ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

- Jolt Team
- 15 ביוני
- 12 דקות
ליאור פרנקל, שותף וCPO בג׳ולט בשיחה מרתקת עם דורון דביר, מומחה בינלאומי לשיווק ובונה קורס שיווק דיגיטלי להייטק של ג׳ולט. לצפייה בוובינר:
תוכן עניינים
מהו תפקיד השיווק הדיגיטלי בעולם החדש?
שיווק בהייטק הוא תחום אחר משיווק מסורתי. שיווק בהייטק הוא שיווק דיגיטלי, וכדי להצליח בו, צריך ללמוד איך עושים אותו נכון.
ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי
בשיווק דיגיטלי קיימת יכולת הרבה יותר טובה למדוד כמה אנשים נחשפו, כמה הגיבו לפרסום וכמה גם המשיכו אחרי זה ורכשו או השאירו פרטים. המדידה מדויקת בזכות כלים ממוחשבים. שיווק דיגיטלי הוא פרסונלי: אפשר בקמפיין דיגיטלי לשלוט על הטרגוט, מי יראה את המודעה. כל אלה גורמים לכך שה-ROI (החזר על ההשקעה) הרבה יותר גבוה- כלומר עם אותו תקציב אפשר להשיג יותר. כך שהיום, אם חברה רוצה לעשות אופטימיזציה לשיווק שלה, כדאי לה לעבור לשיווק דיגיטלי.
השינוי המהותי במקצוע של אנשי השיווק במעבר לדיגיטל:
מה השינוי באופי השיווק עשה לאנשי השיווק, למי שממלא את התפקידים הללו?
מיומנויות נדרשות לאנשי שיווק מסורתי: ידע פורמלי (תיאורטי) בשיווק, יכולת ניהול פרויקטים + אדמיניסטרציה, פוליטיקה ארגונית, מצוינות בשיווק עצמית, אחריות מוגבלת: שיווק/מכירות.
ומה נדרש לאנשי שיווק דיגיטלי: ידע רב התמחותי- ניהול קמפיינים, קופירייטינג, אנליזה, מסע לקוח, קריאייטיב. סקרנית, יכולת למידה עצמית והתעדכנות מקצועית שוטפת. ניהול זמן ומשמעת עצמית. מצוינות בהסקת מסקנות. אחריות כוללת על ביצועי העסק.
במילים אחרות, אנשי שיווק מסורתי עסקו בענייני אדמיניסטרציה וניהול ברוב זמנם, כאשר אנשי שיווק דיגיטלי יכולים להקדיש את רוב הזמן לשיווק עצמו – לעשות את מה שאתם אוהבים.
ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק דיגיטלי בהייטק:
- בינלאומיות: יכולת להיכנס לשווקים שהם לא בישראל. בשנים האחרונות סטארט אפים ישראלים הופכים להיות ענקיים בכל העולם.
- צמיחה מטאורית: צמיחת רווח מהירה, למשל הכפלת הרווח בתוך שנה. זה דורש הבנה של קצב גדילה השונה משל חברות אחרות.
- הראש והשפה מאוד שונים: יש ללמוד את שפת ההייטק ואת הלך הרוח בכלל. בסטארט אפ יש מיינדסט הדורש פתיחות וגמישות, מוכנות לשינויים תדירים. אל חשש – הלמידה היא מהירה ומהווה קפיצה משמעותית ברמת הידע שלכם.
- חברות הייטק מחפשות עובדים! יותר מחברות אחרות, בעיקר בעקבות מגפת הקורונה. יש צורך במומחי שיווק דיגיטלי שמבינים את עולם ההייטק. זה אומר שיש ביקוש גבוה, ועכשיו הוא זמן מצוין להתמקצע בשיווק דיגיטלי.
איך משווקים מוצר טכנולוגי בהייטק, ואילו כלים חייבים ללמוד כדי להצליח?
- פלטפורמות חדשות: היום מפרסמים ב-TikTok, Snapchat, Pinterest, Reddit ועוד. חשוב להישאר מעודכנים בהתחדשות של פלטפורמות לפרסום בחו”ל – בהקשר של שווקים בינלאומיים.
- Growth Hacking: בהקשר של צמיחה מטאורית, מדובר בבניית טקטיקות לצמיחה ויראלית, והבנת טכניקות רלוונטיות לשיווק באמצעות תוכן, קופירייטינג ווידאו.
- שוק מונחה Data: הסקת מסקנות מהנתונים שנאספים. מדידת הצלחת הפרסום הממומן או האורגני, ביצוע בדיקות A/B בקמפיינים, הבנה של מה עובד ומה לא.
- מנועי חיפוש: פרסום בגוגל, יוטיוב, בינג – ממומן (PPC) ואורגני. אפיון והכנת קמפיינים ופרסומות, מדידת הצלחה.
- רשתות חברתיות: פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר – ממומן (PPC) ואורגני. בחירת קהל יעד, טרגוט, תקצוב פרסומות, מציאת אלטרנטיבות.
- שיווק משפיענים: שימוש ב-Influencers בצורה מיטבית לשיווק המוצר/החברה בשוק הגלובלי.
את כל אלה לומדים בקורס שיווק דיגיטלי של ג׳ולט. לחצו כאן ללמוד עוד >
כיווני קריירה אפשריים בעולמות השיווק בהייטק
- ניהול קמפיינים PPC: קמפיינים של Pay Per Click. ניהול קמפיינים בגוגל למשל, של פרסום ממומן.
- ניהול Growth + User Acquisition: ניהול ביצועים של אסטרטגיית הצמיחה של הסטארט אפ. התמחות בכל הפלטפורמות הרלוונטיות והמתחדשות.
- ניהול קריאייטיב/קופירייטינג: ניהול קמפיינים על הצד היצירתי שלהם.
- ניהול אוטומציות: ניהול כלים שמייעלים עבודה ידנית, כלים ממוחשבים.
- ועוד: ניהול תחום קידום אורגני SEO, ניהול Affiliates, ניהול סושיאל מדיה, ניהול משפיענים.
בגלל שמדובר במסלול של צמיחה והתפתחות, תוכלו להתקדם לתפקידי ניהול שיווק: Marketing Manager / VP / CMO. מנהלי שיווק צריכים לדעת לעבוד עם צוות שיודע לעשות את כל התפקידים ברשימה. לכן כדאי להבין בכל התחומים ולא להתמקצע בנישה אחת.
ציפיות שכר בשיווק דיגיטלי
השכר בשוק למנהלי שיווק עומד על 40-20 אלף ש”ח בחודש (+אופציות). עם זאת, משכורות עבור תפקידי כניסה לתחום או תפקידי Entry יכולות להתחיל גם ב10 אלף ש״ח בחודש ולעלות עם צבירת נסיון וידע. בנוסף, מדדים אלו משתנים על פי גודל החברה ורמת הבכירות (בסטארטאפים מסוימים אולי תעבדו עם איש צוות נוסף בלבד ובחברות אחרות אולי תעבדו במחלקת שיווק של 20 אנשים).
כעצמאיים, השכר עובד אחרת: עובדים לפי ריטיינר של כמה אלפים מול כל לקוח (בתחומי תוכן, SEO), ו/או עד 15% ממחזור הוצאות השיווק (בייחוד בתחום ה-PPC).
מה מחפשים המגייסים בתחום ואיך אדע שאני מתאים/ה?
- תכונות אופי: סקרנות, תשוקה, לימוד עצמי.
- ניסיון: גם אם אין לכם ניסיון כשכירים, יחסית קל להיות עצמאיים בשיווק דיגיטלי וכך תרכשו ניסיון בתחום.
- סיפורי הצלחה: ההישגים שלכם מייצרים בידול וייחודיות.
שיווק דיגיטלי בהייטק הוא אחד המקצועות המעניינים, הדינמיים והמבטיחים ביותר בשנת 2021.
אם אתם אוהבים ללמוד ולהתפתח כחלק מדרך החיים שלכם, לקחת אחריות ולא להיות ברגים במערכת, ואם אתם לא נרתעים מיציאה מאזור הנוחות לעתים תכופות – שיווק דיגיטלי בהייטק יכול להתאים לכם.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
