לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 13 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות שיכולות למנות גם 20 אנשים ומעלה בארגוני ההייטק הגדולים יותר.
אז איך מגשימים את החלום להיות מנהלת או מנהל שיווק בסטארטאפ טכנולוגי מגניב?

החדשות הטובות הן שאם אתם חולמים על עבודה ראשונה בהייטק ודווקא בשיווק דיגיטלי, אבל אין לכם הכשרה מתאימה ברגע זה, בעזרת עבודה קשה, התמדה ורכישה של כלים נכונים כמו קורס שיווק דיגיטלי – זה בהחלט יכול להתממש. 

באיזה כישורים תצטרכו להצטייד כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי בהייטק?

1. אנגלית ברמה גבוהה:

זאת לא הפתעה גדולה שאנגלית ברמה גבוהה כבר הפכה לסטנדרט בשוק העבודה, בעיקר בגלל שרוב חברות ההייטק משווקות את המוצר או השירות שלהם לשווקים בינלאומיים. כמו כן, רוב הכלים המקצועיים בתחום ומקורות המידע הקיימים, לפעמים מונגשים באנגלית בלבד. למרות הכל, לכל תפקיד וחברה דרישה שונה ולכן מומלץ לבחון כל מקרה לגופו

2. יכולות אנליטיות מרשימות:

בזמן שאין מכם ציפייה לפתור נוסחאות מתמטיות מורכבות, שיווק דיגיטלי מביא איתו כמויות אינסופיות של מידע מכל הזירה הדיגיטלית, אותו תצטרכו לנתח, להסיק ממנו מסקנות וליישם בפעילויות שיווקיות עתידיות (תגידו שלום לאחד החברים הכי טובים שלכם – גוגל אנליטיקס!). בנוסף, אם לדוגמא החברה אוספת נתוני לקוחות, תהיה מכם ציפייה לשלוט באקסל ו-SQL.

3. שליטה במערכות אוטומציה שונות:

בזכות מערכות אוטומציה שיווקיות, המוציאות לפועל פעילויות שיווקיות ללקוחות בלחיצת כפתור, העבודה בדיגיטל הפכה למשמעותית פשוטה יותר. הדוגמאות הנפוצות ביותר למערכות אוטומציה הן: מערכות אימייל, מערכות תזמון תכנים, ואפילו מערכות המשלבות את כל מה שמנהל/ת שיווק צריכים, כמו HubSpot.

4. אוריינטציה טכנולוגית מעולה:

כמו שכבר הבנתם, אי אפשר לשרוד בשיווק דיגיטלי בלי להתמחות בשלל הטכנולוגיות והכלים שמתווספים אליו בתדירות מסחררת. בדיוק בגלל זה, במיוחד כשמדובר על עבודה בהייטק, יהיה על אנשי השיווק לחדד את החוש הטכני שלהם ולהיות מאסטרים בכלים ניהוליים כמו Monday. כמו כן, בין היתר תצטרכו לדעת לבצע אינטגרציה בין מערכות CRM של מחלקת המכירות לבין מערכות אוטומציה, ולהיות מוכנים להרבה משימות נוספות בעלות אופי טכני.

5. קצב למידה מהיר:

הזירה הדיגיטלית מאופיינת בשינויים והתפתחויות מהירות שלא רק משפיעות על אופן השיווק כל הזמן, אלא גם על הדרך בה לקוחות צורכים מוצרים ושירותים. בשביל שתמיד תהיו בקצב של הענף ולא תפספסו עדכונים שבאמצעותם תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר, תצטרכו להיות ממושמעים ולפנות זמן ללמוד על כלים חדשים בתדירות תכופה, כדי להיות מבין הראשונים ליישם אותם בשטח. 

6. ידע בשיווק בינלאומי:

רוב חברות ההייטק היום משווקות את המוצרים והשירותים שלהם ברמה גלובלית. מה שאומר, שעל מנהלי/ות שיווק ופרסום עתידיים, לבחור בתכנית לימודי שיווק דיגיטלי המכסה את נושא השיווק הבינלאומי בשלמותו כדי שיוכלו לבצע מחקר שוק מקיף ולבנות אסטרטגיה שיווקית עבורם.

7. היכרות עם ורטיקלים שונים בהייטק:

לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק, אנחנו ממליצים להתעדכן בכל הורטיקלים השונים בתעשיית ההייטק. ככה, תוכלו להבין מראש: מה המוצר או השירות המוצע, מהו אורך מחזור חיי המוצר, איך לאפיין נכון את קהל היעד, איך לבצע מחקר שוק מדויק, וכו׳.

8. הבנה מצוינת בתוכן: 

רוב המוצרים והשירותים שחברות הייטק מציעות היום, מורכבים ודורשים השקעה משמעותית. לכן, לקוחות פוטנציאליים מבלים שעות במחקר מקדים לפני שהם מביעים עניין ראשוני. עובדה זו, מעלה את החשיבות של הבנה בעולם התוכן, כמו: יצירת תוכן ממוקד לאותו קהל היעד, הנגשתו בצורה הטובה ביותר, בערוצים הרלוונטיים ביותר, והיכרות טובה עם כלים כמו טאבולה ואאוטבריין.

9. דיבור שוטף בשפה השיווקית:

 בשיווק דיגיטלי, תתקלו לא מעט במונחים שמאחוריהם עולם תוכן שלם, שאותם תצטרכו להבין לעומק כדי ליישם ביום-יום: ABM, RTM, KPI, ROI, והרשימה עוד ארוכה. ההמלצה שלנו, היא לבחור בקפידה קורס שיווק דיגיטלי אונליין, שיעשה לכם סדר ויקרב אתכם משמעותית למציאת עבודה בהייטק.

10. חשיבה מחוץ לקופסא:

בסופו של יום, שיווק דיגיטלי הוא תחום טכנולוגי שדורש חוש טכני. אבל, היצירתיות היא חלק בלתי נפרד מכל תהליכי העבודה השונים גם כן: אם זה בקריאייטיב, או בלתכנן איך להשיג את המטרות שלכם תוך ניצול מקסימלי של המשאבים שברשותכם.

כמו כל התחלה חדשה, המסע לעבר עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק ידרוש מאמצים כמו: מחקר מקדים, הכשרות נוספות, והתאקלמות לעולם המקצועי החדש שנפתח בפניכם. אז, בשביל שתצליחו להתקדם בצעדי ענק בתהליך, אנו ממליצים קודם כל לעבור על רשימת טיפים למתעניינים בעבודה בתעשיית ההייטק, שיעזרו למקד אתכם ולהכין אתכם נפשית ומעשית לקראת פרק חדש ומרגש בקריירה שלכם.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד