לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

עבודה מהבית בשיווק דיגיטלי – כל מה שלא ידעת לשאול

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 3 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת מגמת העבודה מהבית, ומגפת הקורונה האיצה אותה במהירות. היום אנשים רבים מעדיפים לעבוד מהבית, וליהנות מהיתרונות של המרחב הביתי. אם רוצים לעבוד מהבית, כדאי לחפש תפקיד שמתאים לסוג העבודה הזה. שיווק דיגיטלי הוא תפקיד שמתאים בדיוק לתנאים של עבודה מהבית, והיום יש לו גם ביקוש גדול בשוק.

8 דברים שצריך לדעת כדי לעבוד מהבית בשיווק דיגיטלי

  1. מגפת הקורונה אילצה את התעשיות השונות למצוא פתרונות למרחק שנוצר: עבודה מרחוק, קנייה מרחוק, שירות מרחוק. רוב החברות עברו לעבודה מהבית. כל אלה הביאו לפיתוח מואץ של כלים דיגיטליים, והבנת השימוש בהם בהייטק. כפועל יוצא מכך, עלה צורך משמעותי בפתרון דיגיטלי: כשכל העבודה עוברת לדיגיטל, ורכישת מוצרים של חברות נעשית בדיגיטל, החברות צריכות לשווק את עצמן בצורה דיגיטלית, בזירות בהן הקהל מבלה את רוב זמנו.
  2. שיווק דיגיטלי מבוסס על אותם עקורות של השיווק המסורתי: היכרות עמוקה עם המותג והמוצר, לצד הבנה של קהל היעד והמסרים הדרושים כדי להגיע אליו. אבל בניגוד לשיווק מסורתי, הדיגיטל מתפרש על ערוצי שיווק מגוונים הרבה יותר משלטי חוצות וטלוויזיה, שכולם נמצאים – איך לא – בדיגיטל: אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, משפיענים. לכל הערוצים הללו ניתן להגיע דרך המחשב והטלפון, ולכן אפשר לעבוד מהבית.
  3. הכלים איתם עובדים בתחום זה מבוססי נתונים ואוטומציה: הערוצים השונים דרכם משווקים מאפשרים איסוף נתונים ומדידה שלהם, מעקב אחר פרסום אורגני (SEO) או ממומן (PPC), ביצוע טסטים A/B, הסקת מסקנות ושיפור ביצועים – הכל דרך כלים ממוחשבים. זה עוד פן שמאפשר עבודה מהבית.
  4. המערכות איתן עובדים נמצאות ברשת האינטרנט: למשל, Google Workspace מאגדת את כל חלל העבודה הדרוש תחת השרתים שלה: אימיילים, לוחות שנה, מסמכים (גוגל דוקס), דרייב. לקיום פגישות וידאו אפשר להשתמש בפלטפורמה כמו Zoom שהפכה להיות מאוד פופולרית. כדי לנהל משימות משתמשים במערכות דוגמת Monday.com, והתכתובות השוטפות מתקיימות ב-Slack. כל העובדים בחברה יכולים לתקשר זה עם זה אונליין במערכות הללו. אלה דוגמאות לפלטפורמות שמאפשרות להעביר את כל חוויית המשרד מהפרונטלי אל הדיגיטלי. כך כל העבודה מתקיימת מרחוק, ואפשר לעבוד מהבית בקלות.
  5. בשיווק דיגיטלי יש יתרון גדול מבחינת ROI – החזר עבור השקעה: הכלים האוטומטיים מאפשרים לטרגט, לבחור את הקהל ולראות כמה קליקים הוא עשה וכמה מוצרים הוא רכש בזכות הפרסומות. כך ניתן להשקיע את תקציב השיווק בצורה מדויקת וחכמה יותר. זאת לעומת שיווק מסורתי, בו יש Fixed Price – מחיר קבוע לפרסומת בטלוויזיה, למשל. עבודה מהבית מוכיחה גם היא ROI גבוה – חיסכון בזמן בדרכים ובשטח משרדי, מרחב אישי נוח שמאפשר ריכוז ופרודוקטיביות גבוהים יותר. המאפיין המשותף שקשור בצרכים של העולם המשתנה והמתחדש, גורם לכך שבתחום זה, עבודה מהבית היא ממש מתבקשת.
  6. שיווק בהייטק מכוון לשווקים גלובליים: בניגוד לשיווק של חנות מקומית, למשל, כשמשווקים בחברות הייטק מדובר הרבה פעמים במוצר שמנסה או כבר פרץ לשווקים גלובליים כמו ארה”ב, אסיה ואירופה. העבודה בתעשיה גלובלית מבוססת ברובה על עבודה במחשב דרך פלטפורמות שיאפשרו לכם “להגיע” לחו”ל בלי ממש להיות שם; מה גם שמגפת הקורונה הוכיחה שאפשר לסגור עסקאות בינלאומיות בלי לקיים נסיעות עסקים. לכן עבודה בתחום מהבית יכולה להגיע עד ניו יורק.
  7. שיווק דיגיטלי הוא מקצוע נחשק מאוד בתעשיה היום בגלל שעלה הצורך בתחום ובמיוחד בהייטק, תעשיה שצומחת בקצב אדיר. בהכנה לאופי העבודה ואופי התעשיה, אפשר ללמוד קורס שיווק דיגיטלי מהבית.
  8. לסיום, טיפ כללי – אם אתם עובדים מהבית, דאגו להפוך את החוויה לאופטימלית: סדרו לכם עמדת עבודה נוחה – המחשב הוא הכלי המרכזי בו תשתמשו אז שימוש במספר מסכים יקל עליכם. ודאו שיש באזור שקעים לטעינת המחשב והטלפון. סדרו לכם שולחן מרווח עם כיסא נוח ותאורה מתאימה. בנוסף, למרות שאתם עובדים מהבית, שנו אווירה מדי פעם! קבעו לעבוד עם קולגות או חברים אחרים בבית קפה, אופן-ספייס או ספריה עירונית. כשאתם נוסעים או טסים לאנשהו, תוכלו לקחת איתכם את הלפטופ ולעבוד גם ב”שעות המתות” של הנסיעה, ולהישאר בקשר עם הלקוחות. בנוסף, קפצו מדי פעם למשרד – חשוב לשמור על קשר עם הצוות.
  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • 10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

    בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט.
    קראו עוד
  • סטארט-אפ או חברת הייטק גדולה? איך למצוא את עצמי בעולם ההייטק

    קיימים הבדלים רבים בין עבודה בחברת הייטק גדולה לבין סטארט אפ קטן. ההבדלים נוגעים בתחומים רבים, החל מתנאי ההעסקה ועד התפקידים השונים בתוך החברה. בעולם בו תעשיית ההייטק והסטארט אפ...
    קראו עוד
  • רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

    מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.
    קראו עוד
  • איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

    תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק - בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה...
    קראו עוד
  • משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק

    בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג'וניור.
    קראו עוד
  • איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

    איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? 13 טיפים קצרים ומעולים לכתיבת קורות חיים בצורה הטובה ביותר
    קראו עוד
  • מדריך – איך לעשות ראיון עבודה

    איך להירגע לפני ראיון עבודה? איך להתחיל את הראיון? איך לסיים אותו? ואיך עושים ראיון עבודה כמו שצריך? במדריך הזה ננסה לעזור לכם, המראיינים, להתכונן לראיון, להעביר אותו בצורה הטובה...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 3 | הכנת פיץ’ והראיון עצמו

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריכים הקודמים דיברנו על סוגי ראיונות עבודה והכנה לראיון. חלק זה, שהוא החלק האחרון של...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 2 | הכנה לראיון

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריך הקודם דיברנו על סוגי ראיונות עבודה, במדריך הבא נסביר על הכנת פיץ' והראיון עצמו....
    קראו עוד
  • המדריך לראיון עבודה | חלק 1 | סוגי ראיונות ומראיינים

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריך הנוכחי נדבר על סוגי ראיונות עבודה, במדריך הבא נדון בהכנה לקראת ראיון ובזה שאחריו...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Business Development Manager

    פיתוח עסקי מתאר באופן כללי פעולות לקידום העסק, לצמיחה, ויצירת שיתופי פעולה שמטרתם להגדיל את ההכנסות לחברה.
    קראו עוד
  • מדריך: איך לקבל את השכר בהייטק שמגיע לי?

    ידע הוא כוח! ערכו מחקר על שכר בהייטק, והבינו את טווחי השכר עבור המקצוע ורמת הניסיון שלכם. כמו כן, קיימים פערים בין השכר בהייטק לשכר בתעשיות אחרות.
    קראו עוד