לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 25 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

כתיבת קורות חיים מקצועיים היא משימה חשובה וקריטית. כשנפתחת משרה חדשה מגייסים מקבלים לידיהם כמות אדירה של קורות חיים איכותיים. עניין זה מושפע רבות מהרשתות החברתיות (ולינקדאין בראשן), המאפשרות הגעה למאות ואלפי מועמדים בקלות, ומנגד, הגשת קורות חיים בקליק. איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? היום ניתן למצוא שירותים כמו כותב קורות חיים מקצועי או שירות כתיבת קורות חיים. אנחנו ממליצים על כתיבת קורות חיים בעצמכם, בשביל לסגל לעצמכם יכולת חשובה שתלווה אתכם לאורך כל חייכם המקצועיים. כתיבת קורות חיים מקצועית היא הכרחית, אך הפן המקצועי לא מספיק – במאמר זה ניתן טיפים לכתיבת קורות חיים שיגרמו למגייסים לשים לב אליכם.

13 טיפים לכתיבת קורות חיים שיעזרו לכם למצוא את התפקיד הבא

  • פרטי התקשרות: מלאו פרטי התקשרות רלוונטיים ומדויקים. מספר טלפון וכתובת אימייל יכולים להספיק, אך מומלץ להוסיף גם קישור לפרופיל לינקדאין, וגם רשתות חברתיות אחרות אם הן מכילות מידע רלוונטי.
  • נראות: כתבו בפונט בגודל 10-12 (עם הבדל בין כותרות לתוכן), בפונט נעים לעין וברור. רווחו את השורות והפסקאות. היום יש תוכנות לעיצוב קורות חיים (למשל Canva, Word) שמאפשרות לראות את הסימטריה בטופס. המטרה היא שלא ליצור הפרעות בקריאה.
  • הגהה: להגהה מגיע סעיף משלה כי היא קריטית ביותר לקורות חיים. הכנה של קורות חיים מעולים לא תעזור אם פספסתם פסיק סורר או שגיאת הקלדה. רצוי לתת למישהו אחר לעבור על קורות החיים שלכם ולבדוק טעויות כאלה – לפעמים, נקודת מבט רעננה תזהה דברים שאנחנו לא שמים לב אליהם.
  • עיצוב: בהתאם לאופי החברה והתפקיד, תוכלו לנסות לעצב את קורות החיים בצורה פחות שגרתית. קורות חיים במסמך וורד, שחור על גבי לבן, עשויים להיות משעממים ורפטטיביים. כדי לבלוט מתוך מאות קורות החיים שיישלחו למגייסים, אם מדובר בחברה צעירה או בתפקיד שדורש יצירתיות, אל תתביישו להכניס קצת צבע.
  • שמרו על הסדר: למרות הרצון להתבלט, יש לשמור על סדר בקורות חיים שיאפשר למגייסים להבין מי המועמדים בצורה נוחה. כתבו תקציר על עצמכם בראש העמוד. הקובץ אמור להכיל ניסיון תעסוקתי, השכלה, ואם יש עוד דברים רלוונטיים כמו קורסי הכשרה ותעודה, הישגים והתנדבויות. חשוב לכתוב לפי סדר כרונולוגי הפוך – כלומר, הניסיון התעסוקתי האקטואלי ביותר ייכתב ראשון, והוותיק ביותר ייכתב אחרון.
  • תקציר: מספר שורות עליכם שיופיעו בראש העמוד ויהוו סיכום קצרצר של המסמך כולו. זוהי הצגה עצמית בה אפשר לשבץ את נקודות השיא של קורות החיים, לציין טייטלים חשובים ולגרום למגייסים לרצות לקרוא עליכם עוד.
  • הישגים: ההישגים מבטאים נקודות בחייכם בהן עשיתם מעל ומעבר לנדרש, בלטתם לעומת אחרים והגעתם לשיאים שונים. ההישגים בהחלט שייכים לקורות חיים, הם מציגים בפני המגייסים את הפן ה”אקסטרה” שלכם.
  • מרווחים: אם יש מרווחי זמן ופערים בקורות החיים, אתם צריכים לדעת להסביר אותם. למשל, אם לקחתם חופש של שנה מהעבודה כדי לעשות קורס הכשרה כלשהו, ולרכוש יכולת חדשה.
  • תיק עבודות: הכנת קורות חיים מקצועיים משתנה בין תפקיד לתפקיד ויש לכל משרה דרישות שונות. קורות חיים לתפקידים כמו שיווק דיגיטלי או עיצוב חוויית משתמש, רצוי שיכללו קישור לתיק עבודות. תיק העבודות מאפשר למגייסים לראות את העבודה שלכם בפועל, התוצרים שלכם.
  • הקפידו על הפרטים החשובים: אם יש לכם ניסיון תעסוקתי ענף מאוד, לא כל התפקידים בהכרח רלוונטיים למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. בתפקידים שאתם כן מכניסים, הדגישו את הפן במשרה שקשור למשרה אליה אתם מועמדים. למשל, אם יש לכם ניסיון בניהול משאבי אנוש בחברה מסחרית, הדגישו את הפן הזה כשתגישו מועמדות לניהול משאבי אנוש או אופרציות בהייטק.
  • אנגלית: תהליך בניית קורות חיים מקצועי כולל בתוכו גם כתיבת קובץ באנגלית. חברות הייטק עובדות באופן שוטף באנגלית ועם לקוחות בינלאומיים. לעתים, קורות חיים שיוגשו בשפה העברית יסוננו מיד, גם אם התפקיד לא דורש אנגלית כשפת אם. הראו למגייסים שאתם מבינים את המיינדסט של חברות הייטק ומוכנים לעבוד באנגלית.
  • מילות מפתח: לכתיבה מקצועית של קורות חיים דרושה הבנה של מילות המפתח בהן משתמשים במשרה אליה אתם מגישים מועמדות. פתחו את תיאורי המשרה בלינקדאין ובדקו אילו מילים נמצאות בשימוש תדיר. קחו את המילים האלה ושבצו אותם לאורך קובץ קורות החיים שלכם, בצורה שתראה שאתם מכירים את הז’רגון בהייטק וגם שיש לכם את הכישורים הדרושים לתפקיד הספציפי.
  • כתובת אימייל: טיפ לסיום. כשאתם שולחים קורות חיים, שימו לב שכתובת האימייל שלכם מקצועית וייצוגית. לכולנו יש כתובות מייל שפתחנו בגיל ההתבגרות והן מכילות סופרלטיבים שונים או כינויים משעשעים. אם אין לכם כתובת מייל מסודרת, פתחו אחת באתר מקצועי ובינלאומי (ג’ימייל עדיף על וואלה והוטמייל), והרכיבו כתובת שתכיל שם פרטי ושם משפחה. לדוגמה, המייל של Dana.Cohen@gmail.com יתקבל באהדה יותר מהמייל שתשלח DanaTheQueen@hotmail.co.il.

כתיבת קורות חיים היא מלאכה מורכבת וחשובה! זו יכולת שכדאי לכם לסגל לעצמכם. קורות חיים הם מסמך דינמי ומשתנה. הוא יכול להשתנות בהתאם להתפתחות הכרונולוגית והמקצועית שלכם (קו”ח שהגשתי לעבודה ב-2020 הם לא הקו”ח שאגיש ב-2022). קורות חיים משתנים גם באותו זמן בין תפקידים: למשל, בהגשת קורות חיים בזמן נתון לתפקיד קריאטיבי ולתפקיד ניהולי. ישמו את הטיפים ליצירת קורות חיים מקצועיים ככל האפשר, וייחודיים – כאלה שיבלטו בים של מאות ואף אלפי קבצי קו”ח שמתקבלים אצל המגייסים.

לפגישה עם יועץ לימודים השאירו פרטים
  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד