לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 26 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

תעשיית ההייטק מתפתחת בקצב מהיר ומשתנה ללא הרף. הדינמיות של התעשיה גורמת לכך שקשה להסתמך על תואר אקדמי לקבלה לעבודה בתחום. עבודה בהייטק ללא תואר הופכת רלוונטית ואפשרית יותר ויותר. קורסים קצרי מועד, הכשרות מעשיות ותעודות ממקומות ראויים – כל אלה מאפשרים לכם ללמוד בזמן קצר יחסית את מה שחשוב לדעת בתחום, ולהפוך למועמדים מצוינים לעבודה בהייטק. הקורסים הללו משתנים בהתאם לקצב של התעשיה, מעבירים אותם מומחים מהתחום והם נותנים מענה לצורך ספציפי – כלומר, לצרכים של חברות הייטק וסטארטאפ.

קורסים אלה מכשירים אתכם לעבודה בהייטק ללא תואר, אך זה לא אומר שתגיעו לראיון עבודה בידיים ריקות. ראיון עבודה הוא חשוב ועליכם להראות בו שאתם מתאימים לתפקיד. דרך מומלצת לעשות זאת היא הצגת תיק עבודות.

תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק – בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה שלכם. בראיון העבודה, יצטרפו לתיק העבודות הסברים שלכם בעל פה, שיסבירו את האג’נדה מאחורי כל עבודה ואת התוצאות שלה (למשל: העלאת התנועה האורגנית באתר). אבל כדי לקבל זימון לראיון עבודה, תיק העבודות שלכם צריך להיות איכותי ולהבהיר שאתם המועמדים המתאימים. לכן, חשוב לבנות תיק עבודות מסודר ומוצלח.

7 טיפים לבנות תיק עבודות מסודר לקראת הכניסה להייטק

  1. פרויקטים עצמאיים: כשבונים תיק עבודות נתקלים בפרדוקס – כדי להתקבל לעבודה עליי להראות תיק עבודות, אבל איך יהיה לי תיק עבודות אם עוד לא ביצעתי עבודה עבור מעסיקים? התשובה לכך היא עבודה עצמאית. קחו על עצמכם פרויקטים עצמאיים בתשלום מוזל או בהתנדבות, ומלאו את תיק העבודות. השקיעו בפרויקטים כמו שהייתם משקיעים בפרויקטים עם תגמול כספי גבוה. פרויקטים אלה לא יפרנסו אתכם בטווח הקצר אבל יסייעו בבניית תיק עבודות, וכפועל יוצא מזה, בפרנסה בטווח הארוך.
  2. הכשרה מעשית: קיימות היום הרבה סוגי הכשרות שמאפשרות עבודה בהייטק ללא תואר. כשאתם נרשמים לקורס כלשהו, כדאי לוודא שהוא כולל הכשרה מעשית. הכשרה זו תאפשר עבודה על פרויקטים אמיתיים, שתוכלו להוסיף לתיק העבודות. בתעשיית ההייטק היום, הכשרה תיאורטית היא לא מספיקה, ועליכם לעבור גם הכשרה מעשית שתדמה את התפקיד בצורה המוחשית ביותר.
  3. עמוד נחיתה: יצרו לעצמכם עמוד נחיתה, או PDF עם לינקים רלוונטיים לפרויקטים שעשיתם. בצורה זו אתם מקלים על מעסיקים פוטנציאליים; אל תשלחו אותם לחפש עבודות עבר שלכם, קבצו הכל באופן נוח וידידותי למשתמש.
  4. לינקדאין: הוסיפו את הקישורים הרלוונטיים גם שם! לינקדאין הוא מקום שייבדק על ידי מעסיקים פוטנציאליים באופן אוטומטי, בעיקר בתעשיית ההייטק – המגייסים נכנסים ללינקדאין ובודקים את הפרופיל שלכם שם. דאגו שהוא ייראה ייצוגי ויכיל את תיק העבודות שלכם, גם גם בצורה של לינקים נפרדים.
  5. ניסיון תעסוקתי: אם יש לכם ניסיון תעסוקתי, דאגו לשבץ בתיק העבודות את מה שרלוונטי לתפקיד אליו אתם מכוונים. זכרו שלא כל ניסיון יהיה רלוונטי לכל תפקיד. אם תשבצו בתיק העבודות פרויקטים שאינם קשורים לתפקיד כלל, אתם עלולים להסיט את תשומת לבם של המגייסים ממה שחשוב לכם שהם ידעו עליכם, וממה שאתם רוצים להראות. זכרו להיות ממוקדים. במובן זה, תיק העבודות הוא דינמי: לא כל העבודות יתאימו לכל התפקידים ויש להיות גמישים ולדעת מה להוריד ומה להוסיף, בהתאם לתפקיד אליו תגישו מועמדות.
  6. קישור בקורות חיים: חשוב להוסיף קישור לתיק העבודות בקובץ קורות החיים שלכם. מעבר לקישור, ודאו שתיק העבודות עולה בצורה נוחה ונגישה, ושאפשר להסתכל בו בקלות דרך מחשב וגם דרך טלפון.
  7. עמדו מאחורי העבודות שלכם: בראיון העבודה ישאלו אתכם על העבודות ואתם צריכים להיות מוכנים לכך. בצעו הכנה מקדימה, דעו לדבר בהרחבה על כל עבודה שלכם. חשוב לדבר על העבודות בהקשר של התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות. יש לכל עבודה פנים רבים וצריך להדגיש את מה שרלוונטי לאותו תפקיד. יש עבודות בהן היצירתיות שלכם היא החלק העיקרי, יש עבודות בהן היוזמה היא הדבר החשוב – אי אפשר להבליט הכל וצריך לדעת באיזו צורה להציג את העבודה.

בעולם של היום, תעשיית ההייטק פורחת בקצב מהיר, שמצמיח בתורו פתרונות השכלה והכשרה שאינם אקדמיים. מציאת עבודה בהייטק ללא תואר היא אפשרית ביותר. לצורך כך, עליכם לבנות תיק עבודות מעולה, שיבהיר למעסיקים הפוטנציאליים שיש לכם את הכלים הדרושים לתפקיד – גם אם לא רכשתם אותם באקדמיה. מצאו קורס הסבה להייטק או קורס הכשרה רלוונטי, שכולל הכשרה מעשית. נצלו את הכלים שניתנים לכם לבניית תיק עבודות מרשים וייחודי. זכרו: עליכם לנהוג כמו התעשיה, ולאמץ את הדינמיות שלה. עדכנו את תיק העבודות ואת פרופיל הלינקדאין בהתאם לתפקידים אליהם אתם מגישים מועמדות, צברו ניסיון בפרויקטים עצמאיים תחילה והגיעו לראיון כשאתם יודעים לספר על תיק העבודות ועל עצמכם את כל מה שחשוב לדעת.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד