לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מה זה שיווק דיגיטלי? 10 דברים לדעת לפני שמתחילים ללמוד את המקצוע

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 3 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

איך שיווק דיגיטלי שונה משיווק מסורתי? מה זה שיווק דיגיטלי בהייטק וסטארט אפ? כיצד נראית מחלקת שיווק בסטארטאפ לעומת חברת הייטק מבוססת וגדולה, ואיך הכי קל להתברג לתחום? אספנו 10 דברים ששווה לדעת לפני שמגישים קורות חיים לאחד המקצועות המבוקשים שיש היום.

10 נקודות שכדאי לזכור לפני שנרשמים לקורס שיווק דיגיטלי

  1. ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי:
    שני סוגי השיווק מבוססים על אותם עקרונות – הבנת המוצר, הלקוח, הקהל, המסרים. כדי להבין מה זה שיווק דיגיטלי יש להתמקד באופן ואיכות ההגעה אל הקהל. העולם הדיגיטלי פתח את השיווק לערוצים מגוונים כמו רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, פודקאסטים, משפיענים ועוד. שיווק דיגיטלי מאפשר הגעה לקהל דרך טרגוט – הגעה מדויקת יותר. כך, בשיווק דיגיטלי תקציב השיווק יכול לספק ROI (החזר עבור השקעה) גבוה יותר משיווק מסורתי. בנוסף, המשמעות של זה היא שאנשי שיווק דיגיטלי צריכים תמיד להמשיך ללמוד ולהתפתח, להכיר את הכלים המתחדשים ולהתאים את שיטת העבודה לעולם המשתנה.
  2. ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק דיגיטלי בהייטק:
    בתעשיית ההייטק עליכם לכוון לשוק הגלובלי, ולהיות מסוגלים לפרוץ לשווקים כמו ארה”ב, אסיה ואירופה. בשנים האחרונות סטארט אפים ישראליים הופכים דומיננטיים בכל העולם. הפריצה מתרחשת מהר, בצמיחה מטאורית – צמיחת רווח מהירה הרבה יותר משל תעשיות אחרות. כדי להיכנס להייטק צריך להבין שהמיינדסט והשפה מאוד שונים, יש ללמוד את הלך הרוח ההייטקיסטי ואת המונחים בהם נהוג להשתמש. לבסוף, כדאי להתמקד בשיווק דיגיטלי בהייטק כי זו אחת התעשיות היחידות שצמחו במגפת הקורונה ויש ביקוש גדול מאוד לעובדים.
  3. אילו כלים עליי להכיר כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי בהייטק:
    חשוב להתעדכן בפלטפורמות החדשות לפרסום – אם פעם התמקדו בשלטי חוצות ובטלוויזיה,  היום יש טיקטוק, סנאפצ’ט ועוד. עליכם להכיר ערוצים לשיווק גלובלי, ולא רק את מה שפופולרי בישראל. הפרסום מתקיים גם ברשתות חברתיות (למשל פייסבוק, אינסטגרם) ובמנועי חיפוש (כמו גוגל, יוטיוב). עליכם להכיר גם את שוק המשפיענים ולדעת איך משתמשים במובילי דעת קהל לשיווק דיגיטלי. בכל הערוצים האלה צריך להיות מוכווני Growth Hacking – בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לצמיחה ויראלית ומהירה, ויישום טכניקות רלוונטיות באמצעות תוכן, קופירייטינג, וידאו. ההייטק הוא שוק מונחה Data – את הנתונים שאוספים מודדים באמצעות כלים חישוביים אוטומטיים, ואפשר למדוד פרסום ממומן (PPC), אורגני (SEO), לבצע בדיקות A/B בקמפיינים וכך להבין מה עובד ומה לא (פרפורמנס). כשמדברים על אוטומציה חשוב גם להכיר כלים ספציפיים כמו צ’טבוטים ומרקטינג אוטומיישן, שהופכים תהליכים לאוטומטיים וחוסכים משאבים כמו זמן, כסף ואנרגיה.
  4. איך עובד התקציב:
    בזכות הפידבק מהנתונים, בשיווק דיגיטלי תקציב הפרסום נמצא ביחס ישיר לכמות הקהל אליו מגיעים, וההשפעה על הקהל – למשל כמות קליקים, השארת פרטים, לידים, התעניינות במוצר. בנוסף, אתרים כמו פייסבוק מאפשרים לפרסם בתקציבים נמוכים בצורה מטורגטת – וכך אפשר לנצל את התקציב בצורה יותר חכמה ומדויקת. זאת בניגוד לשיווק מסורתי בו יש Fixed Price – מחיר קבוע לפרסומת בטלוויזיה או שלט חוצות, עם שליטה הרבה יותר נמוכה על מי שראה, ובלי יכולת לדעת כמה הפרסומת השפיעה בפועל. 
  5. כיווני קריירה בשיווק דיגיטלי:
    כשכירים בחברה קטנה אנשי שיווק עושים “הכל מהכל”, אחראים על כל ערוצי השיווק של החברה. כשכירים בחברה גדולה, תוכלו להיות חלק מצוות שיווק ולמלא בו תפקידים שונים. תפקידי שיווק דיגיטלי יכולים להיות בפרפורמנס, קריאייטיב, קופירייטינג, קונטנט, דאטה, מכירות ועוד. השאיפה היא להתמקצע עם הזמן בכל תחומי המומחיות, כדי שתוכלו להפוך למנהלי שיווק ולהתקדם בהיררכיה בתוך הארגון: Manager, VP, CMO.
  6. האם צריך תואר כדי לעבוד בתחום:
    ידע אקדמי הוא מעולה וחשוב, אבל השיווק הדיגיטלי מתחדש ומתעדכן כל כך מהר, שאין היום תוכנית שיווק דיגיטלי אקדמית המצליחה ללמד את כל מה שרלוונטי. אולי תלמדו בתואר בשיווק דיגיטלי מה זה שיווק דיגיטלי בבינג, או מהו שיווק דיגיטלי בפינטרסט, אבל אז יגיעו ערוצים חדשים שישלטו על השוק אליו אתם מכוונים, ותהיו חסרי ידע שוב. במובן זה, עדיף ללמוד קורס קצר-מועד המחויב לשינויים התדירים בעולם השיווק הדיגיטלי. הדבר הקריטי הוא להמשיך ללמוד ולהעשיר את הידע כל הזמן.
  7. פרדוקס הניסיון:
    רוב המעסיקים מחפשים מועמדים עם ניסיון, ונוצר מצב בו קשה מאוד למצוא מקום עבודה לצבור בו את הניסיון הזה. לכך יש פתרונות שונים – אפשר לעבוד בשיווק דיגיטלי כפרילנסרים, להתנדב בעמותות, לחפש בין אנשי שיווק דיגיטלי מדריך או מדריכה להתלוות אליהם וללמוד מהם. כך תאגרו סיפורי הצלחה שתוכלו להציג בראיון עבודה.
  8. שכר בשיווק דיגיטלי:
    השכר בשוק למנהלי שיווק עומד על 40-20 אלף ש”ח בחודש (+אופציות). כעצמאיים, עובדים לפי ריטיינר של כמה אלפים מול כל לקוח (בתחומי תוכן, SEO), ו/או עד 15% ממחזור הוצאות השיווק (בייחוד בתחום ה-PPC).
  9. ביקוש לתפקיד:
    בניגוד לטלטלה שחוו תעשיות רבות בעקבות מגפת הקורונה, תעשיית ההייטק צמחה, ובתוכה השיווק הדיגיטלי. הצרכנות דרך האינטרנט הביאה לעלייה בצורך בתוכנית שיווק דיגיטלי שתגיע ללקוחות פוטנציאליים בארץ ובעולם. יש עלייה בצורך לפתיחת אתרים, למינוף אי-קומרס. אסטרטגיית שיווק דיגיטלי להייטק וסטארט אפים היא קריטית פה. לא מספיק להבין בשיווק – צריך להבין בשיווק דיגיטלי ובעולם ההייטק.
  10. איך אדע שזה התחום בשבילי:
    אם מחפשים לשיווק דיגיטלי הגדרה מדויקת אפשר להגיד שיש לתחום שני פנים. צד אחד הוא יותר קריאטיבי – בראנדינג, קופי; והצד השני הוא יותר אנליטי – פרפורמנס, דאטה. כדאי שתהיה לכם זיקה לפחות לאחד מהתחומים האלה כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי, ויהיה לכם הרבה מה לעשות בעולם הזה. אם אתם רוצים להתקדם לתפקידים ניהוליים, אתם צריכים להיות בקיאים בשני התחומים, כדי לדעת לנהל צוותים ומחלקות. זה משהו שיכול לבוא גם עם הזמן, עם הניסיון, וזה בסדר. כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי בהייטק אתם צריכים להיות עם תשוקה לשיווק בכלל, הבנה של מותגים וקהלי יעד, ולהכיר את שפת ההייטק – כדי שתוכלו לשווק בשפה הרלוונטית ולהתקדם בעולם ההייטק הצומח והמתחדש, להיות דיגיטל-אוריינטד, ועם אוריינטציה טכנולוגית.
  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד