לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

טיפים לשימור עובדים בהייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 11 באוקטובר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

שימור עובדים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת העסק. ההבנה ששגשוג הארגון תלוי במובנים רבים בעובדים שלו, גורמת לכך שבשנים האחרונות חברות מתחילות לשים דגש על רווחת העובדים בחברה. בתעשיית ההייטק והסטארט-אפים ניתן לשמוע בז’רגון ביטויים כמו “הון אנושי” ו-“DNA של החברה” – מדובר במושגים שהופכים שכיחים יותר ויותר, ומבטאים את החשיבות הרבה של העובדים עבור הארגון. ולא מדובר רק בתנאי השכר בהייטק – הייטק וסטארט-אפים מהווים תעשיה ששמה במרכז את העובדים, ומוודאת שיהיה להם נעים להגיע לעבוד בחברה, כדי להישאר בה לטווח הארוך. יש לציין שהיום יש מעבר תדיר בין תפקידים בהייטק (כלומר, עובדים מחליפים טייטלים מדי שנים ספורות, בעיקר בתפקידי ג’וניור) – אך חברה שמעוניינת שהעובדים יעברו לתפקיד הבא שלהם בתוך החברה, צריכה לדעת איך משמרים עובדים. לטובת העובדים הקיימים, לטובת הרבים שרוצים לעשות השמה בהייטק או מחוצה לו, ולטובת הארגון שלכם – הנה מספר טיפים לשימור עובדים.

10 טיפים לשימור עובדים בהייטק

  1. פידבקים חיוביים: העובדים בחברה משקיעים משאבים רבים בתפקיד: זמן, מאמץ, אינטלקט – וכדאי לזכור לשקף להם את ההצלחות שלהם. לעתים העניין נשכח, כי מדגישים את חשיבות הביקורת הבונה; ביקורת בונה היא הכרחית להתקדמות אך ללא מילה טובה מדי פעם, העובדים עלולים להרגיש מתוסכלים ושלא רואים אותם במלואם. פידבקים חיוביים חשובים מאוד גם לעובדים ותיקים בחברה – למרות שהעובדים רגילים לתפקיד והחברה רגילה לנוכחות שלהם, צריך מדי פעם להכיר בכך שהתפקוד המצוין של עובדים ותיקים אינו מובן מאליו. תזכירו להם שמעריכים אותם – והם יזכרו שהם אוהבים לעבוד איתכם.
  2. איזון בין עבודה לבית: בחברות הייטק בכלל ובסטארט-אפים חדשים בפרט, לעתים נדרשות מהעובדים שעות ארוכות של עבודה. משרדים רבים מספקים לעובדים שירותים כמו כביסה, משלוח דואר, חדרי כושר ואפשרות להביא את חיות המחמד לעבודה – כל אלה מהווים עזרים תומכים לכך שהעובדים לא יצטרכו לחזור הביתה. למרות זאת, חשוב מאוד לזכור שחיי העובדים מחוץ למשרד קריטיים להווייתו בתפקיד. אנו זקוקים להפסקות כדי לצבור אנרגיות מחדש, כדי להתאוורר. הכירו בחשיבות הבית של העובדים (בין אם מדובר בבני זוג וילדים או בתחביבים שהם מתחזקים אחרי העבודה) ואפשרו להם לשמור על בריאותם ועל האיזון בחייהם.
  3. ראש גדול: בעיקר בחברות גדולות, קל “ליפול” למקום בו עובדים עושים רק את מה שמוטל עליהם, והופכים למעין “ביצועיסטים” של החברה. חשוב לתת לעובדים אינפורמציה על התמונה הגדולה, מה קורה בחברה, מה מתוכנן לעתיד ומה המטרות והיעדים של הארגון. זה יגרום להם להרגיש חלק ממשהו גדול, ויגייס אותם למאמץ הכללי.
  4. מקום עבודה היברידי: בשנים האחרונות ובעיקר מאז מגפת הקורונה, נראה שאפשר ואפילו מומלץ לשמור על היברידיות במקום העבודה. אפשרו לעובדים לעבוד מהבית כשהם צריכים. כך תראו להם שאתם סומכים עליהם, ותוכלו לראות את הפרודוקטיביות שלהם עולה.
  5. הציבו מטרות ברורות: גרמו לעובדים להבין לשם מה מתבצעות המשימות, מה היעדים ולאילו תוצאות מקווים להגיע. עמימות סביב מטרות עלולה לגרום לעובדים לתהות “בשביל מה עושים את זה?” היו ברורים, ונסחו לעובדים משימות שיוכלו לסמן עליהן “וי” ולחוש סיפוק גם בטווח הקצר.
  6. הערכה הדדית: כפי שהעובדים מקבלים פידבקים על ביצועים, ספקו להם את המקום בו הם יוכלו לתת פידבק עליכם כמנהלים. כשעובדים בצוות, חשוב לשמור על תקשורת פתוחה ודו-צדדית, כשהעובדים יכולים להעלות גם את מה שפחות טוב, מה שמדאיג אותם או נראה להם כחיסרון שדורש שיפור, או אולי שינוי בציפיות שכר. הייטק ידוע כתעשיה פתוחה וקשובה: עזרו לעובדים לחוש שיש להם אמירה בהתנהלות.
  7. סיפוק כלים להצלחה: נסו לשמר מצב בו הלמידה לא נגמרת. תמיד יש לעובדים דברים חדשים ללמוד, ולעתים ניתן לשלוח את העובדים לקורסי הייטק שונים במכללות הייטק. עזרו להם ללמוד איך לפתור בעיות ומשברים, אפשרו להם להביע יוזמה ולהגות רעיונות חדשים. שפרו ביחד את דרכי העבודה והגיעו לתוצאות טובות יותר, ביחד.
  8. הטבות: הערכה חומרית לעובדים יכולה להתבטא בדרכים נוספות חוץ משכר. עובדים רבים מעוניינים להצטרף לתעשיית ההייטק בזכות ההטבות. קיימים בתעשייה הבדלי תקציב ענקיים; יש תאגידים שיכולים להרשות לעצמם להטיס את עובדי החברה ליעדים אקזוטיים, ויש כאלה שמספקים כרטיסים כמו תן-ביס או סיבוס לארוחות צהריים באופן קבוע. אבל גם אם התקציב לא בשמיים, הראו לעובדים שאתם רוצים לשמח אותם. בעיקר מדובר ביצירתיות. Happy Hour עם בירה ונשנוש קל, ציון ימי ההולדת של העובדים עם עוגה וחגיגה חברה שמעוניינת שהעובדים יעברו לתפקיד הבא שלהם בתוך החברה, צריכה לדעת איך משמרים עובדים. במאמר הבא תקבלו מספר טיפים חשובים לשימור העובדים. היכנסו עכשיו>>במשרד. ניתן לספק הטבות לעובדים בלי להיכנס לחובות, והעובדים ישמחו מאוד לראות שחושבים עליהם.
  9. גיבוש עובדים: בהמשך להטבות, כדאי לדאוג לפעילויות שיגבשו בין העובדים ויגרמו להם להרגיש נראים. לא מדובר ב”מתנות” גדולות אלא בעיקר במחשבה: ארוחת צהריים שכל החברה יושבת בה ביחד, מיילים בתפוצת החברה כשיש אירוע חשוב לאחד העובדים (כמו יום הולדת או חתונה), ארגון ערבי צוות, משחקי טריוויה ועוד.

ולסיום: אמרו “תודה”. לפעמים, מילה פשוטה כמו “תודה” יכולה לשאת עמה משמעות רבה. אף עובדת ועובד אינם מובנים מאליהם. הודו להם וגרמו להם להרגיש שאתם מכירים בהם, רואים אותם, וגם – וזוהי האמת – שיש להם חשיבות גדולה במהות החברה ובעתיד שלה.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד