הרשמה לניוזלטר

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שני

    Jolt-logo-square
    • Jolt Team
    • 23 במאי
    • 12 דקות
    ווטסאפ
    Whatsapp
    ווטסאפ
    אימייל
    Email

    הי, כאן ליאור מ-Jolt. וואו, אנחנו כבר בשיעור השני. איך הזמן עובר כשלומדים לנהל את הזמן! בשיעור הקודם למדנו על  “טבלת חשוב ודחוף” ואיך היא עוזרת לנו לעשות סדר במשימות שלנו ובכך לפנות עוד זמן לדברים שחשובים לנו אבל לא דחופים (למשל, לכתוב את הספר ההוא שרציתם לכתוב, לסיים את הפרוייקט שהתחלתם, או להשקיע בבן אדם שחשוב לכם).

    בשיעור הזה נבין ביחד למה בעצם אין לנו זמן?

    שיעור שני – למה אין לנו זמן?

    אה, זה פשוט – אנחנו בני אדם. במשך מליוני שנים לא היינו צריכים לנהל קריירה כמו בעולם המודרני. נולדנו לגדול בשבט ולברוח מנמר ולא לנהל כמות גדולה של משימות בו זמנית.
    העולם החדש והעמוס הוא מחוץ לאיזור הנוחות הטבעי לנו כיצורים ההולכים על שתיים.

    אני רוצה לספר לכם על שני חוקים שמתארים את ההתנהלות שלנו עם זמן וביצוע משימות – דחיינות, וחוק פרקינסון.

    צפו בסרטון המלא כאן >

    צפיתם בסרטון? מעולה, עכשיו – זמן סיפור.

    זה סיפור על שני חברים טובים שלמדו ביחד בתיכון עם השם המקורי “היי-סקול”. לאחד מהם קראו ד”ר דרה ולשני קראו ג’יי-זי.
    לקראת סיום השנה בבית ספר שני החברים הטובים היו צריכים להגיש את פרוייקט הסיום במגמת מוסיקה קלאסית אצלם בתיכון.

    ברגע שהם קיבלו מהמורה שלהם את תאריך ההגשה, כחודשיים לפני, ד”ר דרה (אז רק דרה) כבר ישב על הקונסולה באולפן והתחיל לעבוד על הביט (לא האוזניות, האוזניות באו רק אחר כך) ליצירה הקלאסית שלו.
    ג’יי זי קלט את זה בחושיו החדים ואמר “וואט דו יו דו דרה, אתה כבר מתחיל לעבוד על הסימפוניה? דרה אמר לו “תביט, זו עבודה שצריך בשבילה לפחות את החודשיים. אני מעדיף להתחיל עכשיו כדי לא להגיע עם הלשון בחוץ”.
    “אוקיי אוקיי, פייר אינף, יש מלא זמן אבל יו דו יור ט’ינג”

    בזמן שד”ר דרה עובד על הסמפוניה שלו, ג’יי זי המשיך בחייו מבלי לחשוב יותר מידי על ההגשה הצפוייה, אתם יודעים – בילויים בקפיטריה השכונתית, התנדבות בבית האבות הקהילתי וכמובן התייצבות יומית במשמרות זה”ב.

    ואתם יודעים מה קרה? שבוע ההגשה הגיע חיש מהר, וג’יי זי היה צריך לשבת לילות לבנים וימים אפורים כדי להספיק לכתוב את כל הקונצ’רטו לכינור שלו (בפה מז’ור, אם זה מעניין מישהו). בשבוע הזה אגב, מספר תאונות הדרכים באזור של התיכון עלה פלאים עקב ההיעדרות של ג’יי זי מהמשמרות זה”ב שלו.

    אבל סוף טוב, הכל טוב וג”י זי הספיק בסוף להגשה. ככה זה כשיש דדליין צפוי ושעון החול דוחק אותנו לפינה.

    מה שמעניין בסיפור הזה, הוא שד”ר דרה הקדיש למשימה חודשיים שלמים, בעוד שג’יי זי הספיק את אותה המשימה בשבוע בלבד. מה מגזין הרולינג סטון היה כותב על זה?

    ג’יי זי, הדמות בסיפור שלנו, הוא דוגמא טובה לדחיינות. או מה שנקרא באנגלית – Procratination. התנהגות שבא אנחנו דוחים את המשימה אותה אנחנו צריכים לבצע.

    לעומת זאת, ד”ר דרה הוא דוגמא מעולה לחוק פרקינסון.
    ההיסטוריון האנגלי נורת’קוט פרקינסון טבע את “חוק פרקינסון” בשנת 1957 והוא מסביר בו, שמשך הזמן שייקח לכם למלא משימה, הוא משך הזמן שתקציבו לה. ד”ר דרה הקציב חודשיים שלמים לכתיבת הסמפוניה שלו, וזה גם הזמן שלקח לו.

    החוק גם נותן תוקף ללילות הלבנים שהרבה סטודנטים מכירים. כשבוע לפני ההגשה לג’י זי היה זמן נתון של שבוע בלבד לסיים את העבודה. והנה, הוא סיים. כלומר העובדה שיש לנו יותר או פחות זמן לבצע משימה לאו דווקא אומרת שזוהי כמות הזמן שאנחנו צריכים כדי לבצע אותה.

    אז ככה – 2 הדוגמאות הן דוגמאות קיצון. אתם לא רוצים לשבת חודשיים שלמים על הסמפוניה שלכם וגם לא לדחוס אותה לשבוע האחרון של ההגשה. אז מה כן?

    התרגול שלכם –

    בואו נשחק את המשחק “מצא את האמצע”. זה היה להיט מטורף בשנות ה-70.
    לא נכנס לחוקים, כי במקור הוא מסובך, אבל בגדול המטרה היא למצוא איזון בין הדחיינות לחוק פרקינסון.

    אם אנחנו יודעים שאנחנו עובדים יותר טוב תחת לחץ כשיש לנו דדליין מתקרב אז אולי נגדיר תאריך דדליין פיקטיבי.
    מה הכוונה?

    לדוגמא – אם יש לכם תאריך הגשה ל-1.10 אז מה דעתכם לשים ביומן תאריך הגשה פיקטיבי, למשל ה-15.9, בו אתם אמורים להגיש את העבודה.

    יום לפני הדדליין הפיקטיבי, תגדירו שבמשך כל הערב אתם עובדים על המשימה כאילו ההגשה היא באמת ביום למחרת. עשו את המקסימום לסיים אותה.

    תגדירו עוד תאריך נוסף לאחר מספר ימים בו אתם חוזרים לעבודה ומפנים זמן לתיקונים, שיפצורים ושידרוגים.

    עד הפעם הבאה,
    ליאור מ-Jolt

    ppc-manager
    • מחקרי תפקיד
    • 13 ביוני
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    כל הפוסטים
    dm-webinar-placeholder
    • קריירה
    • 15 ביוני
    • 3 דקות דק׳

    ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

    כל מה שרציתם לדעת על שיווק דיגיטלי בהייטק החל משכר, סוגי תפקידים, אפשרויות קידום, תנאי קבלה ואיך בכלל נכנסים לתחום
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 13 ביוני
    • 7 דק׳

    10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

    שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות...
    כל הפוסטים
    ראיון טלפוני
    • קריירה
    • 10 ביוני
    • 5 דק׳

    ראיון טלפוני: כך תיצרו את הרושם הנכון

    7 טיפים מעולים שיעזרו לך להתכונן לראיון הטלפוני בהליך הגיוס להייטק
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור רביעי

    חלק רביעי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    קורס ניהול זמן שיעור שלישי
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שלישי

    חלק שלישי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    frenkel time
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור ראשון

    חלק ראשון מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    שיווק דיגיטלי b2b
    • קריירה
    • 19 במאי
    • דק׳

    מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי B2B ל B2C

    כל חברת הייטק בתחילת דרכה ניצבת בפני השאלה - מהו האופן הנכון ביותר למכור את המוצר שלנו? התוכנית העסקית של כל חברת סטארט-אפ חדשה צריכה להתחשב בנתונים כמו התחרות הקיימת...
    כל הפוסטים
    • קריירה
    • 13 במאי
    • 10 דק׳

    מילון מושגים בהייטק

    מילון מושגים בסיסי עם מגוון מונחים טכנלוגיים וראשי תיבות שמשתמשים בהם בעולמות ההייטק והסטארטאפים בישראל שכל הייטקיסט צריך לדעת
    כל הפוסטים
    job-role-cs
    • מחקרי תפקיד
    • 12 במאי
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד – מה זה Customer Success Manager

    Customer Success Management היא האסטרטגיה שהחברה נוקטת בה שמבטיחה, בפשטות, את ההצלחה של לקוחותיה. מחקר התפקיד יציג את כל הדרכים להכנס לתפקיד הזה בהייטק, מפות קידום בתוך ארגונים ומה באמת...
    כל הפוסטים
    • מחקרי תפקיד
    • 9 במאי
    • 3 דקות דק׳

    פה זה להייטק – ליאור פרנקל ורותם בן שטרית בראיון על תפקיד ה-CS

    רותם בן שטרית, CSM בחברת Revuze, מספר לליאור פרנקל על התפקיד.
    כל הפוסטים
    • קריירה
    • 9 במאי
    • 7 דק׳

    הכינו את עצמכם: 8 השלבים של הליך המיון לעבודה בהייטק

    שקלתם להיכנס להייטק? התכוננו להליך מיון שונה ממה שאתם רגילים אליו מתעשיות אחרות. החל מסינון לפי פרופיל הלינקדאין שלכם ועד למבחנים מורכבים בתהליך בררני הנמשך בין חודש לשלושה חודשים.
    כל הפוסטים