לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 25 בנובמבר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים השונים מציעים מסלולי התפתחות, החל ממשרות ג’וניור ועד למשרות של אנשי מפתח; כך שאפשר לומר שכשנכנסים לתעשיית ההייטק נכון לכוון לקריירה ארוכת טווח. אחד מהשיקולים בבחירת נתיב קריירה בהייטק הוא הביקוש: לאילו תפקידים יש את הביקוש הכי גבוה? ככל שהביקוש יותר גבוה, כך עולים סיכויי הקבלה. במאמר זה ניתן שתי דוגמאות למקצועות הפופולריים ביותר בהייטק.

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי נבדל משיווק מסורתי באופן בו מגיעים לקהל היעד, והדיוק בפעולה זו. ההגעה לקהל היעד מתבצעת בעזרת הפלטפורמות העדכניות והרלוונטיות ביותר לפרסום, למשל טיק-טוק, לינקדאין ואינסטגרם. בנוסף, שיווק דיגיטלי הוא מונחה דאטה; בבסיס השיווק הדיגיטלי עומדים מאגרי נתונים גדולים מאוד, ובעזרת איסופם וניתוחם ניתן למדוד את הצלחת השיווק (פרפורמנס). קיימים תחומים שונים בתוך שיווק דיגיטלי (למשל קידום ממומן- PPC, וקידום אורגני- SEO), כך שמדובר במקצוע שמאפשר התפתחות ודינמיות, והוא לא מצומצם לכדי עיסוק אחד. התפקידים דורשים הבנה אנליטית כמו כל תפקיד בהייטק, אך בעיקר דרושות יצירתיות ויכולת להבין מיהו הקהל, ואיך מגיעים אליו בצורה הטובה ביותר.

ככל שתעשיית ההייטק גדלה כך גדל הביקוש לשיווק דיגיטלי: כל ארגון זקוק לאנשי מקצוע שיעזרו לקדם את המוצר שלו בזירה הדיגיטלית, הזירה בה הכל קורה. לכן דרוש שיווק דיגיטלי, להגעה לשווקים בינלאומיים (מעבר לישראל), בצורה מדויקת שתנצל את משאבי החברה לטובה (ROI), ובאופן שממשיך להתעדכן ביחד עם הפלטפורמות הדיגיטליות המשתנות בקצב מהיר.

היום (נובמבר 2021) פתוחות בלינקדאין 1,618 משרות שיווק דיגיטלי בישראל (פרילאנס ושכירים בדרגות שונות).

דאטה אנליסט

תעשיית ההייטק מבוססת נתונים באופן מובהק. ככל שעובר הזמן יש יותר ויותר נתונים שנאספים במאגרי המידע. הכמות האדירה של הנתונים היא חומר גלם איכותי, אך כמו כל חומר גלם – יש לעבוד איתם לפני שניתן להסיק מהם מסקנות. תפקיד האנליסטים הוא להשתמש בנתונים, לעבד אותם, לנתח אותם – כך שתתקבל תמונה בהירה של המצב הקיים, ולאחר מכן יהיה אפשר להפיק תובנות בשביל העתיד. האנליסטים צריכים להנגיש את המידע לאנשי המפתח (בדרך כלל בעזרת ויזואליזציה). תפקיד זה הוא אנליטי בעיקרו אך מחייב גם סקרנות, יסודיות והבנה של בעלי האינטרסים בחברה: מהם הצרכים של החברה, ואיך ניתן לענות עליהם בעזרת הנתונים שעומדים לרשותנו.

דאטה אנליסטים מסייעים לאנשי המפתח בחברה בתהליכי קבלת החלטות, לשיפור המוצר וביצועי החברה. קיימים אנליסטים מסוגים שונים בהייטק, למשל Business Analyst ו-Product Analyst. התפקידים השונים שאנליסטים יכולים לבצע, ביחד עם העובדה שמאגרי הנתונים גדלים וגדלים, גורמים לזה שהביקוש לתפקיד נמצא בעלייה מתמדת.

היום (נובמבר 2021) פתוחות בלינקדאין 1,535 משרות דאטה אנליסט בישראל (פרילאנס ושכירים בדרגות שונות).בנוסף לביקוש הרב לתפקידים, הם יכולים להיות אפשרות טובה למי שרוצה להיכנס להייטק כי הם לא מחייבים תואר אקדמי. אפשר לגשת ללימודי הייטק, שהם קצרי מועד, ממוקדים ביותר, מדגישים את הפן המעשי ודואגים לשמור על רלוונטיות ועדכונים. בקורסים ניתנים כלם להיכרות עם עולם ההייטק בכלל: מבנה חברות הייטק, ורטיקלים והשפה המקובלת. לאחר מכן, כל קורס מקנה לתלמידים את הכלים הדרושים לביצוע התפקיד, כולל הכשרה מעשית. בזכות ההכנה המקיפה, קורסים אלה כגון קורס שיווק דיגיטלי וקורס דאטה אנליסט מאפשרים לתלמידים להשתבץ בתפקידים שונים בשיווק דיגיטלי או דאטה אנליסט מיד בתום ההכשרה.

  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בלינקדאין: איך תתחילו שיווק עמוד לינקדאין ברגל ימין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד