קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת
- Jolt Team
- 1 בנובמבר
- 12 דקות
קידום ממומן, הידוע בשם PPC – Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק דיגיטלי בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי חיפוש שונים. הקידום הממומן מתבצע ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש הפופולריים והמוכרים ביותר. הציר המשלים של קידום ממומן הוא קידום אורגני (SEO), בו לא מממנים את הקידום אלא משתמשים במאפיינים האורגניים של מנועי החיפוש וקהל הצרכנים לקידום האתר.
קידום ממומן מסייע בשיווק הארגון, מעלה את הסיכוי למכירות בצורה משמעותית, מנתב אל האתר את קהל היעד המדויק על פי טרגוט, ומגיע בזמן נוח (כשהגולשים נמצאים ברשת בכל מקרה). היתרונות של PPC ברורים וניתנים להוכחה על ידי כריית וניתוח נתונים, לכן לא מפתיע שהוא הפך לשיטה כה פופולרית לשיווק ופרסום.
מה זה PPC ואיך הוא עובד?
קידום ממומן (PPC) הוא שיטת שיווק בה המפרסמים משלמים על כל פעם בה המודעה הוקלקה. כשאנו גולשים במנוע חיפוש כמו גוגל ומקלידים שאילתה, התוצאות שמתקבלות מורכבות מקידום אורגני וקידום ממומן. התוצאות הממומנות מופיעות בצדי הדף ובחלקו העליון, ומסודרות על ידי גוגל, על פי גובה התשלום ששילמה החברה, ואיכות המודעה. המצב הרצוי (כלומר כש-PPC עובד כראוי) הוא שמחיר ההקלקה זניח עבור החברה, משום שביקור הגולש/ת באתר שווה יותר מהמחיר ששולם על ההקלקה. למשל, אם משלמים 10 שקלים על הקלקה, ובאתר החברה מתבצעת מחירה של 1000 שקלים, הרווח ברור.
בניית קמפיין PPC
קמפיין PPC מורכב מפרמטרים רבים ודורש משאבים מגוונים. תחילה, נעשה מחקר מילות מפתח ונבחרות אלה המתאימות. לאחר מכן, יש לארגן את מילות המפתח לקמפיינים ומודעות באופן שיהיה נהיר, קריא ומאורגן היטב. בהמשך, מקימים דפי נחיתה שיהיו נגישים ונוחים ככל האפשר עבור מטרות הקמפיין.
מנועי חיפוש נוהגים לתגמל מפרסמים שיוצרים קמפיינים של קידום ממומן שהם רלוונטיים ומטורגטים כראוי, על ידי גביית תשלום נמוך יותר עבור הקלקות. אם הגולשים נהנים מהקמפיינים של ארגון מסוים, אם דפי הנחיתה יעילים ומספקים את הדרוש, מנועי החיפוש יכולים לבחור לתת הנח בתשלום על כל לחיצה, וכך להגביר את רווחי העסק המפרסם.
דוגמה לפלטפורמת PPC – Google Ads
הפלטפורמה של Google Ads היא הפופולרית ביותר בעולם לביצוע קמפיין PPC. המודעות של גוגל מאפשרות לחברות ליצור מודעות שמופיעות במנוע החיפוש של גוגל, ובעוד מקומות ברשת בהם לגוגל יש נכסים (שטחי פרסום).
בשיטת הפרסום של גוגל אדס, המפרסמים מציעים הצעות מחיר על מילות מפתח ומשלמים על כל הקלקה על הפרסומת. כשמתקיים חיפוש, האלגוריתם בוחר מתוך מאגר מודעות הפרסום, ובוחר מספר מודעות שיופיעו בשטחי הפרסום בדף של תוצאות החיפוש. המודעות הללו נבחרות על פי שילוב של קריטריונים, כולל האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח והקמפיין, לצד גובה התשלום שבהצעות המחיר.
איך עושים PPC מוצלח?
שימוש במנועי חיפוש מובילים הוא בעל ערך גבוה עבור קידום ממומן, עקב כמות הטראפיק הגדולה שמתקיימת בהם. התדירות בה מופיעה מודעת PPC יכולה לעלות אם הארגון בוחר להשקיע בקריטריונים הבאים:
- מילות מפתח: יש לבחור במילות מפתח רלוונטיות, קבוצות איכותיות של מילות מפתח ולכתוב בקפידה את הטקסט במודעה.
- ציון איכות: ציון איכות הוא הדירוג של גוגל לאיכות ולרלוונטיות מילות המפתח, דפי הנחיתה וקמפיינים של PPC. ככל שלארגון המפרסם יש ציון איכות גבוה יותר, הוא יקבל יותר הקלקות והמחיר עבורן ירד.
- קריאייטיב: השקעה בקריאייטיב של המודעות, קופירייטינג, עיצוב וכל מה שהופך את המודעה למפתה עבור הגולשים.
ניהול קמפיין PPC
קמפיין PPC הוא מתמשך ויש לתחזק ולעדכן אותו על בסיס קבוע כדי לשמר את הרלוונטיות שלו. יש לנתח את הביצועים באופן שוטף ולשפר את הקמפיין בדרכים שונות, לדוגמה:
- מילות מפתח: הוספת מילות מפתח רלוונטיות.
- מילות מפתח שליליות: קיימים מונחים שמורידים את סיכויי ההקלקה וגם אליהם צריך לשים לב.
- פיצול קבוצות של מודעות: שיפור ה-CTR (Click-Through Rate) וציון האיכות על ידי יצירת קבוצות קטנות ומדויקות יותר של מודעות.
- עלות מילות מפתח: יש מילות מפתח יקרות שאינן תורמות לביצועי הקמפיין באופן מספק.
- שיפור דפי נחיתה: שינויים קטנים בתוכן ובקריאה לפעולה באופן שיתאים לחיפושים ספציפיים. רצוי שהטראפיק לא ינותב כולו לאותו דף נחיתה.
קידום ממומן הוא ענף מרתק ומגוון, שמכיל בתוכו אלמנטים של מחקר, אנליטיות, יצירתיות, הבנת הקהל ועוד. אנשי קידום ממומן מספקים לארגונים כלי להעלאת הביצועים והמכירות, לצד אפשרות לנתח ולמדוד את ההצלחה בנתונים ברורים, לשנות ולשכלל את מה שדרוש כדי להגיע לביצועים האופטימליים. השוק מוצף במשרות PPC שהן חלק אינטגרלי מצוותי שיווק. כדי להתמקצע בתחום ניתן ללמוד את קורס ההייטק קורס שיווק דיגיטלי במכללת הייטק. בקורס שיווק דיגיטלי לומדים PPC לצד SEO, תיאוריה ופרקטיקה, ומכירים לעומק את המעטפת של השיווק בהייטק בכלל.