לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

FAQ – מרכז הקריירה

  • חברות הייטק מפיקות נתונים רבים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, הן מעסיקות Data Analysts: אנשים שיודעים להסתכל על המספרים, לכרות מהם את המידע הרלוונטי ולנתב אותם ליצירת תכנית פעולה. עקב הביקוש הרב לתפקיד, קיימים היום קורסי הכשרה לתפקיד, שמסייעים לאנליסט להגיע מוכן לעבודה בהייטק.

    תפקיד ה-Data Analyst הוא להפיק מידע ולעבד את הנתונים שמתקבלים, לנתח את המצב הקיים, לזהות בעיות ולספק תובנות עסקיות שיסייעו בקבלת החלטות אסטרטגיות. אנליסט נתונים צריך להיות, כמובן, עם זיקה למספרים ולטכנולוגיה, אך לא בזה מסתיימת העבודה. בקורס דאטה אנליסט מלמדים את האנליסט לראות מעבר למספרים, בהתאם לעסק ולתחום. מהות התפקיד אינה ארגון ומיון נתונים; על האנליסט להבין את אופי השימוש במצרים השונים באמצעות מאגרי הנתונים, לזהות טרנדים ולנצל אותם, לייצר הזדמנות חדשות, להציב מטרות ומדדים ביצועיים ספציפיים, ולעקוב אח

    רי המטריקות השונות. בעזרת כל אלה, אנליסטים משפרים את ביצועי הארגון באופן משמעותי.

    קורס דאטה אנליסט מפתח אצל אנשים עם גישה אנליטית את הפן העסקי, ואת הבנת עולם ההייטק. בקורס שואלים שאלות כמו, מדוע פלח מסוים באוכלוסיה אהב את המוצר ופלח אחר פחות? מתי הביקוש למוצר כלשהו עולה? איפה כדאי לשווק את המוצר להבא? בסיום קורס דאטה אנליסט תדעו איך לשלב בין הידע האנליטי שלכם לעולם העסקי, לקחת את היכולת שלכם לנתח נתונים וליצור השפעה של ממש.

     

  • קיימים קורסים שיכניסו אתכם בצורה מהירה לתחום השיווק הדיגיטלי, אבל הם כנראה ילמדו תת-התמחות אחת (למשל, PPC או ניהול קהילות). בג’ולט, בקורס שיווק דיגיטלי מחיר הקורס מגלם בתוכו את ההכשרה הנרחבת שתעברו, שתאפשר לכם לעבוד ביותר מתפקיד אחד בתחום השיווק הדיגיטלי. מבחינת דאגה לעתיד ולרכישת מקצוע של ממש, תוכלו לראות שבקורס שיווק דיגיטלי, מחיר הלימודים – בהתחשב בידע הנרחב שתרכשו, ומגוון התפקידים שתוכלו למלא – מתאים למי שמוכן לעבור תהליך קצר פחות ומעמיק בהרבה, לכניסה יציבה ומבטיחה לעולם ההייטק והשיווק הדיגיטלי.

  • הלימודים בקורס שיווק דיגיטלי מועברים אונליין, בלייב, מספר ערבים בשבוע ולפעמים בבקרי שישי.

    בקורס דיגיטל תלמדו ותתנסו בכל תת-ההתמחויות של השיווק הדיגיטלי (מגוגל ועד טיקטוק). חוץ מסדנת שיווק דיגיטלי, תלמדו גם להשתמש בכלים הרלוונטיים ל-2021 (כמו אנליטיקס ובניית אתרים). מעבר לכך, תקבלו את התמונה הגדולה – אסטרטגיות שיווק, שיווק לעסקים ולקהל הרחב מיתוג ועוד. לבסוף, תלמדו איך לשווק לחברות בצמיחה, כמו Waze ו-Wolt, וכל חברה ששמעתם שעשתה אקזיט בשנים האחרונות. כלומר, זהו קורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים גם יחד, לעצמאיים ולשכירים, לבעלי היכרות עם התחום ולמי שחדש בשטח לגמרי. בקורס דגיטל נדאג שתקבלו את ההכנה הטובה ביותר ותלמדו תחום שלם.

  • לגמרי. בין אם אתם שכירים בתחום כלשהו ואין לכם ניסיון בשיווק, או שאתם עובדים בתחום השיווק שאינו דיגיטלי, ואפילו אתם לא בתחום ההייטק בכלל – קורס פרסום ושיווק דיגיטלי יכול להתאים לכם. בקורס תלמדו על פיתוח קריירה באופן כללי, על עולם ההייטק כולו, ואז נצלול לסדנת שיווק דיגיטלי שתלמד את כל מה שתצטרכו לדעת כדי לעבוד בתחום. יותר מזה, חלק מהחומר הנלמד בקורס דיגיטל יהווה תחליף לניסיון תעסוקתי, כך שכשתגישו קורות חיים למשרה כלשהי יהיה לכם כבר ניסיון בפרויקט אישי, פרויקט קבוצתי ואפילו פורטפוליו להראות למעסיקים פוטנציאליים.

  • אם אתם בעלי עסק קטן ורוצים למנף אותו, לשווק אותו בצורה טובה יותר, להתפתח לשווקים בינלאומיים – אנחנו לגמרי ממליצים על קורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. לימודי שיווק ופרסום דיגיטלי יסייעו לכם גם בניהול ספקים בצורה שתחסוך לכם זמן, אנרגיה וכסף. זכרו – גם חברות ענק התחילו כעסק קטן. סדנת שיווק דיגיטלי יכולה לעזור לכם לממש את הפוטנציאל של העסק, ובהחלט יש חשיבות לקורס שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.

  • קורס שיווק דיגיטלי כולל מיונים קצרים. בהרשמה לקורס תעברו מבחן בדיקת רמת אנגלית – השיעורים מועברים בעברית, אבל כדי לעמוד בסטנדרטים של הייטק, עליכם להרגיש בנוח עם שימוש באנגלית ברמה מסוימת ולהכיר מונחים באנגלית. בנוסף, תעברו מבחן קצר שלא רק בוחן את היכולות שלכם, אלא גם את הפוטנציאל שלכם להצליח בעולם ההייטק, ולהתקבל לעבודה בתחום בסוף הקורס – שזו הרי המטרה שלכם.

  • קורס שיווק דיגיטלי מאפשר לכם להיכנס לתחום ההייטק והסטארטאפים זמן קצר לאחר תחילת הלימודים. התכנית מחולקת לארבעה צירי למידה, בני שלושה חודשים כל אחד. בתום ציר הלמידה הראשון, תעברו מבחני הסמכה מקיפים, אחריהם תהיו מוכנים להיכנס לשוק תעסוקת ההייטק, בתפקידי ניהול קמפיינים ו-PPC, או ניהול מדיה חברתית וקהילות. זה אומר שתוכלו להתחיל לעבוד תוך כדי הקורס, כלומר, להתחיל לצבור ניסיון בעודכם לומדים (ובגלל שמדובר בקורס שיווק דיגיטלי אונליין, יתכן שמבחינת לו”ז זה יתאפשר בצורה די פשוטה). צירי הלמידה הבאים יהוו תחליף לניסיון התעסוקתי שתזדקקו לו כדי להתקבל לתפקידים ניהוליים בשיווק. כלומר, בין היתר, קורס דיגיטל זה נותן לכם תחליף לניסיון בפועל, בנוסף לידע המקצועי. זה יקרה בעזרת קיום פרויקטים אישיים ופרויקטים בקבוצות, ובניית פורטפוליו שתוכלו להציג למעסיקים פוטנציאליים.

  • זו בהחלט המטרה של קורס שיווק דיגיטלי בג’ולט ושל הקורסים שלנו בכלל. נקיים מיני-האקאתון בו נלמד לבנות קורות חיים (CV) בולטים ורלוונטיים, נבנה פרופיל לינקדאין (LinkedIn), נתאמן בראיונות עבודה ובציפיות שכר. חלק מחומר הלימוד בקורס שיווק דיגיטלי הוא פיתוח הקריירה שלך, ומתן הכוונה מקצועית שתאפשר לך להתמיין לעבודות בתחום עם תחושת ביטחון ביכולת המקצועית שלך וגם בכישורים האישיים הרלוונטיים.

  • היכרות מקדימה עם עולם ההייטק היא תמיד טובה. אך אל דאגה – המטרה בקורס פרסום ושיווק דיגיטלי היא להכין אותך בצורה הטובה ביותר לעולם ההייטק. בשיעורים הראשונים נלמד את המשמעות של המילים Tech וסטארטאפ, נלמד על המבנה הארגוני של סטארטאפ, על ההבדל בין B2B ל-B2C, ועל התחומים השונים בעולם זה. נוודא שתהיה לך היכרות בסיסית עם עולם ההיטטק והסטארטאפ לפני שצוללים לעומק החומר של קורס דיגיטל.

  • ברור! זהו קורס שיווק דיגיטלי אונליין, כך שכל התכנים עוברים באופן מרוחק בלייב. קורס שיווק דיגיטלי אונליין מאפשר לך ללמוד ולהשתתף ללא תלות במקום המגורים. ההשתתפות בשיעור נעשית דרך האינטרנט ולא דורשת ממך הגעה לשיעורים פרונטליים. הפלטפורמה של קורס פרסום ושיווק דיגיטלי באונליין מאפשרת לך ללמוד ממרצים מחברות ההייטק והסטארטאפים הטובים בעולם.

  • בהחלט. בקורס שיווק דיגיטלי עוסקים בשיווק בינלאומי ולא רק ישראלי – לומדים איך לפרוץ לשווקים בארה”ב, אסיה ואירופה. לימודי שיווק ופרסום דיגיטלי יכירו לך את עולם ההייטק הגלובלי, למשל איך חברות כמו Waze, AirBnB או Lemonade הצליחו להפוך לחברות ענק. חוץ מזה, העולם של היום זז מהר, ולכן בקורס דיגיטל ילמדו אותך גם Growth Hacking – ייצור צמיחה מהירה, במתודות חדשניות שמתאימות ל-2021. כל אלה יעזרו לך לפתח כישורים שיאפשרו לך לעבוד בזירות בינלאומיות.

  • מאד מקובל לשאול בראיון ראשוני, בדר”כ ראיון HR, מהן ציפיות השכר שלכם. עשו מחקר באינטרנט, בקשו תמיד שכר גבוה יותר ממה שאתם מצפים לקבל בפועל. הציבו לעצמכם דדליין שמתחתיו לא תהיו מוכנים לרדת כדי שתדעו עם עצמכם קודם כל, כמה גמישים אתם. זכרו שניתן לנהל מו”מ גם על גורמים נוספים מעבר לשכר, למשל, קרן השתלמות, ימי מחלה, ימי חופש, תשלומי נסיעות, חנייה ועוד. 

  • רמיזה כזו היא אפלייה. ייתכן והמגייסת יכולה לחשוב שאתם לא תתאימו לתרבות הצוות או החברה, אבל גיל מעיד פעמים רבות על ניסיון רב ובמידה והם חושבים שאתם אוברקוואליפייד, ניתן לציין זאת מבלי לרמוז דבר על הגיל שלכם. קחו בחשבון שראיון עבודה זה ראיון דו כיווני, כפי שהחברה מראיינת אתכם, גם אתם מראיינת אותה, וחברה שלא מכבדת את גילכם ואת הנסיון שאתם מביאים עמכם, לא ראויה לכם 🙂 

  • אם נצא מנקודת הנחה שהחברה נוהגת איתכם בשקיפות, מצב כזה אכן עלול לקרות. אם הראיון נעוץ בלו”ז סביר להניח שהוא אכן יקרה. בכל אופן, מוזמנים לציין בפני המגייסת שבמידה והמראיין מתפנה לפני המועד החדש שנקבע, תשמחו להקדים. 

  • לחלוטין לגיטימי לבקש יום-יומיים לקרוא את החוזה ולחשוב עליו, אך קחו בחשבון שזה עלול להעיד על מוטיבציה נמוכה לתפקיד. במידה ואתם מתמיינים למקום נוסף במקביל, יהיה מאד יפה מצידכם אם תשתפו את המגייסת באופן שקוף – זה בסדר גמור להתראיין למספר מקומות והיא תעריך אתכם אף יותר אם תהיו כנים איתה.  

  • לרוב המגייסת לא מבצעת גם ראיון טלפוני וגם ראיון בזום. ייתכן וזו הדרך המקובלת באותה חברה, וייתכן, ויש לה חששות לגבי ההתאמה שלכם לתפקיד והיא רוצה לקיים שיחה אחת נוספת לפני שהיא מתקדמת איתכם בפאנל. נצלו את ההזדמנות כדי להפיג לה את כל החששות ולשאול שאלות.

  • אתם יכולים להגיש למשרת מנהל פיתוח עסקי דרך האתר, דרך המנהל, ודרך מכרים בחברה. אתם יכולים לנסות בכמה חזיתות, אך אני ממליצה לא לוותר על הגשה גם בדרך המקובלת – גם למשרת פיתוח עסקי. הגשה כזו לא מעידה על שום דבר שלילי, להפך, גיוסים רבים לתפקיד הזה קורים ככה וזה לא מעיד על כך שלא תבצעו את התפקיד בהצלחה. 

  • יש משרות של חברות שאנחנו בקשר איתן ויש כאלה שלא. תוכלו לשלוח מייל נקודתי למרכז הקריירה ולקבל מהם תשובה – כל מקרה לגופו. 

  • גם וגם, תפעלו בכל החזיתות. תשלחו קורות חיים דרך האתר, דרך המרכז לקריירה ודרך מכרים. זה רק מגביר את הסיכויים, וזה לא יכול לפגוע בתהליך.

  • סביר להניח שהמראיין רוצה שתגיע למשרד, תחווה את האווירה, תראה אנשים, תראה את סביבת העבודה. ראיון פרונטלי עוזר לגבש דעה על המועמד, ולהיפך, גם המועמד מגבש דעה על המראיין ועל המשרד  – סביבת העבודה. קחו בחשבון שיתכן ומנהלים בכירים יותר גם כן יראיינו אתכם (בספונטניות או לא, בהנחה והם פנויים). הגיעו נינוחים, עם לבוש מתאים, והקדימו.

  • המטרה בשאלת המגייסת היא למנוע בזבוז זמן, לשני הצדדים. בהנחה והשכר שתבקשו יהיה גבוה משמעותית מתקציב החברה, ייתכן ולא תוכלו להתקדם ואז חבל על הזמן שלכם. בהנחה ויש פער קטן, ייתכן ותוכלו לגשר על זה ע”י תיאום ציפיות מראש. 

  • זה אכן הגיוני וסופר לגיטימי. יותר מזה – זה מעיד על עומק מצד המתראיין, שהוא לא מתפשר, שהוא יסודי, שהוא בודק. זה עושה רושם טוב, ולכם זה ייתן תחושה בהירה יותר לגבי התפקיד והסביבה שתהיו בה – יכול לעזור לכם להחליט האם ללכת על התפקיד בחברה או אולי לא. אין סיבה שהמגייסת לא תקשר אתכם אל איש צוות, אבל אם זה לא קורה – מומלץ לעשות זאת גם עצמאית דרך הלינקדאין. הייתי ממליצה לבקש לשוחח עם אחד מאנשי הצוות בשלבים מתקדמים יותר בתהליך, אולי לפני החתימה על החוזה (ואם אתם עושים זאת באופן עצמאי אפשר גם בשלבים ראשוניים יותר, לשיקולכם).

  • משא ומתן זה משחק. כל אחד מושך לכיוון שלו – המגייסת לכיוון העסק, והמועמד אל עצמו. במשרות של מכירות, יש מקום למו”מ גם על שכר הבסיס וגם על העמלות. מקובל יותר, מהנסיון שלי, לערוך מו”מ על שכר הבסיס וזאת מכיוון שהעמלות משתנות מחודש לחודש ולעתים משתנות גם על-פי יעדי החברה. מנגד, אם אין מקום למו”מ, המגייסת תבהיר את הנושא בראיון HR. אם היא נתנה פתח – סימן שאכן ניתן לדון בעניין. בסטארטאפים ובחברות הייטק תמיד יש דיון על המשכורות. בהנחה ואתם לא לגמרי מרוצים תוכלו לבקש שכעבור חצי שנה בתפקיד, ע”פ חוזה, תדונו שוב במשכורת שלהם, בהתאם לביצועים. חשוב מאוד – אפשר לעשות מו”מ לא רק על שכר, אלא גם על ימי מחלה, על ימי חופשה, על נסיעות, קרן השתלמות וכו׳. תנאים הם לא רק משכורת, תהיו פתוחים לדון גם על התנאים מסביב כי הם גם שווים כסף.

  • אם המראיין שלח לכם מטלה מיד אחרי הראיון זה אומר שהוא מאוד התרשם מכם. כל הכבוד! בשבועיים שאתם מחכים, המשיכו להגיש מועמדות למשרות נוספות, בתקווה שתשמע מהם אפילו לפני הדדליין.

  • אני מציעה לא לוותר. נסו לדבר עם המגייסת שליוותה אתכם בתהליך ולהבין ממנה האם התפקיד הקודם אליו התמיינתם אויש כבר. בדר”כ אם הציעו לכם תפקיד אחר, סימן שהתפקיד הקודם כבר אויש או שעשו בו שינוי, אך מכיוון שאין לדעת מה קרה, לא תפסידו כלום אם תבדקו. באותה שיחה, שתפו את המגייסת שלתחושתכם הלך פחות טוב בראיון עם המנהל למחלקה החדשה, מבלי לבטל את דעתו. תביעו רצון רב להצטרף לחברה ונסו להבין מהמגייסת מה סטטוס הגשת המועמדות שלכם כרגע.

  • בהחלט הרבה פעמים קשה להשיג משרה בכירה בהייטק, ולפעמים צריך להתחיל בתפקידים ברמת seniority קצת נמוכה יותר, ובהמשך להתקדם בתוך החברה. אם למשל מעניין אתכם תפקיד שיווק, אתם יכולים להתחיל בתפקידי מכירות או CS ובהמשך להתקדם. אף אחד לא מבטיח, אבל בהנחה והחברה מקדמת אנשים באופן פנימי, שווה לנסות. בלי קשר, תמיד כדאי לנסות למצוא משרות בעולם התוכן שהכי מתאים לכם – אם שיווק מעניין אתכם, נסו קודם כל לחפש משרות שיווק. ייתכן וזה ייקח קצת יותר זמן אבל יהיה שווה את המאמץ.

  • אחרי שבוע זה בהחלט לגיטימי. אני ממליצה לפנות למגייסת בדרך בה היא תקשרה איתכם, וככלל, הכי מנומס לפנות במייל, גם אם היא התקשרה אליכם טלפונית בשלב כזה או אחר. תסבירו שתשמחו להבין איפה אתם עומדים והאם יש צפי להתקדמות המשרה.

  • זה פחות מקובל בישראל, אך בהחלט אפשרי. זה מראה על מוטיבציה, וזה יאפשר לכם לשאול שאלות נוספות במידה ונותרו לכם סימני שאלה. במידה ואתם שולחים את המייל ממש כמה שעות אחרי הראיון, לא הייתי שואלת עדיין אם יש חדש בנוגע לסטטוס שלי מכיוון שעדיין לא עבר מספיק זמן.

  • כדאי ללבוש לבוש ייצוגי. לבוש שהייתם לובשים באופן כללי למקום העבודה. חשוב שתרגישו בנוח, שלא יהיה חשוף או מתאמץ מדי. בסופו של דבר, אם תרגישו נוח בבגד שאתם לובשים, אתם תשדרו נינוחות גם במהלך הראיון עצמו.

  • בהחלט, שימו לב שבהנחה ומדובר במשרה מעולם תוכן דומה זה בסדר, אך אם מדובר במשרה שאינה קשורה כלל למשרה הקודמת אליה הגשתם, ייתכן ותצטרכו “להסביר” את המהלך כי זה ייתפס מוזר שהגשתם למשרות כ”כ שונות. בנוסף, אם יש לכם כבר קשר למגייסת מהחברה, פנו אליה ישירות בכדי ליידע אותה שהגשתם מועמדות – בהנחה והיא תזכור אתכם לטובה ייתכן וזה יקנה לכם יתרון.

  • ראשית, במסגרת המחקר הייתי חוקרת את המתחרים של החברה, את המוצרים, את הפאונדרים, באיזה סקטור בעולם ההייטק הם מתמקצעים ועוד. בנוסף, במידה ואתם יודעים את שם המראיין, חפשו אותו בלינקדאין, תראו מה הרקע שלו  – איפה למד ועבד. נסו למצוא תחומי עניין משותפים עמו, ובמידה ואתם מציינים זאת בראיון חשוב לעשות את זה “על הדרך” ולא בצורה ישירה (שלא יתפס סטוקרי מדי). בהנחה ומדובר באדם בכיר יותר בארגון שווה לחפש כתבות עליו, סרטוני יוטיוב, ללמוד על הדרך בה הוא מדבר, לראות האם יש מילים שהוא אוהב להשתמש בהן וכו’. שנית, את יכולים לשאול איפה החברה רואה את עצמה בעוד שנתיים מהיום, איך הפאונדרים חשבו על הרעיון להקים את החברה, האם הם היו רוצים לפרוץ לשווקים נוספים, מה הם הכי אוהבים בחברה שלהם?

  • התחילו בלשאול את עצמכם – האם אתם מוכנים לעשות תפקיד יותר ג’וניורי בשביל להיכנס לעולם ההייטק? אני מאמינה שגם אם עשיתם תפקידים בכירים יותר בעבר, אם התפקיד והחברה מעניינים אתכם, הגישו מועמדות. בחברות הייטק וסטרטאפ מקדמים אנשים שעושים את תפקידם היטב (ואל תשאלו על קידום בראיון, זה דווקא יפחית את הסיכוי שלכם להתקדם כי זה יראה שאתם כבר פוזלים לתפקיד הבא). שווה לציין ב- Personal note שאתם מודעים לכך שהתפקיד דורש פחות שנות ניסיון אבל שיש לכם המון מה לתרום ותשמחו להגיש מועמדות ולשוחח על התפקיד.

  • לינקדאין זו הפלטפורמה הטובה ביותר. אם יש חברה ספציפית שמעניינת אתכם, חפשו אותה ותראו מה המשרות הפתוחות שיש לה להציע לכם או שימו לעצמכם תזכורת לבדוק מדי פעם מה המשרות שמופיעות באתר שלהם. גם בפייסבוק יש משרות רבות שמפורסמות בקבוצות שונות  – הצטרפו לקבוצות שנוגעות לתחום העניין של המשרה שאתם מחפשים כך שתחשפו לכמה שיותר משרות פתוחות.

  • ייתכן ומדובר בחברה שנותנת פידבק רק לאלו שמבקשים, מתוך נקודת הנחה שלא כולם רוצים לשמוע דברים שליליים על עצמם. במצב כזה מאוד מקובל להשיב חזרה למייל ולבקש פידבק. תגידו שתשמחו ללמוד מהתהליך ולהבין מה היה חסר. ייתכן ויתנו לכם פידבק גנרי, וייתכן ויתנו לכם פידבק מעמיק ובונה. כך או כך, תנסו לבקש כי אחרי שהגשתם מטלה זה בהחלט מגיע לכם.

  • הראו את המוטיבציה שלכם לתפקיד, הדגישו את הניסיון הרלוונטי, הראו שחקרתם על החברה ושיש לכם רעיונות ויוזמות. שתפו את המגייסת שאתם רוצים להוכיח את עצמכם, שאתם מוכנים לעבוד קשה, שאתם מבינים את היקף התפקיד ושאתם מלאים בפאשן לחברה הזו. אל תשאלו האם ומתי אפשר להתקדם מהתפקיד לתפקידים אחרים והאם ניתן להגדיל את תחומי האחריות שלכם  – זה יראה למגייסת שאתם כבר פוזלים לתפקידים אחרים ושתישחקו ככל הנראה, נורא מהר.

  • זה בהחלט תלוי כמה המועמד אוברקוואליפייד. למשל, אם בתיאור המשרה צוין שמחפשים מישהו עם 3 שנות ניסיון ולכם יש 5 שנות ניסיון, סביר כי לא יפסלו אתכם. אבל, אם יש לכם 20 שנות ניסיון, סביר שתידחו מכיוון שאתם לא המועמדים המתאימים ביותר. סביר כי מועמד עם 20 שנות ניסיון ישחק מאד מהר, ישתעמם, ירצה להתקדם, וכמובן גם יבקש שכר גבוה ממה שהחברה יכולה להציע.

  • לעניות דעתי, כל עוד התפקיד לא מצריך ניהול צוות, על אף שיש לכם את הנסיון, לא הייתי מדגישה זאת. בהנחה ומדובר בתפקיד ג’וניורי או מיד-לבל זה עלול אף להראות למגייסת שאתם תרצו להתקדם מהר מאד לתפקידי ניהול ואולי תישחקו. לצד זאת, גם לא הייתי מסתירה את זה – שתפו את המגייסת על כך במהלך הראיון מכיוון שהעובדה שניהלתם צוות בהחלט ראויה לציון.

  • התאימו את קורות החיים למשרה אליה אתם מגישים; השתמשו במילות מפתח שמופיעות בתיאור המשרה (בהנחה והן מתארות את הנסיון והכישורים שלכם), הדגישו (ממש כך) מילים / משפטים / חלקי משפטים חשובים. צאו מנקודת הנחה שמגייסות לא קוראות מילה במילה בקורות החיים ואם תדגישו דברים חשובים, זה מה שהן יקראו. 

  • זה בסדר גמור! תרגישו חופשי לבקש פידבק, על אחת כמה וכמה אם עברתם כמה שלבים בפאנל. גם אם לא עברתם את שלב סינון קורות החיים, תנסו, מקסימום לא יענו לכם. בהנחה וזה פידבק בונה, אתם תוכלו ללמוד הרבה מאד ממנו לקראת המשרות הבאות אליהן תגישו.

  • לרוב, מגייסות עוברות על כל קורות החיים שמתקבלות במערכת, לא משנה באיזו דרך המועמד הגיש מועמדות. כמובן שאם מגיעה המלצה על מועמד, והוא עומד בדרישות המשרה (גם אם לא בכולן) ייתכן ויקדמו אותו בפאנל.

  • בהנחה וכבר שלחתם את קורות החיים, אתם יכולים לשלוח הודעת לינקדאין למגייסת (ובמידה ואתם לא יודעים מי זו בדיוק, לאחת מהמגייסות בחברה) ובה לציין שהגשתם קו”ח, שיש לכם נסיון ב- X מחברה Y (הדגישו את הדברים שרלוונטיים גם למשרה הנוכחית) ושתשמחו לפרט יותר בראיון. 

    בהנחה וטרם שלחתם את קורות החיים, וודא שקורות החיים מותאמים למשרה אליה אתם מגישים, מבחינת מילות מפתח ודברים שאתם מבליטים. הוסיפו פסקה קצרה (Personal Note) בה אתם מסבירים מדוע אתם מעוניינים במשרה (ושיהיה קצר, תמציתי וקולע). אני פחות ממליצה לצרף קובץ נפרד כ- cover letter כי הסיכוי שהמגייסת תפתח אותו נמוך, משיקולי זמן.

  • יש המון גורמים מעורבים באישור שכר של עובד, הרבה התרחשויות מאחורי הקלעים. אם לא קיבלתם תשובה אחרי שבוע, לגיטימי לפנות אליהם ולברר איך העניינים מתקדמים, אבל עד שבוע זה לגמרי לגיטימי.

  • מומלץ להגיע עם תפקיד מסוים שבו תרצו להתמקד, אבל תוכלו להבין את זה גם תוך כדי תנועה. דנה מדמה את ראיון ה- HR שהוא לרוב דומה בין התפקידים השונים. לצד זאת, הראיון בוחן באופן פרסונלי את הדרך בה אתם עונים, את האופן בו אתם מתבטאים, כיצד אתם מעידים על עצמכם, איזו אנרגיה אתם משדרים וכו’. 

  • לינקדאין זו פלטפורמה נפלאה לעשות בה נטוורקינג. וודאו שיש לכם מעל 500 חיבורים בלינקדאין כדי שהפרופיל שלכם יהיה כמה שיותר ויראלי. כמו כן, תעזרו בג’ולטרים שלימדו אתכם בקורס – הם מגיעים מחברות הייטק וסטארטאפ וסביר להניח שמישהו מהם מכיר מישהו בחברה שבה אתם מחפשים חיבור. כשאתם מוסיפים או פונים למישהו שאתם לא מכירים, השתדלו להוסיף Note בבקשת החברות כדי שזה יהיה פרסונלי יותר. מלבד זאת, ישנם מנטורים רבים שישמחו לעזור בהתנדבות ואותם ניתן למצוא בקבוצות פייסבוק שונות. למשל, בתחום ה- Product יש קבוצה שנקרא Product Queens, קבוצת “המיטאפיסטיות” שרלוונטית לנשים שמתעסקות בעולמות המוצר, הדאטה, ה- UX, הענן וכו’ או קבוצת “פורום נשים בתעשייה – קהילת המנהלות”.