לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

כיצד עושים רימרקטינג ואילו דברים אסור לפספס

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 3 באוקטובר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

רימרקטינג (Remarketing, AKA Retargeting) הוא שיטה מקובלת בשיווק דיגיטלי בה המשווקים (הארגון, המותג) מציגים מודעות, בפני גולשים שכבר ביקרו באתר שלהם או בדף נחיתה כלשהו. זוהי דרך אפקטיבית ביותר לטרגט אוכלוסיה שכבר הראתה עניין מסוים במוצר או במותג. 

למשל: לעתים אנו נכנסים לאתר כלשהו לראשונה, ויום לאחר מכן נראה מודעה לאותו אתר. או יותר מזה: קרה לכם שמילאתם עגלה באתר קניות כלשהו, יצאתם בלי לבצע את הרכישה, ויום לאחר מכן נחשפתם למודעה שמציגה בדיוק את המוצרים שהשארתם בעגלה? זה, בדיוק, רימרקטינג.

רימרקטינג הוא כמו הזדמנות שניה להצליח במכירת מוצרים או להשיג לידים, בעזרת קמפיינים של מודעות אונליין. תחום זה הוא ענף קריטי במרקטינג ונלמד כנושא בקורס שיווק דיגיטלי, עקב השפעתו הפוטנציאלית הרבה על המכירות. במאמר זה נדבר על פלטפורמות לרימרקטינג וסוגי מודעות שתוכלו לראות בקמפיינים אלה.

פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג

קיימות פלטפורמות רבות לרימרקטינג וריטרגטינג. הנה כמה מהפופולריות ביותר:

  • Google Ads: טכנולוגיה שמאפשרת למודעות של גוגל לעקוב אחר לקוחות פוטנציאליים כשהם גולשים בין אתרים באינטרנט. בכניסה לאתר כלשהו, חלק מהקוד באתר מוסיף את הגולשים לרשימת רימרקטינג. כשהגולשים ממשיכים לאתר אחר שמשתמש ברשת של גוגל אדס, הם נחשפים למודעות הרלוונטיות. גוגל מאפשרת להגדיר את האוכלוסיה שתקבל את המודעות בקמפיין הרימרקטינג (למשל: תעדוף של לקוחות חדשים או של לקוחות חוזרים).
  • פייסבוק אדס: פלטפורמה המבוססת על כל משתמשי פייסבוק (2.5 מיליארד) והיא קלה ונוחה לשימוש. מאפשרת ריטרגטינג דינמי, לקהל שהיה באינטראקציה עם המוצר גם בפייסבוק עצמה וגם באתר החברה.
  • Outbrain: מערכת שרוכשת שטחי פרסום ומאפשרת למשתמשים שלה לפרסם בהם. הפלטפורמה מאפשרת הגייה של קמפיינים מטורגטים בדרך פשוטה לשימוש. 
  • Taboola: פלטפורמה העוסקת בעיקר בתוכן בסגנון “You may also like”. עובדת בשטחי פרסום בתחתית של אתרים לרוב ומטרגטת קהל באופן מדויק.
  • Mailchimp: פלטפורמה המספקת כלים מבוססי AI ידידותיים למשתמש. מיילצ’ימפ כוללת שליחת מיילים שיווקיים והודעות אוטומטיות, יצירת קמפיינים מטורגטים של רימרקטינג, בניית דפי נחיתה, הפקת דו”חות ואנליזה, ומכירה אונליין.

פלטפורמות לקמפיין רימרקטינג

Standard Remarketing

קמפיין בו מוצגות מודעות (Ads) לגולשים שביקרו באתר החברה בעבר. כשהגולשים מסתובבים אין אתרים באינטרנט, הם נתקלים במודעות באתרים שונים (במדיה החברתית ומחוצה לה). רימרקטינג סטנדרטי כולל גם טרגוט של מבקרים המשתמשים במנועי חיפוש, ומחפשים בהם מונחים שיש להם קשר למוצר המשווק. (למשל: חיפוש בגוגל של מלון מסוים בתאילנד, יוביל להצגת מודעות של מלונות שונים באותו היעד).

Dynamic Remarketing

קמפיינים שמציגים לגולשים מודעות שנבחרו עבורם באופן מיוחד. מודעות אלה נוצרות במיוחד עבור כל גולשת וגולש. למשל: מודעה המציגה את המוצרים שהגולשים הכניסו לעגלה אך יצאו מהאתר לפני שהתבצעה הרכישה. אם נטישת האתר התרחשה לאחר שהות בעמוד המחיר, מודעת רימרקטינג דינמי תהיה ממוקדת במחירים, ואולי תציין גם הנחה שהגולשים היו עלולים לפספס. דוגמה נוספת היא בבלוגים ואתרים המכילים חומר אינפורמטיבי. מודעות דינמיות יציגו לגולשים תוכן שקשור לתחום בו הם שהו והתעניינו באתר.

Remarketing Lists for Search Ads (RLSAs)

ריטרגטינג בפלטפורמות כמו גוגל. רלוונטי למקרים בהם גולשים ביקרו באתר כלשהו ואז יצאו, והחלו לחפש במנועי החיפוש חומרים בנושאים דומים למה שהאתר הציע. שיטה מבוססת מילות מפתח.

Video Remarketing

מודעות רימרקטינג מבוססות וידאו. מוצגות פעמים רבות ב-YouTube בתחילת או במהלך סרטון שבחרו הגולשים לצפות בו. 

Email Remarketing

שליחת מיילים ברשימות תפוצה. ניתן להשתמש בשיטה זו לשליחות מודעות שיווקיות דרך רשימות משתמשים של אתרים שונים. שיטה זו עובדת גם עבור לקוחות קיימים, וגם עבור מבקרים שנטשו את האתר מבלי להשלים רכישה. במקרה זה, יטורגט הקהל במיילים של מעקב (Follow-up) שמטרתם לשכנע לחזור לאתר ולרכוש את המוצר.

שיווק דיגיטלי מהווה נתח גדול מהשיווק כיום, וחשוב להכיר את כל תחומיו. בלימודי שיווק ופרסום דיגיטלי תוכלו לקבל ידע נוסף על האופן בו יוצרים קמפיין רימרקטינג, משלב האסטרטגיה ועד משך הופעת המודעה ופרטים טכניים נוספים.

  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • 5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

    מרגיש כאילו כל יום יש איזה שינוי טכנולוגי חדש, ועוד פלטפורמה מאיימת "לקחת את העבודה שלנו". האתרים המרכזיים מכריזים ש"הסוף של …", לתחום התורן, גורמים לבהלה, ואז אחרי כמה חודשים...
    קראו עוד
  • שיווק בלינקדאין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst / דאטה אנליסט

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • phone icon