לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 13 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק קצת שונים אבל לא בלתי אפשריים. אם תתייחסו לגיוס עובדים להייטק בצורה שיטתית ומסודרת, תצליחו לאייש משרות עם העובדים האיכותיים ביותר בתעשייה, פעם אחר פעם. אז בשביל שתהליך גיוס עובדים להייטק יעבור חלק ובמקסימום יעילות, החלטנו לשתף אתכם בטיפים חשובים שיעזרו לכם במציאת עובדי הייטק איכותיים שבסופם נקנח בהמלצה על קורס הייטק ייחודי מסוגו בשם קורס Talent Acquisition, לאלו מכם המעוניינים לעבוד באחד התחומים המבוקשים בתחום משאבי אנוש בתעשיית ההייטק הנחשקת. 

  1. התחילו מזיהוי הצרכים של החברה ושל המועמדים – כמו שבעולם השיווק, לא נתחיל להריץ קמפיין בלי לדעת קודם מה אנחנו מוכרים וללא ביצוע מחקר על קהל היעד, כך גם בגיוס לחברות הייטק יהיה עליכם להבין לעומק את התפקיד, מיהו המועמד האידיאלי והצרכים שלו כדי שיהיה ״שידוך משמיים״.
  2. תיאור המשרה חשוב לא פחות – משרה המדברת רק במונחי עבודה, מורידה מוטיבציה ולא מבדלת אתכם מהשאר. הפנו את אור הזרקורים אליכם על ידי שילוב ערכי חברה והתרבות הארגונית כדי למשוך את תשומת לבם של מועמדים מתאימים. ברגע שאתם מתאמים ציפיות על ההתחלה, אתם מבטיחים גיוס עובדים יעיל ועובדים מרוצים לטווח הארוך. לדוגמא, מועמדים היום מחפשים להיות יותר מעורבים בעשייה חברתית וסביבתית. אם החברה שלכם פועלת בתחומים האלו או בתחומים מעניינים וייחודיים אחרים, מומלץ מאוד להדגיש בתיאור המשרה.
  3. תהיו פתוחים להיעזר באנשי מקצוע חברות כוח אדם המתמחות בתחום השמת עובדים להייטק, יעזרו לא רק במציאת הטאלנטים הכי טובים לתפקיד, אלא גם יורידו מכם את כל הנטל של קריאת עשרות או מאות קורות חיים, ראיונות לא מוצלחים ועוד המון שלבים שיכולים לחסוך לכם לא רק זמן, אלא גם תקציב. כמו כן, מומלץ לשתף פעולה עם מחלקת השיווק בחברה לפני ובזמן הגיוס: לשתף סרטון שנותן הצצה לעבודה בחברה שלכם, לצלם ראיונות אותנטיים עם עובדים ועוד מגוון רעיונות יצירתיים שמשקפים תדמית חיובית ויגרמו למועמדים לרצות לעבוד אצלכם.
  4. לנסות לגייס עובדים בשיטת “חבר מביא חבר” – בסופו של יום, שגרירי החברה הכי טובים הם העובדים בה. כדאי לבקש מהעובדים בחברה להפנות חברים המחפשים עבודה תמורת תמריץ. עם שיטה זו, אתם גם מטפחים את שביעות רצונם של העובדים הנוכחיים וגם מגדילים את הסיכויים למציאת עובדים איכותיים בדיוק כמוהם. למרות שמומלץ לשתף את המודל הזה באסטרטגיית גיוס עובדי הייטק, השתדלו לא להסתמך רק על שיטת ״חבר מביא חבר״ כדי לא לפגוע בגיוון עובדי החברה, לו יתרונות חברתיים וכלכליים מבהקים.
  5. זכרו שגם אתם עוברים ראיון – עובדים מחפשים לעבוד בחברה עם תדמית חיובית, צוות חברותי ועוד דרישות שלא קל לכמת אותן כמו משכורת. לכן, חשוב לזכור שאתם הפנים של החברה או הארגון ובסופו של דבר צורת הדיבור ושפת הגוף שלכם גם חשובה, על פיהן עובדים יכולים לבחור אם לעבוד דווקא בחברת ההייטק שלכם. כפי שאתם מראיינים לפי קריטריונים מסוימים, גם למועמדים יש את הסקאלה שלהם. כבדו את הזמן שלהם, ראיינו אותם בגובה העיניים ותהיו שקופים לגבי תהליך המיון, התפקיד והתנאים כדי לבנות בסיס יציב מהרגע הראשון.

בסופו של עניין, עובדים הם אנשים לפני הכל. כל מה שאתם צריכים הוא לדעת מה החברה והמועמדים מחפשים וצריכים, להיעזר בגורמים חיצוניים שיהפכו את תהליך הגיוס והמיון להרבה יותר אפקטיבי ולוודא שהחברה מציעה תנאים ייחודיים גם עבור מועמדים ולא רק עבור לקוחות. למרות שכל התפקידים בהייטק משמעותיים בדרכם, תפקיד ה-Talent Acquisition (הנקרא גם HR Recruiter ו-Recruiter) בעל חשיבות מיוחדת מכיוון שהחברה תלויה בו כדי להתקיים ולהתפתח. בגלל שמגייסים/ות בהייטק נתקלים באתגרים שבתעשיות אחרות לא מתמודדים איתם, נושא ההכשרה בתחום הפך לנחוץ. ג׳ולט, אחת המכללות המוכרות ללימודי הייטק, הבחינה באתגרים והחליטה לסייע עם תוכנית לימודים ייחודית מסוגה במסגרת קורס גיוס עובדים להייטק בשם קורס Talent Acquisition. רוצים גם אתם להפוך למגייסים מומחים שכל חברת הייטק תרצה ״לחטוף״ לשורותיה? הירשמו עכשיו!

  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בלינקדאין: איך תתחילו שיווק עמוד לינקדאין ברגל ימין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד