חמשת הטרנדים החמים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי

- Jolt Team
- 10 ביוני
- 12 דקות
בשנים האחרונות חברות וארגונים החלו להקצות משאבים גדולים יותר לפרסום בדיגיטל. חלקם זונחים את ערוצי הפרסום המסורתיים כמו רדיו, טלוויזיה ודפוסוהמגמה צפויה להימשך בשנים הקרובות. שנת 2021 ממשיכה את הטרנדים המוכרים בתחום השיווק הדיגיטלי, בין המגמות הבולטות ניתן למצוא פרסום המתמקד בגולשים המגיעים לאתרים באמצעות גלישה בסמארטפון שלהם, פרסום באמצעות וידאו בפלטפורמות השונות כולל טיקטוק, שיווק פרסונאלי (ABM) וממוקד יותר, שיווק באמצעות אפליקציות ייעודיות שמטרתן לייצר יותר מעורבות של הגולשים, תוכן שיווקי מתוחכם ועוד.
פרסום ממוקד במובייל
הסטטיסטיקה מוכיחה כי רוב הגולשים המבקרים באתרים ומבלים ברשתות החברתיות משתמשים בסמארטפון שלהם. המגמה החלה לפני מספר שנים ובשנה האחרונה היא מתחזקת. היום המקדמים דואגים לעדכון ולהתאמת האתרים לעדכון מובייל פירסט של גוגל, ומנהלי ומנהלות הקמפיינים נעזרים בפלטפורמת הפרסום של גוגל (Google Ads) כדי לחשוף את המודעות והמסרים השיווקיים לגולשים במובייל.
פרסום באמצעות וידאו
עד לאחרונה, ארגונים השתמשו בסרטונים לצורך קידום וחשיפת מוצרים ושירותים שונים, לשיפור תדמית העסק והגברת המודעות למותג. הארגונים פתחו ערוץ ביוטיוב והעלו אליו סרטונים חדשים אחת לתקופה, כאשר סרטוני הווידאו קיבלו חשיפה גבוהה מאחר וגוגל מציג אותם בראש דף התוצאות.
הטרנד החם ביותר לשנת 2021 הוא פרסום באמצעות וידאו בפלטפורמות שונות, ניתן לראות איך חברות רבות מפרסמות מוצרים ושירותים באמצעות סרטונים מושקעים המופצים ברשתות חברתיות פופולריות כמו פייסבוק ואינסטגרם, והשנה רבים מהמפרסמים החלו להשקיע בסרטונים מקוריים ובפרסום בפלטפורמה של טיק טוק. הרשת החברתית החדשה והצעירה הפכה לסיפור הצלחה מרתק ומעניין, אם בתחילת דרכה רוב המשתמשים בטיק טוק היו ילדים ובני נוער, כיום כולם נמצאים שם, וגם המפרסמים החלו להבין את הפוטנציאל הקיים לפרסום בטיק טוק.
תוכן שיווקי איכותי ומקורי
כולם יודעים כי תוכן הוא המלך של גוגל והאינטרנט, וחברות משקיעות בתכנים מקוריים ורלוונטים לגולשים במטרה להמיר אותם ללקוחות. אחד הטרנדים החמים בשנה האחרונה הוא תוכן שיווקי מקורי ובעל ערך, התוכן יוצר עניין רב אצל הגולשים, זוכה לחשיפה רחבה, ובגוף הטקסט משלבים מילות מפתח ומסרים שיווקיים ומניעים לפעולה בצורה מרומזת.
הטרנד החדש בתחום התוכן השיווקי הוא לספק ערך מוסף לגולשים, לגרום להם לקרוא תכנים באתר ולהישאר בו זמן רב, לקבל מידע המסייע להם בנושא קרוב לליבם ועוד. כך לדוגמה, חברה המשווקת צבעים, דבקים, חומרי איטום ומוצרים נוספים לבנייה ולתחזוקת הבית יכולה להעלות תוכן שיווקי הכולל טיפים והמלצות על מוצרים, ללא ציון שם המותג ובשילוב קשורים המפנים את הגולש לאתר המכירות. התוכן מציע לגולשים מידע המסייע להם, הם מעריכים את המידע ומרגישים מחויבים יותר כלפי המותג שדואג להם.
שיווק פרסונלי
לשיווק דיגיטלי יש יתרונות רבים בהשוואה לאפיקי פרסום אחרים. ניתן להגיע לקהל יעד ממוקד שמאפייניו ידועים מראש. אפשרויות הפילוח של קהלי המטרה השתפרו באופן משמעותי בכלי הפרסום הדיגיטליים, וכך המפרסמים יכולים לנהל קמפיין מנצח המותאם באופן מושלם למאפייני קהל היעד, ובנוסף הם חוסכים משמעותית בתקציבי הפרסום והשיווק.
השיווק הפרסונלי יוצר יותר מעורבות בקרב הגולשים הנחשפים למסרים השיווקיים הממוקדים, זהו פרסום ממוקד המבוסס על שני מאפיינים עיקריים – אזור גיאוגרפי מדויק ופרסום מבוסס הקשר. לדוגמה, המפרסמים יכולים לפרסם את העסק באפליקציית וייז (Waze), המודעה נחשפת לנהג החולף ליד בית העסק בזמן אמת, ניתן להציע לנהג המתקרב לעסק הטבות שונות או מבצעים משתלמים, וכך מעודדים אותו לעצור בעסק ולרכוש מוצר או שירות מסוים.
גם בגוגל אפשר לנהל קמפיינים מסוג השיווק פרסונלי, זהו פרסום לוקאלי המבטיח חשיפה רחבה ואפקטיבית, מעורבות גדולה יותר של הגולשים ולידים איכותיים יותר.
מודעות פרסום מיוחדות
הגולשים באינטרנט נחשפים למודעות פרסום רבות, לכן הטרנד החם לשנת 2021 הוא מודעות מיוחדות הבולטות מעל שאר הפרסומים. הטרנד כיום הוא לבנות נכסים דיגיטליים רבים ללקוח ולהציע תכנים מקוריים ומעניינים בפלטפורמות השונות כדי לא לפספס קהלי יעד ולקוחות פוטנציאליים. מודעות הפרסום מותאמות למאפייני קהל היעד בכל פלטפורמה בנפרד, המפרסמים משקיעים בקריאייטיב מקורי כדי ללכוד את עיני הגולשים ולהניע אותם לפעולה מסוימת כמו הקלקה על המודעה, רכישת באתר המכירות, השארת פרטים, רישום לניוזלטר וכו’.
אם תחום השיווק הדיגיטלי מעניין אתכם ואם ברצונכם להשתלב בהייטק בתפקידי שיווק מעניינים, אתם יכולים לבחור קורס שיווק דיגיטלי כדי ללמוד את רזי המקצוע ולקבל ארגז כלים וידע עיוני ומעשי הנדרש לעבודה.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
