לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 13 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות שיכולות למנות גם 20 אנשים ומעלה בארגוני ההייטק הגדולים יותר.
אז איך מגשימים את החלום להיות מנהלת או מנהל שיווק בסטארטאפ טכנולוגי מגניב?

החדשות הטובות הן שאם אתם חולמים על עבודה ראשונה בהייטק ודווקא בשיווק דיגיטלי, אבל אין לכם הכשרה מתאימה ברגע זה, בעזרת עבודה קשה, התמדה ורכישה של כלים נכונים כמו קורס שיווק דיגיטלי – זה בהחלט יכול להתממש. 

באיזה כישורים תצטרכו להצטייד כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי בהייטק?

1. אנגלית ברמה גבוהה:

זאת לא הפתעה גדולה שאנגלית ברמה גבוהה כבר הפכה לסטנדרט בשוק העבודה, בעיקר בגלל שרוב חברות ההייטק משווקות את המוצר או השירות שלהם לשווקים בינלאומיים. כמו כן, רוב הכלים המקצועיים בתחום ומקורות המידע הקיימים, לפעמים מונגשים באנגלית בלבד. למרות הכל, לכל תפקיד וחברה דרישה שונה ולכן מומלץ לבחון כל מקרה לגופו

2. יכולות אנליטיות מרשימות:

בזמן שאין מכם ציפייה לפתור נוסחאות מתמטיות מורכבות, שיווק דיגיטלי מביא איתו כמויות אינסופיות של מידע מכל הזירה הדיגיטלית, אותו תצטרכו לנתח, להסיק ממנו מסקנות וליישם בפעילויות שיווקיות עתידיות (תגידו שלום לאחד החברים הכי טובים שלכם – גוגל אנליטיקס!). בנוסף, אם לדוגמא החברה אוספת נתוני לקוחות, תהיה מכם ציפייה לשלוט באקסל ו-SQL.

3. שליטה במערכות אוטומציה שונות:

בזכות מערכות אוטומציה שיווקיות, המוציאות לפועל פעילויות שיווקיות ללקוחות בלחיצת כפתור, העבודה בדיגיטל הפכה למשמעותית פשוטה יותר. הדוגמאות הנפוצות ביותר למערכות אוטומציה הן: מערכות אימייל, מערכות תזמון תכנים, ואפילו מערכות המשלבות את כל מה שמנהל/ת שיווק צריכים, כמו HubSpot.

4. אוריינטציה טכנולוגית מעולה:

כמו שכבר הבנתם, אי אפשר לשרוד בשיווק דיגיטלי בלי להתמחות בשלל הטכנולוגיות והכלים שמתווספים אליו בתדירות מסחררת. בדיוק בגלל זה, במיוחד כשמדובר על עבודה בהייטק, יהיה על אנשי השיווק לחדד את החוש הטכני שלהם ולהיות מאסטרים בכלים ניהוליים כמו Monday. כמו כן, בין היתר תצטרכו לדעת לבצע אינטגרציה בין מערכות CRM של מחלקת המכירות לבין מערכות אוטומציה, ולהיות מוכנים להרבה משימות נוספות בעלות אופי טכני.

5. קצב למידה מהיר:

הזירה הדיגיטלית מאופיינת בשינויים והתפתחויות מהירות שלא רק משפיעות על אופן השיווק כל הזמן, אלא גם על הדרך בה לקוחות צורכים מוצרים ושירותים. בשביל שתמיד תהיו בקצב של הענף ולא תפספסו עדכונים שבאמצעותם תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר, תצטרכו להיות ממושמעים ולפנות זמן ללמוד על כלים חדשים בתדירות תכופה, כדי להיות מבין הראשונים ליישם אותם בשטח. 

6. ידע בשיווק בינלאומי:

רוב חברות ההייטק היום משווקות את המוצרים והשירותים שלהם ברמה גלובלית. מה שאומר, שעל מנהלי/ות שיווק ופרסום עתידיים, לבחור בתכנית לימודי שיווק דיגיטלי המכסה את נושא השיווק הבינלאומי בשלמותו כדי שיוכלו לבצע מחקר שוק מקיף ולבנות אסטרטגיה שיווקית עבורם.

7. היכרות עם ורטיקלים שונים בהייטק:

לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק, אנחנו ממליצים להתעדכן בכל הורטיקלים השונים בתעשיית ההייטק. ככה, תוכלו להבין מראש: מה המוצר או השירות המוצע, מהו אורך מחזור חיי המוצר, איך לאפיין נכון את קהל היעד, איך לבצע מחקר שוק מדויק, וכו׳.

8. הבנה מצוינת בתוכן: 

רוב המוצרים והשירותים שחברות הייטק מציעות היום, מורכבים ודורשים השקעה משמעותית. לכן, לקוחות פוטנציאליים מבלים שעות במחקר מקדים לפני שהם מביעים עניין ראשוני. עובדה זו, מעלה את החשיבות של הבנה בעולם התוכן, כמו: יצירת תוכן ממוקד לאותו קהל היעד, הנגשתו בצורה הטובה ביותר, בערוצים הרלוונטיים ביותר, והיכרות טובה עם כלים כמו טאבולה ואאוטבריין.

9. דיבור שוטף בשפה השיווקית:

 בשיווק דיגיטלי, תתקלו לא מעט במונחים שמאחוריהם עולם תוכן שלם, שאותם תצטרכו להבין לעומק כדי ליישם ביום-יום: ABM, RTM, KPI, ROI, והרשימה עוד ארוכה. ההמלצה שלנו, היא לבחור בקפידה קורס שיווק דיגיטלי אונליין, שיעשה לכם סדר ויקרב אתכם משמעותית למציאת עבודה בהייטק.

10. חשיבה מחוץ לקופסא:

בסופו של יום, שיווק דיגיטלי הוא תחום טכנולוגי שדורש חוש טכני. אבל, היצירתיות היא חלק בלתי נפרד מכל תהליכי העבודה השונים גם כן: אם זה בקריאייטיב, או בלתכנן איך להשיג את המטרות שלכם תוך ניצול מקסימלי של המשאבים שברשותכם.

כמו כל התחלה חדשה, המסע לעבר עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק ידרוש מאמצים כמו: מחקר מקדים, הכשרות נוספות, והתאקלמות לעולם המקצועי החדש שנפתח בפניכם. אז, בשביל שתצליחו להתקדם בצעדי ענק בתהליך, אנו ממליצים קודם כל לעבור על רשימת טיפים למתעניינים בעבודה בתעשיית ההייטק, שיעזרו למקד אתכם ולהכין אתכם נפשית ומעשית לקראת פרק חדש ומרגש בקריירה שלכם.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • ג’ולט וובינר – מהם תפקידי הג׳וניור הכי מבוקשים בהייטק?

    כל מה שרציתם לדעת על שיווק דיגיטלי בהייטק החל משכר, סוגי תפקידים, אפשרויות קידום, תנאי קבלה ואיך בכלל נכנסים לתחום
    קראו עוד
  • המדריך ללימודי הייטק

    איך מתקבלים למסלול לימודי הייטק, איך מנווטים בעולם הקורסים ובוחרים מסלול לימודי הייטק, מה הקשיים שתיתקלו בהם לאורך הדרך, ומתי תקצרו את פירות ההצלחה? נפרט הכל במדריך הבא.
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד HR Manager

    מנהל/ת ה-HR (משא״ן, משאבי אנוש) מנחה ומנהל/ת את כלל הנושאים הקשורים בניהול כוח האדם בארגון. התפקיד כולל ניהול שינויים ארגוניים (שינויי צוותים, העלאה למשרה מלאה, שינויי טייטלים), גיוס עובדים, תנאי...
    קראו עוד
  • ממה בנוי סטארט אפ? מבנה ארגוני בחברות הייטק קטנות

    שינוי קריירה הוא צעד משמעותי. הסבה להייטק דורשת המון עבודה עצמית, והבנה שמדובר בתהליך - לא מדובר בלמידה נקודתית אלא מתמשכת. כניסה לעולם ההייטק לוקחת כ-6-3 חודשים בממוצע, אבל אם...
    קראו עוד
  • איך צריכים להיראות קורות החיים שלכם?

    כתיבת קורות חיים היא אחת המשימות הראשונות והחשובות בתהליך חיפוש העבודה. האופן בו תבחרו לכתוב אותם, הוא משמעותי וחשוב לסיכויי ההצלחה שלכם.
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Operations Manager

    Operations Management היא כותרת לתפקידים רבים ומגוונים בעולם ההייטק ומחוצה לו, שכוללים בבסיס שלהם ניהול מערכות ואנשים. מטרתו העיקרית של התפקיד, היא להוות גורם מקשר בין כלל הגורמים בחברה או...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – מה זה HR Recruiter

    מה עושים מגייסים או hr recruiter בהייטק. המחקר המלא והמעמיק עם דרישות מעסיקים וציפיות שכר וגם אפיקים תעסוקתיים
    קראו עוד
  • מדריך למציאת משרות הייטק ללא ניסיון

    מרגישים שהקריירה הבאה שלכם מחכה לכם מעבר לפינה, אבל לא יודעים איך למצוא עבודה בהייטק ללא ניסיון? אנחנו נעזור לכם למצוא את התפקיד הבא שלכם. בין אם אתם אנשי מקצוע...
    קראו עוד
  • ג’ולט וובינר – איך מתקבלים לעבודה בחברת Monday.com?

    כל מה שרציתם לדעת על איך להתקבל לעבודה בחברת Monday.com, ראיונות עבודה, משימות בית ועוד
    קראו עוד
  • move to hitech

    מדריך: כך תבצעו הסבה להייטק בצורה הטובה ביותר

    מידה וכבר יש לכם ניסיון בענפי התעשייה השונים, הסבה להייטק תאפשר לכם להביא לידי ביטוי את הכישורים שיש בידכם כיום באופן המספק והמתגמל ביותר. כיצד תבצעו הסבה להייטק באופן הנכון...
    קראו עוד
  • אנגלית בהייטק – למה צריך את זה?

    המיילים, התקשורת הפנימית, השיחות עם הסניפים בחו״ל, פגישות עם לקוחות מעבר לים, פרוטוקולים וחומרים שיווקיים - איטס אול אין אינגליש! בכפר הגלובלי שהולך ונהיה קטן וקרוב יותר - כולם מיישרים...
    קראו עוד