לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור רביעי

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 23 במאי
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

הי, כאן ליאור מ-Jolt. הגענו לשיעור האהוב עליי בקורס. כבר אני אספר לכם על מה הוא אבל קודם -בשיעור הקודם למדנו איך לעשות את הדברים הנכונים. כלומר, איך נשקיע בדברים שחשובים לנו באמת ונבין איפה להשקיע את הזמן והאנרגיות שלנו. בנוסף, למדנו למה המייל הוא לא חבר שלנו, במיוחד מוקדם בבוקר. והפעם נלמד…

שיעור רביעי – איך לעשות יותר דברים בזמן שיש לנו?

נתחיל משאלה פשוטה אך חשובה – מהם מבזבזי הזמן הגדולים שלנו? צפו בסרטון המלא כאן >

כבר דיברנו על האי-מייל, אבל כמובן שיש עוד דברים שמפריעים לנו במהלך היום ולוקחים מאיתנו זמן יקר -פייסבוק, שלל הנוטיפיקציות בנייד שלנו, נטפליקס ועוד אינספור טכנולוגיות שנכנסו לחיינו בעשור האחרון שמסיטות את תשומת ליבנו וזמננו למקומות אחרים.
ולא רק טכנולוגיות, מבזבז זמן גדול הוא אנשים אחרים שמוציאים אותנו מפוקוס. כן כן, כמו פעם לפני הפלאפונים. מה ליאור, אתה לא אוהב אנשים? מה הקטע שלך? לא, זה לא העניין.
תבינו – יש את מה שקוראים לו באנגלית שהיא עברית שהיא אנגלית – הסווי’צינג קוסט. סוויצ’ינג וואט??סוויצינג קוסט הוא המחיר שאנחנו משלמים כשאנחנו עוברים ממשימה אחת למשימה שנייה. דמיינו שאתם בפוקוס שיא, עובדים וכותבים בשצף קצף מאמר לבלוג של החברה בה אתם עובדים. אני אומר לכם, לא ידעתם זרימה כזו מאז שזרמתם בפעם האחרונה למימדיון בשנות ה-90 המתקמבקות.
פתאום מגיע עידו ושואל אתכם שאלה קטנה ולא חשובה מידי – מתי תסיימו לכתוב כי החברה רוצים לנסוע לחמת גדר. בום – יצאתם מזה. הייתה לכם מוזה, השראה, הייתם ב-flow מה שנקרא. ואז עידו. וחמת גדר. וריח של גופרית.אתם מבינים, אנחנו חיים בסביבה מרובת הפרעות פוקוס. כשפונים אלינו ומסיטים את תשומת הלב שלנו מהדבר בו אנחנו מרוכזים באותו הרגע אנחנו מאבדים את “זה” צ’יק ומהר.
מחקרים מראים, שכשאנחנו משוטטים בין משימות, מפנים מבט לנוטיפיקציה שקפצה לנו ולאחר מכן מנסים לחזור למשימה שלנו, יכול לקחת לנו עד 20 דקות כדי לחזור לאותו הפוקוס. 20 דקות זה הרבה זמן בכדור הארץ.

 המשימות שלנו מתחלקות ל-2 סוגי משימות –

1.משימות של makers

2. משימות של manages

משימות של מייקרים, הן משימות שאנחנו צריכים בשבילן פוקוס. למשל – לכתוב מאמר בבלוג, להלחין מוזיקה, לעבוד על אסטרטגיית התוכן, לעצב את האתר וכו’.
לעומת זאת, משימות של Managers הן משימות מהסוג של ניהול שוטף כמו – לענות לאי מיילים, הודעות בפייסבוק. הדברים הכיפיים.
למזלנו, משימות Managers לא דורשות מאיתנו את אותו הריכוז כמו משימות מסוג Makers ולכן אנחנו יכולים לנוע בין המשימות בצורה יותר מהירה, גם אם דעתנו מוסחת.
אבל כשאתם בזמן היצרני שלכם, אל תתנו לאף אחד להפריע לכם בזמן היקר הזה.

אז איך אפשר לשמור על הפוקוס?

הרבה שואלים אותי איך אפשר להתמודד עם דחיינות ואיך ליצור לנו מרחב בו אנחנו מרוכזים במה שאנחנו צריכים לעשות?
אני מציג בפניכם את שיטת פומודורו! כן כן, כמו הרוטב לפסטה. זה מאוד דומה רק בלי הריח של השום מהפה אחר כך.
זה הולך ככה – אתם שמים טיימר ל-25 דקות עבודה שבהן אתם סופר מרוכזים בעבודה עצמה. הטיימר מצפצף? עברו 25 דקות ואתם זוכים ב- 5 דקות מנוחה. היופי הוא שבזמן הזה, אתם תיכנסו ל-zone, ויש סיכוי טוב שפשוט תמשיכו לעבוד ביעילות. מגניב? מגניב.

התרגול שלכם –

קחו את היום שלכם וחלקו אותו לזמן שבו אתם ב-Managers Time ולזמן שאתם ב-Makers Time.
זכרו, בזמן היצרני שלכם, אל תתנו לאף אחד להפריע לכם! חוץ מלאמא כמובן.
היעזרו בשיטת פומודורו כדי לעבוד בצורה יעילה יותר בה אתם מחלקים את הזמן שלכם לזמן יצרני ולזמן בו אתם נחים, משוטטים באינטרנט, או עונים לאימיילים.

עד הפעם הבאה,
ליאור מ-Jolt


  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד