לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 1 בנובמבר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

קידום ממומן, הידוע בשם PPC – Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק דיגיטלי בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי חיפוש שונים. הקידום הממומן מתבצע ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש הפופולריים והמוכרים ביותר. הציר המשלים של קידום ממומן הוא קידום אורגני (SEO), בו לא מממנים את הקידום אלא משתמשים במאפיינים האורגניים של מנועי החיפוש וקהל הצרכנים לקידום האתר.

קידום ממומן מסייע בשיווק הארגון, מעלה את הסיכוי למכירות בצורה משמעותית, מנתב אל האתר את קהל היעד המדויק על פי טרגוט, ומגיע בזמן נוח (כשהגולשים נמצאים ברשת בכל מקרה). היתרונות של PPC ברורים וניתנים להוכחה על ידי כריית וניתוח נתונים, לכן לא מפתיע שהוא הפך לשיטה כה פופולרית לשיווק ופרסום.

מה זה PPC ואיך הוא עובד?

קידום ממומן (PPC) הוא שיטת שיווק בה המפרסמים משלמים על כל פעם בה המודעה הוקלקה. כשאנו גולשים במנוע חיפוש כמו גוגל ומקלידים שאילתה, התוצאות שמתקבלות מורכבות מקידום אורגני וקידום ממומן. התוצאות הממומנות מופיעות בצדי הדף ובחלקו העליון, ומסודרות על ידי גוגל, על פי גובה התשלום ששילמה החברה, ואיכות המודעה. המצב הרצוי (כלומר כש-PPC עובד כראוי) הוא שמחיר ההקלקה זניח עבור החברה, משום שביקור הגולש/ת באתר שווה יותר מהמחיר ששולם על ההקלקה. למשל, אם משלמים 10 שקלים על הקלקה, ובאתר החברה מתבצעת מחירה של 1000 שקלים, הרווח ברור.

בניית קמפיין PPC

קמפיין PPC מורכב מפרמטרים רבים ודורש משאבים מגוונים. תחילה, נעשה מחקר מילות מפתח ונבחרות אלה המתאימות. לאחר מכן, יש לארגן את מילות המפתח לקמפיינים ומודעות באופן שיהיה נהיר, קריא ומאורגן היטב. בהמשך, מקימים דפי נחיתה שיהיו נגישים ונוחים ככל האפשר עבור מטרות הקמפיין.

מנועי חיפוש נוהגים לתגמל מפרסמים שיוצרים קמפיינים של קידום ממומן שהם רלוונטיים ומטורגטים כראוי, על ידי גביית תשלום נמוך יותר עבור הקלקות. אם הגולשים נהנים מהקמפיינים של ארגון מסוים, אם דפי הנחיתה יעילים ומספקים את הדרוש, מנועי החיפוש יכולים לבחור לתת הנח בתשלום על כל לחיצה, וכך להגביר את רווחי העסק המפרסם.

דוגמה לפלטפורמת PPC – Google Ads

הפלטפורמה של Google Ads היא הפופולרית ביותר בעולם לביצוע קמפיין PPC. המודעות של גוגל מאפשרות לחברות ליצור מודעות שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל, ובעוד מקומות ברשת בהם לגוגל יש נכסים (שטחי פרסום).

בשיטת הפרסום של גוגל אדס, המפרסמים מציעים הצעות מחיר על מילות מפתח ומשלמים על כל הקלקה על הפרסומת. כשמתקיים חיפוש, האלגוריתם בוחר מתוך מאגר מודעות הפרסום, ובוחר מספר מודעות שיופיעו בשטחי הפרסום בדף של תוצאות החיפוש. המודעות הללו נבחרות על פי שילוב של קריטריונים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח והקמפיין, לצד גובה התשלום שבהצעות המחיר.

איך עושים PPC מוצלח?

שימוש במנועי חיפוש מובילים הוא בעל ערך גבוה עבור קידום ממומן, עקב כמות הטראפיק הגדולה שמתקיימת בהם. התדירות בה מופיעה מודעת PPC יכולה לעלות אם הארגון בוחר להשקיע בקריטריונים הבאים:

  • מילות מפתח: יש לבחור במילות מפתח רלוונטיות, קבוצות איכותיות של מילות מפתח ולכתוב בקפידה את הטקסט במודעה.
  • ציון איכות: ציון איכות הוא הדירוג של גוגל לאיכות ולרלוונטיות מילות המפתח, דפי הנחיתה וקמפיינים של PPC. ככל שלארגון המפרסם יש ציון איכות גבוה יותר, הוא יקבל יותר הקלקות והמחיר עבורן ירד.
  • קריאייטיב: השקעה בקריאייטיב של המודעות, קופירייטינג, עיצוב וכל מה שהופך את המודעה למפתה עבור הגולשים.

ניהול קמפיין PPC

קמפיין PPC הוא מתמשך ויש לתחזק ולעדכן אותו על בסיס קבוע כדי לשמר את הרלוונטיות שלו. יש לנתח את הביצועים באופן שוטף ולשפר את הקמפיין בדרכים שונות, לדוגמה:

  • מילות מפתח: הוספת מילות מפתח רלוונטיות.
  • מילות מפתח שליליות: קיימים מונחים שמורידים את סיכויי ההקלקה וגם אליהם צריך לשים לב.
  • פיצול קבוצות של מודעות: שיפור ה-CTR (Click-Through Rate) וציון האיכות על ידי יצירת קבוצות קטנות ומדויקות יותר של מודעות.
  • עלות מילות מפתח: יש מילות מפתח יקרות שאינן תורמות לביצועי הקמפיין באופן מספק.
  • שיפור דפי נחיתה: שינויים קטנים בתוכן ובקריאה לפעולה באופן שיתאים לחיפושים ספציפיים. רצוי שהטראפיק לא ינותב כולו לאותו דף נחיתה.

קידום ממומן הוא ענף מרתק ומגוון, שמכיל בתוכו אלמנטים של מחקר, אנליטיות, יצירתיות, הבנת הקהל ועוד. אנשי קידום ממומן מספקים לארגונים כלי להעלאת הביצועים והמכירות, לצד אפשרות לנתח ולמדוד את ההצלחה בנתונים ברורים, לשנות ולשכלל את מה שדרוש כדי להגיע לביצועים האופטימליים. השוק מוצף במשרות PPC שהן חלק אינטגרלי מצוותי שיווק. כדי להתמקצע בתחום ניתן ללמוד את קורס ההייטק קורס שיווק דיגיטלי במכללת הייטק. בקורס שיווק דיגיטלי לומדים PPC לצד SEO, תיאוריה ופרקטיקה, ומכירים לעומק את המעטפת של השיווק בהייטק בכלל.

לפגישה עם יועץ לימודים השאירו פרטים
  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בלינקדאין: איך תתחילו שיווק עמוד לינקדאין ברגל ימין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד