לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

עבודה מהבית בשיווק דיגיטלי – כל מה שלא ידעת לשאול

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 3 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת מגמת העבודה מהבית, ומגפת הקורונה האיצה אותה במהירות. היום אנשים רבים מעדיפים לעבוד מהבית, וליהנות מהיתרונות של המרחב הביתי. אם רוצים לעבוד מהבית, כדאי לחפש תפקיד שמתאים לסוג העבודה הזה. שיווק דיגיטלי הוא תפקיד שמתאים בדיוק לתנאים של עבודה מהבית, והיום יש לו גם ביקוש גדול בשוק.

8 דברים שצריך לדעת כדי לעבוד מהבית בשיווק דיגיטלי

  1. מגפת הקורונה אילצה את התעשיות השונות למצוא פתרונות למרחק שנוצר: עבודה מרחוק, קנייה מרחוק, שירות מרחוק. רוב החברות עברו לעבודה מהבית. כל אלה הביאו לפיתוח מואץ של כלים דיגיטליים, והבנת השימוש בהם בהייטק. כפועל יוצא מכך, עלה צורך משמעותי בפתרון דיגיטלי: כשכל העבודה עוברת לדיגיטל, ורכישת מוצרים של חברות נעשית בדיגיטל, החברות צריכות לשווק את עצמן בצורה דיגיטלית, בזירות בהן הקהל מבלה את רוב זמנו.
  2. שיווק דיגיטלי מבוסס על אותם עקורות של השיווק המסורתי: היכרות עמוקה עם המותג והמוצר, לצד הבנה של קהל היעד והמסרים הדרושים כדי להגיע אליו. אבל בניגוד לשיווק מסורתי, הדיגיטל מתפרש על ערוצי שיווק מגוונים הרבה יותר משלטי חוצות וטלוויזיה, שכולם נמצאים – איך לא – בדיגיטל: אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, משפיענים. לכל הערוצים הללו ניתן להגיע דרך המחשב והטלפון, ולכן אפשר לעבוד מהבית.
  3. הכלים איתם עובדים בתחום זה מבוססי נתונים ואוטומציה: הערוצים השונים דרכם משווקים מאפשרים איסוף נתונים ומדידה שלהם, מעקב אחר פרסום אורגני (SEO) או ממומן (PPC), ביצוע טסטים A/B, הסקת מסקנות ושיפור ביצועים – הכל דרך כלים ממוחשבים. זה עוד פן שמאפשר עבודה מהבית.
  4. המערכות איתן עובדים נמצאות ברשת האינטרנט: למשל, Google Workspace מאגדת את כל חלל העבודה הדרוש תחת השרתים שלה: אימיילים, לוחות שנה, מסמכים (גוגל דוקס), דרייב. לקיום פגישות וידאו אפשר להשתמש בפלטפורמה כמו Zoom שהפכה להיות מאוד פופולרית. כדי לנהל משימות משתמשים במערכות דוגמת Monday.com, והתכתובות השוטפות מתקיימות ב-Slack. כל העובדים בחברה יכולים לתקשר זה עם זה אונליין במערכות הללו. אלה דוגמאות לפלטפורמות שמאפשרות להעביר את כל חוויית המשרד מהפרונטלי אל הדיגיטלי. כך כל העבודה מתקיימת מרחוק, ואפשר לעבוד מהבית בקלות.
  5. בשיווק דיגיטלי יש יתרון גדול מבחינת ROI – החזר עבור השקעה: הכלים האוטומטיים מאפשרים לטרגט, לבחור את הקהל ולראות כמה קליקים הוא עשה וכמה מוצרים הוא רכש בזכות הפרסומות. כך ניתן להשקיע את תקציב השיווק בצורה מדויקת וחכמה יותר. זאת לעומת שיווק מסורתי, בו יש Fixed Price – מחיר קבוע לפרסומת בטלוויזיה, למשל. עבודה מהבית מוכיחה גם היא ROI גבוה – חיסכון בזמן בדרכים ובשטח משרדי, מרחב אישי נוח שמאפשר ריכוז ופרודוקטיביות גבוהים יותר. המאפיין המשותף שקשור בצרכים של העולם המשתנה והמתחדש, גורם לכך שבתחום זה, עבודה מהבית היא ממש מתבקשת.
  6. שיווק בהייטק מכוון לשווקים גלובליים: בניגוד לשיווק של חנות מקומית, למשל, כשמשווקים בחברות הייטק מדובר הרבה פעמים במוצר שמנסה או כבר פרץ לשווקים גלובליים כמו ארה”ב, אסיה ואירופה. העבודה בתעשיה גלובלית מבוססת ברובה על עבודה במחשב דרך פלטפורמות שיאפשרו לכם “להגיע” לחו”ל בלי ממש להיות שם; מה גם שמגפת הקורונה הוכיחה שאפשר לסגור עסקאות בינלאומיות בלי לקיים נסיעות עסקים. לכן עבודה בתחום מהבית יכולה להגיע עד ניו יורק.
  7. שיווק דיגיטלי הוא מקצוע נחשק מאוד בתעשיה היום בגלל שעלה הצורך בתחום ובמיוחד בהייטק, תעשיה שצומחת בקצב אדיר. בהכנה לאופי העבודה ואופי התעשיה, אפשר ללמוד קורס שיווק דיגיטלי מהבית.
  8. לסיום, טיפ כללי – אם אתם עובדים מהבית, דאגו להפוך את החוויה לאופטימלית: סדרו לכם עמדת עבודה נוחה – המחשב הוא הכלי המרכזי בו תשתמשו אז שימוש במספר מסכים יקל עליכם. ודאו שיש באזור שקעים לטעינת המחשב והטלפון. סדרו לכם שולחן מרווח עם כיסא נוח ותאורה מתאימה. בנוסף, למרות שאתם עובדים מהבית, שנו אווירה מדי פעם! קבעו לעבוד עם קולגות או חברים אחרים בבית קפה, אופן-ספייס או ספריה עירונית. כשאתם נוסעים או טסים לאנשהו, תוכלו לקחת איתכם את הלפטופ ולעבוד גם ב”שעות המתות” של הנסיעה, ולהישאר בקשר עם הלקוחות. בנוסף, קפצו מדי פעם למשרד – חשוב לשמור על קשר עם הצוות.
  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שיווק בלינקדאין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst / דאטה אנליסט

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • phone icon