ערבים בשבוע.
במסגרת הקורס תלמדו ותתנסו בכל תת-ההתמחויות של השיווק הדיגיטלי. בנוסף, תלמדו להשתמש בכלים הרלוונטיים ל-2023 (כמו אנליטיקס ובניית אתרים). מעבר לכך, תלמדו את התמונה הגדולה – אסטרטגיות שיווק, שיווק לעסקים ולקהל הרחב, מיתוג ואיך משווקים בחברות בצמיחה, כמו Waze ו-Wolt. למעשה, זהו קורס שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים קטנים וגדולים, לעצמאיים ולשכירים, לבעלי היכרות עם התחום ולמי שחדש בשטח לגמרי.
-
לגמרי. בין אם אתם שכירים בתחום כלשהו ואין לכם ניסיון בשיווק, או שאתם עובדים בתחום השיווק המסורתי שאינו דיגיטלי, הקורס יכול להתאים לכם. בקורס תלמדו את עולם השיווק הדיגיטלי מא׳-ת׳ ותלמדו יכולות קריטיות לפיתוח קריירה בעולם זה. מעבר לכך, חלק מהחומר הנלמד בקורס יהווה עבורכם תחליף לניסיון תעסוקתי, כך שכשתגישו קורות חיים למשרה כלשהי יהיה לכם כבר ניסיון בפרויקט אישי, פרויקט קבוצתי ואפילו פורטפוליו להראות למעסיקים פוטנציאליים.
-
אם אתם בעלי עסק ורוצים למנף אותו, לשווק אותו בצורה טובה יותר ולהתפתח לשווקים בינלאומיים – קורס השיווק הדיגיטלי של ג׳ולט יתאים לכם. זכרו – כל חברת ענק התחילה כעסק קטן וקורס השיווק הדיגיטלי של ג׳ולט יכול לעזור לכם למקסם את הפוטנציאל של העסק שלכם.
-
בהרשמה לקורס תעברו שני מבחנים קצרים:
- מבחן בדיקת רמת אנגלית – השיעורים מועברים בעברית, אבל כדי לעבוד בתחום עליכם להרגיש בנוח עם שימוש באנגלית ברמה מסוימת ולהכיר מונחים באנגלית.
- מבחן התאמה לקורס שבודק את ההתאמה שלכם לעולם השיווק הדיגיטלי
-
הקורס מאפשר לכם להיכנס לתחום השיווק הדיגיטלי זמן קצר לאחר תחילת הלימודים. התכנית מחולקת לארבעה צירי למידה, בני שלושה חודשים כל אחד. בתום ציר הלמידה הראשון, תעברו מבחני הסמכה מקיפים, אחריהם תהיו מוכנים להיכנס לשוק ולעבוד בתפקידים כמו ניהול קמפיינים, ניהול מדיה חברתית, ניהול קהילות וכו׳. כלומר, תוכלו להתחיל לעבוד תוך כדי הקורס ולצבור ניסיון בעודכם לומדים. צירי הלמידה הבאים יהוו תחליף לניסיון התעסוקתי שתזדקקו לו כדי להתקבל לתפקידים ניהוליים בעולם השיווק ולבנות קריירה ארוכת טווח.
-
זו בהחלט המטרה של קורס שיווק דיגיטלי בג’ולט ושל הקורסים שלנו בכלל. נקיים מיני-האקאתון בו נלמד לבנות קורות חיים (CV) בולטים ורלוונטיים, נבנה פרופיל לינקדאין (LinkedIn), נתאמן בראיונות עבודה ובציפיות שכר. חלק מחומר הלימוד בקורס שיווק דיגיטלי הוא פיתוח הקריירה שלך, ומתן הכוונה מקצועית שתאפשר לך להתמיין לעבודות בתחום עם תחושת ביטחון ביכולת המקצועית שלך וגם בכישורים האישיים הרלוונטיים.
-
ברור! זהו קורס שיווק דיגיטלי אונליין, כך שכל התכנים עוברים באופן מרוחק בלייב. קורס שיווק דיגיטלי אונליין מאפשר לך ללמוד ולהשתתף ללא תלות במקום המגורים.
-
בהחלט. בקורס השיווק הדיגיטלי של ג׳ולט עוסקים בשיווק בינלאומי ולומדים איך לפרוץ לשווקים בארה”ב, אסיה ואירופה. בנוסף, לומדים לקחים ומתודות מהעולם הטכנולוגי העסקי ומנתחים כיצד חברות כמו Waze, AirBnB או Lemonade הצליחו להפוך לחברות ענק בינלאומיות. חוץ מזה, במסגרת הקורס גם לומדים Growth Hacking, כלומר איך לייצר צמיחה מהירה במתודות חדשניות שמתאימות ל-2023. כל אלה יעזרו לך לפתח כישורים שיאפשרו לך לעבוד בזירות בינלאומיות.
-
מאד מקובל לשאול בראיון ראשוני, בדר”כ ראיון HR, מהן ציפיות השכר שלכם. עשו מחקר באינטרנט, בקשו תמיד שכר גבוה יותר ממה שאתם מצפים לקבל בפועל. הציבו לעצמכם דדליין שמתחתיו לא תהיו מוכנים לרדת כדי שתדעו עם עצמכם קודם כל, כמה גמישים אתם. זכרו שניתן לנהל מו”מ גם על גורמים נוספים מעבר לשכר, למשל, קרן השתלמות, ימי מחלה, ימי חופש, תשלומי נסיעות, חנייה ועוד.
-
רמיזה כזו היא אפלייה. ייתכן והמגייסת יכולה לחשוב שאתם לא תתאימו לתרבות הצוות או החברה, אבל גיל מעיד פעמים רבות על ניסיון רב ובמידה והם חושבים שאתם אוברקוואליפייד, ניתן לציין זאת מבלי לרמוז דבר על הגיל שלכם. קחו בחשבון שראיון עבודה זה ראיון דו כיווני, כפי שהחברה מראיינת אתכם, גם אתם מראיינת אותה, וחברה שלא מכבדת את גילכם ואת הנסיון שאתם מביאים עמכם, לא ראויה לכם 🙂
-
אם נצא מנקודת הנחה שהחברה נוהגת איתכם בשקיפות, מצב כזה אכן עלול לקרות. אם הראיון נעוץ בלו”ז סביר להניח שהוא אכן יקרה. בכל אופן, מוזמנים לציין בפני המגייסת שבמידה והמראיין מתפנה לפני המועד החדש שנקבע, תשמחו להקדים.
-
לחלוטין לגיטימי לבקש יום-יומיים לקרוא את החוזה ולחשוב עליו, אך קחו בחשבון שזה עלול להעיד על מוטיבציה נמוכה לתפקיד. במידה ואתם מתמיינים למקום נוסף במקביל, יהיה מאד יפה מצידכם אם תשתפו את המגייסת באופן שקוף – זה בסדר גמור להתראיין למספר מקומות והיא תעריך אתכם אף יותר אם תהיו כנים איתה.
-
לרוב המגייסת לא מבצעת גם ראיון טלפוני וגם ראיון בזום. ייתכן וזו הדרך המקובלת באותה חברה, וייתכן, ויש לה חששות לגבי ההתאמה שלכם לתפקיד והיא רוצה לקיים שיחה אחת נוספת לפני שהיא מתקדמת איתכם בפאנל. נצלו את ההזדמנות כדי להפיג לה את כל החששות ולשאול שאלות.
-
אתם יכולים להגיש למשרת מנהל פיתוח עסקי דרך האתר, דרך המנהל, ודרך מכרים בחברה. אתם יכולים לנסות בכמה חזיתות, אך אני ממליצה לא לוותר על הגשה גם בדרך המקובלת – גם למשרת פיתוח עסקי. הגשה כזו לא מעידה על שום דבר שלילי, להפך, גיוסים רבים לתפקיד הזה קורים ככה וזה לא מעיד על כך שלא תבצעו את התפקיד בהצלחה.
-
יש משרות של חברות שאנחנו בקשר איתן ויש כאלה שלא. תוכלו לשלוח מייל נקודתי למרכז הקריירה ולקבל מהם תשובה – כל מקרה לגופו.
-
גם וגם, תפעלו בכל החזיתות. תשלחו קורות חיים דרך האתר, דרך המרכז לקריירה ודרך מכרים. זה רק מגביר את הסיכויים, וזה לא יכול לפגוע בתהליך.
-
סביר להניח שהמראיין רוצה שתגיע למשרד, תחווה את האווירה, תראה אנשים, תראה את סביבת העבודה. ראיון פרונטלי עוזר לגבש דעה על המועמד, ולהיפך, גם המועמד מגבש דעה על המראיין ועל המשרד – סביבת העבודה. קחו בחשבון שיתכן ומנהלים בכירים יותר גם כן יראיינו אתכם (בספונטניות או לא, בהנחה והם פנויים). הגיעו נינוחים, עם לבוש מתאים, והקדימו.
-
המטרה בשאלת המגייסת היא למנוע בזבוז זמן, לשני הצדדים. בהנחה והשכר שתבקשו יהיה גבוה משמעותית מתקציב החברה, ייתכן ולא תוכלו להתקדם ואז חבל על הזמן שלכם. בהנחה ויש פער קטן, ייתכן ותוכלו לגשר על זה ע”י תיאום ציפיות מראש.
-
זה אכן הגיוני וסופר לגיטימי. יותר מזה – זה מעיד על עומק מצד המתראיין, שהוא לא מתפשר, שהוא יסודי, שהוא בודק. זה עושה רושם טוב, ולכם זה ייתן תחושה בהירה יותר לגבי התפקיד והסביבה שתהיו בה – יכול לעזור לכם להחליט האם ללכת על התפקיד בחברה או אולי לא. אין סיבה שהמגייסת לא תקשר אתכם אל איש צוות, אבל אם זה לא קורה – מומלץ לעשות זאת גם עצמאית דרך הלינקדאין. הייתי ממליצה לבקש לשוחח עם אחד מאנשי הצוות בשלבים מתקדמים יותר בתהליך, אולי לפני החתימה על החוזה (ואם אתם עושים זאת באופן עצמאי אפשר גם בשלבים ראשוניים יותר, לשיקולכם).
-
משא ומתן זה משחק. כל אחד מושך לכיוון שלו – המגייסת לכיוון העסק, והמועמד אל עצמו. במשרות של מכירות, יש מקום למו”מ גם על שכר הבסיס וגם על העמלות. מקובל יותר, מהנסיון שלי, לערוך מו”מ על שכר הבסיס וזאת מכיוון שהעמלות משתנות מחודש לחודש ולעתים משתנות גם על-פי יעדי החברה. מנגד, אם אין מקום למו”מ, המגייסת תבהיר את הנושא בראיון HR. אם היא נתנה פתח – סימן שאכן ניתן לדון בעניין. בסטארטאפים ובחברות הייטק תמיד יש דיון על המשכורות. בהנחה ואתם לא לגמרי מרוצים תוכלו לבקש שכעבור חצי שנה בתפקיד, ע”פ חוזה, תדונו שוב במשכורת שלהם, בהתאם לביצועים. חשוב מאוד – אפשר לעשות מו”מ לא רק על שכר, אלא גם על ימי מחלה, על ימי חופשה, על נסיעות, קרן השתלמות וכו׳. תנאים הם לא רק משכורת, תהיו פתוחים לדון גם על התנאים מסביב כי הם גם שווים כסף.
-
אם המראיין שלח לכם מטלה מיד אחרי הראיון זה אומר שהוא מאוד התרשם מכם. כל הכבוד! בשבועיים שאתם מחכים, המשיכו להגיש מועמדות למשרות נוספות, בתקווה שתשמע מהם אפילו לפני הדדליין.
-
אני מציעה לא לוותר. נסו לדבר עם המגייסת שליוותה אתכם בתהליך ולהבין ממנה האם התפקיד הקודם אליו התמיינתם אויש כבר. בדר”כ אם הציעו לכם תפקיד אחר, סימן שהתפקיד הקודם כבר אויש או שעשו בו שינוי, אך מכיוון שאין לדעת מה קרה, לא תפסידו כלום אם תבדקו. באותה שיחה, שתפו את המגייסת שלתחושתכם הלך פחות טוב בראיון עם המנהל למחלקה החדשה, מבלי לבטל את דעתו. תביעו רצון רב להצטרף לחברה ונסו להבין מהמגייסת מה סטטוס הגשת המועמדות שלכם כרגע.
-
בהחלט הרבה פעמים קשה להשיג משרה בכירה בהייטק, ולפעמים צריך להתחיל בתפקידים ברמת seniority קצת נמוכה יותר, ובהמשך להתקדם בתוך החברה. אם למשל מעניין אתכם תפקיד שיווק, אתם יכולים להתחיל בתפקידי מכירות או CS ובהמשך להתקדם. אף אחד לא מבטיח, אבל בהנחה והחברה מקדמת אנשים באופן פנימי, שווה לנסות. בלי קשר, תמיד כדאי לנסות למצוא משרות בעולם התוכן שהכי מתאים לכם – אם שיווק מעניין אתכם, נסו קודם כל לחפש משרות שיווק. ייתכן וזה ייקח קצת יותר זמן אבל יהיה שווה את המאמץ.
-
אחרי שבוע זה בהחלט לגיטימי. אני ממליצה לפנות למגייסת בדרך בה היא תקשרה איתכם, וככלל, הכי מנומס לפנות במייל, גם אם היא התקשרה אליכם טלפונית בשלב כזה או אחר. תסבירו שתשמחו להבין איפה אתם עומדים והאם יש צפי להתקדמות המשרה.
-
זה פחות מקובל בישראל, אך בהחלט אפשרי. זה מראה על מוטיבציה, וזה יאפשר לכם לשאול שאלות נוספות במידה ונותרו לכם סימני שאלה. במידה ואתם שולחים את המייל ממש כמה שעות אחרי הראיון, לא הייתי שואלת עדיין אם יש חדש בנוגע לסטטוס שלי מכיוון שעדיין לא עבר מספיק זמן.
-
כדאי ללבוש לבוש ייצוגי. לבוש שהייתם לובשים באופן כללי למקום העבודה. חשוב שתרגישו בנוח, שלא יהיה חשוף או מתאמץ מדי. בסופו של דבר, אם תרגישו נוח בבגד שאתם לובשים, אתם תשדרו נינוחות גם במהלך הראיון עצמו.
-
בהחלט, שימו לב שבהנחה ומדובר במשרה מעולם תוכן דומה זה בסדר, אך אם מדובר במשרה שאינה קשורה כלל למשרה הקודמת אליה הגשתם, ייתכן ותצטרכו “להסביר” את המהלך כי זה ייתפס מוזר שהגשתם למשרות כ”כ שונות. בנוסף, אם יש לכם כבר קשר למגייסת מהחברה, פנו אליה ישירות בכדי ליידע אותה שהגשתם מועמדות – בהנחה והיא תזכור אתכם לטובה ייתכן וזה יקנה לכם יתרון.
-
ראשית, במסגרת המחקר הייתי חוקרת את המתחרים של החברה, את המוצרים, את הפאונדרים, באיזה סקטור בעולם ההייטק הם מתמקצעים ועוד. בנוסף, במידה ואתם יודעים את שם המראיין, חפשו אותו בלינקדאין, תראו מה הרקע שלו – איפה למד ועבד. נסו למצוא תחומי עניין משותפים עמו, ובמידה ואתם מציינים זאת בראיון חשוב לעשות את זה “על הדרך” ולא בצורה ישירה (שלא יתפס סטוקרי מדי). בהנחה ומדובר באדם בכיר יותר בארגון שווה לחפש כתבות עליו, סרטוני יוטיוב, ללמוד על הדרך בה הוא מדבר, לראות האם יש מילים שהוא אוהב להשתמש בהן וכו’. שנית, את יכולים לשאול איפה החברה רואה את עצמה בעוד שנתיים מהיום, איך הפאונדרים חשבו על הרעיון להקים את החברה, האם הם היו רוצים לפרוץ לשווקים נוספים, מה הם הכי אוהבים בחברה שלהם?
-
התחילו בלשאול את עצמכם – האם אתם מוכנים לעשות תפקיד יותר ג’וניורי בשביל להיכנס לעולם ההייטק? אני מאמינה שגם אם עשיתם תפקידים בכירים יותר בעבר, אם התפקיד והחברה מעניינים אתכם, הגישו מועמדות. בחברות הייטק וסטרטאפ מקדמים אנשים שעושים את תפקידם היטב (ואל תשאלו על קידום בראיון, זה דווקא יפחית את הסיכוי שלכם להתקדם כי זה יראה שאתם כבר פוזלים לתפקיד הבא). שווה לציין ב- Personal note שאתם מודעים לכך שהתפקיד דורש פחות שנות ניסיון אבל שיש לכם המון מה לתרום ותשמחו להגיש מועמדות ולשוחח על התפקיד.
-
לינקדאין זו הפלטפורמה הטובה ביותר. אם יש חברה ספציפית שמעניינת אתכם, חפשו אותה ותראו מה המשרות הפתוחות שיש לה להציע לכם או שימו לעצמכם תזכורת לבדוק מדי פעם מה המשרות שמופיעות באתר שלהם. גם בפייסבוק יש משרות רבות שמפורסמות בקבוצות שונות – הצטרפו לקבוצות שנוגעות לתחום העניין של המשרה שאתם מחפשים כך שתחשפו לכמה שיותר משרות פתוחות.
-
ייתכן ומדובר בחברה שנותנת פידבק רק לאלו שמבקשים, מתוך נקודת הנחה שלא כולם רוצים לשמוע דברים שליליים על עצמם. במצב כזה מאוד מקובל להשיב חזרה למייל ולבקש פידבק. תגידו שתשמחו ללמוד מהתהליך ולהבין מה היה חסר. ייתכן ויתנו לכם פידבק גנרי, וייתכן ויתנו לכם פידבק מעמיק ובונה. כך או כך, תנסו לבקש כי אחרי שהגשתם מטלה זה בהחלט מגיע לכם.
-
הראו את המוטיבציה שלכם לתפקיד, הדגישו את הניסיון הרלוונטי, הראו שחקרתם על החברה ושיש לכם רעיונות ויוזמות. שתפו את המגייסת שאתם רוצים להוכיח את עצמכם, שאתם מוכנים לעבוד קשה, שאתם מבינים את היקף התפקיד ושאתם מלאים בפאשן לחברה הזו. אל תשאלו האם ומתי אפשר להתקדם מהתפקיד לתפקידים אחרים והאם ניתן להגדיל את תחומי האחריות שלכם – זה יראה למגייסת שאתם כבר פוזלים לתפקידים אחרים ושתישחקו ככל הנראה, נורא מהר.
-
זה בהחלט תלוי כמה המועמד אוברקוואליפייד. למשל, אם בתיאור המשרה צוין שמחפשים מישהו עם 3 שנות ניסיון ולכם יש 5 שנות ניסיון, סביר כי לא יפסלו אתכם. אבל, אם יש לכם 20 שנות ניסיון, סביר שתידחו מכיוון שאתם לא המועמדים המתאימים ביותר. סביר כי מועמד עם 20 שנות ניסיון ישחק מאד מהר, ישתעמם, ירצה להתקדם, וכמובן גם יבקש שכר גבוה ממה שהחברה יכולה להציע.
-
לעניות דעתי, כל עוד התפקיד לא מצריך ניהול צוות, על אף שיש לכם את הנסיון, לא הייתי מדגישה זאת. בהנחה ומדובר בתפקיד ג’וניורי או מיד-לבל זה עלול אף להראות למגייסת שאתם תרצו להתקדם מהר מאד לתפקידי ניהול ואולי תישחקו. לצד זאת, גם לא הייתי מסתירה את זה – שתפו את המגייסת על כך במהלך הראיון מכיוון שהעובדה שניהלתם צוות בהחלט ראויה לציון.
-
התאימו את קורות החיים למשרה אליה אתם מגישים; השתמשו במילות מפתח שמופיעות בתיאור המשרה (בהנחה והן מתארות את הנסיון והכישורים שלכם), הדגישו (ממש כך) מילים / משפטים / חלקי משפטים חשובים. צאו מנקודת הנחה שמגייסות לא קוראות מילה במילה בקורות החיים ואם תדגישו דברים חשובים, זה מה שהן יקראו.
-
זה בסדר גמור! תרגישו חופשי לבקש פידבק, על אחת כמה וכמה אם עברתם כמה שלבים בפאנל. גם אם לא עברתם את שלב סינון קורות החיים, תנסו, מקסימום לא יענו לכם. בהנחה וזה פידבק בונה, אתם תוכלו ללמוד הרבה מאד ממנו לקראת המשרות הבאות אליהן תגישו.
-
לרוב, מגייסות עוברות על כל קורות החיים שמתקבלות במערכת, לא משנה באיזו דרך המועמד הגיש מועמדות. כמובן שאם מגיעה המלצה על מועמד, והוא עומד בדרישות המשרה (גם אם לא בכולן) ייתכן ויקדמו אותו בפאנל.
-
בהנחה וכבר שלחתם את קורות החיים, אתם יכולים לשלוח הודעת לינקדאין למגייסת (ובמידה ואתם לא יודעים מי זו בדיוק, לאחת מהמגייסות בחברה) ובה לציין שהגשתם קו”ח, שיש לכם נסיון ב- X מחברה Y (הדגישו את הדברים שרלוונטיים גם למשרה הנוכחית) ושתשמחו לפרט יותר בראיון.
בהנחה וטרם שלחתם את קורות החיים, וודא שקורות החיים מותאמים למשרה אליה אתם מגישים, מבחינת מילות מפתח ודברים שאתם מבליטים. הוסיפו פסקה קצרה (Personal Note) בה אתם מסבירים מדוע אתם מעוניינים במשרה (ושיהיה קצר, תמציתי וקולע). אני פחות ממליצה לצרף קובץ נפרד כ- cover letter כי הסיכוי שהמגייסת תפתח אותו נמוך, משיקולי זמן.
-
יש המון גורמים מעורבים באישור שכר של עובד, הרבה התרחשויות מאחורי הקלעים. אם לא קיבלתם תשובה אחרי שבוע, לגיטימי לפנות אליהם ולברר איך העניינים מתקדמים, אבל עד שבוע זה לגמרי לגיטימי.
-
מומלץ להגיע עם תפקיד מסוים שבו תרצו להתמקד, אבל תוכלו להבין את זה גם תוך כדי תנועה. דנה מדמה את ראיון ה- HR שהוא לרוב דומה בין התפקידים השונים. לצד זאת, הראיון בוחן באופן פרסונלי את הדרך בה אתם עונים, את האופן בו אתם מתבטאים, כיצד אתם מעידים על עצמכם, איזו אנרגיה אתם משדרים וכו’.
-
לינקדאין זו פלטפורמה נפלאה לעשות בה נטוורקינג. וודאו שיש לכם מעל 500 חיבורים בלינקדאין כדי שהפרופיל שלכם יהיה כמה שיותר ויראלי. כמו כן, תעזרו בג’ולטרים שלימדו אתכם בקורס – הם מגיעים מחברות הייטק וסטארטאפ וסביר להניח שמישהו מהם מכיר מישהו בחברה שבה אתם מחפשים חיבור. כשאתם מוסיפים או פונים למישהו שאתם לא מכירים, השתדלו להוסיף Note בבקשת החברות כדי שזה יהיה פרסונלי יותר. מלבד זאת, ישנם מנטורים רבים שישמחו לעזור בהתנדבות ואותם ניתן למצוא בקבוצות פייסבוק שונות. למשל, בתחום ה- Product יש קבוצה שנקרא Product Queens, קבוצת “המיטאפיסטיות” שרלוונטית לנשים שמתעסקות בעולמות המוצר, הדאטה, ה- UX, הענן וכו’ או קבוצת “פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות”.