לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

כיצד עושים רימרקטינג ואילו דברים אסור לפספס

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 3 באוקטובר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

רימרקטינג (Remarketing, AKA Retargeting) הוא שיטה מקובלת בשיווק דיגיטלי בה המשווקים (הארגון, המותג) מציגים מודעות, בפני גולשים שכבר ביקרו באתר שלהם או בדף נחיתה כלשהו. זוהי דרך אפקטיבית ביותר לטרגט אוכלוסיה שכבר הראתה עניין מסוים במוצר או במותג. 

למשל: לעתים אנו נכנסים לאתר כלשהו לראשונה, ויום לאחר מכן נראה מודעה לאותו אתר. או יותר מזה: קרה לכם שמילאתם עגלה באתר קניות כלשהו, יצאתם בלי לבצע את הרכישה, ויום לאחר מכן נחשפתם למודעה שמציגה בדיוק את המוצרים שהשארתם בעגלה? זה, בדיוק, רימרקטינג.

רימרקטינג הוא כמו הזדמנות שניה להצליח במכירת מוצרים או להשיג לידים, בעזרת קמפיינים של מודעות אונליין. תחום זה הוא ענף קריטי במרקטינג ונלמד כנושא בקורס שיווק דיגיטלי, עקב השפעתו הפוטנציאלית הרבה על המכירות. במאמר זה נדבר על פלטפורמות לרימרקטינג וסוגי מודעות שתוכלו לראות בקמפיינים אלה.

פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג

קיימות פלטפורמות רבות לרימרקטינג וריטרגטינג. הנה כמה מהפופולריות ביותר:

  • Google Ads: טכנולוגיה שמאפשרת למודעות של גוגל לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים כשהם גולשים בין אתרים באינטרנט. בכניסה לאתר כלשהו, חלק מהקוד באתר מוסיף את הגולשים לרשימת רימרקטינג. כשהגולשים ממשיכים לאתר אחר שמשתמש ברשת של גוגל אדס, הם נחשפים למודעות הרלוונטיות. גוגל מאפשרת להגדיר את האוכלוסיה שתקבל את המודעות בקמפיין הרימרקטינג (למשל: תעדוף של לקוחות חדשים או של לקוחות חוזרים).
  • פייסבוק אדס: פלטפורמה המבוססת על כל משתמשי פייסבוק (2.5 מיליארד) והיא קלה ונוחה לשימוש. מאפשרת ריטרגטינג דינמי, לקהל שהיה באינטראקציה עם המוצר גם בפייסבוק עצמה וגם באתר החברה.
  • Outbrain: מערכת שרוכשת שטחי פרסום ומאפשרת למשתמשים שלה לפרסם בהם. הפלטפורמה מאפשרת הגייה של קמפיינים מטורגטים בדרך פשוטה לשימוש. 
  • Taboola: פלטפורמה העוסקת בעיקר בתוכן בסגנון “You may also like”. עובדת בשטחי פרסום בתחתית של אתרים לרוב ומטרגטת קהל באופן מדויק.
  • Mailchimp: פלטפורמה המספקת כלים מבוססי AI ידידותיים למשתמש. מיילצ’ימפ כוללת שליחת מיילים שיווקיים והודעות אוטומטיות, יצירת קמפיינים מטורגטים של רימרקטינג, בניית דפי נחיתה, הפקת דו”חות ואנליזה, ומכירה אונליין.

פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג

Standard Remarketing

קמפיין בו מוצגות מודעות (Ads) לגולשים שביקרו באתר החברה בעבר. כשהגולשים מסתובבים אין אתרים באינטרנט, הם נתקלים במודעות באתרים שונים (במדיה החברתית ומחוצה לה). רימרקטינג סטנדרטי כולל גם טרגוט של מבקרים המשתמשים במנועי חיפוש, ומחפשים בהם מונחים שיש להם קשר למוצר המשווק. (למשל: חיפוש בגוגל של מלון מסוים בתאילנד, יוביל להצגת מודעות של מלונות שונים באותו היעד).

Dynamic Remarketing

קמפיינים שמציגים לגולשים מודעות שנבחרו עבורם באופן מיוחד. מודעות אלה נוצרות במיוחד עבור כל גולשת וגולש. למשל: מודעה המציגה את המוצרים שהגולשים הכניסו לעגלה אך יצאו מהאתר לפני שהתבצעה הרכישה. אם נטישת האתר התרחשה לאחר שהות בעמוד המחיר, מודעת רימרקטינג דינמי תהיה ממוקדת במחירים, ואולי תציין גם הנחה שהגולשים היו עלולים לפספס. דוגמה נוספת היא בבלוגים ואתרים המכילים חומר אינפורמטיבי. מודעות דינמיות יציגו לגולשים תוכן שקשור לתחום בו הם שהו והתעניינו באתר.

Remarketing Lists for Search Ads (RLSAs)

ריטרגטינג בפלטפורמות כמו גוגל. רלוונטי למקרים בהם גולשים ביקרו באתר כלשהו ואז יצאו, והחלו לחפש במנועי החיפוש חומרים בנושאים דומים למה שהאתר הציע. שיטה מבוססת מילות מפתח.

Video Remarketing

מודעות רימרקטינג מבוססות וידאו. מוצגות פעמים רבות ב-YouTube בתחילת או במהלך סרטון שבחרו הגולשים לצפות בו. 

Email Remarketing

שליחת מיילים ברשימות תפוצה. ניתן להשתמש בשיטה זו לשליחות מודעות שיווקיות דרך רשימות משתמשים של אתרים שונים. שיטה זו עובדת גם עבור לקוחות קיימים, וגם עבור מבקרים שנטשו את האתר מבלי להשלים רכישה. במקרה זה, יטורגט הקהל במיילים של מעקב (Follow-up) שמטרתם לשכנע לחזור לאתר ולרכוש את המוצר.

שיווק דיגיטלי מהווה נתח גדול מהשיווק כיום, וחשוב להכיר את כל תחומיו. בלימודי שיווק ופרסום דיגיטלי תוכלו לקבל ידע נוסף על האופן בו יוצרים קמפיין רימרקטינג, משלב האסטרטגיה ועד משך הופעת המודעה ופרטים טכניים נוספים.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • טיפים לשימור עובדים בהייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • שיווק ומכירות – מהעולם הקמעונאי לעולם ההייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • 10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

    בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט.
    קראו עוד
  • סטארט-אפ או חברת הייטק גדולה? איך למצוא את עצמי בעולם ההייטק

    קיימים הבדלים רבים בין עבודה בחברת הייטק גדולה לבין סטארט אפ קטן. ההבדלים נוגעים בתחומים רבים, החל מתנאי ההעסקה ועד התפקידים השונים בתוך החברה. בעולם בו תעשיית ההייטק והסטארט אפ...
    קראו עוד
  • רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

    מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.
    קראו עוד
  • איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

    תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק - בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה...
    קראו עוד
  • משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק

    בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג'וניור.
    קראו עוד
  • איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

    איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? 13 טיפים קצרים ומעולים לכתיבת קורות חיים בצורה הטובה ביותר
    קראו עוד
  • מדריך – איך לעשות ראיון עבודה

    איך להירגע לפני ראיון עבודה? איך להתחיל את הראיון? איך לסיים אותו? ואיך עושים ראיון עבודה כמו שצריך? במדריך הזה ננסה לעזור לכם, המראיינים, להתכונן לראיון, להעביר אותו בצורה הטובה...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 3 | הכנת פיץ’ והראיון עצמו

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריכים הקודמים דיברנו על סוגי ראיונות עבודה והכנה לראיון. חלק זה, שהוא החלק האחרון של...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 2 | הכנה לראיון

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריך הקודם דיברנו על סוגי ראיונות עבודה, במדריך הבא נסביר על הכנת פיץ' והראיון עצמו....
    קראו עוד