כיצד עושים רימרקטינג ואילו דברים אסור לפספס
- Jolt Team
- 3 באוקטובר
- 12 דקות
רימרקטינג (Remarketing, AKA Retargeting) הוא שיטה מקובלת בשיווק דיגיטלי בה המשווקים (הארגון, המותג) מציגים מודעות, בפני גולשים שכבר ביקרו באתר שלהם או בדף נחיתה כלשהו. זוהי דרך אפקטיבית ביותר לטרגט אוכלוסיה שכבר הראתה עניין מסוים במוצר או במותג.
למשל: לעתים אנו נכנסים לאתר כלשהו לראשונה, ויום לאחר מכן נראה מודעה לאותו אתר. או יותר מזה: קרה לכם שמילאתם עגלה באתר קניות כלשהו, יצאתם בלי לבצע את הרכישה, ויום לאחר מכן נחשפתם למודעה שמציגה בדיוק את המוצרים שהשארתם בעגלה? זה, בדיוק, רימרקטינג.
רימרקטינג הוא כמו הזדמנות שניה להצליח במכירת מוצרים או להשיג לידים, בעזרת קמפיינים של מודעות אונליין. תחום זה הוא ענף קריטי במרקטינג ונלמד כנושא בקורס שיווק דיגיטלי, עקב השפעתו הפוטנציאלית הרבה על המכירות. במאמר זה נדבר על פלטפורמות לרימרקטינג וסוגי מודעות שתוכלו לראות בקמפיינים אלה.
פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג
קיימות פלטפורמות רבות לרימרקטינג וריטרגטינג. הנה כמה מהפופולריות ביותר:
- Google Ads: טכנולוגיה שמאפשרת למודעות של גוגל לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים כשהם גולשים בין אתרים באינטרנט. בכניסה לאתר כלשהו, חלק מהקוד באתר מוסיף את הגולשים לרשימת רימרקטינג. כשהגולשים ממשיכים לאתר אחר שמשתמש ברשת של גוגל אדס, הם נחשפים למודעות הרלוונטיות. גוגל מאפשרת להגדיר את האוכלוסיה שתקבל את המודעות בקמפיין הרימרקטינג (למשל: תעדוף של לקוחות חדשים או של לקוחות חוזרים).
- פייסבוק אדס: פלטפורמה המבוססת על כל משתמשי פייסבוק (2.5 מיליארד) והיא קלה ונוחה לשימוש. מאפשרת ריטרגטינג דינמי, לקהל שהיה באינטראקציה עם המוצר גם בפייסבוק עצמה וגם באתר החברה.
- Outbrain: מערכת שרוכשת שטחי פרסום ומאפשרת למשתמשים שלה לפרסם בהם. הפלטפורמה מאפשרת הגייה של קמפיינים מטורגטים בדרך פשוטה לשימוש.
- Taboola: פלטפורמה העוסקת בעיקר בתוכן בסגנון “You may also like”. עובדת בשטחי פרסום בתחתית של אתרים לרוב ומטרגטת קהל באופן מדויק.
- Mailchimp: פלטפורמה המספקת כלים מבוססי AI ידידותיים למשתמש. מיילצ’ימפ כוללת שליחת מיילים שיווקיים והודעות אוטומטיות, יצירת קמפיינים מטורגטים של רימרקטינג, בניית דפי נחיתה, הפקת דו”חות ואנליזה, ומכירה אונליין.
פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג
Standard Remarketing
קמפיין בו מוצגות מודעות (Ads) לגולשים שביקרו באתר החברה בעבר. כשהגולשים מסתובבים אין אתרים באינטרנט, הם נתקלים במודעות באתרים שונים (במדיה החברתית ומחוצה לה). רימרקטינג סטנדרטי כולל גם טרגוט של מבקרים המשתמשים במנועי חיפוש, ומחפשים בהם מונחים שיש להם קשר למוצר המשווק. (למשל: חיפוש בגוגל של מלון מסוים בתאילנד, יוביל להצגת מודעות של מלונות שונים באותו היעד).
Dynamic Remarketing
קמפיינים שמציגים לגולשים מודעות שנבחרו עבורם באופן מיוחד. מודעות אלה נוצרות במיוחד עבור כל גולשת וגולש. למשל: מודעה המציגה את המוצרים שהגולשים הכניסו לעגלה אך יצאו מהאתר לפני שהתבצעה הרכישה. אם נטישת האתר התרחשה לאחר שהות בעמוד המחיר, מודעת רימרקטינג דינמי תהיה ממוקדת במחירים, ואולי תציין גם הנחה שהגולשים היו עלולים לפספס. דוגמה נוספת היא בבלוגים ואתרים המכילים חומר אינפורמטיבי. מודעות דינמיות יציגו לגולשים תוכן שקשור לתחום בו הם שהו והתעניינו באתר.
Remarketing Lists for Search Ads (RLSAs)
ריטרגטינג בפלטפורמות כמו גוגל. רלוונטי למקרים בהם גולשים ביקרו באתר כלשהו ואז יצאו, והחלו לחפש במנועי החיפוש חומרים בנושאים דומים למה שהאתר הציע. שיטה מבוססת מילות מפתח.
Video Remarketing
מודעות רימרקטינג מבוססות וידאו. מוצגות פעמים רבות ב-YouTube בתחילת או במהלך סרטון שבחרו הגולשים לצפות בו.
Email Remarketing
שליחת מיילים ברשימות תפוצה. ניתן להשתמש בשיטה זו לשליחות מודעות שיווקיות דרך רשימות משתמשים של אתרים שונים. שיטה זו עובדת גם עבור לקוחות קיימים, וגם עבור מבקרים שנטשו את האתר מבלי להשלים רכישה. במקרה זה, יטורגט הקהל במיילים של מעקב (Follow-up) שמטרתם לשכנע לחזור לאתר ולרכוש את המוצר.
שיווק דיגיטלי מהווה נתח גדול מהשיווק כיום, וחשוב להכיר את כל תחומיו. בלימודי שיווק ופרסום דיגיטלי תוכלו לקבל ידע נוסף על האופן בו יוצרים קמפיין רימרקטינג, משלב האסטרטגיה ועד משך הופעת המודעה ופרטים טכניים נוספים.