טיפים לשימור עובדים בהייטק

- Jolt Team
- 11 באוקטובר
- 12 דקות
שימור עובדים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת העסק. ההבנה ששגשוג הארגון תלוי במובנים רבים בעובדים שלו, גורמת לכך שבשנים האחרונות חברות מתחילות לשים דגש על רווחת העובדים בחברה. בתעשיית ההייטק והסטארט-אפים ניתן לשמוע בז’רגון ביטויים כמו “הון אנושי” ו-“DNA של החברה” – מדובר במושגים שהופכים שכיחים יותר ויותר, ומבטאים את החשיבות הרבה של העובדים עבור הארגון.
ולא מדובר רק בתנאי השכר בהייטק – הייטק וסטארט-אפים מהווים תעשיה ששמה במרכז את העובדים, ומוודאת שיהיה להם נעים להגיע לעבוד בחברה, כדי להישאר בה לטווח הארוך. יש לציין שהיום יש מעבר תדיר בין תפקידים בהייטק (כלומר, עובדים מחליפים טייטלים מדי שנים ספורות, בעיקר בתפקידי ג’וניור) – אך חברה שמעוניינת שהעובדים יעברו לתפקיד הבא שלהם בתוך החברה, צריכה לדעת איך משמרים עובדים. לטובת העובדים הקיימים, לטובת הרבים שרוצים לעשות השמה בהייטק או מחוצה לו, ולטובת הארגון שלכם – הנה מספר טיפים לשימור עובדים.

10 טיפים לשימור עובדים בהייטק
- פידבקים חיוביים: העובדים בחברה משקיעים משאבים רבים בתפקיד: זמן, מאמץ, אינטלקט – וכדאי לזכור לשקף להם את ההצלחות שלהם. לעתים העניין נשכח, כי מדגישים את חשיבות הביקורת הבונה; ביקורת בונה היא הכרחית להתקדמות אך ללא מילה טובה מדי פעם, העובדים עלולים להרגיש מתוסכלים ושלא רואים אותם במלואם. פידבקים חיוביים חשובים מאוד גם לעובדים ותיקים בחברה – למרות שהעובדים רגילים לתפקיד והחברה רגילה לנוכחות שלהם, צריך מדי פעם להכיר בכך שהתפקוד המצוין של עובדים ותיקים אינו מובן מאליו. תזכירו להם שמעריכים אותם – והם יזכרו שהם אוהבים לעבוד איתכם.
- איזון בין עבודה לבית: בחברות הייטק בכלל ובסטארט-אפים חדשים בפרט, לעתים נדרשות מהעובדים שעות ארוכות של עבודה. משרדים רבים מספקים לעובדים שירותים כמו כביסה, משלוח דואר, חדרי כושר ואפשרות להביא את חיות המחמד לעבודה – כל אלה מהווים עזרים תומכים לכך שהעובדים לא יצטרכו לחזור הביתה. למרות זאת, חשוב מאוד לזכור שחיי העובדים מחוץ למשרד קריטיים להווייתו בתפקיד. אנו זקוקים להפסקות כדי לצבור אנרגיות מחדש, כדי להתאוורר. הכירו בחשיבות הבית של העובדים (בין אם מדובר בבני זוג וילדים או בתחביבים שהם מתחזקים אחרי העבודה) ואפשרו להם לשמור על בריאותם ועל האיזון בחייהם.
- ראש גדול: בעיקר בחברות גדולות, קל “ליפול” למקום בו עובדים עושים רק את מה שמוטל עליהם, והופכים למעין “ביצועיסטים” של החברה. חשוב לתת לעובדים אינפורמציה על התמונה הגדולה, מה קורה בחברה, מה מתוכנן לעתיד ומה המטרות והיעדים של הארגון. זה יגרום להם להרגיש חלק ממשהו גדול, ויגייס אותם למאמץ הכללי.
- מקום עבודה היברידי: בשנים האחרונות ובעיקר מאז מגפת הקורונה, נראה שאפשר ואפילו מומלץ לשמור על היברידיות במקום העבודה. אפשרו לעובדים לעבוד מהבית כשהם צריכים. כך תראו להם שאתם סומכים עליהם, ותוכלו לראות את הפרודוקטיביות שלהם עולה.
- הציבו מטרות ברורות: גרמו לעובדים להבין לשם מה מתבצעות המשימות, מה היעדים ולאילו תוצאות מקווים להגיע. עמימות סביב מטרות עלולה לגרום לעובדים לתהות “בשביל מה עושים את זה?” היו ברורים, ונסחו לעובדים משימות שיוכלו לסמן עליהן “וי” ולחוש סיפוק גם בטווח הקצר.
- הערכה הדדית: כפי שהעובדים מקבלים פידבקים על ביצועים, ספקו להם את המקום בו הם יוכלו לתת פידבק עליכם כמנהלים. כשעובדים בצוות, חשוב לשמור על תקשורת פתוחה ודו-צדדית, כשהעובדים יכולים להעלות גם את מה שפחות טוב, מה שמדאיג אותם או נראה להם כחיסרון שדורש שיפור, או אולי שינוי בציפיות שכר. הייטק ידוע כתעשיה פתוחה וקשובה: עזרו לעובדים לחוש שיש להם אמירה בהתנהלות.
- סיפוק כלים להצלחה: נסו לשמר מצב בו הלמידה לא נגמרת. תמיד יש לעובדים דברים חדשים ללמוד, ולעתים ניתן לשלוח את העובדים לקורסי הייטק שונים במכללות הייטק. עזרו להם ללמוד איך לפתור בעיות ומשברים, אפשרו להם להביע יוזמה ולהגות רעיונות חדשים. שפרו ביחד את דרכי העבודה והגיעו לתוצאות טובות יותר, ביחד.
- הטבות: הערכה חומרית לעובדים יכולה להתבטא בדרכים נוספות חוץ משכר. עובדים רבים מעוניינים להצטרף לתעשיית ההייטק בזכות ההטבות. קיימים בתעשייה הבדלי תקציב ענקיים; יש תאגידים שיכולים להרשות לעצמם להטיס את עובדי החברה ליעדים אקזוטיים, ויש כאלה שמספקים כרטיסים כמו תן-ביס או סיבוס לארוחות צהריים באופן קבוע. אבל גם אם התקציב לא בשמיים, הראו לעובדים שאתם רוצים לשמח אותם. בעיקר מדובר ביצירתיות. Happy Hour עם בירה ונשנוש קל, ציון ימי ההולדת של העובדים עם עוגה וחגיגה חברה שמעוניינת שהעובדים יעברו לתפקיד הבא שלהם בתוך החברה, צריכה לדעת איך משמרים עובדים. ניתן לספק הטבות לעובדים בלי להיכנס לחובות, והעובדים ישמחו מאוד לראות שחושבים עליהם.
- גיבוש עובדים: בהמשך להטבות, כדאי לדאוג לפעילויות שיגבשו בין העובדים ויגרמו להם להרגיש נראים. לא מדובר ב”מתנות” גדולות אלא בעיקר במחשבה: ארוחת צהריים שכל החברה יושבת בה ביחד, מיילים בתפוצת החברה כשיש אירוע חשוב לאחד העובדים (כמו יום הולדת או חתונה), ארגון ערבי צוות, משחקי טריוויה ועוד.
ולסיום: אמרו “תודה”. לפעמים, מילה פשוטה כמו “תודה” יכולה לשאת עמה משמעות רבה. אף עובדת ועובד אינם מובנים מאליהם. הודו להם וגרמו להם להרגיש שאתם מכירים בהם, רואים אותם, וגם – וזוהי האמת – שיש להם חשיבות גדולה במהות החברה ובעתיד שלה.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
