לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 15 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

ליאור פרנקל, שותף וCPO בג׳ולט בשיחה מרתקת עם דורון דביר, מומחה בינלאומי לשיווק ובונה קורס שיווק דיגיטלי להייטק של ג׳ולט. לצפייה בוובינר:

תוכן עניינים

מהו תפקיד השיווק הדיגיטלי בעולם החדש?

שיווק בהייטק הוא תחום אחר משיווק מסורתי. שיווק בהייטק הוא שיווק דיגיטלי, וכדי להצליח בו, צריך ללמוד איך עושים אותו נכון.

ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי

בשיווק דיגיטלי קיימת יכולת הרבה יותר טובה למדוד כמה אנשים נחשפו, כמה הגיבו לפרסום וכמה גם המשיכו אחרי זה ורכשו או השאירו פרטים. המדידה מדויקת בזכות כלים ממוחשבים. שיווק דיגיטלי הוא פרסונלי: אפשר בקמפיין דיגיטלי לשלוט על הטרגוט, מי יראה את המודעה. כל אלה גורמים לכך שה-ROI (החזר על ההשקעה) הרבה יותר גבוה- כלומר עם אותו תקציב אפשר להשיג יותר. כך שהיום, אם חברה רוצה לעשות אופטימיזציה לשיווק שלה, כדאי לה לעבור לשיווק דיגיטלי.

השינוי המהותי במקצוע של אנשי השיווק במעבר לדיגיטל:

מה השינוי באופי השיווק עשה לאנשי השיווק, למי שממלא את התפקידים הללו?

מיומנויות נדרשות לאנשי שיווק מסורתי: ידע פורמלי (תיאורטי) בשיווק, יכולת ניהול פרויקטים + אדמיניסטרציה, פוליטיקה ארגונית, מצוינות בשיווק עצמית, אחריות מוגבלת: שיווק/מכירות.

ומה נדרש לאנשי שיווק דיגיטלי: ידע רב התמחותי- ניהול קמפיינים, קופירייטינג, אנליזה, מסע לקוח, קריאייטיב. סקרנית, יכולת למידה עצמית והתעדכנות מקצועית שוטפת. ניהול זמן ומשמעת עצמית. מצוינות בהסקת מסקנות. אחריות כוללת על ביצועי העסק.

במילים אחרות, אנשי שיווק מסורתי עסקו בענייני אדמיניסטרציה וניהול ברוב זמנם, כאשר אנשי שיווק דיגיטלי יכולים להקדיש את רוב הזמן לשיווק עצמו – לעשות את מה שאתם אוהבים.

ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק דיגיטלי בהייטק:

  1. בינלאומיות: יכולת להיכנס לשווקים שהם לא בישראל. בשנים האחרונות סטארט אפים ישראלים הופכים להיות ענקיים בכל העולם.
  2. צמיחה מטאורית: צמיחת רווח מהירה, למשל הכפלת הרווח בתוך שנה. זה דורש הבנה של קצב גדילה השונה משל חברות אחרות.
  3. הראש והשפה מאוד שונים: יש ללמוד את שפת ההייטק ואת הלך הרוח בכלל. בסטארט אפ יש מיינדסט הדורש פתיחות וגמישות, מוכנות לשינויים תדירים. אל חשש – הלמידה היא מהירה ומהווה קפיצה משמעותית ברמת הידע שלכם.
  4. חברות הייטק מחפשות עובדים! יותר מחברות אחרות, בעיקר בעקבות מגפת הקורונה. יש צורך במומחי שיווק דיגיטלי שמבינים את עולם ההייטק. זה אומר שיש ביקוש גבוה, ועכשיו הוא זמן מצוין להתמקצע בשיווק דיגיטלי.

איך משווקים מוצר טכנולוגי בהייטק, ואילו כלים חייבים ללמוד כדי להצליח?

  • פלטפורמות חדשות: היום מפרסמים ב-TikTok, Snapchat, Pinterest, Reddit ועוד. חשוב להישאר מעודכנים בהתחדשות של פלטפורמות לפרסום בחו”ל – בהקשר של שווקים בינלאומיים.
  • Growth Hacking: בהקשר של צמיחה מטאורית, מדובר בבניית טקטיקות לצמיחה ויראלית, והבנת טכניקות רלוונטיות לשיווק באמצעות תוכן, קופירייטינג ווידאו.
  • שוק מונחה Data: הסקת מסקנות מהנתונים שנאספים. מדידת הצלחת הפרסום הממומן או האורגני, ביצוע בדיקות A/B בקמפיינים, הבנה של מה עובד ומה לא.
  • מנועי חיפוש: פרסום בגוגל, יוטיוב, בינג – ממומן (PPC) ואורגני. אפיון והכנת קמפיינים ופרסומות, מדידת הצלחה.
  • רשתות חברתיות: פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר – ממומן (PPC) ואורגני. בחירת קהל יעד, טרגוט, תקצוב פרסומות, מציאת אלטרנטיבות.
  • שיווק משפיענים: שימוש ב-Influencers בצורה מיטבית לשיווק המוצר/החברה בשוק הגלובלי.

את כל אלה לומדים בקורס שיווק דיגיטלי של ג׳ולט. לחצו כאן ללמוד עוד >

כיווני קריירה אפשריים בעולמות השיווק בהייטק

  • ניהול קמפיינים PPC: קמפיינים של Pay Per Click. ניהול קמפיינים בגוגל למשל, של פרסום ממומן.
  • ניהול Growth + User Acquisition: ניהול ביצועים של אסטרטגיית הצמיחה של הסטארט אפ. התמחות בכל הפלטפורמות הרלוונטיות והמתחדשות.
  • ניהול קריאייטיב/קופירייטינג: ניהול קמפיינים על הצד היצירתי שלהם. 
  • ניהול אוטומציות: ניהול כלים שמייעלים עבודה ידנית, כלים ממוחשבים.
  • ועוד: ניהול תחום קידום אורגני SEO, ניהול Affiliates, ניהול סושיאל מדיה, ניהול משפיענים.

בגלל שמדובר במסלול של צמיחה והתפתחות, תוכלו להתקדם לתפקידי ניהול שיווק: Marketing Manager / VP / CMO. מנהלי שיווק צריכים לדעת לעבוד עם צוות שיודע לעשות את כל התפקידים ברשימה. לכן כדאי להבין בכל התחומים ולא להתמקצע בנישה אחת.

ציפיות שכר בשיווק דיגיטלי

השכר בשוק למנהלי שיווק עומד על 40-20 אלף ש”ח בחודש (+אופציות). עם זאת, משכורות עבור תפקידי כניסה לתחום או תפקידי Entry יכולות להתחיל גם ב10 אלף ש״ח בחודש ולעלות עם צבירת נסיון וידע. בנוסף, מדדים אלו משתנים על פי גודל החברה ורמת הבכירות (בסטארטאפים מסוימים אולי תעבדו עם איש צוות נוסף בלבד ובחברות אחרות אולי תעבדו במחלקת שיווק של 20 אנשים).

כעצמאיים, השכר עובד אחרת: עובדים לפי ריטיינר של כמה אלפים מול כל לקוח (בתחומי תוכן, SEO), ו/או עד 15% ממחזור הוצאות השיווק (בייחוד בתחום ה-PPC).

מה מחפשים המגייסים בתחום ואיך אדע שאני מתאים/ה?

  • תכונות אופי: סקרנות, תשוקה, לימוד עצמי.
  • ניסיון: גם אם אין לכם ניסיון כשכירים, יחסית קל להיות עצמאיים בשיווק דיגיטלי וכך תרכשו ניסיון בתחום.
  • סיפורי הצלחה: ההישגים שלכם מייצרים בידול וייחודיות.

שיווק דיגיטלי בהייטק הוא אחד המקצועות המעניינים, הדינמיים והמבטיחים ביותר בשנת 2021.

אם אתם אוהבים ללמוד ולהתפתח כחלק מדרך החיים שלכם, לקחת אחריות ולא להיות ברגים במערכת, ואם אתם לא נרתעים מיציאה מאזור הנוחות לעתים תכופות – שיווק דיגיטלי בהייטק יכול להתאים לכם.

  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • 5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

    מרגיש כאילו כל יום יש איזה שינוי טכנולוגי חדש, ועוד פלטפורמה מאיימת "לקחת את העבודה שלנו". האתרים המרכזיים מכריזים ש"הסוף של …", לתחום התורן, גורמים לבהלה, ואז אחרי כמה חודשים...
    קראו עוד
  • שיווק בלינקדאין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst / דאטה אנליסט

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • phone icon