המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

- Jolt Team
- 25 בנובמבר
- 12 דקות
תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים השונים מציעים מסלולי התפתחות, החל ממשרות ג’וניור ועד למשרות של אנשי מפתח; כך שאפשר לומר שכשנכנסים לתעשיית ההייטק נכון לכוון לקריירה ארוכת טווח. אחד מהשיקולים בבחירת נתיב קריירה בהייטק הוא הביקוש: לאילו תפקידים יש את הביקוש הכי גבוה? ככל שהביקוש יותר גבוה, כך עולים סיכויי הקבלה. במאמר זה ניתן שתי דוגמאות למקצועות הפופולריים ביותר בהייטק.

תוכן עניינים
המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי נבדל משיווק מסורתי באופן בו מגיעים לקהל היעד, והדיוק בפעולה זו. ההגעה לקהל היעד מתבצעת בעזרת הפלטפורמות העדכניות והרלוונטיות ביותר לפרסום, למשל טיק-טוק, לינקדאין ואינסטגרם. בנוסף, שיווק דיגיטלי הוא מונחה דאטה; בבסיס השיווק הדיגיטלי עומדים מאגרי נתונים גדולים מאוד, ובעזרת איסופם וניתוחם ניתן למדוד את הצלחת השיווק (פרפורמנס). קיימים תחומים שונים בתוך שיווק דיגיטלי (למשל קידום ממומן- PPC, וקידום אורגני- SEO), כך שמדובר במקצוע שמאפשר התפתחות ודינמיות, והוא לא מצומצם לכדי עיסוק אחד. התפקידים דורשים הבנה אנליטית כמו כל תפקיד בהייטק, אך בעיקר דרושות יצירתיות ויכולת להבין מיהו הקהל, ואיך מגיעים אליו בצורה הטובה ביותר.
ככל שתעשיית ההייטק גדלה כך גדל הביקוש לשיווק דיגיטלי: כל ארגון זקוק לאנשי מקצוע שיעזרו לקדם את המוצר שלו בזירה הדיגיטלית, הזירה בה הכל קורה. לכן דרוש שיווק דיגיטלי, להגעה לשווקים בינלאומיים (מעבר לישראל), בצורה מדויקת שתנצל את משאבי החברה לטובה (ROI), ובאופן שממשיך להתעדכן ביחד עם הפלטפורמות הדיגיטליות המשתנות בקצב מהיר.
היום (נובמבר 2021) פתוחות בלינקדאין 1,618 משרות שיווק דיגיטלי בישראל (פרילאנס ושכירים בדרגות שונות).
דאטה אנליסט
תעשיית ההייטק מבוססת נתונים באופן מובהק. ככל שעובר הזמן יש יותר ויותר נתונים שנאספים במאגרי המידע. הכמות האדירה של הנתונים היא חומר גלם איכותי, אך כמו כל חומר גלם – יש לעבוד איתם לפני שניתן להסיק מהם מסקנות. תפקיד האנליסטים הוא להשתמש בנתונים, לעבד אותם, לנתח אותם – כך שתתקבל תמונה בהירה של המצב הקיים, ולאחר מכן יהיה אפשר להפיק תובנות בשביל העתיד. האנליסטים צריכים להנגיש את המידע לאנשי המפתח (בדרך כלל בעזרת ויזואליזציה). תפקיד זה הוא אנליטי בעיקרו אך מחייב גם סקרנות, יסודיות והבנה של בעלי האינטרסים בחברה: מהם הצרכים של החברה, ואיך ניתן לענות עליהם בעזרת הנתונים שעומדים לרשותנו.
דאטה אנליסטים מסייעים לאנשי המפתח בחברה בתהליכי קבלת החלטות, לשיפור המוצר וביצועי החברה. קיימים אנליסטים מסוגים שונים בהייטק, למשל Business Analyst ו-Product Analyst. התפקידים השונים שאנליסטים יכולים לבצע, ביחד עם העובדה שמאגרי הנתונים גדלים וגדלים, גורמים לזה שהביקוש לתפקיד נמצא בעלייה מתמדת.
היום (נובמבר 2021) פתוחות בלינקדאין 1,535 משרות דאטה אנליסט בישראל (פרילאנס ושכירים בדרגות שונות).בנוסף לביקוש הרב לתפקידים, הם יכולים להיות אפשרות טובה למי שרוצה להיכנס להייטק כי הם לא מחייבים תואר אקדמי. אפשר לגשת ללימודי הייטק, שהם קצרי מועד, ממוקדים ביותר, מדגישים את הפן המעשי ודואגים לשמור על רלוונטיות ועדכונים. בקורסים ניתנים כלם להיכרות עם עולם ההייטק בכלל: מבנה חברות הייטק, ורטיקלים והשפה המקובלת. לאחר מכן, כל קורס מקנה לתלמידים את הכלים הדרושים לביצוע התפקיד, כולל הכשרה מעשית. בזכות ההכנה המקיפה, קורסים אלה כגון קורס שיווק דיגיטלי וקורס דאטה אנליסט מאפשרים לתלמידים להשתבץ בתפקידים שונים בשיווק דיגיטלי או דאטה אנליסט מיד בתום ההכשרה.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

מחקר תפקיד – Data Analyst / דאטה אנליסט
