לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 15 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

ליאור פרנקל, שותף וCPO בג׳ולט בשיחה מרתקת עם דורון דביר, מומחה בינלאומי לשיווק ובונה קורס שיווק דיגיטלי להייטק של ג׳ולט. לצפייה בוובינר:

מהו תפקיד השיווק הדיגיטלי בעולם החדש?

שיווק בהייטק הוא תחום אחר משיווק מסורתי. שיווק בהייטק הוא שיווק דיגיטלי, וכדי להצליח בו, צריך ללמוד איך עושים אותו נכון.

ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי

בשיווק דיגיטלי קיימת יכולת הרבה יותר טובה למדוד כמה אנשים נחשפו, כמה הגיבו לפרסום וכמה גם המשיכו אחרי זה ורכשו או השאירו פרטים. המדידה מדויקת בזכות כלים ממוחשבים. שיווק דיגיטלי הוא פרסונלי: אפשר בקמפיין דיגיטלי לשלוט על הטרגוט, מי יראה את המודעה. כל אלה גורמים לכך שה-ROI (החזר על ההשקעה) הרבה יותר גבוה- כלומר עם אותו תקציב אפשר להשיג יותר. כך שהיום, אם חברה רוצה לעשות אופטימיזציה לשיווק שלה, כדאי לה לעבור לשיווק דיגיטלי.

השינוי המהותי במקצוע של אנשי השיווק במעבר לדיגיטל:

מה השינוי באופי השיווק עשה לאנשי השיווק, למי שממלא את התפקידים הללו?

מיומנויות נדרשות לאנשי שיווק מסורתי: ידע פורמלי (תיאורטי) בשיווק, יכולת ניהול פרויקטים + אדמיניסטרציה, פוליטיקה ארגונית, מצוינות בשיווק עצמית, אחריות מוגבלת: שיווק/מכירות.

ומה נדרש לאנשי שיווק דיגיטלי: ידע רב התמחותי- ניהול קמפיינים, קופירייטינג, אנליזה, מסע לקוח, קריאייטיב. סקרנית, יכולת למידה עצמית והתעדכנות מקצועית שוטפת. ניהול זמן ומשמעת עצמית. מצוינות בהסקת מסקנות. אחריות כוללת על ביצועי העסק.

במילים אחרות, אנשי שיווק מסורתי עסקו בענייני אדמיניסטרציה וניהול ברוב זמנם, כאשר אנשי שיווק דיגיטלי יכולים להקדיש את רוב הזמן לשיווק עצמו – לעשות את מה שאתם אוהבים.

ההבדל בין שיווק דיגיטלי לשיווק דיגיטלי בהייטק:

  1. בינלאומיות: יכולת להיכנס לשווקים שהם לא בישראל. בשנים האחרונות סטארט אפים ישראלים הופכים להיות ענקיים בכל העולם.
  2. צמיחה מטאורית: צמיחת רווח מהירה, למשל הכפלת הרווח בתוך שנה. זה דורש הבנה של קצב גדילה השונה משל חברות אחרות.
  3. הראש והשפה מאוד שונים: יש ללמוד את שפת ההייטק ואת הלך הרוח בכלל. בסטארט אפ יש מיינדסט הדורש פתיחות וגמישות, מוכנות לשינויים תדירים. אל חשש – הלמידה היא מהירה ומהווה קפיצה משמעותית ברמת הידע שלכם.
  4. חברות הייטק מחפשות עובדים! יותר מחברות אחרות, בעיקר בעקבות מגפת הקורונה. יש צורך במומחי שיווק דיגיטלי שמבינים את עולם ההייטק. זה אומר שיש ביקוש גבוה, ועכשיו הוא זמן מצוין להתמקצע בשיווק דיגיטלי.

איך משווקים מוצר טכנולוגי בהייטק, ואילו כלים חייבים ללמוד כדי להצליח?

  • פלטפורמות חדשות: היום מפרסמים ב-TikTok, Snapchat, Pinterest, Reddit ועוד. חשוב להישאר מעודכנים בהתחדשות של פלטפורמות לפרסום בחו”ל – בהקשר של שווקים בינלאומיים.
  • Growth Hacking: בהקשר של צמיחה מטאורית, מדובר בבניית טקטיקות לצמיחה ויראלית, והבנת טכניקות רלוונטיות לשיווק באמצעות תוכן, קופירייטינג ווידאו.
  • שוק מונחה Data: הסקת מסקנות מהנתונים שנאספים. מדידת הצלחת הפרסום הממומן או האורגני, ביצוע בדיקות A/B בקמפיינים, הבנה של מה עובד ומה לא.
  • מנועי חיפוש: פרסום בגוגל, יוטיוב, בינג – ממומן (PPC) ואורגני. אפיון והכנת קמפיינים ופרסומות, מדידת הצלחה.
  • רשתות חברתיות: פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר – ממומן (PPC) ואורגני. בחירת קהל יעד, טרגוט, תקצוב פרסומות, מציאת אלטרנטיבות.
  • שיווק משפיענים: שימוש ב-Influencers בצורה מיטבית לשיווק המוצר/החברה בשוק הגלובלי.

את כל אלה לומדים בקורס שיווק דיגיטלי של ג׳ולט. לחצו כאן ללמוד עוד >

כיווני קריירה אפשריים בעולמות השיווק בהייטק

  • ניהול קמפיינים PPC: קמפיינים של Pay Per Click. ניהול קמפיינים בגוגל למשל, של פרסום ממומן.
  • ניהול Growth + User Acquisition: ניהול ביצועים של אסטרטגיית הצמיחה של הסטארט אפ. התמחות בכל הפלטפורמות הרלוונטיות והמתחדשות.
  • ניהול קריאייטיב/קופירייטינג: ניהול קמפיינים על הצד היצירתי שלהם. 
  • ניהול אוטומציות: ניהול כלים שמייעלים עבודה ידנית, כלים ממוחשבים.
  • ועוד: ניהול תחום קידום אורגני SEO, ניהול Affiliates, ניהול סושיאל מדיה, ניהול משפיענים.

בגלל שמדובר במסלול של צמיחה והתפתחות, תוכלו להתקדם לתפקידי ניהול שיווק: Marketing Manager / VP / CMO. מנהלי שיווק צריכים לדעת לעבוד עם צוות שיודע לעשות את כל התפקידים ברשימה. לכן כדאי להבין בכל התחומים ולא להתמקצע בנישה אחת.

ציפיות שכר בשיווק דיגיטלי

השכר בשוק למנהלי שיווק עומד על 40-20 אלף ש”ח בחודש (+אופציות). עם זאת, משכורות עבור תפקידי כניסה לתחום או תפקידי Entry יכולות להתחיל גם ב10 אלף ש״ח בחודש ולעלות עם צבירת נסיון וידע. בנוסף, מדדים אלו משתנים על פי גודל החברה ורמת הבכירות (בסטארטאפים מסוימים אולי תעבדו עם איש צוות נוסף בלבד ובחברות אחרות אולי תעבדו במחלקת שיווק של 20 אנשים).

כעצמאיים, השכר עובד אחרת: עובדים לפי ריטיינר של כמה אלפים מול כל לקוח (בתחומי תוכן, SEO), ו/או עד 15% ממחזור הוצאות השיווק (בייחוד בתחום ה-PPC).

מה מחפשים המגייסים בתחום ואיך אדע שאני מתאים/ה?

  • תכונות אופי: סקרנות, תשוקה, לימוד עצמי.
  • ניסיון: גם אם אין לכם ניסיון כשכירים, יחסית קל להיות עצמאיים בשיווק דיגיטלי וכך תרכשו ניסיון בתחום.
  • סיפורי הצלחה: ההישגים שלכם מייצרים בידול וייחודיות.

שיווק דיגיטלי בהייטק הוא אחד המקצועות המעניינים, הדינמיים והמבטיחים ביותר בשנת 2021.

אם אתם אוהבים ללמוד ולהתפתח כחלק מדרך החיים שלכם, לקחת אחריות ולא להיות ברגים במערכת, ואם אתם לא נרתעים מיציאה מאזור הנוחות לעתים תכופות – שיווק דיגיטלי בהייטק יכול להתאים לכם.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • טיפים לשימור עובדים בהייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • שיווק ומכירות – מהעולם הקמעונאי לעולם ההייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • כיצד עושים רימרקטינג ואילו דברים אסור לפספס

    רימרקטינג (Remarketing, AKA Retargeting) הוא שיטה מקובלת בשיווק דיגיטלי בה המשווקים (הארגון, המותג) מציגים מודעות, בפני גולשים שכבר ביקרו באתר שלהם או בדף נחיתה כלשהו.
    קראו עוד
  • 10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

    בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט.
    קראו עוד
  • סטארט-אפ או חברת הייטק גדולה? איך למצוא את עצמי בעולם ההייטק

    קיימים הבדלים רבים בין עבודה בחברת הייטק גדולה לבין סטארט אפ קטן. ההבדלים נוגעים בתחומים רבים, החל מתנאי ההעסקה ועד התפקידים השונים בתוך החברה. בעולם בו תעשיית ההייטק והסטארט אפ...
    קראו עוד
  • רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

    מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.
    קראו עוד
  • איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

    תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק - בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה...
    קראו עוד
  • משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק

    בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג'וניור.
    קראו עוד
  • איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

    איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? 13 טיפים קצרים ומעולים לכתיבת קורות חיים בצורה הטובה ביותר
    קראו עוד
  • מדריך – איך לעשות ראיון עבודה

    איך להירגע לפני ראיון עבודה? איך להתחיל את הראיון? איך לסיים אותו? ואיך עושים ראיון עבודה כמו שצריך? במדריך הזה ננסה לעזור לכם, המראיינים, להתכונן לראיון, להעביר אותו בצורה הטובה...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 3 | הכנת פיץ’ והראיון עצמו

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריכים הקודמים דיברנו על סוגי ראיונות עבודה והכנה לראיון. חלק זה, שהוא החלק האחרון של...
    קראו עוד