לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 13 ביוני
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות שיכולות למנות גם 20 אנשים ומעלה בארגוני ההייטק הגדולים יותר.
אז איך מגשימים את החלום להיות מנהלת או מנהל שיווק בסטארטאפ טכנולוגי מגניב?

החדשות הטובות הן שאם אתם חולמים על עבודה ראשונה בהייטק ודווקא בשיווק דיגיטלי, אבל אין לכם הכשרה מתאימה ברגע זה, בעזרת עבודה קשה, התמדה ורכישה של כלים נכונים כמו קורס שיווק דיגיטלי – זה בהחלט יכול להתממש. 

באיזה כישורים תצטרכו להצטייד כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי בהייטק?

1. אנגלית ברמה גבוהה:

זאת לא הפתעה גדולה שאנגלית ברמה גבוהה כבר הפכה לסטנדרט בשוק העבודה, בעיקר בגלל שרוב חברות ההייטק משווקות את המוצר או השירות שלהם לשווקים בינלאומיים. כמו כן, רוב הכלים המקצועיים בתחום ומקורות המידע הקיימים, לפעמים מונגשים באנגלית בלבד. למרות הכל, לכל תפקיד וחברה דרישה שונה ולכן מומלץ לבחון כל מקרה לגופו

2. יכולות אנליטיות מרשימות:

בזמן שאין מכם ציפייה לפתור נוסחאות מתמטיות מורכבות, שיווק דיגיטלי מביא איתו כמויות אינסופיות של מידע מכל הזירה הדיגיטלית, אותו תצטרכו לנתח, להסיק ממנו מסקנות וליישם בפעילויות שיווקיות עתידיות (תגידו שלום לאחד החברים הכי טובים שלכם – גוגל אנליטיקס!). בנוסף, אם לדוגמא החברה אוספת נתוני לקוחות, תהיה מכם ציפייה לשלוט באקסל ו-SQL.

3. שליטה במערכות אוטומציה שונות:

בזכות מערכות אוטומציה שיווקיות, המוציאות לפועל פעילויות שיווקיות ללקוחות בלחיצת כפתור, העבודה בדיגיטל הפכה למשמעותית פשוטה יותר. הדוגמאות הנפוצות ביותר למערכות אוטומציה הן: מערכות אימייל, מערכות תזמון תכנים, ואפילו מערכות המשלבות את כל מה שמנהל/ת שיווק צריכים, כמו HubSpot.

4. אוריינטציה טכנולוגית מעולה:

כמו שכבר הבנתם, אי אפשר לשרוד בשיווק דיגיטלי בלי להתמחות בשלל הטכנולוגיות והכלים שמתווספים אליו בתדירות מסחררת. בדיוק בגלל זה, במיוחד כשמדובר על עבודה בהייטק, יהיה על אנשי השיווק לחדד את החוש הטכני שלהם ולהיות מאסטרים בכלים ניהוליים כמו Monday. כמו כן, בין היתר תצטרכו לדעת לבצע אינטגרציה בין מערכות CRM של מחלקת המכירות לבין מערכות אוטומציה, ולהיות מוכנים להרבה משימות נוספות בעלות אופי טכני.

5. קצב למידה מהיר:

הזירה הדיגיטלית מאופיינת בשינויים והתפתחויות מהירות שלא רק משפיעות על אופן השיווק כל הזמן, אלא גם על הדרך בה לקוחות צורכים מוצרים ושירותים. בשביל שתמיד תהיו בקצב של הענף ולא תפספסו עדכונים שבאמצעותם תוכלו להשיג תוצאות טובות יותר, תצטרכו להיות ממושמעים ולפנות זמן ללמוד על כלים חדשים בתדירות תכופה, כדי להיות מבין הראשונים ליישם אותם בשטח. 

6. ידע בשיווק בינלאומי:

רוב חברות ההייטק היום משווקות את המוצרים והשירותים שלהם ברמה גלובלית. מה שאומר, שעל מנהלי/ות שיווק ופרסום עתידיים, לבחור בתכנית לימודי שיווק דיגיטלי המכסה את נושא השיווק הבינלאומי בשלמותו כדי שיוכלו לבצע מחקר שוק מקיף ולבנות אסטרטגיה שיווקית עבורם.

7. היכרות עם ורטיקלים שונים בהייטק:

לפני שאתם מגיעים לראיון עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק, אנחנו ממליצים להתעדכן בכל הורטיקלים השונים בתעשיית ההייטק. ככה, תוכלו להבין מראש: מה המוצר או השירות המוצע, מהו אורך מחזור חיי המוצר, איך לאפיין נכון את קהל היעד, איך לבצע מחקר שוק מדויק, וכו׳.

8. הבנה מצוינת בתוכן: 

רוב המוצרים והשירותים שחברות הייטק מציעות היום, מורכבים ודורשים השקעה משמעותית. לכן, לקוחות פוטנציאליים מבלים שעות במחקר מקדים לפני שהם מביעים עניין ראשוני. עובדה זו, מעלה את החשיבות של הבנה בעולם התוכן, כמו: יצירת תוכן ממוקד לאותו קהל היעד, הנגשתו בצורה הטובה ביותר, בערוצים הרלוונטיים ביותר, והיכרות טובה עם כלים כמו טאבולה ואאוטבריין.

9. דיבור שוטף בשפה השיווקית:

 בשיווק דיגיטלי, תתקלו לא מעט במונחים שמאחוריהם עולם תוכן שלם, שאותם תצטרכו להבין לעומק כדי ליישם ביום-יום: ABM, RTM, KPI, ROI, והרשימה עוד ארוכה. ההמלצה שלנו, היא לבחור בקפידה קורס שיווק דיגיטלי אונליין, שיעשה לכם סדר ויקרב אתכם משמעותית למציאת עבודה בהייטק.

10. חשיבה מחוץ לקופסא:

בסופו של יום, שיווק דיגיטלי הוא תחום טכנולוגי שדורש חוש טכני. אבל, היצירתיות היא חלק בלתי נפרד מכל תהליכי העבודה השונים גם כן: אם זה בקריאייטיב, או בלתכנן איך להשיג את המטרות שלכם תוך ניצול מקסימלי של המשאבים שברשותכם.

כמו כל התחלה חדשה, המסע לעבר עבודה בשיווק דיגיטלי בהייטק ידרוש מאמצים כמו: מחקר מקדים, הכשרות נוספות, והתאקלמות לעולם המקצועי החדש שנפתח בפניכם. אז, בשביל שתצליחו להתקדם בצעדי ענק בתהליך, אנו ממליצים קודם כל לעבור על רשימת טיפים למתעניינים בעבודה בתעשיית ההייטק, שיעזרו למקד אתכם ולהכין אתכם נפשית ומעשית לקראת פרק חדש ומרגש בקריירה שלכם.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • 10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

    בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט.
    קראו עוד
  • סטארט-אפ או חברת הייטק גדולה? איך למצוא את עצמי בעולם ההייטק

    קיימים הבדלים רבים בין עבודה בחברת הייטק גדולה לבין סטארט אפ קטן. ההבדלים נוגעים בתחומים רבים, החל מתנאי ההעסקה ועד התפקידים השונים בתוך החברה. בעולם בו תעשיית ההייטק והסטארט אפ...
    קראו עוד
  • רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

    מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.
    קראו עוד
  • איך להשקיע בתיק עבודות לקראת עבודה בהייטק?

    תיק העבודות (Portfolio) הוא כרטיס הביקור שלכם כשאתם מגישים מועמדות לתפקיד בהייטק - בעיקר כשאין לכם ניסיון קודם בתפקיד. הוא מאפשר למעסיקים הפוטנציאליים לראות את התוצרים שלכם, איך נראית עבודה...
    קראו עוד
  • משרות הג’וניור הפופולריות בהייטק

    בין אם מדובר בהסבת תפקיד או בגיבוש קריירה לצעירים, כדאי להכיר את המשרות המבוקשות ביותר בעולם ההייטק והסטארטאפ, אליהן יש ביקוש גבוה לתפקידי ג'וניור.
    קראו עוד
  • איך לכתוב קורות חיים שיגרמו לכם לבלוט?

    איך אוודא שקורות החיים שלי בולטים על רקע קורות חיים של מועמדים אחרים? 13 טיפים קצרים ומעולים לכתיבת קורות חיים בצורה הטובה ביותר
    קראו עוד
  • מדריך – איך לעשות ראיון עבודה

    איך להירגע לפני ראיון עבודה? איך להתחיל את הראיון? איך לסיים אותו? ואיך עושים ראיון עבודה כמו שצריך? במדריך הזה ננסה לעזור לכם, המראיינים, להתכונן לראיון, להעביר אותו בצורה הטובה...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 3 | הכנת פיץ’ והראיון עצמו

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריכים הקודמים דיברנו על סוגי ראיונות עבודה והכנה לראיון. חלק זה, שהוא החלק האחרון של...
    קראו עוד
  • המדריך לראיונות עבודה | חלק 2 | הכנה לראיון

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריך הקודם דיברנו על סוגי ראיונות עבודה, במדריך הבא נסביר על הכנת פיץ' והראיון עצמו....
    קראו עוד
  • המדריך לראיון עבודה | חלק 1 | סוגי ראיונות ומראיינים

    במדריך ההכנה לראיון עבודה תוכלו למצוא המלצות שיסייעו לכם לקראת ראיון עבודה בכלל ובהייטק בפרט. במדריך הנוכחי נדבר על סוגי ראיונות עבודה, במדריך הבא נדון בהכנה לקראת ראיון ובזה שאחריו...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Business Development Manager

    פיתוח עסקי מתאר באופן כללי פעולות לקידום העסק, לצמיחה, ויצירת שיתופי פעולה שמטרתם להגדיל את ההכנסות לחברה.
    קראו עוד
  • מדריך: איך לקבל את השכר בהייטק שמגיע לי?

    ידע הוא כוח! ערכו מחקר על שכר בהייטק, והבינו את טווחי השכר עבור המקצוע ורמת הניסיון שלכם. כמו כן, קיימים פערים בין השכר בהייטק לשכר בתעשיות אחרות.
    קראו עוד