לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מחקר תפקיד PPC Manager

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 13 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

PPC Management הוא תחום שעוסק בקידום ממומן, כלומר פירסום בתשלום של חברה, ארגון, אפליקציה, או כל עסק שרוצה לקדם את עצמו, בפלטפורמות שונות באינטרנט. קידום ממומן מסוג PPC, Pay Per Click, נפוץ ברשתות חברתיות וב-Google על שירותיו השונים, ואנשי הקידום הממומן עוסקים באופן שוטף בלמידת התחום: הבנת כללי הפרסום בפלטפורמות השונות, התאמת הקמפיינים לקהל היעד הנכון, ניתוח נתונים לשם שיפור מודעות ודיוקן, ועבודה עם תקציבים קטנים כגדולים. העיסוק היומיומי יכול לכלול גם עבודת קריאייטיב של יצירת קמפיינים פרסומיים בהתאם לנתונים שה-PPC Manager מקבלת מהמערכות השונות איתן היא עובדת, תקשורת מול צוותים שונים בארגון שלוקחים חלק ביצירת הקמפיינים, והצגת נתונים לדרגים הגבוהים. ל-PPC Manager יש אפשרויות קידום רבות הן כשכירה והן כעצמאית, מאחר והתחום בביקוש רב ובצמיחה מתמדת, והגדרות התפקיד יכולות להשתנות בארגונים שונים ולפי צרכי החברה. 

מהות התפקיד, אחריות, כלים של מנהל או מנהלת ה-PPC

מה זה PPC?

כשעסק רוצה לפרסם את עצמו באינטרנט, יש כמה דרכים לעשות זאת, ובאופן כללי השיטות מתחלקות לשני סוגים של שיווק  דיגיטלי: קידום אורגני (ללא תשלום) וקידום ממומן (בתשלום). PPC, ראשי תיבות ל-Pay Per Click (תשלום עבור לחיצה), היא שיטת קידום ממומן שבה העסק שמפרסם את עצמו משלם לפלטפורמת הפרסום שמציגה את המודעה שלו רק על כמות הלחיצות של גולשים על המודעה. זאת אומרת, העסק לא משלם מראש על פרסום המודעה, אלא רק על מה ש”יוצא לו מזה”. במנוע החיפוש Google, למשל, הדרך שבה זה מתבצע זה בעזרת הצעות מחיר, או “בידים”; המפרסמים יכולים להציע מחיר שהם מוכנים לשלם עבור כל לחיצה, וכשגולשת מחפשת מילות מפתח או ביטויים כלשהם שהדף או האתר של העסק מכיל, Google יציע בתוצאות החיפוש את העסק הנ”ל. כאמור, רק אם תתבצע לחיצה, העסק ישלם ל-Google. השיטה מאפשרת הבאת לקוחות חדשים, ואם זה נעשה נכון, הרווח מעסקאות עם הלקוחות החדשים עולה על ההשקעה בקידום הממומן.  

דוגמאות למודעות קידום ממומן ב-Google (יופיעו בראש תוצאות החיפוש, לפני התוצאות האורגניות):

העלות של קמפיין כזה משתנה בהתאם לגודל וצרכי החברה, אך לשם המחשה התקציב שיידרש לעסק קטן יתחיל מ-1500-4000 שקלים לחודש, תלוי בסוג הארגון. מכיוון שזוהי השקעה לא קטנה, חשוב מאוד להתאים את הנכסים הדיגיטליים לדרישות של הפלטפורמה שבה העסק מתפרסם, על מנת שהמודעות יניבו עסקאות רווחיות שיעלו על ההשקעה.

אפשרויות נוספות הן פרסום ברשתות החברתיות (בעיקר פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין) וביוטיוב, כאשר כל אחת מהפלטפורמות מאפשרת חשיפה לקהל ייחודי. בנוסף, לקמפיינים כאלה יש אספקט ויזואלי וכתוצאה מכך, חוקי משחק מעט שונים, אך עיקרון ה-Pay Per Click עדיין מתקיים.

וריאנטים של PPC Manager

תחום ה-PPC כולל תפקידים מגוונים שנוגעים בתחומי אחריות שונים, כשלרבים מהם היבט ניהולי; ניהול קמפיינים, ניהול חשבונות עסקיים, ניהול פלטפורמת פרסום, או ניהול צוות למשל. כלומר, לא כל ניהול הוא ניהול של צוות עובדים. ישנם שמות רבים לתפקידים השונים ופעמים רבות תיאורי משרה שמפרטים את אותו תפקיד ייקראו בשמות שונים. לכן, בעת החיפוש כדאי להתעמק בתיאור התפקיד ובדרישות ולא רק בטייטל. בנוסף, ניתן לעסוק בניהול PPC בכל מיני צורות – כשכיר בחברה, כחלק מסוכנות PPC מקצועית שמספקת שירותי שיווק דיגיטלי או באופן עצמאי. תחום השיווק הדיגיטלי גמיש מאוד ומספק אפשרויות תעסוקה רבות. דוגמאות לתפקידים שונים שכוללים ניהול PPC, מרחבי הרשת ומ-LinkedIn:

PPC Account Manager – ניהול קמפיינים של Pay Per Click בחברה, יצירת ויישום אסטרטגיות. 

SEM Manager – ניהול השיווק במנועי החיפוש (Search Engine Marketing), בעיקר Google (שכולל גם ניהול קמפיינים ב-YouTube) ו-Yahoo. ניהול תחומי השיווק הדיגיטלי, כולל ניהול PPC, ולכן התפקיד רלוונטי למעוניינים להשתלב בעולם זה. תחת מטריה זו, ישנם תפקידים ספציפיים לפלטפורמת חיפוש, התמקצעות בפלטפורמה, קביעת יעדים וניהול התקציב שמושקע בהם (למשל Google Adwords Manager – התמקדות בקמפיינים שעולים ב-Google).

קיימים תפקידים נוספים שמתמקדים בפלטפורמה מסוימת או ברשתות חברתיות. שמות נוספים שיכולים להופיע במשרות הם: Digital Marketing Manager, Web Marketing manager, ועוד, לכן יש להקדיש תשומת לב לתוכן המשרה ולתחומי האחריות המפורטים.

מבנה הצוות ותפקידיו 

תפקידים בכירים:

אסף שלוש, Senior Campaign Manager בחברת Netboost Media, מספר על המבנה הבסיסי של צוות PPC ועל תפקידו:


“אנחנו צוות של 4-5, יש לנו ראש צוות ואנחנו מנהלים תקציבים מאוד גדולים. הצוות מנהל תהליך שלם – אנחנו חושבים על הרעיון לקמפיין, שולחים רעיונות לסטודיו, כותבים את התוכן, ומנהלים את התקציב. אנו נמדדים על פי Performance (ביצועים) – עלינו להחזיר את ההשקעה בהתאם לתקציב שנותנים לנו, למשל: נותנים לנו 100 דולר ואנחנו צריכים להחזיר 150\200, תלוי מה ההוראות שאנחנו מקבלים. בסופו של דבר, מודעה שאנחנו מוציאים לפלטפורמות הפירסום צריכה להשתלם ולייצר הכנסות, אחרת מפסיקים לפרסם אותה”. 
“רוב העבודה בתפקידי PPC זה אופטימיזציה – שיפור של הקמפיין בכל שלב בדרך באמצעות נתונים והסקת מסקנות. כדי לזהות בעיות בצורה יעילה, צריך ניסיון. גודל החברה משפיע על אופי התפקיד – בחברות קטנות יהיה רק PPC Manager אחד, בכיר עם ניסיון. ל-PPC Manager ג’וניור עדיף לחפש עבודה בחברות גדולות, כי שם יהיה Manager עם יותר ניסיון וצוות של ג’וניורים כשחלוקת התפקידים תתבצע לפי פלטפורמת פרסום או הצמדה ללקוחות למשל. יש עוד הבדלים במבנה הצוות ואופי התפקיד בארגונים שונים, למשל: בחברות פרטיות עם מחלקת פרסום לעומת בחברות פרסום. בחברות עם מעט עובדים, תפקיד ה-PPC הוא תחנת ביניים בדרך לתפקיד רחב יותר. מבחינת שיתופי פעולה, PPC Manager צריכה לעבוד קרוב לצוות התוכן, ולפעמים גם דורשים שהיא תכתוב תוכן ותעשה עיצוב גרפי בעצמה. מהניסיון שלי, יש גם הבדלים בין המגזרים השונים – בחברות במגזר הערבי, תפקידי ה-PPC מנסים להישאר בתחום ההתמחות שלהם ולא לערבב תחומים נוספים, בעוד לחברות במרכז יש סדר אחר בחלוקת התפקידים ולפעמים תפקיד ה-PPC ישתלב עם כתיבת תוכן. בכל מקרה, הקמפיין צריך לעבור גם דרך אנשי התוכן והעיצוב, שהם חלק מאותו צוות”.
עצמאיים ופרילאנסריות:

סווסאן שאזלי, PPC Manager עצמאית בשביל חברת AdFish.


תפקיד יחיד במחלקה:

מעיין סבן, Senior PPC Manager בחברת Jolt:


“אני עובד בחברה מספר חודשים, וכרגע אני מנהל את ה-PPC בעצמי. כשהייתה לי מנהלת, היא הכתיבה לי יעדים מהמנהלים. קיימת בתפקיד גמישות, כשהדבר הכי חשוב הוא שנעמוד בלידים – נשיג מספר מסוים של לקוחות בתקופה מוגדרת. אם החברה תתפתח, התקציבים יגדלו ויהיו עוד מוצרים, אני מניח שיעסיקו עוד PPC Manager. התפקיד שלי הוא לקבל מודעות מוכנות ולפרסם אותן בפלטפורמות. כדי להכין מודעות לפייסבוק, המנהלת הקודמת הייתה כותבת את התוכן ואז מעצבים גרפיים, עורכת וידאו ואנשי הפקה היו מטפלים בקריאייטיב (עיצוב המודעה וכד’). כ-PPC Manager, אני משתמש בכל הצוות כדי לייצר תוכן שיתאים לקהל היעד שלנו על פי מסקנות שאני שואב מהנתונים שיש לי. 
מבחינת עבודה מול המנהלים, התפקיד שלי הוא להפיק דו”חות כדי לקבוע את הקצב של הקמפיין, ניהול התקציב, מעקב אחר הגעה ליעדים, וסימון הקריאייטיב שהצליח יותר או פחות”.

מדוע PPC Managers נחוצים בארגון?

 הוא תחום חמקמק ותחרותי; פלטפורמות הפרסום משנות לעיתים קרובות את ההגדרות שלהן, מה שאומר שקמפיין מסוים יכול להיות מאוד מוצלח רגע אחד, ורגע אחרי לאבד מהאפקטיביות שלו כי ההעדפות של הפלטפורמה הוחלפו. לכן, לא מספיק למנות מישהי מהצוות להיות אחראית על התחום, אלא יש צורך במנהלת PPC מקצועית שנמצאת תמיד עם אצבע על הדופק, שמכירה ועוקבת אחר התנאים המשתנים של פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, ושיודעת בדיוק אילו שינויים לבצע בקמפיין כדי שיישאר יעיל. לשם כך, למנהלת PPC ישנם מספר תפקידים חשובים להתמקד בהם:

  1. מחקר מילות מפתח – חשוב לדעת באילו מילות מפתח להשתמש על מנת למשוך את הלקוחות הכי רלוונטיים והכי רווחיים. הבנה מהן מילות המפתח המתאימות ביותר לקמפיין ומעקב אחריהן הינם קריטיים, ותפקיד זה כשלעצמו דורש המון זמן, אנרגיה וניסיון. המחקר כולל ניתוח נתונים בעזרת פלטפורמות ייעודיות, הצלבה של המידע ומעקב מתמיד אחר שינויים.
  2. קופירייטינג – בחירת המלל שמופיע במודעות ופרסומות חייבת להיות מוצלחת, אחרת הקמפיין ימשוך את הקהל הלא נכון ולא יניב רווחים. לכן, מנהלת ה-PPC חייבת להבין את הקהל שלה ואת הקהל של המתחרים, לדעת מה מעניין אותו ומה מדבר אליו, ובסופו של דבר איך לגרום לו ללחוץ על המודעה. 
  3. הגדרות הקמפיין – קמפיין שיווק דיגיטלי כולל המון הגדרות שמטרתן לגרום לו להגיע לקהל הנכון והמתאים לו תוך שימוש חכם בתפקיד. אם תקבעו הגדרות לא מתאימות, תבזבזו כסף ולא תחזירו את ההשקעה. הגעה להגדרות הנכונות כוללת ניסוי וטעיה והבנה עמוקה של קהל היעד הרלוונטי. 
  4. התעדכנות בטרנדים וחידושים – מנהלת PPC טובה תמיד יודעת מה קורה בתחום, עוקבת אחר התפתחויות באתרים ופורומים שונים, ויש לה קשרים עם עמיתים מעולם השיווק הדיגיטלי דרכם היא מתעדכנת.
  5. CRO – שיפור אחוזי המרה (Conversion Rate Optimization). במילים פשוטות – יצירת מצב שבו כמה שיותר מהנכנסים לאתר\אפליקציה מתקדמים לרכישה. ישנן שלל טכניקות ודרכים לשפר אחוזי המרה, והתהליך כולל ניתוח נתונים, שיפור שוטף של התוכן, הנראות של הפלטפורמה והתקשורת מול הלקוחות. 

אילו כלים מנהלי PPC חייבים להכיר?

ישנם סוגים שונים של כלים בהן משתמשים מנהלי PPC. כשמו כן הוא, שיווק דיגיטלי כולל עבודה רבה אונליין בעזרת תוכנות שונות, ולכן שימוש בכלים הנכונים יכול לסייע מאוד לתהליך העבודה ולייצר הצלחות. אלה חלק מהכלים שמאפשרים את זה:

  1. כלי ניהול – כלים כמו Google Ads Editor, ו-Wordstream Advisor מאפשרים ניהול קמפיינים, עריכת הגדרות וביצוע שינויים בעת הצורך. הכלים השונים מותאמים לפלטפורמות ספציפיות בהן מנוהל הקמפיין. 
  2. כלי מחקר – מאפשרים איסוף מידע על מתחרים וביצוע מחקר על מילות מפתח. מהכלים המובילים: SEMrush, SpyFu Google Keyword Planner ועוד.
  3. כלי מעקב אחר שיחות – שיחות טלפון כוללות נתונים ומידע חשובים. כלים כגון Invoca , Twilio ועוד מאפשרים תיעוד שיחות ומעקב אחר נתונים רלוונטים שיכולים לסייע לשיפור קמפיינים.  
  4. כלי ניתוח נתונים – כלים אלה מאפשרים מעקב בזמן אמת אחר הביצועים של הקמפיין; ניתן לראות לכמה אנשים הוא הגיע, כמה מהתקציב הושקע בכל עת, וכמה עסקאות התבצעו בפועל. בזכות מידע זה, ניתן לבצע שיפורים מהירים כדי להשיג את מטרות הקמפיין – אופטימיזציה. הכלי הפופולרי ביותר הוא Google Analytics, וישנם כלים אחרים שמותאמים ספציפית לפלטפורמה מסוימת (Twitter Analytics, למשל).   
  5. כלי אוטומציה – בעזרת כלים כמו Google Ads Scripts, ניתן לתזמן פעולות ולגרום להן להתבצע באופן אוטומטי בהגדרה מראש. כלים אלה מייעלים את ניהול הקמפיינים, חוסכים זמן וכן כסף, ובעזרתם ניתן לוודא שכל פעולה מתבצעת בזמן ובמאמץ מינימלי.
  6. כלי עיצוב – אנשי PPC עוסקים בעיצוב עמודי נחיתה, אתרים ופוסטים לרשתות החברתיות, ולשם כך הם נעזרים במגוון רחב של פלטפורמות עיצוב, למשל Canva ו-Unbounce. 
  7. Google Sheets – פלטפורמה לארגון, עריכת וניתוח נתונים שדומה מאוד לתוכנת Excel שרובנו מכירים, אך נמצאת ב”ענן” של Google Drive וניתן לבצע בה עבודות שיתופיות. 
  8. מערכות CRM – מערכות שמכילות מידע מועיל רב לגבי הלקוחות. חשוב להיעזר במידע הזה כדי לייעל את אסטרטגיית ה-PPC ולפנות לקהל לקוחות נכון שמשתלם לחברה להשקיע בו.

איך נראה יום העבודה של מנהל או מנהלת PPC?

סדר היום של מנהלת PPC כולל משימות ותחומי אחריות רבים, כגון ניתוח נתונים ומילות מפתח, ביצוע מחקר על ערוצי שיווק נכונים, ניהול התקציבים של הקמפיינים השונים והוספה או הפחתה של תקציב לקמפיין חזק או חלש בהתאמה, מעקב אחר התקדמות הקמפיינים ואופטימיזציה שלהם בעת הצורך, הרצת מודעות וגרפיקות שונות ובדיקה של יעילותן (תהליך שנקרא A/B Testing), הערכה של קמפיינים מתחרים ולמידה מהתוצאות, ועוד משימות שוטפות ברמת הצוות והחברה.

יום ממוצע של PPC Manager נראה כך:

  1. מעבר על היום הקודם
  2. בדיקת התוצאות של הקמפיינים השונים
  3. גילוי קמפיינים לא רווחיים 
  4. ניתוח תקציבי – כמה כסף יצא, כמה נכנס, מה הרווח
  5. השוואת ביצועי הקמפיין לתקופות וימים קודמים 

מבחינת אופי העבודה, רובה המוחלט לרוב נעשה באופן עצמאי, כאשר עבודת צוות מתקיימת לרוב לשם ייעוץ, יצירת חומר שיווקי ובניית אסטרטגיה להמשך. התפקיד מאוד דינמי, סביבת העבודה משתנה כל הזמן ויש צורך לעקוב אחר התפתחויות ולהגיב לשינויים אלה בזמן אמת. עיסוק אנליטי הוא חלק גדול מהיום יום, אך יש כמות דומה של חשיבה יצירתית לשם בניית קמפיינים שיווקיים ואסטרטגיות. חברי צוות נוספים מולם מנהלת PPC מתנהלת יהיו מנהלי פרויקטים, אנשי מוצר, מנהלי צוות PPC, ולעיתים צוות השיווק, מפתחים ובכירים בחברה.

״היום מתחיל בלהבין איפה את עומדת – בהתאם לתקציב המוגדר, להבין כמה כסף הוצאנו אתמול וכמה לקוחות חדשים הבאנו בהתאם ל-KPI. משם עושים אופטימיזציה – פתיחת קמפיינים חדשים, יצירת מודעות  חדשות, סגירת קמפיינים שלא עובדים, עדכון בידים (הצעות מחיר על מודעות), תקציבים. המטרה היא לשמור על מאזן – שמירה על תוצאות טובות תוך הבאת כניסות לאתר. אם את חלק מצוות השיווק שעובד עם עוד מחלקות בחברה, יהיו פגישות ועבודה עם אנשי קריאייטיב במהלכן את אומרת להם איזה קריאייטיב את רוצה. אחת לשבוע או כמה ימים תהיה פגישה או שיחה עם החברות שאת עובדת איתן או עם ספקי המדיה. בסוף היום בד”כ יש  זמן להצעת רעיונות.״ נטע כהן, בעלת 4 שנות ניסיון בתחום ה-PPC בחברות B2C.
“ביום יום שלי אני עובדת הרבה על תקשורת והעברת משימות לצוות שלי. בנוסף, אני תמיד במעקב אחרי הקמפיינים – בודקת את המודעות, מוודאת שאנחנו מכוונות לקהל מדויק ושהפרסום יעיל. ימי העבודה שלי מחולקים לפי לקוחות – פעם בזמן מסוים אני בודקת איך הלקוח שלי מרגיש לגבי הקמפיין. חשוב לי להיות בקשב ללקוח, אך גם לוודא מול המערכת שדרך הפעולה שלנו יעילה ומביאה תוצאות”. תמנה סמואל, בעלת סוכנות דיגיטל המתמחה בקהלים דתיים ואורתו’ בחו”ל.
“יום העבודה הוא בד”כ 9:00-18:00. כל בוקר אני מדליק את המחשב, מסתכל על הקמפיינים של גוגל ופייסבוק ועל הנתונים של אתמול. אח”כ אני עושה אופטימיזציה (שינוי תקציבים, קהלים, הפעלת וכיבוי מודעות, עדכון בידים), ממלא דו”ח חודשי ובודק עמידה ביעדים. ברבע לעשר יש פגישה יומית שנקראת “דיילי”, בה אני מספר מה המשימות והלו”ז שלי להיום, משתף את הנתונים ואת קצב ההרשמות. במהלך היום יש פגישות נוספות עם צוותים אחרים, אבל אם אין פגישות אני מתעסק בניהול שוטף של הקמפיין והעלאת קמפיין חדש כשצריך. דוגמא מיום ספציפי בשבוע: בימי ראשון יש לנו פגישה שבועית של השיווק, אנו משוחחים על היעדים  הקרוב ובכלל, מהן המשימות שיש לכל אחד על הצלחת, ועדכונים שוטפים. ב-11:30 אני שותף בפגישה של מתכנני הקורסים; יש תאריכים לכל הקורסים שמתוכננים להתמלא ולצאת, ומשוחחים על קצב הרישום לכל קורס והאם הקורסים ייצאו בזמן או שצריך לדחות. התפקיד שלי הוא להיות נציג השיווק ולהגיד האם נצליח לעמוד ביעדי מילוי הקורסים הקרובים בהתאם לפרמטרים השונים, או שצוות הקורסים ייאלץ לדחות או להזיז את המועד. בשעה 13:00 אני שולח לצוות השיווק את המודעות שעבדו הכי טוב בשבוע החולף בפייסבוק. מעבר לזה, אני עובד על הקמפיינים, אופטימיזציה שוטפת וכדומה”. מעיין סבן, Senior PPC Manager בג׳ולט.

כישורים, תכונות ונסיון

מהם הכישורים והתכונות הנדרשים מ-PPC Manager?

תפקיד PPC Manager הוא תפקיד ניהולי לכל דבר; גם אם הוא לא כולל ניהול צוות, הוא כולל ניהול קמפיינים ותקציב, כך שיש מספר תכונות וכישורים שנדרשים כדי לבצע אותו בצורה טובה. לפי מקורות מהאינטרנט ובדיקה שערכנו בקרב 18 תיאורי משרות ברשת החברתית המקצועית LinkedIn, אלה התכונות והכישורים שמעסיקים יחפשו אצל מנהלי PPC:

  • יצירתיות – התפקיד כולל שיתוף פעולה עם צוותי קריאייטיב, עיצוב ושיווק. בנוסף, יש צורך להמיר מידע ונתונים לכדי מודעות, פרסומות ועיצובים שימשכו משתמשים חדשים וקיימים.
  • יכולות כתיבה – כתיבת הצעות למודעות וקמפיינים שמותאמים לקהלי יעד, על פי נתונים שנאספו.
  • לקיחת אחריות – ניהול תקציב הוא אחריות גדולה. יש לקבל החלטות, לדעת להצדיק אותן, לעמוד מאחוריהן, ולהכיר בהשלכות במידה שקמפיין כלשהו נכשל או לא הניב את התוצאות הצפויות. 
  • יודעת לעבוד עם מספרים – ניהול קמפיין PPC כולל המון עבודה עם נתונים והתעסקות טכנית עם פלטפורמות פרסום. מנהלת PPC חייבת להסתדר עם מספרים ודאטה, לדעת איך לתרגם אותם לעשיה וללמוד מהם כדי לייעל ולשפר את הקמפיין. “נדרשים כישורים אנליטיים כלשהם והבנה במספרים”, מסבירה נטע כהן, בעלת 4 שנות ניסיון בתחום ה-PPC בחברות B2C, “אבל לא ברמה של מישהו שעשה תואר במתמטיקה, אלא יכולת לעבוד על אקסל ולנתח נתונים ברמה טובה”. 
  • מתמצאת בפלטפורמות פרסום – קמפיינים דיגיטליים עולים בפלטפורמות שונות: רשתות חברתיות, אפליקציות, אתרי אינטרנט וכד’. הבנה בפלטפורמות פרסום היא קריטית, וכן יכולת לעבוד עם הנתונים שהן מספקות ולבצע שינויים שישפרו וייעלו את הקמפיין, תהליך שנקרא “אופטימיזציה”.  
  • תקשורת מול קהל – חשיבה שיווקית והבנה של קהל היעד אליו מיועד הפרסום היא יכולת חשובה למנהלת PPC. כדי לבצע את תפקידה, עליה לדעת איזו פרסומת או מודעה לייעד לאיזה קהל, איך המודעה צריכה להיראות כדי למשוך תשומת לב ולהיות אפקטיבית, וכמה להשקיע בכל קמפיין. עליה לדעת מה גורם לקהל הזה לפעול ולייצר “הנעה לפעולה” (רכישה, הצטרפות, או הרשמה למשל). בנוסף, תמנה סמואל, בעלת סוכנות דיגיטל המתמחה בקהלים דתיים ואורתו’ בחו”ל, מוסיפה ש”חשוב לקיים תקשורת טובה, להיות קשובה ולהכיל את כל מי שסביבך – צוות, לקוחות, ושותפים אחרים, ולהיות בעלת יחסי אנוש מפותחים”.
  • למידה עצמאית“, מוסיף תומר הראל, מייסד ובעלים בסוכנות Tomahawk לשיווק דיגיטלי ובעל יותר מ-14 שנות ניסיון בתחום. “נחוצה יכולת קריאה של פורומים ובלוגים מובילים על מנת להבין את השינויים הטכנולוגים והשיווקיים שמתרחשים או יתרחשו בשוק. רוב החומר נכתב באנגלית וחשובה מאוד היכולת לקרוא, להבין וליישם”.

מהו הנסיון הנדרש מ- PPC Manager?

חשוב לציין שניתן למצוא תפקידי PPC זוטרים שלא דורשים ניסיון בחברות שמוכנות ללמד בעצמן, ושבאופן כללי, שיווק דיגיטלי הוא תחום שיש בו אפשרויות רבות ללמידה עצמאית. אך לתפקידי ניהול PPC כן יידרש ניסיון, מכיוון שהוא כולל ניהול של תקציבים, אנשים וקמפיינים בקנה מידה משמעותי.

קורס שיווק דיגיטלי של ג׳ולט מציע הכשרה בסטנדרט של הייטק >

על פי אותם תיאורי משרות מהסעיף הקודם ומידע מקצועי, משרות ניהול PPC ידרשו מהמועמדות לתפקיד את הניסיון הבא:

  • שיווק דיגיטלי (בדגש על PPC) – יש שדורשים שנה-שנתיים ניסיון בחברה מקצועית ויש שדורשים יותר. הדגש הוא על יכולת וניסיון בהשקת קמפיינים של שיווק דיגיטלי בפלטפורמות השונות וביצוע שיפורים לאורך הדרך.
  • פלטפורמות אנליטיות – המון עבודה בתחום מתבצעת בתוכנות כגון Excel, וכן Google Analytics ומקבילותיה. יש צורך בניסיון עם תוכנות אלה, הבנה של דרך הפעולה שלהן והפקת דו”חות מקצועיים. 
  • רשתות חברתיות – מודעות וקמפיינים רבים עולים לרשתות חברתיות כגון Facebook, Twitter ואחרות. יש צורך להכיר את הרשתות הרלוונטיות, להבין לאיזה סוג קהל כל אחת מהן פונה, ולדעת לעבוד בהן ולתפעל תכנים שעולים.

תיאורי משרה עדכניים לדוגמה

We are looking for an PPC Campaign Manager – Entry Level to join our team. As a PPC Campaign Manager will help ensure we’re maximizing our ROI during this time of growth. You’ll join our Marketing team based in our headquarters, Tel Aviv, Israel

About The Role
 Manage high budget and large-scale Facebook and Google PPC campaigns
Analyze and optimize campaigns constantly to maximize revenue
Initiate and implement improvements and creative solutions to increase campaigns activity
Respond quickly to changes in online marketing and adapt to capitalize on new opportunities

Requirements
Economics / Industrial Engineering University Graduate with honors
Passionate about the Online Marketing field
Excellent analytical skills
Excellent excel skills
 Ability to multitask and handle various priorities
Team player, pro-active, motivated and organized

Social Description
We’re ramping up our paid media spend and are looking for an Entry Level PPC Campaign Manage to join our team. This entry level position will help ensure we’re maximizing our ROI during this time of growth. This is an amazing opportunity to join an incredible team and experience success with one of Israel’s fastest growing
startups

Seniority Level
Associate
International top rated Ecommerce company is seeking for a qualified and experienced PPC Specialist to join our team. It is a great opportunity for an ambitious candidate to learn and acquire real experience in  the biggest
growing platform of  ppc advertising and dive into the fascinating world of Amazon PPC

Responsibilities
Manage, review and optimize global, large scale Amazon ppc campaigns while meeting the company’s  KPIs
Manage Facebook PPC campaigns to grow traffic to our Amazon listings and support product launch campaigns 
Manage and monitor marketing budgets within an ROI-driven marketing strategy and run data-driven
experiments to optimize our activity
Provide creative copy and design suggestions to leverage campaign ads
Provide recommendations and execute strategies for keyword opportunities, campaign structuring and targeting
Keep pace with Amazon PPC industry trends and developments
Provide oversight and work closely with the other team members to meet the Marketing team goals
 
Requirements
At least 2-3 years of hands on experience with global campaigns in large scales ($50k+ per month) Google ads + Facebook – Must
Experience with B2C campaigns for a global e-commerce company targeting the US market
Basic SEO understanding
Number oriented with analytical skills and comfortable with large sets of data and numbers, strong Excel skills
Creative abilities, experience working with graphic tools and some copywriting skills – Definitely an advantage
Excellent written and verbal communication skills in English
Self learner and knowledge seeker
Can-do and hands-on mentality, growth mindset, adaptability, and a drive for continuous improvement
We are reinventing global payroll and workforce management. Our automated platform helps companies hire, onboard, manage, and pay employees in more than 140 countries
We are looking for a qualified and experienced PPC Specialist to join our team. You will be responsible for user acquisition traffic including the development of overall creative, strategy, optimization, KPIs and ROI analysis.        Our ideal candidate is an experienced professional with demonstrable B2B performance marketing skills
You’ll join our Marketing team based in our headquarters, Herzliya, Israel

You will
Manage high budget and large-scale Search and Social PPC campaigns
Analyze and optimize campaigns constantly to maximize revenue
Initiate and implement improvements and creative solutions to increase campaigns activity
Respond quickly to changes in online marketing and adapt to capitalize on new opportunities
 
Requirements
2 years of experience with search and social campaigns on large scales
Experience with managing global, large-scale B2B campaigns
Numbers oriented with analytical skills, comfortable with large sets of data and numbers
Experience working with HubSpot/Salesforce or equivalent CRM tools
Experience working with Google Tag Manager, Google Analytics and Google Optimize
Ability to work independently and in a team environment
Proficient in Microsoft Excel and large data analysis
Follow the latest web trends with interest
Experience with multi-country web marketing efforts
Fluent English – Verbal and written
University degree and/or masters or equivalent experience

Seniority Level
Associate

מידע ארגוני עבור מנהל או מנהלת PPC

באילו ארגונים קיים התפקיד? מה הייחוד של התפקיד בארגוני סטארטאפ והייטק?

תחום השיווק הדיגיטלי, ובפרט PPC, נמצא תמיד בתנועה. הוא תחום שדורש התמחות גבוהה, מחויבות מקצועית וירידה לפרטים הקטנים. כל זה פועל לטובת מקצועני PPC, מכיוון שזה אומר שחברה שמעוניינת להגיע לתוצאות טובות עם הקמפיינים הדיגיטליים שלה תצטרך להעסיק PPC Manager, ולא לתת את התפקיד לעובדת קיימת. 

עסקים חדשים שצריכים חשיפה מיידית, סטארטאפים ועסקים קטנים יצרפו לצוות שלהם מנהלת PPC מכיוון שבשלב מוקדם בהתפתחות הארגון עליהם להשיג לקוחות, לצבור מוניטין ולגרום למותג שלהם להיות מוכר בשוק. גם קידום אורגני, SEO, הוא כלי חזק שיכול לקדם ארגונים בדיגיטל, אך הוא יותר חמקמק, יותר מורכב לעבוד בו, ולרוב לוקח יותר זמן להגיע לתוצאות בעזרתו. לכן, ארגונים שזקוקים לתוצאות מהירות ויחסית בטוחות יצרפו לשורותיהם מנהלי PPC.

עם זאת, גם ארגונים גדולים ששולטים בשוק משתמשים במודעות PPC לצרכים ספציפיים; Coca Cola, Microsoft ו-IBM מקדמים חלק מהמוצרים שלהם בעזרת PPC, ולשם כך הם שוכרים מקצועני PPC.מבחינת סוגי החברות שמשתמשות ב-PPC, כמובן שחברות B2C, שפונות ישירות לצרכן, יפיקו תועלת מקמפיינים כאלה מכיוון שהם יוצרים תקשורת ישירה מול לקוח הקצה שלהן. אך גם לחברות B2B, שמוכרות את המוצר שלהן לעסקים, יש צורך בקמפיינים מסוג PPC כדי למשוך תנועה לאתר, לעורר מודעות למותג ולמוצר, להבין איך החברה נתפסת בעיני הציבור, וקיימים עוד יתרונות רבים.

כמה זמן נמשך תפקיד ראשון של PPC Manager?

על פי אתר MyRole, אשר ממפה משרות שונות בשוק התעסוקה בישראל בעזרת מידע ממשתמשי האתר ומקורות מהימנים אחרים, תפקיד של PPC Manager צפוי להימשך בין 1-3 שנים, ועובדים בתעשייה מתארים מקרים מסוגים נוספים:

“אם מדובר בסטארטאפ או בחברה קטנה, תפקיד ראשון יכול להימשך גם לאורך הקריירה. התפקיד מאוד מאתגר ואתה נמצא בחזית, מול הלקוחות – אתה בפתח החברה. התפקיד עצמו גם מתפתח – לפעמים מגדילים לך תקציבים או שאתה מקבל עוד לקוחות. אני, למשל, ניהלתי 120 לקוחות ואני יכול לנהל תקציב של מיליון שקלים בחודש. תמיד יש מה ללמוד והמערכת והשוק משתנים כל הזמן. חשוב לציין, לעומת זאת, שאם התפקיד כולל המון צוותים ונמצא בחברה גדולה, כל PPC manager מקבלת משימות ספציפיות מתוך התפקיד, העבודה נהיית סיזיפית, ואז קשה לעסוק בזה המון זמן”.
אסף שלוש, Senior Campaign Manager בחברת Netboost Media עם ניסיון עשיר כ-PPC Manager.
“מניסיון שלי ושל אחרים, משך תפקיד ראשון תלוי בתפקיד הבא שכל אחת מכוונת אליו. לדוגמא, יש שניים שלושה תפקידים שהם שדרוג: התקדמות למנהלת דיגיטל – לאחר 4-5 שנים בעולם ה-PPC; לפני תפקיד Data Analyst, התפקיד הראשון כנראה יימשך אותו מספר שנים; וקידום ל-Product Manager יקרה לאחר כ-6-7 שנים בעולם של PPC, ולעיתים ידרוש גם תפקיד נוסף, כלומר הוא יהיה הגלגול השלישי של ה-PPC Manager”. מעיין סבן, Senior PPC Manager בחברת Jolt, בעל 7 שנות ניסיון עם קמפיינים Hands On מפרט לגבי מסלולים אפשריים נוספים, אם כי הם פחות נפוצים.
“קודם כל, בד”כ צריך לפחות 5 שנים ניסיון בתור אשת PPC כדי להתקדם לPPC- Manager, וזה יכול להשתנות בהתאם לגודל התקציבים שניהלת. אני בן אדם שמסתדר מהר למשל, אבל עבדתי גם עם אנשים שעבדו בתור Affiliate Manager (תפקיד מקביל ל-PPC Manager) במשך 7 שנים. בגדול, אפשר להישאר בתפקיד PPC Manager עד שאת משתעממת כי זה תחום מאוד דינמי – תמיד יהיה לך את מי לנהל ותקבלי קמפיינים חדשים, תמיד יהיו עדכונים בפלטפורמות שאת צריכה ללמוד, ובתור Manager את חייבת לדעת את השינויים במדיניות הפירסום, עדכונים של האלגוריתם, שינויים בחוקי הפלטפורמות וכד’. אני מכירה אנשים שהתחילו בניהול מודעות פייסבוק, המשיכו לפלטפורמות אחרות ועדיין עוסקים ב-PPC בצורה כזו או אחרת”. סווסאן שאזלי, לשעבר PPC Manager בחברות של מחקר אלקטרוני במרכז והיום כעצמאית בשביל חברת AdFish.

מפות קידום אפשריות ל-PPC Manager

צירי התפתחות אפשריים ל-PPC Manager

אורן זיגלמן, Director of User Acquisition ב- Workiz Inc מסביר שהמסלול הקלאסי בסטארטאפ ייראה כך (מסלול חלקי): 

דוגמאות נוספות למסלולי קידום:

*מבוסס על צירי התקדמות של אנשי מקצוע אמיתיים.

ניתן להשתלב גם בצוותים אחרים בתוך הארגון. אלה חלק מהתחומים אליהם מנהלת PPC תוכל לעבור לאחר התנסות בתחום הPPC:

תפקידתיאור בקצרה
Social Media Managerמעקב אחר וניהול פעילות הארגון בכל הרשתות החברתיות הרלוונטיות. ניהול הקמפיינים ברשתות, שמירה על נראות המותג ועדכון מידע רלוונטי. 
SEO Managerתכנון ויישום אסטרטגיית SEO, מעקב אחר מילות וביטויי מפתח וזיהוי קהלים רלוונטיים על מנת למקם את האתר גבוה בחיפוש בגוגל.
Affiliates/Partnerships Managerהתפקיד מופיע בשמות שונים ומתמקד ביצירת חיבורים וקשרים עם ארגונים שותפים, הגדרת תהליכי עבודה מולם, מעקב אחר תוצאות הפרויקטים והגדלת רשת השותפים הקיימת. Partnerships Manager הוא תפקיד שכולל יצירת קשר עם אנשים בעלי השפעה רבה והשגת תמיכה למוצר, לכן יש צורך ביותר וותק וניסיון כדי להגיע אליו.

תומר הראל, מייסד ובעלים בסוכנות Tomahawk לשיווק דיגיטלי ובעל יותר מ-14 שנות ניסיון בתחום, מתאר כך את נתיבי ההתקדמות אפשריים עבור PPC Manager:

מהו השכר המקובל עבור תפקידי PPC Manager?

על פי אתר AllJobs, שאסף נתוני שכר ממאות אלפי גולשים על מנת להציג שכר בתפקידים שונים, השכר החודשי הממוצע בתחום ה-PPC הוא 10,576 ש”ח. אתר Manpower, המרכז נתוני משרות ומספק טבלאות שכר בתחומי תעסוקה שונים, מציג את החלוקה הבאה: שכר חודשי של 8,000-13,000 ש”ח לבעלי ותק של 1-3 שנים, 12,000-17,000 ש”ח לבעלי 3-5 שנות ניסיון, ובעלי ותק של 5 שנים ומעלה צפויים להרוויח 15,000-35,000 ש”ח בחודש.  

ואתר Ethosia, שמרכז טבלאות שכר על פי סקרים עדכניים, מספק את הנתונים הבאים: 

ללא\עד שנה ניסיון – שכר חודשי של 8,000-11,000 אלף ש”ח

2-4 שנות ניסיון – שכר חודשי של 12,000-15,000 אלף ש”ח

5-8 שנות ניסיון – שכר חודשי של 15,000-20,000 אלף ש”ח

9+ שנות ניסיון – שכר חודשי של 19,000-21,000 אלף ש”ח

ביקושים לתפקיד

מיכל שפירא, סגנית הדקן בפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו וראש התכנית לתואר שני (MA) באסטרטגיה דיגיטלית ותקשורת שיווקית מסבירה על חשיבות השיווק הדיגיטלי ועל הביקוש ההולך וגובר בתחום: ״התחרות הגוברת, הגלובליזציה, הצרכן הנבון שמוצף במידע וההתפתחויות הטכנולוגיות הובילו לשינויים מרחיקי לכת בתהליכי שיווק, מיתוג ופרסום. כבר אין כמעט שיווק אקטיבי מול צרכן פסיבי אלא אינטראקציה וכאן בא לידי ביטוי כוחו של מנהל השיווק הדיגיטלי. יש ביקוש עצום למנהלי שיווק דיגיטלי. שיווק נכון וחכם בטכנולוגיות הקיימות ובנכסים הדיגיטליים של הארגון, כמו גם גיבוש אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת, הם ההבדל בין ארגון ששורד לארגון שמשגשג״. 

אתר AllJobs מציג את הנתונים הבאים, אשר מראים שבשנת 2021 היצע המשרות בתחום ירד, אך כך גם מספר המועמדויות על כל משרה (כותרות רלוונטיות בירוק), ולכן ניתן להסיק שקיימות אפשרויות תעסוקה טובות למחפשי העבודה בתחום ה-PPC. 

המסמך נחתם ואושר לפרסום:


אורן זיגלמן  
Director of User Acquisition @ Workiz

 תומר הראל
Founder @ Tomahawk Smart Digital Marketing

מחקר וכתיבה:

אביב בעבור

ליהי הרשקוביץ, צוות הדרכה, ג׳ולט 

עריכה:

TBD

ועדה מקצועית:

אורן זיגלמן, Director of User Acquisition @ Workiz

תומר הראל, Founder @ Tomahawk Smart Digital Marketing

אסף שלוש, Senior Campaign Manager @ Netboost Media

סווסאן שאזלי, PPC Manager עצמאית בשביל חברת AdFish

מעיין סבן, Senior PPC Manager @ Jolt

נטע כהן, בעלת 4 שנות ניסיון בתחום ה-PPC בחברות B2C

תמנה סמואל, בעלת סוכנות דיגיטל המתמחה בקהלים דתיים ואורתו’ בחו”ל

רואה את עצמך בתחום? קורס שיווק דיגיטלי להייטק מחכה לך >

  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • טיפים לשימור עובדים בהייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • שיווק ומכירות – מהעולם הקמעונאי לעולם ההייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • כיצד עושים רימרקטינג ואילו דברים אסור לפספס

    רימרקטינג (Remarketing, AKA Retargeting) הוא שיטה מקובלת בשיווק דיגיטלי בה המשווקים (הארגון, המותג) מציגים מודעות, בפני גולשים שכבר ביקרו באתר שלהם או בדף נחיתה כלשהו.
    קראו עוד
  • 10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

    בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט.
    קראו עוד
  • סטארט-אפ או חברת הייטק גדולה? איך למצוא את עצמי בעולם ההייטק

    קיימים הבדלים רבים בין עבודה בחברת הייטק גדולה לבין סטארט אפ קטן. ההבדלים נוגעים בתחומים רבים, החל מתנאי ההעסקה ועד התפקידים השונים בתוך החברה. בעולם בו תעשיית ההייטק והסטארט אפ...
    קראו עוד
  • רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

    מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.
    קראו עוד
  • איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

    תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק - בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה...
    קראו עוד
  • משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק

    בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג'וניור.
    קראו עוד
  • איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

    איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? 13 טיפים קצרים ומעולים לכתיבת קורות חיים בצורה הטובה ביותר
    קראו עוד
  • מדריך – איך לעשות ראיון עבודה

    איך להירגע לפני ראיון עבודה? איך להתחיל את הראיון? איך לסיים אותו? ואיך עושים ראיון עבודה כמו שצריך? במדריך הזה ננסה לעזור לכם, המראיינים, להתכונן לראיון, להעביר אותו בצורה הטובה...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 3 | הכנת פיץ’ והראיון עצמו

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריכים הקודמים דיברנו על סוגי ראיונות עבודה והכנה לראיון. חלק זה, שהוא החלק האחרון של...
    קראו עוד