משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק
- Jolt Team
- 26 באוגוסט
- 12 דקות
תעשיית ההייטק והסטארטאפ נמצאת בצמיחה מתמדת. המצב בעולם כיום הוא שמאז פרוץ מגפת הקורונה, תעשיות רבות חוו נזקים רציניים. לשמחתנו, בתעשיית ההייטק והסטארטאפים לא ראו טלטלות. להפך, השנתיים האחרונות העלו את הצורך בשימוש בטכנולוגיה, דיגיטל, יכולת לעבוד מרחוק; כל אלה ועוד גרמו להאצת השגשוג של התעשיה. כפועל יוצא מזה, נוצרו תפקידים חדשים והביקוש להם ולתפקידים קיימים עלה. בתעשיית ההייטק והסטארטאפים ניתן להרוויח משכורות גבוהות יותר מאשר בתעשיות אחרות, ולהתקדם בצורה מהירה יותר.
אנשים רבים מעוניינים לעשות הסבה לעולם ההייטק ולא בהכרח רוצים לקחת את הכיוון של תפקידים טכנולוגיים ולעסוק בכתיבת קוד, פיתוח או תכנות. הדרך הכי טובה וריאלית להתחיל היא בתפקידי ג’וניור, שלא דורשים ניסיון מקצועי רב (או בכלל). תפקידים אלה מאפשרים לפתח כישורים וידע בתחום ולהתברג בתעשיה באופן מוצלח. בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג’וניור.
4 משרות ג’וניור פופולריות בהייטק בהן תוכלו להשתלב במהרה
כשמחפשים תפקיד ראשון בהייטק, כדאי לכוון לתפקידי ג’וניור. תפקידים אלה מוכווני לימוד ופיתוח של העובדים. אלה תפקידים שמאפשרים התפתחות מהירה לדרגים בכירים יותר בחברה; חברות רבות מתמקדות היום בהון האנושי, בטיפוח עובדים איכותיים – כאלה שיישארו בארגון שנים רבות, ויעלו בדרכים ההיררכיים. ניתן למצוא תפקידי ג’וניור בתחומים רבים; כדי להגדיל את סיכויי הקבלה, מומלץ להתמקד בתחומים בהם הביקוש לג’וניורים גבוה. התמקדות זו יכולה לסייע לכם במציאת עבודה משום שבארבעת התחומים בהם נדון, יש היצע גדול של חברות – מה שיאפשר לכם להגיש קורות חיים לארגונים רבים ובכך להגדיל את סיכויי הקבלה לעבודה. בנוסף, היום קיימים קורסים ייעודיים לתחומים הללו. משמעות הדבר היא שניתן להשקיע זמן קצר יחסית בלמידה יסודית של תחום מסוים, ולהגיע בשלים להתברגות מהירה בתעשיית ההייטק והסטארטאפ. אנחנו נדבר על התחומים הפופולריים ביותר במועדון דרושים: שיווק דיגיטלי, בדיקת איכות (QA), שירות ומכירות וחוויית משתמש (UX).
- שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי מבוסס על אותם עקרונות של השיווק המסורתי: הבנת המוצר, הלקוח, הקהל והמסרים. מה שמייחד את השיווק הדיגיטלי הוא אופן ואיכות ההגעה אל הקהל. בתעשיית ההייטק והסטארטאפ אפשר להגיע ליותר קהל, באופן יותר מדויק. אנשי השיווק הדיגיטלי משתמשים בכישורים שלהם כדי לבצע את התהליך בהצלחה. העבודה מתבצעת בעזרת פלטפורמות רלוונטיות ומתחדשות לפרסום (למשל רשתות חברתיות), והתבססות על שוק מונחה דאטה – איסוף נתונים באמצעות כלים חישוביים אוטומטיים, למדידת הצלחת השיווק (פרפורמנס).
בשיווק דיגיטלי, עבודה בהייטק משמעותה שהשוק הוא גלובלי, ויש לחשוב בצורה בינלאומית. בנוסף, הצמיחה מטאורית – מהירה מאוד. יש להבין שהמיינדסט והשפה שונים בהייטק מאשר בתעשיות אחרות. כדאי לכוון למשרות שיווק דיגיטלי בהייטק, גם משום שזו אחת התעשיות היחידות שלא נפגעו ממגפת הקורונה; קיימת צמיחה גדולה בתחום ולכן ביקוש גדול לשיווק דיגיטלי – עבודה מהבית או במשרד. בלינקדאין למשל, פתוחות כרגע 244 משרות שיווק דיגיטלי בחצי משרה או משרה מלאה (לג’וניורים בארץ).
ניתן להגיע לתחום דרך קורסים קצרים וממוקדים יותר מתואר אקדמי. היתרון בקורסים אלה הוא שהם דינמיים ומתחדשים בהתאם לשוק. בקורס שיווק דיגיטלי ניתנים כלים כלליים לתחום ולכן אפשר מיד בתום הלימודים להשתבץ בתפקידים שונים בשיווק דיגיטלי, דוגמת PPC או SEO.
- בדיקת איכות – QA
תחום לאנשים יסודיים ודקדקנים. חברות הייטק וסטארטאפ מציעות מוצרים ספציפיים ויש לבחון את האיכות שלהם. בעזרת נתונים ואוטומציות, אנשי ה-QA מוודאים שהמוצר של החברה באמת מצליח לספק את מה שהוא אמור. QA אחראים על פיתוח ותחזוקת אמצעי בדיקת איכות, זיהוי ופתרון בעיות במוצר, והבאת תוצאות מספקות לדרג הבכיר בחברה. כשאנשי QA מוצאים בעיה כלשהי במהלך אחת מהבדיקות שלהם, עליהם להשתמש במומחיות שלהם כדי לשפר ולתקן את מה שצריך. לדוגמה, אנשי QA בתחום התכנות אחראים על בדיקות של התוכנה והמערכות, למציאת תקלות ווידוא מהלך חלק, לפני העלאת המוצר לאוויר וגם במהלך היותו בשימוש הקהל הרחב.
- מכירות ושירות
אנשים עם אוריינטציה מכירתית ויכולות בינאישיות גבוהות, יכולים להתמקצע בתחום המכירות והשירות. בתפקידים כמו SDR ו-BDR, תנהלו מעקב אחר לידים של החברה ותצרו את הקשר הראשוני עם לקוחות פוטנציאליים. בהייטק נכנסים לידים רבים לחברה; לכן לפני שהלקוחות הפוטנציאליים מגיעים לאנשי מכירות שהם High Touch (כלומר כאלה שמנהלים קשרי עומק עם הלקוחות) יש צורך בתפקיד שיהווה חוצץ (Buffer), לסינון הלידים הרבים. נציגי המכירות עורכים היכרות ראשונית עם הלקוחות הפוטנציאליים, בונים איתם מערכת יחסים הכוללת מחקר והכרת הצרכים שלהם, ואיסוף המידע הרלוונטי. כנציגי מכירות ושירות תהוו את הפנים של החברה, המגע הראשון של לקוחות פוטנציאליים עם החברה ולכן עליכם להיות מקצועיים וייצוגיים, ולגרום ללידים לרצות להפוך ללקוחות משלמים.
- חוויית משתמש (UX)
תחום ה-UX מתייחס לאינטראקציה בין משתמשים אנושיים (לקוחות), לבין המוצר שהחברה מספקת. המוצר כולל בתוכו אתרי אינטרנט, אפליקציות – כל ממשק של הלקוחות עם החברה. UX הוא תחום מגוון מאוד; עקב החיבור המיוחד בין אדם לטכנולוגיה, הוא מערב היבטים פסיכולוגיים, עסקיים, מחקריים, שיווקיים וטכנולוגיים.
אנשי UX מוודאים שחוויית המשתמש – User Experience – תהיה טובה ככל האפשר. המטרה היא שלקוחות יכנסו לאתר החברה למשל, וההתנהלות תהיה חלקה; השאיפה היא שהחוויה תהיה נעימה, נוחה, נגישה – כל אלה משליכים על מוצר החברה. אם האתר נוח לשימוש, עולה הסיכוי שארצה להשתמש במוצר שהחברה מציעה. לעומת זאת, אתר מסורבל ולא נגיש עלול להרתיע לקוחות פוטנציאליים.
מרכיבי חוויית המשתמש כוללים שימושיות (כמה קל להשתמש בתוכנה/מוצר), אסתטיות (איך זה נראה?), Feel & Motion (אנימציה, איך דברים זורמים על המסך), אמינות (לא לטעות ולהטעות!) ונגישות (הבנת האופן בו המשתמש חושב ומה הוא צריך כדי להתנהל באתר).
עולם ההייטק והסטארטאפ מתפתח בקצב מהיר והרצון להיות חלק ממנו הוא מובן ומוצדק. בשביל לעשות זאת באופן חכם, כוונו לתפקידי ג’וניור, מצאו את התחום אליו יש לכם זיקה, ומצאו קורס ייעודי שיעזור לכם להתמקצע במהירות. כך תוכלו להפוך את הכניסה לתעשיה למוצלחת ככל האפשר.