5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר
- Jolt Team
- 13 ביוני
- 12 דקות
אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק קצת שונים אבל לא בלתי אפשריים. אם תתייחסו לגיוס עובדים להייטק בצורה שיטתית ומסודרת, תצליחו לאייש משרות עם העובדים האיכותיים ביותר בתעשייה, פעם אחר פעם. אז בשביל שתהליך גיוס עובדים להייטק יעבור חלק ובמקסימום יעילות, החלטנו לשתף אתכם בטיפים חשובים שיעזרו לכם במציאת עובדי הייטק איכותיים שבסופם נקנח בהמלצה על קורס הייטק ייחודי מסוגו בשם קורס Talent Acquisition, לאלו מכם המעוניינים לעבוד באחד התחומים המבוקשים בתחום משאבי אנוש בתעשיית ההייטק הנחשקת.
- התחילו מזיהוי הצרכים של החברה ושל המועמדים – כמו שבעולם השיווק, לא נתחיל להריץ קמפיין בלי לדעת קודם מה אנחנו מוכרים וללא ביצוע מחקר על קהל היעד, כך גם בגיוס לחברות הייטק יהיה עליכם להבין לעומק את התפקיד, מיהו המועמד האידיאלי והצרכים שלו כדי שיהיה ״שידוך משמיים״.
- תיאור המשרה חשוב לא פחות – משרה המדברת רק במונחי עבודה, מורידה מוטיבציה ולא מבדלת אתכם מהשאר. הפנו את אור הזרקורים אליכם על ידי שילוב ערכי חברה והתרבות הארגונית כדי למשוך את תשומת לבם של מועמדים מתאימים. ברגע שאתם מתאמים ציפיות על ההתחלה, אתם מבטיחים גיוס עובדים יעיל ועובדים מרוצים לטווח הארוך. לדוגמא, מועמדים היום מחפשים להיות יותר מעורבים בעשייה חברתית וסביבתית. אם החברה שלכם פועלת בתחומים האלו או בתחומים מעניינים וייחודיים אחרים, מומלץ מאוד להדגיש בתיאור המשרה.
- תהיו פתוחים להיעזר באנשי מקצוע – חברות כוח אדם המתמחות בתחום השמת עובדים להייטק, יעזרו לא רק במציאת הטאלנטים הכי טובים לתפקיד, אלא גם יורידו מכם את כל הנטל של קריאת עשרות או מאות קורות חיים, ראיונות לא מוצלחים ועוד המון שלבים שיכולים לחסוך לכם לא רק זמן, אלא גם תקציב. כמו כן, מומלץ לשתף פעולה עם מחלקת השיווק בחברה לפני ובזמן הגיוס: לשתף סרטון שנותן הצצה לעבודה בחברה שלכם, לצלם ראיונות אותנטיים עם עובדים ועוד מגוון רעיונות יצירתיים שמשקפים תדמית חיובית ויגרמו למועמדים לרצות לעבוד אצלכם.
- לנסות לגייס עובדים בשיטת “חבר מביא חבר” – בסופו של יום, שגרירי החברה הכי טובים הם העובדים בה. כדאי לבקש מהעובדים בחברה להפנות חברים המחפשים עבודה תמורת תמריץ. עם שיטה זו, אתם גם מטפחים את שביעות רצונם של העובדים הנוכחיים וגם מגדילים את הסיכויים למציאת עובדים איכותיים בדיוק כמוהם. למרות שמומלץ לשתף את המודל הזה באסטרטגיית גיוס עובדי הייטק, השתדלו לא להסתמך רק על שיטת ״חבר מביא חבר״ כדי לא לפגוע בגיוון עובדי החברה, לו יתרונות חברתיים וכלכליים מבהקים.
- זכרו שגם אתם עוברים ראיון – עובדים מחפשים לעבוד בחברה עם תדמית חיובית, צוות חברותי ועוד דרישות שלא קל לכמת אותן כמו משכורת. לכן, חשוב לזכור שאתם הפנים של החברה או הארגון ובסופו של דבר צורת הדיבור ושפת הגוף שלכם גם חשובה, על פיהן עובדים יכולים לבחור אם לעבוד דווקא בחברת ההייטק שלכם. כפי שאתם מראיינים לפי קריטריונים מסוימים, גם למועמדים יש את הסקאלה שלהם. כבדו את הזמן שלהם, ראיינו אותם בגובה העיניים ותהיו שקופים לגבי תהליך המיון, התפקיד והתנאים כדי לבנות בסיס יציב מהרגע הראשון.
בסופו של עניין, עובדים הם אנשים לפני הכל. כל מה שאתם צריכים הוא לדעת מה החברה והמועמדים מחפשים וצריכים, להיעזר בגורמים חיצוניים שיהפכו את תהליך הגיוס והמיון להרבה יותר אפקטיבי ולוודא שהחברה מציעה תנאים ייחודיים גם עבור מועמדים ולא רק עבור לקוחות.
למרות שכל התפקידים בהייטק משמעותיים בדרכם, תפקיד ה-Talent Acquisition (הנקרא גם HR Recruiter ו-Recruiter) בעל חשיבות מיוחדת מכיוון שהחברה תלויה בו כדי להתקיים ולהתפתח. בגלל שמגייסים/ות בהייטק נתקלים באתגרים שבתעשיות אחרות לא מתמודדים איתם, נושא ההכשרה בתחום הפך לנחוץ.
ג׳ולט, אחת המכללות המוכרות ללימודי הייטק, הבחינה באתגרים והחליטה לסייע עם תוכנית לימודים ייחודית מסוגה במסגרת קורס גיוס עובדים להייטק בשם קורס Talent Acquisition.
רוצים גם אתם להפוך למגייסים מומחים שכל חברת הייטק תרצה ״לחטוף״ לשורותיה? הירשמו עכשיו!