מחקר תפקיד Office Manager
- Jolt Team
- 2 באוגוסט
- 12 דקות
מנהלי משרד אחראים להתנהלות היומיומית של המשרד, ודואגים למעטפת תומכת עבור צוות העובדים בהיבט הלוגיסטי והתפעולי. מטרת התפקיד היא לדאוג לתפקוד השוטף של המשרד. לעתים, מנהלי משרד עשויים לעמוד בראש צוות מנהלי. לרוב, מנהלי משרד מאיישים ואחראי על פעילות שולחן הקבלה (Front Desk), לרבות ניהול יומן, מלאי משרדי, אירועים, פגישות, נסיעות עבודה, דאגה לרווחת הצוות, משימות לוגיסטיות ותקציביות, וכל תחום נוסף הקשור לתפקוד המשרד והחברה. כתוצאה מכך, הם מקיימים תקשורת עם ספקים, צוות המשרד, דרג ניהולי, ומהווים את “כרטיס הביקור” של החברה בעת תקשורת ראשונית עם גורמים חיצוניים. מנהלי משרד הם החוט המקשר בין כלל הגורמים, ובמידה רבה, פעילותו התקינה של הארגון תלויה בהם. בתור מנהלי משרד, כל עובדי החברה יכירו אתכם ויעזרו בכם לעיתים קרובות, וכן גורמים חיצוניים שעובדים עם החברה. לכן, זהו תפקיד שמאפשר ליצור קשרים משמעותיים, להכיר צדדים שונים בחברה ולצבור ניסיון חשוב בתחום הטק.
תוכן עניינים
מהות התפקיד, אחריות, כלים
מה המשמעות של Office Manager?
תחומי האחריות של Office Managers משתנים בין חברה לחברה. לעתים מנהלי משרד אחראים גם על גיוס עובדים, או על תחום רווחה וחוויית העובדים, ארגון אירועים ופעילויות לצוות. עם זאת, במהותם מנהלי משרד הם “האמא והאבא” של המשרד והעובדים; עליהם לתת מענה לבלת”מים, ולוודא שהמשרד מתפקד על הצד הטוב ביותר. בסופו של דבר התפקיד הוא סיפוק שירות לקוחות לעובדים של המשרד.
“במהותו התפקיד הזה הוא לב ומרכז, הוא הכתובת לפתרון בעיות, והוא המקום למצוא בו תשובות. נוגעים קצת בהכל. קצת IT, קצת HR, קצת ניהול משרד, קצת קשיחות, קצת רכות – בקיצור, מהכל. בעיקר מה שחשוב זה לשמור על גישה חיובית ונעימה. כי מתרכזים אליך המון המון בעיות ובלתמ”ים והמון דברים שצריך לפתור מהרגע להרגע. ואם אתה לוקח את זה בסטרס או בגישה של “אין לי כוח” ובתחושה של “למה הכל נופל עלי” – אז אתה לא עושה את התפקיד שלך טוב.” גל לביא, Office and Welfare Manager לשעבר בג׳ולט. |
וריאנטים של Office Managers
כפי שניתן להתרשם מסקירה באתרי חיפוש עבודה כמו Linkedin ו-Glassdoor, עבור תפקיד זה יש מגוון רחב של סוגים ושמות שלעיתים עלולים לבלבל. לדוגמה: Office Assistant, Office Associate, Office Admin, Employee Experience Specialist, Facilities Manager, HR Associate, Marketing Assistant, PA & Office Manager.
השאלה המתבקשת היא, מה מהות ההבדלים בין הטייטלים? על פי רוב, הגדרת התפקיד משתנה לפי גודל החברה וקצב ההתפתחות שלה. ככל שהחברה קטנה וצעירה יותר, כך סביר שהתפקיד יכלול יותר תחומים. מנגד, ככל שהחברה גדלה ומתפתחת, יצורפו לצוות ניהול המשרד תפקידים בדרגים שונים עם תחומי אחריות יותר ספציפיים, שמטרתם לסייע למחלקה מסוימת בחברה.
דוגמאות:
- Office Assistant/Associate – ביצוע משימות אדמיניסטרטיביות. ארגון וניהול מסמכים, איוש קבלה, קביעת פגישות ומתן עזרה לצוותים עם משימות שונות.
- Employee Experience Specialist – תחום מיוחד המתמקד ביצירת סביבת עבודה מיטבית, ששמה במרכז את תחושת הסיפוק והמעורבות של העובדים. זה, בתורו, עשוי לשפר את תפוקת העבודה, לשמר עובדים קיימים וליצור “מותג מעסיק” מצוין כדי למשוך כישרונות חדשים.
- HR Associate/Coordinator – סיוע למנהלי משאבי אנוש במשימות מנהליות, מיון וגיוס עובדים חדשים, תיאום ראיונות עבודה, תשלומי שכר וקליטה לחברה מהצד הלוגיסטי והרווחתי.
- Facilities Specialist/Manager – דאגה למתקני החברה ותחזוקתם (משרדים, חדרי ישיבות וכד’), ניהול מלאי ותקציב. על פי רוב, הצורך בתפקיד זה קיים בחברות גדולות יחסית.
- Marketing Assistant – סיוע למנהלי שיווק בפרויקטים למקסום רווחים ופיתוח קמפיינים שיווקיים. ניתוח נתונים, כתיבת דו”חות, תקשורת מול לקוחות וארגון מחקרי שוק.
- Personal/Executive Assistant – מתן תמיכה וסיוע לצוות הניהול הבכיר. ניהול לו”ז ויומן, טיפול בסידורי טיסה ולינה, טיפול באורחים ותיאום ביקורים, סיוע בפרויקטים מיוחדים כלל-ארגוניים.
- Procurement Specialist/Manager – טיפול בכל צרכי הרכש של החברה, גישור בין בעלי עניין פנימיים וספקים חיצוניים, ניהול משא ומתן לסגירת את העסקאות המסחריות הטובות ביותר.
מדוע Office Managers נחוצים בארגון?
תחומי האחריות של מנהלי משרד מגוונים ומתפרשים על מספר תחומים; החל במשימות אופרטיביות ואדמיניסטרטיביות, ועד לניהול תקציבים, רווחת עובדים ועוד. מהות התפקיד היא לדאוג להתנהלות היומיומית השוטפת של המשרד. לכן התפקיד גם מאוד דינמי וגמיש בהגדרתו, כדי שימלא כל פונקציה שהארגון זקוק לה בזמן נתון ובהתאם לגודלו.
דוגמאות:
- סטארט אפ בשלב מוקדם: כשעולה צורך במציאת משרד, עובדים חדשים ומשאבים נוספים, הליך גיוס העובדים הנכונים ומציאת השטח המשרדי המתאים ביותר (שתי משימות קריטיות בחשיבותן) מצריכים זמן יקר. לכן, עדיף למנכ”ל/ית להאציל את הסמכות למנהל/ת משרד; מנהלי משרד כאלה מבצעים תפקידי HR בנוסף לאדמיניסטרציה.
- בניית תרבות ארגונית: מנהלי המשרד מובילים וקובעים את הטון בכל הקשור לגיבוש האופי ותרבות החברה (Office Culture). בין היתר, הם אחראים לתכנון פעילויות חברתיות כמו מסיבות, Happy Hour ואירועים מחלקתיים. מתוקף היותם דמות כה מרכזית ומוכרת, הם אחראים ליצור ולתחזק אווירת משרד ייחודית ואטרקטיבית, שתשמר עובדים ותקל על גיוס עובדים חדשים.
- עבודה אדמיניסטרטיבית: מנהלי משרד נחוצים למנכ”לים כדי לייעל את הזמן שלהם, ולאפשר להם להתמקד בניהול המאקרו של החברה. לכן באחריותם לנהל את יומן הפגישות, לכתוב מסמכי מדיניות, לטפל בדואר, לענות לטלפונים, לחתום על חבילות – לטפל בכל ענייני היומיום.
- טיפול במשרד ותחזוקת הבניין: מנהלי משרד אחראים לנראות ולניקיון במשרד, ומוודאים את תשלום החשבונות השונים בזמן. הם אנשי הקשר לספקים, ודואגים לפתרון בעיות תחזוקה.
- ניהול אספקה ומלאי: מנהלי משרד מוודאים אספקה שוטפת של ציוד משרדי, מזון והיגיינה. הם גם מנהלים את התקציב החודשי עבור אספקה זו, ומבצעים מעקב אחר תזרים המזומנים והחיובים.
- פגישות, אירועים ואורחים חיצוניים: מנהלי משרד משמשים גם כ”פני החברה”, ובמסגרת זאת אחראים לאירוח אורחים ושותפים עסקיים שמגיעים למשרד. הם יפיקו אירועי חברה שונים עם אנשי מקצוע רלוונטיים, והיו אמונים על לוגיסטיקה כמו הזמנת קייטרינג, צלמים וכדומה.
אילו כלים נמצאים בשימוש רווח בקרב Office Managers?
- כל תוכנות MS Office – התוכנות Word, Excel, PowerPoint ושאר הכלים של “אופיס” הינן הבסיס לעבודה על מחשב, ומשמשות לכתיבת דוחות, יצירת מצגות, ועבודה עם כל סוגי המסמכים.
- תוכנות הענן של גוגל – Google Sheets, Google Docs, Google Slides ודומותיהן מבית גוגל, מבצעות פעולות דומות לתוכנות מיקרוסופט אופיס; אך בשונה מהן מדובר בתוכנות “מבוססות ענן”, ולכן מאפשרות לשתף אנשים אחרים בעבודה המתבצעת עליהן בזמן אמת ולבצע שינויים בו זמנית.
- Slack – תוכנת המסרים שכבשה את עולם ההייטק. בדומה לוואטסאפ, Slack מאפשרת להתכתב עם אחרים, ליצור קבוצות ולקיים שיחות וידאו, אך היא בעלת תכונות נוספות שמאפשרות תקשורת נוחה בין העובדים (כמו קישור לענן ולקבצי החברה).
- Monday – פלטפורמה מבוססת ענן לניהול משימות ועבודת צוות. מאפשרת עבודה מול שותפים ולקוחות באופן מיטבי. קיימות תוכנות נוספות לניהול משימות ועבודת צוות, אך Monday היא המובילה בתחום כיום.
- תוכנות תוך-משרדיות – לכל חברה תוכנות ניהול צוות וכספים משלה, בעזרתן מנהלי משרד מתנהלים רוב הזמן.
איך נראית העבודה היומיומית של Office Manager?
יום העבודה מוקדש ברובו לניהול המשרד בהיבט הלוגיסטי (מלאי ציוד, הזמנת מזון ושתיה, טיפול בבקשות מהצוות, דאגה לסדר וארגון, והתנהלות מול צוות הניקיון והתחזוקה). מעבר לכך, מנהלי משרד קובעים פגישות, מנהלים את היומן המשרדי, ומנהלים תקציבים משרדיים.
“בתחילת היום אני מוודאת שהמשרד מסודר ונקי, שיש מים וכיבוד בחדרי הישיבות ושהמצלמות תקינות. מדברת עם המנקים, ומעדכנת אותם מה צריך לעשות ולנקות לפני שהעובדים מגיעים. כלומר, מטפלת בעצם בכל היבטי הנראות של המשרד, שיוצרים אווירה נעימה. לאחר מכן אתחיל עם המשימות של היום, שיכולות להשתנות מיום ליום ובהתאם לתקופות”. גל לביא, Office and Welfare Manager לשעבר בג׳ולט. |
דוגמאות למשימות יומיות של ה-Office Manager:
- הזמנת מזון וציוד והתנהלות עם ספקים רלוונטיים, שליחים ואורחים שמגיעים למשרד.
- בדיקת סטטוס של העובדים והתעדכנות מי חולה, מי זקוק לתשומת לב, ואת מי צריך “לפנק” לרגל ימי הולדת / ימי נישואין וכדומה.
- ניהול הפן הלוגיסטי של אירועים מיוחדים שקורים במשרד, למשל ימי צילום ומרקטינג שונים, חגים, פעילויות התנדבות של החברה. פעילויות מן הסוג הזה מצריכות תקשורת ותיאום עם הרבה גורמים, וכל אלו בתחום אחריות מנהלי המשרד.
- טיפול בתהליכי קליטה ועזיבה של עובדים (Onboarding/Offboarding). הכנת לו”ז ההכשרה ותיאום שיחות, הכנת הציוד הדרוש – מחשב, מסך, מקלדת וכו’. קבלת פנים, סיור במשרד או פרידה רשמית ממי שעוזב.
כישורים, תכונות וניסיון
Office Manager הוא תפקיד Customer-Facing, כלומר תפקיד הכולל אינטראקציה ומתן שירות ללקוחות, אלא שהלקוחות במקרה זה הם עובדי החברה. החלק הארי של עבודה זו, עוסק בפתרון בעיות שצצות על בסיס יומי – כדי לוודא את העבודה השוטפת, התקינה והיעילה של המשרד ועובדיו. זאת, תחת שמירה על חזות ייצוגית שמשדרת נועם, סדר ורוגע. מנהלי משרד רבים אחראים על פיתוח וטיפוח תרבות המשרד, והם צריכים לתמוך ולדאוג כמעט לכל מי שעובדים במשרד. זהו תפקיד קשה ולעיתים קרובות תובעני להפליא.
דוגמאות לכישורים הדרושים כדי להיות מנהלי משרד מעולים:
- יכולות ארגון וניהול זמן: בלב תפקיד ה-Office Manager עומד ניהול הלו”ז של המשרד, ולעיתים של הצוות הניהולי. אחריות לקביעת פגישות ותיאום בין מספר גורמים, ניהול אספקה ומלאי, ומתן מענה לבעיות שעולות בזמן מינימלי. מכאן נגזרת החשיבות של יכולות ארגון וניהול זמן יעיל.
- מולטיטסקינג ועבודה תחת לחץ: המון דברים קורים בו זמנית; חשוב לדעת להתמודד עם עבודה תחת לחץ באופן מיטבי, ולפתור בעיות תוך שמירה על ייצוגיות ויצירת אווירה רגועה. כלומר, לדעת לתעדף משימות, ולהחליט החלטות מורכבות תוך כדי תנועה מבלי לאבד את קור הרוח.
- יכולות תקשורת מעולות בכתב בעל פה: מנהלי משרד צריכים לתקשר היטב הן באנגלית והן בעברית, עם מגוון של אנשים בעלי הבדלים מקצועיים ואישיים. היכולת לדעת להתאים את סוג התקשורת כך שהמסרים יעברו בצורה ברורה היא קריטית.
- כישורים בינאישיים: מטבע הדברים יש חשיבות גבוהה לכך ש-Office Managers יהיו “אנשים של אנשים”, בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה. הם נמצאים במשרד מדי יום, צריכים להיות קשובים לתחושות העובדים, ולא פעם להיות להם לאוזן קשבת, לעזור ולתמוך גם בנושאי רווחה.
- אמינות ודיסקרטיות: במסגרת עבודתם השגרתית Office Managers חשופים להרבה מידע רגיש – החל מדו”חות כלכליים שונים, תקשורת ניהולית של הדרג הבכיר, מידע רגיש ואישי של אנשי הצוות. יש להם גישה למקורות כספיים של החברה לצורך הזמנת ציוד ומלאי. על כן יש הכרח באדם אמין ודיסקרטי.
- בקיאות ביישומי מחשב וזיקה טכנית: יש לדעת לעבוד ביעילות עם תוכנות Microsoft Office, מיילים ו-Zoom. ככלל, יש חשיבות ליכולת ללמוד טכנולוגיות חדשות ולהיות מסוגלים להתמודד עם בעיות טכניות שונות שלעיתים קורות במשרד, החל מבעיות אינטרנט ועד לתפעול מערכות אבטחה.
מהו הניסיון הנדרש מ-Office Manager?
מתוך עשרות פרסומי המשרות שסקרנו בלינקדאין עבור Office Manager, נראה שבמרבית המקרים נדרש ניסיון אדמיניסטרטיבי בהיקף של עד שנה או ניסיון כעוזרים אישיים. על פי רוב, לא צויין הכרח לכמות מסוימת של שנות ניסיון, פרט לחברות טק גדולות ומבוססות מאוד בדרגת “יוניקורן” ודומותיהן, שם דורשים שנה עד ארבע שנות ניסיון בעבודה אדמיניסטרטיבית או בניהול משרד. לכן, תפקידי Office Manager יכולים להיות תפקיד כניסה מצויין לחברות הייטק.
מעבר לכך, נדרש ניסיון בעבודה עם תוכנות אופיס, דוגמת Word, Excel, Powerpoint, וגם אפליקציות מייל.
תיאורי משרה עדכניים לדוגמה
(1) A technology & sales company is looking for a superstar office manager that will organize and coordinate office administration and procedures, to ensure organizational effectiveness, efficiency, and safety The Office Manager is responsible for developing intra-office communication protocols, streamlining administrative procedures, office staff supervision, and task delegation We are looking for an energetic professional who does not mind wearing multiple hats. Experienced in handling a wide range of administrative and executive support-related tasks and able to work independently with little or no supervision. Well organized, flexible, and enjoy the administrative challenges of supporting an office of diverse people Responsibilities Point person for maintenance, mailing, shipping, supplies, equipment, bills, and errands Organize and schedule meetings and appointments Coordinate with IT department on all office equipment Manage contract and price negotiations with office vendors, service providers, and office lease Perform specific recruitment and HR tasks for roles decided by management Manage executives’ schedules, calendars, and appointments Responsible for managing office services by ensuring office operations and procedures are organized, correspondences are controlled, filing systems are designed, supply requisitions are reviewed and approved, and that clerical functions are properly assigned and monitored Allocate tasks and assignments to subordinates and monitor their performance Perform review and analysis of special projects and keep the management properly informed Determine current trends and provide a review to management to act on Remain updated on technical and professional knowledge by attending educational workshops, joining professional associations, building networks with fellow professionals, and reviewing industry publications Requirements Proven office management, administrative, or assistant experience Knowledge of office management responsibilities, systems, and procedures Excellent time management skills and ability to multi-task and prioritize work Excellent written and verbal communication skills Strong organizational and planning skills Computer skills and knowledge of office software packages |
(2) As an office manager, you will be the face of daily life at our office. You will hold full scope of responsibilities from supply, to service experience to our guests, partners and employees You will create and maintain a pleasant work environment, ensuring high levels of organizational effectiveness, communication and safety In addition, you will manage the welfare activities and provide general administrative support to our employees, organize and coordinate administration duties Responsibilities All office operations – day to day maintenance, food and other supplies orders, managing cleaning services, deliveries etc Assisting with finance, credit card reports, office expenses budget, employees work hours report, organizing travels for employees etc Coordinating office activities and operations to secure efficiency and compliance to company policies Scheduling meetings and coordinating the schedule of the company’s management Ensure a pleasant working environment and smooth ongoing operation of all administrative needs Welfare management, execute and manage the welfare activities Requirements Proven experience as an office manager, front office manager or administrative assistant Willing to work in a part time position (50%) Excellent written and verbal communication skills in English and Hebrew Proficiency in Microsoft Office (Excel, Word, Power point) and email tools (as Outlook or Google calendar) Knowledge of general accounting or bookkeeping and supply management Strong organizational and communication skills Attention to details and problem-solving skills |
(3) We’re seeking a full-time Office Admin to join our offices in Tel-Aviv, and support our office in Ra’anana Responsibilities Front desk – Greeting, assisting and directing visitors and employees Responsible for facilities, maintenance and Coordinate all office operations such as kitchen and office supplies, mail, parking, cleaning, maintenance, , working with relevant vendors, etc Owning the look and the feel of our new offices Serve as the point of contact for purchasing requests related to office & employees equipment, refreshments, cleaning, maintenance, and more Assisting in employees work life cycle from onboarding to offboarding Assist with Welfare projects – Weeklies, happy hours, gifts, etc Requirements Proven experience as an office admin, front desk manager, or administrative assistant in a startup environment, or equivalent production/administrative experience in a similar context Excellent time management skills and strong ability to multitask and prioritize Impeccable written and verbal communication skills both in English and Hebrew Strong planning capabilities and dynamic approach Upbeat, positive attitude, with patience and a love for people and collaboration Loves getting shit done |
מידע ארגוני
מה הייחוד של התפקיד בארגוני סטארט אפ והייטק?
הבסיס של ניהול משרד הוא פחות או יותר זהה בכלל החברות במשק, למעט שני הבדלים בולטים:
- דאגה לרווחת העובדים היא בראש מעייני המעסיקים בעולם ההייטק והסטארטאפים. הסטנדרטים לרווחת העובדים בהייטק גבוהים ודורשים משרד מאובזר, אירועים מיוחדים, Happy Hour ומתנות. כל אלה הם בדרך כלל תפקידם של ה-Office Managers, והם מבלים זמן רב ביצירת סביבת עבודה עשירה וחשיבה על רעיונות להטבה עם העובדים. תחום אחריות זה לא קיים מחוץ לעולם ההייטק.
- בחברות הייטק Office Managers נחשפים לצדדים נוספים של החברה כבר משלב מוקדם. ייתכן שהדבר נובע מכך שבחברות הייטק ניתן לקדם ולהעביר עובדים למחלקות שונות (שאינן טכנולוגיות) גם אם אין הכשרה רשמית, כל עוד יש היכרות טובה עם המוצר. התנהלות זו לרוב לא מתקיימת בחברות רגילות במשק.
באיזה שלב בהתפתחות הארגון בדרך כלל שוכרים Office Manager?
לרוב, בשלבים הראשוניים אין צורך ב-Office Manager מכיוון שהצוות מצומצם, ורוב המשימות נחלקות בין חבריו. לפי בדיקה נרחבת שלנו, נראה כי חברות סטארט אפ מעסיקות את מנהל/ת המשרד הראשון/ה שלהן כאשר גודל הצוות עומד על 20-5 עובדים. אם מסתכלים מהיבט המימון, זה בדרך כלל יהיה מיד לאחר סגירת סבב גיוס הכספים הראשון (Round A). מרגע שהחברה גדלה ומתפתחת ואיתה הצוות, יש צורך ב-Office Manager לשם תיאום בין גורמים שונים, ניהול לו”ז מורכב, וריכוז כלל המשימות במקום אחד.
מפות קידום אפשרויות ל-Office Manager
הפוטנציאל להתקדמות והתפתחות מקצועית גבוה במיוחד עבור Office Managers, הרבה בזכות אופי העבודה שלהם, המצריך אינטראקציה עם כל חלקי הארגון. הם יכולים להפוך את אחד מתחומי האחריות הקיימים שלהם למשרה מלאה, למשל לעבור לחשבונאות, גיוס ואפילו תכנון אירועים. גם ניסיונם המצטבר כ”פני המשרד” ומתן שירות לעובדים ואורחים, יכול לאפשר התפתחות לתחומי שירות לקוחות או ניהול קהילה. בנוסף לכך, עבודתם עם הדרג הניהולי יכולה לזמן להם הזדמנויות ייחודיות לעסוק במשימות עסקיות שונות, ולהשתלב בפרויקטים מיוחדים.
כיוון שהתנהלות סטארטאפים דינמית מאוד, והם מטבעם בהתפתחות מתמדת, למנהלי משרד יש את היתרון הייחודי בכך שהם באינטראקציה עם כל העובדים. הם לב המשרד, והם עוזרים להבטיח את ההצלחה של כל המחלקות. מנהל/ת משרד טוב/ה אפשר/ת למשרד להתנהל באופן היעיל והחסכוני ביותר. לכן, גיוס האדם המתאים הוא משימה קריטית עבור כל חברת טק, ומי שנושא/ת בתפקיד זה זוכה להערכה גבוהה מאוד מהצוות וההנהלה. תפקיד ניהול המשרד הוא לא קל ואף מאתגר, אך הוא יכול להיות אחד התפקידים המתגמלים ביותר בסטארט אפ; וחשוב מכך, ניהול משרד יכול להוות נקודת כניסה טובה לתפקידים רבים אחרים בחברה.
צירי התפתחות אפשריים ל-Office Manager
Hr Manager | Operations Manager | Executive Assistant | Procurement Manager |
מנהלי משאבי אנוש מובילים ומנחים את הפונקציות השגרתיות של מחלקת משאבי אנוש (HR), כולל שכירת עובדים וראיונות, ניהול שכר, הטבות וחופשות וקביעת מדיניות ושיטות החברה. | קידום לתפקיד ניהול אופרציה שבעיקרו פיקוח על ההוצאה לפועל של מוצרי או שרותי החברה. האחריות הישירה כוללת את הליך התפעול, תכנון, בקרה ושיפור ביצועים. | מטפלים במשימות מנהליות, מתן מענה ותעדוף שיחות, אירוח מבקרים, כדי לאפשר למנהלים בדרג בכיר להתמקד בקבלת החלטות ובתחומי האחריות הגדולים שלהם. | מנהלי הרכש אחראים לרכישת מוצרים וסחורות לשימוש בעסק, זיהוי ספקים פוטנציאליים, סינון וניהול משא ומתן על תנאי תשלום נוחים. |
מתוך ראיון עם מנהלת משרד לו-טק:
- מהות התפקיד: בעיקר תפקיד של רווחה, עניין של תפיסה של החברה.
- איך נראה היומיום: בהתחלה לוגיסטי. לפני הקורונה – כל הזמן בקבלה, קבלת מרואיינים, מבקרים, שליחים וכו’. מענה לבקשות של עובדים לגבי צרכים של המשרד. היום – יותר ריק, התפתחות אישית קורסים און ליין, מכינה את החזרה של העובדים למשרדים. הכנת אירועים – היום און ליין. עובדת עצמאי, רק מול המנהל, מעקב אחרי ההזמנות. הזמנת רכבים, טיסות.
- תוכנות/כלים: גוגל, סלאק, וורקדיי (ניהול ספקים והזמנות, אישורים, מידע עובדים, הוצאות).
- ניסיון לפני קבלת התפקיד: ללא ניסיון בניהול משרד; ניסיון כפקידת קבלה, מוכרת, שירות טלפוני.
- אפשרויות קידום: בתוך שנה יכולה להתקדם לשירות לקוחות, להתקדם בתוך התפקיד וגם בתחומים אחרים בארגון.
- הבדל נקודתי בתפקיד בסטארט אפ: רווחה שונה בהייטק, בגלל התקציב.
- באיזה שלב בארגון דרוש התפקיד: תלוי בארגון, 60 איש+, לפני כן מביאים מזכירה או שמשלבים עם תפקיד אחר.
מתוך ראיון עם מנהלת משרד הייטק:
- איך נראה היומיום: QA, שיווק, כספים, רווחת העובדים (ציוד הביתה), עובדים חדשים, טיפול במשרד עצמו. שעתיים מהיום , טיפול במשרד.
- תוכנות/כלים: אופיס, מאנדיי, סלאק, גוגל, תוכנות תוך משרדיות (מוצר).
- ניסיון לפני קבלת התפקיד: ניסיון מנהלי כקצינה בצבא.
- אפשרויות קידום: בתוך החברה, המון. כיוון כללי – כל תחום שלא דורש השכלה טכנית. חושבת שצריך תואר כדי להתקדם לתפקיד אחר, פחות דגש על זמן בתפקיד.
- הבדל נקודתי בתפקיד בסטארט אפ: יותר מגע עם הפעילות של החברה עצמה, רצון לקדם בתוך החברה.
- באיזה שלב בארגון דרוש התפקיד: ברגע שהחברה מתחילה לגדול ולצמוח, ברגע שיש למי לדאוג.
- תוספות לשכר: צ’ופרים, כמו לעובדים אחרים. משכורת נמוכה, התחלתית.
המסמך מעודכן נכון לפברואר 2021
המסמך נחתם ואושר לפרסום: גלעד מיכאל שבתאי
מחקר וכתיבה: צבי כהן ציון, צוות הדרכה, ג’ולט
עריכה: יעל בארי