שיווק בלינקדאין
- Jolt Team
- 13 ביוני
- 12 דקות
שיווק דיגיטלי בלינקדאין הוא אחד הכלים האפקטיביים באינטרנט ליצירת קשרים עסקיים והגדלת מודעות לעסק. עם 810 מיליון משתמשים חודשיים מרחבי העולם (לשנת 2022), לינקדאין היא רשת חברתית מדהימה למציאת עבודה וקידום עסקים, במיוחד מסוג B2B (עסקים המשווקים לעסקים). כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מהיתרונות העצומים של הפלטפורמה הזו, בנינו בשבילכם מדריך שילמד אתכם איך ליצור פרופיל לינקדאין מנצח, להגביר חשיפה לעמוד אישי או עסקי וגם הוספנו המלצה לקורס שיווק דיגיטלי אונליין שיעזור לכם לפרוץ לתעשיית ההייטק עם סט כלים פרקטיים וביטחון בשמיים.
לפני הכל, נתחיל בבניית פרופיל לינקדאין מרשים
אם בעבר עמוד לינקדאין היה נחשב איכותי אם פשוט היינו מציינים עובדות יבשות עלינו או על העסק, אז היום מגייסים או אנשי מקצוע בתחום יתחברו אליכם יותר אם יש לכם עמוד עשיר ואנושי יותר. כבר מהשניות הראשונות של סריקת העמוד, המבקרים אמורים לקבל מושג ברור מי אתם, מה אתם מחפשים או מציעים. הניסוח שתבחרו, המדיה שתוסיפו, כל אלו ישפיעו על איך תופסים אתכם או את העסק. טיפ לשיווק בלינקדאין: ברגע שאנחנו מתייחסים ללינקדאין כמו לכרטיס הביקור וקורות החיים שלנו, הרבה יותר קל להתמצא כשבונים עמוד מאפס.
- תשקיעו בבאנר ובתמונת הפרופיל – התמונות בעמוד שלכם הן מבין הדברים הראשונים אליהם מבקרים ישימו לב, ממש כאילו ברגע זה אתם נכנסים לראיון. מומלץ לעבוד עם סכמת צבעים אחידה ולבחור בתמונת פרופיל (אישית או לוגו) באיכות גבוהה, המשדרת מקצועיות וסמכות. מומלץ להעלות באנר מעוצב המבטא את העיסוק שלכם או תכונות וכישורים אחרים שתרצו להבליט.
- כותרת זכירה ועניינית – הכותרת הראשית בעמוד הלינקדאין מתחת לבאנר (Headline) נותנת הזדמנות לספר מי אתם ומה אתם עושים ב-120 מילים. מומלץ לנצל את מכסת התווים ולהשתמש בניסוח קולע ומעורר עניין, בין אם אתם עושים שיווק עסקי בלינקדאין או עובדים על קידום העמוד האישי שלכם.
- תספרו על עצמכם – בתקציר (Summary) ספרו עבור מי המוצר או השירות מיועדים, הניסיון התעסוקתי שלכם, ההישגים שלכם וכדומה. מומלץ להתמקד בשלוש עד חמש נקודות ולדבר בשפה של קהל היעד. כמו שאתם שמים לב, כישורי כתיבה נחוצים גם בשיווק דיגיטלי בלינקדאין. אם אתם מחפשים הכשרה מקצועית בכתיבה שיווקית, קורס שיווק דיגיטלי אונליין של מוסד לימודים מוכר כמו ג׳ולט היא בחירה חכמה כדי לפתח את המיומנות השימושית הזאת.
- תבקשו המלצות ממעסיקים, קולגות ולקוחות – בשיווק בלינקדאין, המלצות הן כלי ממש חשוב כדי להרשים את המגייסים או את הלקוחות שלכם. הוסיפו 2-5 המלצות מפרגנות בחלק שמתחת לניסיון התעסוקתי שלכם בעמוד.
- תוסיפו פרויקטים שאתם גאים בהם – כדי להדגיש את החוזקות שלכם במעשים ולא רק במילים, כדאי להוסיף פרויקטים נבחרים שניהלתם או הייתם חלק מהם. מומלץ להוסיף צילומי מסך, לינקים וכל מדיה רלוונטית אחרת יחד עם המלצות מהממונה עליכם או מהצוות שלכם.
- הציגו מבחני כישורים בגאווה – לינקדאין מאפשרת להציג את רמת המיומנות שלכם בכישורים שונים על ידי השלמת מבחנים (Skill Assessments). מחקרים מראים שעמודים אישיים המציגים תגיות של מבחנים לראווה, הגדילו את סיכויי מציאת העבודה שלהם ב-30%.
- כמה שיותר פרטי התקשרות, יותר טוב – בחלק של ה-Additional Info תוכלו להוסיף אפשרויות התקשרות נוספות שיקלו על הפנייה אליכם, כמו: אימייל, נייד וכדומה.
טיפים חשובים להגברת חשיפה של עמוד לינקדאין
- מילות מפתח – הטמיעו מילות מפתח בכל העמוד כדי להגדיל את הסיכויים שימצאו אתכם בלינקדאין ובגוגל.
- נטוורקינג – השקיעו יותר ביצירת קשרים חדשים על ידי צירוף אנשי מקצוע רלוונטיים לתעשייה שלכם.
- תוכן – ברגע שאתם מפרסמים תוכן איכותי ומעניין, אתם מגדילים את הסיכויים לשיתוף וכך בעצם לחשיפת העמוד.
- האשטגים – מומלץ לבצע מחקר האשטגים ולהשתמש בחמישה מהם לפחות בכל פוסט כחלק מהאסטרטגיה לקידום אורגני של העמוד.
- Endorsements – בקשו ״חיזוקים״ על כישורים שאתם טובים בהם. כלי עם פוטנציאל להגדיל ב-17% את הסיכויים שלכם למציאת עבודה!
איך עובד קידום ממומן בלינקדאין?
בעזרת פרסום ממומן בלינקדאין, תוכלו לטרגט (Targeting) קהלי יעד לפי עיסוק ו/או דרגים, גודל חברה ועוד הרבה אמצעי פילוח מועילים. הקמת קמפיין בלינקדאין יתחיל מבחירת מטרת פרסום מתאימה, לאחריה המערכת תציג לכם את כל סוגי המודעות המתאימות למטרה שהגדרתם. בעוד שקידום ממומן הוא כלי שיווקי יעיל בפני עצמו (במיוחד עכשיו שלינקדאין מציעה אחוזי חשיפה ו-ROI גבוהים יותר), אך כמו בכל פעילות שיווקית, פרסום הוא רק חלק מאסטרטגיה שיווקית מצליחה. שיווק דיגיטלי בלינקדאין צריך להיות מורכב משילוב של מודעות ממומנות, העלאת תוכן עם ערך לפרופיל האישי והעסקי בעקביות וטיפוח מערכות היחסים עם קהל היעד גם באופן אישי.
מספר עובדות מעניינות על לינקדאין ב-2022:
- כמעט 60% ממשתמשי לינקדאין בעולם הינם בגילאי 25-34. (Statista)
- שלושת התעשיות הפופולריות ביותר בלינקדאין הן טכנולוגיות מידע, בריאות ובנייה. (Sage)
- 30% מהמעורבות עם עמוד לינקדאין עסקי מגיעה מעובדי החברה עצמה. (Hootsuite)
כפי שהבנתם, שיווק דיגיטלי בלינקדאין הוא מרכיב חשוב בצמיחת העסק. עכשיו, כל מה שנותר הוא להחליט איך ואיפה ללמוד שיווק דיגיטלי. בעוד שכן תצליחו ליישם את רוב הטיפים בעצמכם, בשביל לבצע מחקר שוק כמו שצריך, לכתוב תוכן שיווקי ולנהל קמפיין ממומן ביעילות, יש צורך בידע וניסיון ממשי. אם אתם מתחברים לעולם השיווק והפרסום, תוכלו להרחיב את הידע שלכם ואפילו להפוך למנהלי/ות שיווק מצליחים בתעשיית ההייטק עם קורס שיווק דיגיטלי אונליין של ג׳ולט. קורס שיווק דיגיטלי מומלץ זה, נבנה על ידי אנשי מקצוע מחברות הייטק מובילות בארץ ובעולם שיעניק לכם את הכלים הנחוצים והעדכניים ביותר לעבודה בהייטק. מוכנים לעשות צעד משמעותי בקריירה? הירשמו כבר עכשיו כדי להתקדם לעבר עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק.