הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק
- Jolt Team
- 9 במרץ
- 12 דקות
לפני שנגלה לכם את הנוסחה למסר שיווקי מנצח, כמה פרסומות לדעתכם ראיתם בדרך למאמר זה? רמז: הרבה יותר ממה שנדמה לכם. היום, מסרים שיווקיים מופיעים כמעט בכל פינה באינטרנט: כשאנו מבלים ברשתות החברתיות, מריצים חיפוש מהיר בגוגל או קוראים כתבות באתרים אהובים. למרות שאין סטטיסטיקה מדויקת, בארה״ב מעריכים שאדם ממוצע נחשף ל-6,000-10,000 פרסומות בכל יום. כדי להצליח לכבוש לקוחות למרות התחרות, בנינו מדריך שיענה על השאלה מהו מסר שיווקי, יחשוף את הנוסחה לבניית מסר שיווקי מנצח ובסופו יכלול המלצה על קורס דיגיטל אונליין שיעזור לשדרג את כישורי השיווק שלכם לרמה של מקצוענים אמיתיים.
מהו מסר שיווקי?
מסר שיווקי הוא הליבה של התוכן הפרסומי; אלו הן מילים הקולעות ישירות לצרכים של הלקוחות ומניעות אותם לכיוון המטרות השיווקיות שלנו: רכישה, הגדלת מודעות, בניית תדמית חיובית, צפייה בסרטון, איסוף פרטים וכדומה. בימינו לא יעבוד רק לכתוב ״חיסול סוף עונה״ ולקוות שיקנו מאיתנו. קופירייטר מיומן יצליח לשלב את המסר השיווקי בתוכן באופן טבעי ומחושב ביותר, ללכוד את עיניהם וליבם של הקוראים בשניות בודדות ולעודד אותם לבצע פעולה כאן ועכשיו.
הנוסחה לכתיבת מסר שיווקי מנצח:
- להתחיל בבניית הצעת ערך מדויקת: ״הצעת הערך״ (Value Proposition) מסכמת את הסיבות בעקבותיהן הלקוח יחליט לבחור בהצעה שלכם על פני המתחרים (שימו לב: יש לבנות הצעת ערך נפרדת לכל מוצר או שירות ולכל סגמנט בקהל היעד):
- עסקה – בתור התחלה, עליכם להגדיר מה אתם מוכרים או מה ההצעה שלכם. זה הזמן לסכם את תכונות המוצר או השירות ומהו הפתרון שהם מספקים. לדוגמא: קורס שיווק דיגיטלי אונליין של ג׳ולט, מלמד את עקרונות השיווק הדיגיטלי, כישורי קריירה וסטארטאפ, ppc, שיווק מבוסס דאטה וקידום אורגני בו גם מקבלים הסמכה רשמית של מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק.
- לקוח – יש להגדיר את קהל היעד שלכם ולבנות ״פרסונת לקוח״ אליו תכוונו את מאמצי השיווק. מידע זה יעזור לכם לבנות מסר אישי יותר, אליו צרכנים מגיבים טוב יותר. לדוגמא: אם אתם מטרגטים אמהות שמבלות את רוב זמנן ביוטיוב, עליכם לרכז את מאמצי הפרסום שם. ממש לפני שתחליטו להריץ מודעות יוטיוב, אנו ממליצים לעבור על המדריך שלנו לפרסום ממומן ב-YouTube כדי להימנע מטעויות נפוצות והוצאות מיותרות.
- תועלת ייחודית (USP) – עליכם לספק לקהל היעד ערך בכל אינטראקציה אתכם. לדוגמא: תפרסמו מדריך שימושי או מודעה למוצר ייחודי שפותר להם בעיה במקום הנכון ובזמן הנכון. בשביל שהלקוח יבין מה הוא יכול להרוויח מההצעה שלכם, עליכם יהיה להדגיש את היתרונות עבורו, היתרון התחרותי והחוזקות של המוצר או השירות שאתם מוכרים.
- לעורר עניין: כתיבה שיווקית דורשת מכותב התוכן לספר סיפור שהקוראים יכולים להזדהות איתו, עם עלילה לא צפויה, שמסקרנת ומעודדת להמשיך לקרוא. כדי שזה יעבוד, מומלץ מאוד להימנע מטון מכירתי מדי שרק יבריח לקוחות ובמקום זאת לשלב את המסר השיווקי באופן אורגני בתוך תוכן שבטוח יעניין את הקורא.
- לשדר אמינות וסמכות: מסר שיווקי משכנע, מגובה במידע שיעזור ללקוח פוטנציאלי להתרשם מכם, להאמין להבטחות שלכם ולשדר סמכות. הדגישו מה מיוחד בכם, צרו מקרי בוחן (Case Studies) המבוססים על פרויקטים קודמים והוסיפו ביקורות של לקוחות באתר של העסק.
- לחשוב ״מינימליזם״: היום צרכנים מאופיינים בירידה בקשב וריכוז בגלל שהם רגילים לתוכן קצר. “Less Is More” הינו אחד המשפטים הפופולאריים ביותר בקרב פרסומאים ואנשי שיווק והוא מחזק את העובדה שקל יותר לזכור מסר שיווקי פשוט וקצר, ולכן הוא יהיה זה שיביא למעורבות גבוהה יותר מאשר הצעה שיווקית עמוסה במידע (לדוגמא: הסלוגן Just Do It של Nike).
- להניע לפעולה: אחרי כל הקופירייטינג הנהדר עליו עבדתם, עליכם לתת ללקוח הוראות מדויקות המסבירות איך עליו להתקדם. לדוגמא: אם המטרה שלכם היא טראפיק לאתר, צמד המילים ״הקליקו כאן״ ליד הלינק יעשה את העבודה. טיפ: כדי להכפיל את הסיכויים שהלקוח יתעניין דווקא בפרסום שלכם, הציעו הצעה אקסקלוסיבית או הנחה שאי אפשר לעמוד בפניה.
בסופו של עניין, מסר ממוצע הופך למסר שיווקי מנצח כשאתם יודעים למי אתם פונים, מה הם צריכים, יש לכם פתרון עם תועלת ייחודית ואתם מעוררים סקרנות. כך, תצליחו בקלות לכתוב מסרים שימשכו את הלקוחות הנכונים ולהגשים את כל המטרות והיעדים של העסק. אז, אם אתם מוכנים להפוך למאסטרים בכתיבה שיווקית בהייטק – קורס שיווק דיגיטלי אונליין של ג׳ולט הוא קורס הייטק מומלץ שנבנה על ידי אנשי מקצוע מובילים בהייטק, שיכין אתכם להיות הקופירייטר הכי חד בקלמר!