לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מחקר תפקיד Social Media Manager

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 24 באוקטובר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

רשתות חברתיות הפכו בעשורים האחרונים להיות חלק מהותי מחיינו. לפעמים התחושה היא שמי שלא נמצא ברשת החברתית, לא קיים. כמות עצומה של הפעילות הארגונית מתקיימת ברשת (והמגמה נמצאת בעלייה מתמדת). ארגונים שונים משתמשים ברשתות החברתיות כדי להנכיח את העסק בפלטפורמות שבהן אנו מבלים שעות רבות מהיום שלנו. הרשתות החברתיות מתחדשות כל הזמן, נכנסות ויוצאות מהאופנה, והזירה הולכת וגדלה בקצב מהיר. כדי להשתמש ברשתות החברתיות להגדלת העסק, להעלאת הרווחים ולשיפור הביצועים – נולד תפקיד ה-Social Media Manager. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות. לעתים הם מתוארים כ”חיים ונושמים מדיה חברתית”, כלומר מתמצים ברשתות החברתיות השונות ויכולים לתפעל את התוכן והאינטראקציות בין החברה ללקוחותותיה בפלטפורמות אלה. ערוצי המדיה החברתית מגוונים ביותר וכוללים למשל את: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט, טיקטוק, סנאפצ’ט. הכוונה היא לכל ערוצי המדיה בהם קיימת אינטראקציה בין אנשים. מנהלי מדיה חברתית הם חלק מצוותי שיווק בארגונים ויכולים לעבוד גם כפרילנסרים.

מהות התפקיד, אחריות, כלים

מהו תפקיד ה-Social Media Manager? 

מנהלי מדיה חברתית אחראים על ניהול חשבונות המדיה החברתית של ארגון מסוים. הם דואגים לתחזוקה השוטפת של העמודים ולעדכונים היומיומיים. הם עונים על הודעות של לקוחות (למשל בתגובות לפוסטים או בהודעות פרטיות כמו Inbox או DM). אך מעבר לניהול השגרתי, התפקיד המהותי של מנהלי מדיה חברתית הוא יזמות ויצירה. ניהול מדיה חברתית הוא תפקיד שבמרכזו יצירת תוכן חדש, המצאה והעלאה של רעיונות לתוכן שייצור אינטראקציה עם המשתמשים והלקוחות ויביא ל-Engagement גבוה (מעורבות גבוהה). את ה-Engagement ניתן למדוד באמצעות נתוני התגובות, לייקים, קליקים, לידים. מנהלי מדיה חברתית צריכים להכיר את הרשתות החברתיות לעומק כדי לדעת איפה ומתי יש הזדמנויות חדשות להגדלת החשיפה, להעלאת תוכן ייחודי ומקורי. השאיפה היא לגרום לכך שהעמוד של הארגון יהיה בעל ערך עבור המשתמשים, והם ירצו לעקוב אחריו בקביעות. הרשת מלאה בכמויות אדירות של תוכן ולכן כדי ליצור תוכן מקורי וחדשני דרושה מומחיות גבוהה בתחום.

מנהלי מדיה חברתית הם מעבר לביצועיסטים שמעלים פוסטים. עליהם לפתח אסטרטגיה למדיה החברתית, לסמן יעדים ומטרות ברורות. מנהלי מדיה חברתית מנסחים שפת מותג וקובעים את קהל היעד. בנוסף, לניהול מדיה חברתית יש היום גם פן קריאטיבי של העלאת רעיונות חדשים ומקוריים. באילו ערוצים כדאי לשווק? אל מי אנחנו פונים? איך אנחנו רוצים להציע את המוצרים שלנו? לאן אנחנו רוצים להגיע? כמה אנחנו רוצים להגדיל מכירות/לידים? כל אלה הן שאלות שנשאלות במסגרת שיווק המותג ומנהלי מדיה חברתית צריכים לדעת לענות עליהן בהתאם לערוצי המדיה החברתית.

“היום אם אתה לא נמצא באיזשהו נכס דיגיטלי, אין לך אתר או קיום ברשת חברתית שהקהל שלך נמצא בה, לא נחשפים אליך. אם עסק רוצה שיראו אותו, שימצאו ויכירו אותו, הוא צריך להיות עם נכסים דיגיטליים ולנכוח ברשתות החברתיות.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“לדאוג לנראות ברשתות החברתיות, זה מתחיל הרבה לפני – להכיר את כל הטרנדים, הפלטפורמות, הפיצ’רים, להכיר את הרשתות מ-א’ עד ת’. אחר כך מייצרים שפה שתתאים גם למותג וגם לרשתות החברתיות, ולהוציא את זה לפועל – לחשוב, אם המותג היה בן אדם איך היה נראה הפייסבוק או האינסטגרם שלו. המטרה הגדולה היא להניע למכר, או להגברת האהדה למותג.
“אנשי סושיאל הם הצד הקליל והפחות מחייב בכל ישיבות השיווק המאוד כבדות ומשמימות, אנחנו הצד היותר צעיר ופרשי, משהו נחמד שאפשר להתנחם בו, שיהיה כיפי ולא רק גרפים וסטטיסטיקות – אף על פי שזה חלק בלתי נפרד וחייבים להתייחס לאנליטיקה כשבונים את התפקיד.”
לירי בר, Social Media Manager עצמאית.

וריאנטים של Social Media Managers

בתוך ניהול מדיה חברתית ניתן למצוא התמחויות שונות. בחברות גדולות ניתן יהיה לראות צוות של ניהול מדיה חברתית, ולא רק אדם אחד בתפקיד זה. כל אחד ממנהלי המדיה החברתית יהיה בעל התמחות כלשהי, לתמיכה בחתיכה מהפאזל כולו.

Social Media Manager עם מיקוד תוכן

המדיה החברתית מונעת על ידי תוכן. ככל שהיא הופכת פופולרית יותר, רשתות חברתיות חדשות נפתחות בקצב מהיר וממש כולם נמצאים בהן – צריך להפיק תוכן יותר איכותי וייחודי כדי לבלוט, כדי שיכירו ויזכרו את הארגון. מנהלי סושיאל מומחי תוכן, מבינים את קהל היעד, ויודעים ליצור עבורו את התוכן הרלוונטי. הם כותבים תוכן שיגרום ל-Engagement גבוה, שיביא את הגולשים לשתף אותו ולהגיב. אנשים אלה כותבים מעולה, לומדים כל הזמן משיטוט ברשתות החברתיות ואינטרנט בכלל, והם מבינים בכל סוגי התוכן: טקסט, גרפיקה, אודיו ווידאו. 

Social Media Manager עם מיקוד רשתות חברתיות (Social Butterfly)

זהו התפקיד שלרוב בדרישותיו המעסיקים יציינו שהם מחפשים את מי ש”חיים ונושמים רשתות חברתיות”. מדובר באנשים שאין להם כנראה ניסיון של ממש בשיווק או פרסום, אלא שהמומחיות שלהם מגיעה מהבנה עמוקה ויסודית של הרשתות החברתיות. בדרך כלל מדובר במילניאלים, צעירים שמשתמשים ברשתות החברתיות מילדות. המומחיות שלהם באה מהשימוש האישי הנרחב בסושיאל. לעתים קרובות הם משפיענים (או מיקרו משפיענים) בחשבונות האישיים שלהם. יש להם חשבונות בכל הרשתות החדשות והם מבינים את ההבדלים שמייחדים כל רשת חברתית. הם מומחים בחלק הסוציאלי של הסושיאל מדיה – כלומר, בשמירה על קשר שוטף עם גולשים ובהבאת לידים שמגיעים אליהם באופן אקטיבי. תפקידם הוא לקחת את כל מה שהם יודעים, ולממש את הידע בכניסה לתוך נעלי הארגון. 

Social Media Manager עם מיקוד SEO

קיימים מנהלי מדיה חברתית שהם מוכווני SEO – Search Engine Optimization. ניהול SEO קשור בקידום אורגני, באופטימיזציה של מנועי החיפוש. במילים אחרות, עבודת SEO מטרתה לוודא שדפי הנחיתה של החברה יופיעו ראשונים ובולטים במנועי החיפוש. באופן טבעי, ניהול סושיאל וניהול SEO משפיעים זה על זה וקרובים זה לזה. מדיה חברתית נכללת ב-SEO תחת הניהול האסטרטגי. מנהלים אלה משתמשים בפלטפורמות של הסושיאל בשביל הקידום האורגני של דפי הנחיתה. התוכן שיוצרים והתוכן שמניעים אליו (יצירת Engagement מצד הגולשים) מושפע מאסטרטגיית הקידום האורגני. מנהלי מדיה חברתית אלה הם בעלי ראש אנליטי, מבינים נתונים ואת הטרנדים החמים בו-זמנית. בתפקיד זה עושים שימוש במילות מפתח, עובדים באופן צמוד עם צוות ה-SEO (זה אינו תחליף לתפקיד SEO כולו), מוצאים הזדמנויות ליצירת קישורים פנימיים וחיצוניים נוספים במדיה החברתית, ונותנים נופך אנליטי למדיה החברתית.

Social Media Manager עם מיקוד פרסומי

מנהלי מדיה חברתית שעוסקים בעיקר ביצירת קמפיינים פרסומיים. בתפקיד זה, הרשתות החברתיות לא משמשות רק לשמירה על קשר שוטף עם הגולשים, אלא ממש הופכות לפלטפורמה פרסומית. מנהלי סושיאל אלה הם אנשי קריאייטיב, שיודעים לחשוב על רעיונות חדשים וחדשניים עם אסטרטגיה פרסומית ברורה, והם יוצרים מאגר ייחודי של לידים שהגיעו מהרשתות החברתיות.

Social Media Manager עם מיקוד יח”צ

מנהלי מדיה חברתית בדגש על יחסי ציבור והסברה, עובדים על התדמית של החברה כך שהיא תיראה באופן החיובי ביותר במדיה החברתית. לרוב יש להם רגע בתקשורת או פרסום. מדיה חברתית היא אזור מאוד מועד לפורענות, קל לטעות ובעולם האינסטנט של היום קשה לטאטא טעויות מתחת לשטיח ולא פשוט לשקם מוניטין שנפגע. בתפקיד זה נמצאים אנשים שיודעים למנוע את הטעויות הללו מראש, ולתקן כשצריך. אלה אנשים המומחים בפתרון בעיות, הם זהירים במיוחד וידם אינה קלה על המקלדת.

Social Media Manager עם מיקוד מדעי

מנהלי סושיאל עם התמחות בנתונים ותוכנות. לעתים יש להם רקע ב-SEO, אך הם לא רק מבינים נתונים כמו אנשי SEO, אלא ממש “אנשי מספרים”. הסקת מסקנות מהנתונים שאספו היא הכרחית עבורם לביצוע מהלכים במדיה החברתית. הם עובדים על פי התוצאות והוגים מהלכים קבועים, מתוך ידיעה שהם מוצלחים. הם עוקבים אחרי כל דבר שניתן לעקוב אחריו. מנהלי סושיאל מדעיים הם בעלי גישה אנליטית ביותר, מעודכנים תמיד בנתונים האחרונים, עובדים עם גרפים וטבלאות ויודעים לזהות טרנדים חדשים על פי דפוסים בנתונים.

Social Media Associate

אנשי סושיאל שמתפקדים בתוך הארגון כראש האגף של המדיה החברתית. הם מפקחים על כל הפעילות של הארגון במדיה החברתית. הם אלה שאחראים בראש ובראשונה על פיתוח האסטרטגיה הכוללת, לשיפור המוניטין והנוכחות של החברה בסושיאל מדיה. לעתים, בחברות קטנות בהן יש אנשי צוות מעטים, תפקיד זה יכלול גם יצירת תוכן ותחזוקה של חשבונות החברה ברשתות החברתיות.

Social Media Coordinator

אנשי סושיאל בתוך הארגון שאחראים על שיתוף פעולה עם מומחי שיווק ומכירות, קופירייטרים ומעצבים, לפיתוח קמפיינים למדיה החברתית. הם מכירים את ה-KPI’s של החברה (Key Performance Indicators) – המדדים על פיהם הארגון מודדת את רמת הביצועים שלה, ומנסחים על פיהם מטרות ברורות למדיה החברתית. לעתים קרובות הם אחראים על הרכבת צוות סושיאל.

Social Media Consultant

יועצים חיצוניים המתמחים בסושיאל. הם יכולים לעבוד כפרילנסרים, או בחברות שמתמחות בשיווק ופרסום במדיה החברתית. אלה אנשים שמציעים את שירותיהם ללקוחות רבים, מתוך הבנה ומומחיות בכלי השיווק, באסטרטגיה, בפלטפורמות השונות ובמה שדרוש כדי להצליח בקמפיינים במדיה החברתית. לרוב הארגון ייפגש עם היועצים והם ינסחו ביחד מטרות ברורות וספר מותג: ספר מידע שמכיל בתוכו את שפת המותג, קהל היעד, הקו העיצובי ועוד.

מדוע Social Media Managers נחוצים בארגון?

המדיה החברתית הפכה בעשורים האחרונים לחלק כה משמעותי מחיינו, ויש צורך בבעלי תפקיד ייעודיים שיהיו אמונים על התחום הזה. ארגונים זקוקים למי שישמרו על ההצלחה המתמשכת שלהם כמותג, במדיה החברתית. חברות זקוקות לעובדים שינהלו, יתחזקו ויוציאו לפועל קמפיינים ואסטרטגיות חדשניות במדיה החברתית למען השגת המטרות הארגוניות.

המדיה החברתית משתנה באופן תדיר ויש לשים לב לטרנדים המתחדשים. שינוי אסטרטגיה עשוי לקרות לעתים קרובות עקב השינויים בפלטפורמות. כמו כן, המדיה החברתית זקוקה לאסטרטגיה משלה, שתהיה מוכוונת לערוצים ולקהל היעד הרלוונטיים. האסטרטגיה העסקית של הארגון תסייע ביצירת אסטרטגיה למדיה החברתית אך הן אינן חופפות.

כשיש אסטרטגיה ברורה וחשבונות פעילים במדיה החברתית, מנהלי המדיה החברתית מסייעים לחברה בכך שהם שומרים על המוניטין שלה, לצד ניהול תקשורת שוטפת עם הלקוחות. התקשורת ברשת החברתית היא אישית יותר מזו שמתקיימת בערוצים הרשמיים כמו אתר החברה. חשוב להעסיק עובדים שישוו לחברה נופך חברתי יותר, בגובה העיניים של הלקוחות, ויעזור להם בענייני היומיום הקשורים בארגון ובמוצר שלו. בנוסף, מנהלי מדיה חברתית מקיימים מעקב ומדווחים על השגת היעדים והמטרות – וכך מוודאים שמספיק משאבים מוקצים לתחום המדיה החברתית, ושהיא מגיעה להישגים שנוסחו לה.

ארגונים יכולים להפיק תועלת משכירת מנהלי מדיה חברתית חיצוניים, שהם בעלי ניסיון עם מותגים שונים ומביאים עמם הרבה תובנות חיצוניות אל תוך הארגון. מנהלי מדיה חברתית חיצוניים מספקים נקודת מבט חיצונית ורעננה, ולעתים רואים דברים שעובדי החברה מפספסים. לצד זה, קיים ערך גבוה גם בהעסקת מנהלי מדיה חברתית Inhouse – בתוך החברה – שמכירים את ערכי החברה לבוריים, מבינים את ה-DNA ויודעים בצורה אורגנית יותר אילו קמפיינים הם כדאיים לאופי הארגון.

“כשמנהל סושיאל עובד מתוך הארגון הוא מכיר באמת את ה-DNA והליבה שלו, הוא שומע את השפה בה מדברים שאר העובדים, רואה לנגד עיניו מה חשוב ובוער להם, מה עובד יותר או פחות טוב. בניגוד לעבודה דרך משרד פרסום, בה את מקבלת מייל או בריף ורואה רק את קצה הקרחון של כל התהליך השיווקי. כשאת עובדת אינהאוס את רואה הכל.” לירי בר, Social Media Manager עצמאית.

אילו כלים Social Media Managers חייבים להכיר?

יתרון משמעותי של תוכנות בתחום ניהול המדיה החברתית הוא שרבות מהן מכילות את כל הכלים. ברשימה זו מפורטים הכלים עם פלטפורמות לדוגמה. תוכנות שמופיעות תחת מספר סעיפים, מכילות מספר כלים בתוכן ולכן יהיו בשימוש תדיר אצל מנהלי מדיה חברתית.

  • תזמון פוסטים: מנהלי סושיאל עובדים עם גאנט: לוח זמנים (בדרך כלל חודשי). כשמעלים תכנים באופן שוטף, תכנון מראש הוא השיטה לבצע את התפקיד כמו שצריך. גאנט מאפשר לכם לתכנן איז תוכן יעלה ומתי. אילו אירועים חשובים יש החודש? מתי משיקים מוצר חדש? את כל המשתנים מכניסים ללוח הזמנים ויודעים מראש איך ייראה החודש בכל פלטפורמה.
    פלטפורמות לתזמון פוסטים מאפשרות להעלות את הגאנט בבת אחת. במקום להעלות באופן ידני מדי יום, כלים אלה נותנים מרחב בו אפשר להעלות את כל התוכן מראש, וכשמגיע התאריך המיועד הוא מתפרסם אוטומטית. לדוגמה: Buffer, Business Pages Suite, Hootsuite, AgoraPulse,  Crowdfire, SocialBee, Oktopost, HubSpot
  • ניתוח נתונים: פלטפורמות שבעזרתן אפשר למדוד את הצלחת הפעילות במדיה החברתית. פלטפורמות אלה מפיקות גרפים וטבלאות נתונים, ומסייעות להסיק מסקנות לגבי מה עובד יותר ומה פחות, כדי ליצור את התוכן המוצלח ביותר. לדוגמה: Buffer, Google Analytics, Hootsuite, Sprout Social, AgoraPulse, SocialBee, Oktopost, HubSpot
  • תקשורת ותגובות: פלטפורמות דרכן אפשר לראות בקלות את התגובות החדשות בכל הדפים הרלוונטיים ולהגיב באופן מרוכז דרכן. לדוגמה: Buffer, Business Pages Suite, Hootsuite, AgoraPulse, Sprinklr Social Cloud, Oktopost
  • פרסומות: ניהול פרסומות בחשבונות המדיה החברתית. לדוגמה: Hootsuite.
  • פרופיילינג: ניתוח הפרופילים של הגולשים והעוקבים של הדף, ליצירת טרגוט מוצלח של קהל היעד והבנתו באופן יסודי. לדוגמה: Sprout Social.
  • ניהול לקוחות: תוכנות שמיועדות לאנשי סושיאל שעובדים עם מספר לקוחות, כלומר מנהלים סושיאל של יותר מארגון אחד. לדוגמה: Sendible, Social Pilot.
  • עיצוב: תוכנות בסיסיות לעיצוב גרפי בקלות ובאופן נגיש. תוכנות אלה לא דורשות הבנה מקדימה בגרפיקה ומאפשרות לאנשי סושיאל להפיק תוצרים עיצוביים. לדוגמה: Canva, Tailwind.
  • תוכנות לתאגידים: לחברות גדולות יש תוכנות All in One ספציפיות בהן הן משתמשות. לדוגמה: Salesforce Social Studio, Social Hub, Spredfast, Likeable Hub.
“הרבה פעמים חושבים שהתפקיד הזה הוא תפקיד קל. שקמים בבוקר וכותבים כמה פוסטים. זה תפקיד שדורש המון סבלנות והמון יכולות מקצועיות לייצר שיווק פרופר. צריך לדעת שיווק, פסיכולוגיה של אנשים, להחליף כובעים, יצירתיות, המון דאטה, להבין את האלגוריתמים של הפלטפורמות, לחדש כל פעם את ההבנה שלך כי כל פעם יש פיצ’רים חדשים והאלגוריתם משתנה, הדברים מתגלגלים. להכיר מערכות, המון מערכות שהן לא בהכרח קשורות לרשת החברתית עצמה.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.

איך נראה יום עבודה של Social Media Managers?

  • מטלות יומיות: בדיקה ומענה על מיילים, מעבר על התראות (Notifications) בערוצים השונים (יש לוודא בכל בוקר שלא קרה משבר בשעות בהם לא הייתם מחוברים). מעבר על פוסטים מתוזמנים: בכל מקום בו יש תקשורת עם הקהילה (לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ועוד), דרוש וידוא שהפוסטים המתוזמנים נראים וכתובים כראוי ועולים בזמן. בדיקת האינבוקס ברשתות החברתיות – יש להגיב בחזרה לתגובות או הודעות מאנשי הקהילה.
  • פגישות: פגישות שוטפות עם הצוות, ספקים, לקוחות – כל מי שמעורב באסטרטגיה השיווקית של המדיה החברתית.
  • במהלך היום נעשית בדיקה נוספת של ערוצי המדיה החברתית, וידוא שלא נוצרו משברים או בעיות. חשוב לא לפספס תגובות או פוסטים חדשים. מומלץ גם לעבור על ערוצי החדשות הרלוונטיים ומאגרי מידע שעשויים להצביע על טרנדים חדשים בסושיאל או עניינים אקטואליים שמחייבים התייחסות.
  • וידוא משימות: מעבר שוטף על ה-KPIs – רמת האינגייג’מנט, גדילת הקהילה – כל המדדים שבחרתם למדוד לשם וידוא הגעה ליעדים.
  • יצירת תוכן: כתיבת תוכן שיווקי, עריכה והגהה. שליחת התוכן החדש לצוותים המשיקים: שיווק, מכירות.
  • תזמון תוכן: תזמון פוסטים באחת ממערכות התזמון.
  • אינגייג’מנט: יש להקדיש זמן לתקשורת עם הקהל במדיה החברתית. יצירת קשר עם משפיענים, מציאת לידים חדשים.
  • עיצוב: עיצוב אימג’ים בתוכנת עיצוב או עבודה משותפת עם מעצבים, ליצירת תמונות, וידאו וגרפיקה חדשים.
  • מחקר: מה חדש בשוק? טרנדים, האשטגים, ממים, וידאוז. יצירת דפי השראה של רפרנסים קריאיטיביים.
  • תכנון זמן: יצירת צ’קליסט ליום העבודה הבא, לצורך עבודה שוטפת מסודרת ויסודית.
“הרבה מהיומיום הוא לבנות אסטרטגיה למותג, או אם אני Inhouse, לפתח ולהמשיך לעשות Development של השפה ותוכניות התוכן, לייצר תוכניות תוכן, לבצע אותן בפועל, לעבוד צמוד לסטודיו או לייצר בעצמנו דברים ויזואליים, לעבוד עם מערכות ויזואליות. עובדים גם מול ה-PPC הרבה, עובדים בצמוד למנהלי פרויקטים, מנהלי מוצר. מי שעובד בסושיאל מדיה נמצא בתקשורת עם כל שאר המחלקות בחברה.
“המטרה היא להוציא החוצה את המוצר, השירות, להראות עולם. בשביל להראות עולם אתה נמצא בתקשורת תמידית עם מחלקות שונות, גם בשביל לייצר את העבודה – בשביל להוציא פוסט, זה דורש כמה אנשים, או בשביל להוציא החוצה את הדברים כמו שצריך, יש תקשורת עם HR, מנהלי מוצר וכן הלאה.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“כל יום אני עוברת לראות שהעמודים שאני מנהלת בסדר, הלקוחות לא תחת מתקפה, התגובות בסדר. אני שולחת עדכונים רלוונטיים, יש לקוחות שמעלים להם סטוריז ידנית אז אני דואגת לעשות את זה פעמיים ביום. כל יום והמשימות שלו: בדרך כלל ביום ראשון עדכונים ללקוחות דו”חות על ביצועים, ובהמשך השבוע הרבה פעמים התעסקות עם גאנטים, להכין גאנט של פוסטים לסושיאל לחודש הבא, שיחות עם לקוחות לראות מה הנקודות החשובות להם, אני מקדישה לכל לקוח זמן בלו”ז של מחשבה איך אפשר לשפר אותו – מתפקידי להביא ללקוח רעיונות חדשים, לעדכן אותו בטרנדים חדשים.” אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.

כישורים, תכונות וניסיון

מהם הכישורים והתכונות הנדרשים מ-Social Media Manager?

  • יצירתיות: יכולת לחשוב על זוויות חדשות להנגיש את המוצר לקהל היעד ולקהלים חדשים, ליזום קמפיינים ופרויקטים שיקדמו את החברה – אלה דברים הכרחיים, וקשה במיוחד לעשות אותם היום, כשהרשת מוצפת בכל כך הרבה תוכן. מנהלי מדיה חברתית לא רק מוציאים לפועל את התוכניות של אנשי הקריאייטיב והאסטרטגיה, אלא הם בעצם צריכים לחשוב על מהלכים יצירתיים. היצירתיות נוגעת גם בפרטים הקטנים, בניסוח הפוסטים, יכולות עיצוב או עין עיצובית.
  • יכולת כתיבה: חלק ניכר מהעבודה הוא כתיבת פוסטים. הכתיבה צריכה להיות בהתאם לשפת המותג, לקהל היעד, למועד ולפלטפורמה. למשל, פוסט בפייסבוק עשוי להיות רב מלל, בעוד שבאינסטגרם הפוסטים מאופיינים במלל מועט. יכולת הכתיבה יכולה להתבטא גם בתסריט של סרטון תדמית שיעלה לרשתות החברתיות, וגם כאן הוא יכול להשתנות בין הפלטפורמות. הכתיבה היא כתיבה שיווקית, כזו שאמורה להניע את המשתמשים להשתמש במוצר, לקנות אותו, להשאיר פרטים ולהפוך ללידים, או להגיב ולהשתתף בדיון/תחרות (יצירת Engagement). כמובן שאם החברה היא בינלאומית יש לדעת לכתוב באנגלית, או לפנות למתרגמים מקצועיים.
  • יכולות עיצוב: גרפיקה ווידאו. היום יש ציפייה מאנשי מדיה חברתית לדעת לגעת בכל מה שעולה לרשתות החברתיות, ועיצוב זה חלק מהעניין. אתם לא צריכים להיות מומחי פוטושופ, אבל ידע בסיסי בעיצוב הוא בהחלט יתרון. חלק מניהול סושיאל מדיה הוא הנראות של החשבונות, שימוש בצבעים או אמוג’יז ספציפיים – הוויז’ואל הוא חשוב.
  • עמידה בלחצים ודד-ליינים ברורים: כמו בהרבה תפקידים, בתפקיד זה יש דד-ליינים להגשת דאנט שבועי או חודשי, ולעתים מצופה להציג תוצאות למהלך שיווקי שנעשה עד זמן מסוים.
  • התמודדות עם בלת”מים: מעבר לעבודה השוטפת ולכל מה שידוע מראש וניתן לתכנון, קיימים בלת”מים רבים בתחום המדיה החברתית. החל מאירוע אקטואלי שדורש התייחסות ועד למשברים ביחסי ציבור, על מנהלי הסושיאל לדעת להתמודד עם האירועים הלא צפויים.
  • סתגלנות: המדיה החברתית גדלה ומתעצמת בקצב מהיר. רשתות חברתיות חדשות נפתחות, טרנדים תופסים תאוצה. על מנהלי המדיה החברתית להיות מהירי תפיסה בשביל להיראות כמובילי דעה, ולא להשתרך מאחור.
  • הבנה עסקית: מנהלי מדיה חברתית אחראים על הסושיאל, אך מאחוריהם עומדת חברה שלמה. כדאי להבין את האסטרטגיה העסקית של החברה בכלל, מה ה-KPI’s והשפה של הארגון, בשביל לייצג אותם במדיה החברתית בצורה אופטימלי. בנוסף, מנהלי סושיאל מסייעים באופן מסיבי להגדלת העסק ולכן עליהם להכיר אותו.
  • תקציבאות: בתור מנהלי מדיה חברתית, מקבלים פעמים רבות תקציב מסוים לעבוד איתו. מנהלי מדיה חברתית צריכים לדעת איך לחלק את התקציב באופן הטוב ביותר. התקציב נוגע בקידום ממומן, שימוש בכלים עם מנויים בתשלום, השתלמויות לקידום היכולות במדיה החברתית, הפקת ימי צילום ועוד.
  • אנליטיות: רוב הפלטפורמות איתם עובדים מנהלי מדיה חברתית מציעות ניתוח נתונים. זהו ניתוח קריטי להבנה של מה עובד יותר ומה פחות. מנהלי סושיאל צריכים לדעת לתרגם את הנתונים הללו לתובנות.
  • ידע פסיכולוגי: לא מדובר בתואר בפסיכולוגיה כדרישת תפקיד, אבל צריך להבין פסיכולוגיה חברתית והתנהגותית. ניתוח נתונים מאפשר לדעת אילו סוגים של פוסטים עובדים; פסיכולוגיה מאפשרת להבין למה הם עובדים. ההבנה “למה” היא זו שמאפשרת להפוך הצלחות נקודתיות לדפוסים.
  • יכולות בינאישיות: מדיה חברתית, בניגוד לאתר האינטרנט של החברה, מאופיינת באופן מובהק במעורבות של אנשים רבים. המשתמשים חיים במדיה החברתית ואת המדיה החברתית, ויש להם שם קול ואמירה. לכן חשוב לדעת ליצור שיח חיובי, להכיל ולהיות קשובים לגולשים, ולמצוא את הדרך לדבר איתם בשם החברה.
  • שירותיות: חלק ניכר מהמדיה החברתית מוקדש היום לשירות לקוחות. גולשים פונים יותר דרך המדיה החברתית ופחות דרך ערוצים כמו טלפון או מייל. לכן חייבים להבין את תודעת השירות של הארגון, ולדאוג לחוויית לקוח מיטיבית.
  • אנגלית: הפלטפורמות בהן מנהלי מדיה חברתית עובדים הן בינלאומיות. בעיקר כשמכוונים ללקוחות בינלאומיים, יש לדעת אנגלית היטב, ולהיעזר בתרגום מקצועי בעת הצורך.
“חשוב ללמוד לעבוד עם דאטה. לחקור דאטה. בגלל שזה אורגני, הרבה פעמים מנהלי מדיה חושבים שלא צריך לחשוב על המסקנות ולעשות אופטימיזציה. זה ממש לא נכון. יש צורך לעשות אופטימיזציה כל הזמן גם בעולמות אורגניים. צריך לדעת לעבוד עם דאטה ולהסיק מסקנות מדאטה.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“צריך להכיר את כל הרשתות החברתיות ולהתעדכן בהן באופן אישי – מעבר לשעות העבודה, לאהוב לגלול ברשתות. מעבר לזה – חשיבה יצירתית, סקרנות, יכולת ללמוד מהר. מנהלת סושיאל עובדת על כמה מותגים, או בנושאים שלא בהכרח  מעניינים אותה או נוגעים לה אישית, והיא צריכה ללמוד את התובנות ומה שרלוונטי בכל תחום. צריך לדעת לנהל זמן, לתעדף, יכולות בינאישיות טובות. צריך להיות רעיונאית טובה וגם לדעת לתווך את הרעיונות בצורה המתאימה לקהל. צריך לדעת לעבוד בצוות, להכיר קצת מכל דבר ולהבין את השיקולים של כל הצדדים. חשיבה מהירה הרבה פעמים מסייעת כי דברים משתנים מהר בסושיאל וצריך להיות בתנועה כל הזמן.” לירי בר, Social Media Manager עצמאית.

מהו הניסיון הנדרש מ-Social Media Manager?

על פי אתר Glassdoor, רוב החברות דורשות ניסיון של 4-2 שנים. למרות זאת, בהחלט קיימת דרישה גם למנהלי מדיה חברתית כתפקיד ראשון (Entry Level). 

לא קיים תואר אקדמי במדיה חברתית אך יש קורסים רבים שניתן לעשות כדי ללמוד חלק מרזי המקצוע. בנוסף, מדיה חברתית היא התחום שהכי פשוט להתנסות בו בעצמך – תלמדו את הרשתות החברתיות דרך שימוש בהן. פיתוח של חשבונות חזקים עם הרבה עוקבים במדיה החברתית יכול להיות שקול לניסיון ולתיק עבודות – אתם מוכיחים מה אתם יודעים לעשות.

לעתים חברות יראו כיתרון מועמדים עם תואר בתקשורת, שיווק, עיצוב או מנהל עסקים.

“החשיבות של הניסיון בשביל להיכנס לתחום – זה תלוי בפוטנציאל שיש לך כבן אדם לראות את התמונה הגדולה ולייצר אסטרטגיות ותוכניות תוכן, כישרון כתיבה, כישרון עיצובי. יש המון מקומות, בעיקר בהייטק, כשרואים שיש פוטנציאל, שיש זיקה לדבר, אפשר להגיע בלי ניסיון ולהתחיל כג’וניור, והחברה מוכנה להשקיע בבן אדם וללמד אותו את התפקיד, להצמיח אותו פנימית. בהרבה מקומות אם רוצים להגיע בלי ניסיון אבל שיראו את הפוטנציאל, אפשר ללמוד באופן עצמאי. יש המון מקומות שאפשר לפתח את הכישורים האלה או לבדוק היתכנות של הפוטנציאל הזה באינטרנט, בעולמות הדיגיטל.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.

תיאורי משרה עדכניים לדוגמה


1.
We Are
.We’re looking for a passionate Social Media Manager to join us

You Are
A social media rockstar who’s experienced in creating engaging content on Twitter, Linkedin and Instagram. Know
!your way around TikTok? Even better
You’re a creative storyteller and you’re highly proficient in reading, writing, and speaking English. You’re able to move people to action and engage with them in social conversation and you’re familiar with online business owners and web professional audiences
.You thrive on being a team player who’s committed, success-driven and has a strong sense of ownership

As a Social Media Manager, You Will
Write, plan and execute our social media platforms long term content calendar based on the brand’s marketing efforts and content pillars with an engagement and community driven strategy
Create and publish daily and high-quality content on a variety of social media channels to communicate with our audience and educate on our brand and products
Initiate social driven campaigns and support larger marketing campaigns across our social channels
Manage and monitor our social outlets, interact with users and reach out to community influencers
Use tracking tools to analyze and optimize performance and report on metrics
Conduct in-depth competitor research and keep your finger on the pulse of the latest Internet shifts – make
proactive recommendations based on trends and insights
Please include links to your social channels in your submission

We’re proud to be an equal opportunity employer. The company was built around the idea that everyone has the right to be successful, online. This same vision defines us as an employer: creating a work environment where
everyone is welcome, and anyone has the right to succeed

Full-time · Mid-Senior level
2.
Description
Our Social marketing team is seeking a Social Media Manager, to refine and grow our brand identity across our organic social channels. In this role, you’ll be responsible for building and executing an organic social media strategy across our brand accounts including Instagram, Facebook, Twitter, and Linkedin, while integrating social efforts into our overarching marketing and communications strategies. You’ll build creative campaigns and extract insights that highlight our priorities and values, resonate with our audiences, and differentiate our brand.

About The Role
Refine our brand voice through creative content creation across all organic social channels.
Establish a data-driven approach to inform and build an overall social strategy to increase awareness and engagement.
Cultivate an engaged audience across all channels.
Develop KPIs and help create mechanisms to analyze our efforts and impact across social efforts.
Work closely with across departments to execute strategic, engaging, and creative social campaigns.
Coordinate and develop social best practices and strategies with other departments who utilize social accounts, especially our CX team.
Be a creative storytelling champion for the social strategy in partnership with brand, influencer, and content marketing teams.
Manage the brand’s digital identities and brand.
Oversee social media channels in times of crisis.
Consistently represent the brand, its values and key messages.
Requirements
3+ years of experience in the organic social media field
Strong record of developing and executing successful large-scale social media brand campaigns with measurable results.
You’re a super fun team player who will jump in and get your hands dirty in a moment’s notice to get the job done.
You’re outgoing, energetic and enthusiastic: an independent thinker, driven, takes initiative yet works well with all kinds of partners.
Proven results building social followings across a variety of channels.
Comprehensive understanding of best practices across all relevant social media channels
You have strong project management, budget and organizational skills.
Social Title
Senior Social Media Manager

Social Description
Our Social marketing team is seeking a Social Media Manager, to refine and grow our brand identity across our organic social channels. In this role, you’ll be responsible for building and executing an organic social media strategy across our brand accounts including Instagram, Facebook, Twitter, and Linkedin, while integrating social efforts into our overarching marketing and communications strategies.

Our Team
The Marketing team is the growth engine of the company! With every kind of marketer using every possible offline and online channel, the sky’s our limit. We are bold, unconventional and on a mission to reach as many potential customers as we can.
3.
About the job
We are looking for a Social Media Manager to join our fast-growing team. The Social Media Manager will help grow our online community across multiple social platforms. 

We are looking for an individual who accidentally (or maybe not so accidentally) speaks in hashtags, loves checking what’s trending on Twitter, and interacting with others on Facebook and Instagram. The ideal candidate is organized, is a beauty/retail connoisseur, and has excellent time management skills. Someone who is obsessed with beauty and fashion and always has a pulse of what’s trending in the space.

Responsibilities:
Refine our brand voice through creative content creation across all organic social channels       
Cultivate an engaged audience across all channels
Set, plan and implement social media and communication campaigns and strategies
Work closely with different departments to execute strategic, engaging, and creative social campaigns
Be a creative storytelling champion for the social strategy in partnership with brand, influencer, and content marketing teams
Manage MaelysCosmetics.com ’s digital identities and brand
 
Qualifications: 
Native English Speaker – MUST!!!
2+ years of experience in the organic social media field (in-house or agency)
Strong record of developing and executing successful large-scale social media brand campaigns with measurable results
You’re a super fun team player who will jump in and get your hands dirty in a moment’s notice to get the job done
You have strong project management, budget and organizational skills
Full time

מידע ארגוני

באילו ארגונים קיים התפקיד? מה הייחוד של התפקיד בארגוני סטארטאפ והייטק?

“רוב חברות הפרסום מתמקדות ב-B2C. בהייטק, רוב הפעמים לא מוכרים שירותים לאנשים עצמם אלא מוכרים שירות לחברה אחרת. לכן השיווק בתוך הייטק ממוקד B2B. המיקוד צריך להיות בהבנה של מכירה לבעלי תפקידים, ולא של מכירה לקהלי יעד אחרים. צריך להתמקד בבעלי תפקידים, הרבה פעמים מוכרים למי שמתעסק בכלכלה הפנימית של החברה, מי שמנהל את התפעול, וצריך למכור לאנשים האלה. הם הרבה יותר מבינים באופרציות, בסיסטמות ובכל מיני דברים שהם לא מה שלקוח קצה צריך. זה דורש עיסוק קצת אחר, ויש גם עיסוק הרבה פעמים בטכנולוגיות, אז צריך הבנה בשפה, בלינגו של חברות הייטק, יש המון שפות וזה מאוד ממוקד מוצר או שירות.
“בכל חברה באופן כללי, אבל בעיקר בחברות הייטק, בגלל הנראות שלהן החוצה ובגלל שזה ממוקד B2B יש הרבה פחד להיות יצירתי. יש פחד להגיד דברים, להשתמש בשפות מובהקות, נצמדים ל’אי אפשר יהיה לקיים את זה, לא יאשרו את זה’. חשוב לא לפחד שיגידו לי לא. עדיף שיגידו שזה רעיון יצירתי מדי. תהיי הכי יצירתית שלך כל פעם מחדש. הרבה פעמים מתחילים בלהיות מאוד יצירתיים, ואחרי שלוש-ארבע פעמים, ברעיון הבא את כבר לא ממשיכה. אז לא להקשיב לזה – להמשיך להניע לכיוון היצירתיות כי זה מאוד חשוב.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“יתרון בעיניי למשרדי פרסום לעומת להיות אינהאוס: באינהאוס השחיקה הרבה יותר מהירה. אם הלקוח מתעסק בתרופות, יש גבול לכמה שנים רצוף את יכולה לשמוע על תרופות. במשרדי פרסום את יכולה לגעת בהמון קטגוריות. לחלקן תתחברי יותר ולחלקן פחות.” אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.

כמה זמן נמשך תפקיד ראשון של Social Media Manager?

“תלוי בכישרון של הבן אדם, ביכולת שלו לתפוס הכל מהר. לאדם הכי כשרוני זה יכול לקחת אולי חצי שנה, שזה כלום בעולמות האלה, אבל לזה צריך אנשים מאוד מיוחדים. בדרך כלל זה לוקח שנתיים-שלוש, ולבן אדם שצריך המון הבנה יכול לקחת גם חמש שנים תפקיד ראשון, ואז להתפתח הלאה.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“כשהגעתי לתפקיד הראשון אחרי התואר – Inhouse בחברת E-Commerce – רמה מסוימת של ניסיון, גם אם זה לא ניסיון פורמלי, אלא הבנה של התחום והשפה, זה חשוב. אם את מנותקת מהסושיאל מדיה ביום-יום שלך אין לך מה לחפש בתחום. דברים כאלה זה מאוד קריטי. את צריכה להפגין בקיאות ושיבינו שאת מבינה את הפלטפורמה.” אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.

מפות קידום אפשרות ל-Social Media Manager

צירי התפתחות אפשריים ל-Social Media Manager

ניהול מדיה חברתית הוא תפקיד שמאגד תחתיו תפקידים רבים. לכן, קיימים גם תפקידים רבים אליהם אפשר להתפתח.

כמו כן, ניתן להתקדם בתפקיד באופן היררכי:

“מעבר להיררכיה, כשיש לך רצון ותשוקה לדבר הזה, ואתה יכול לזהות הזדמנויות, אתה יכול לקפוץ בין מחלקות ולהתחיל להריץ דברים מקבילים, ואפשר להגיע גם לרמה של בונה אסטרטגיות כמו שאני הגעתי. אני הגעתי בשלב מסוים לבניית אסטרטגיות כוללות של קמפיינים. אפשר להתפתח כלפי מעלה בתפקידים היררכיים, או לרוחב, באותה חברה או בחברות אחרות, ומהתפקידים הללו לצמוח לגובה.” ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.
“המשרה הראשונה שלי היתה ג’וניור סושיאל מדיה מנג’ר Inhouse בחברת E-Commerce, לשם הגעתי דרך התואר הראשון. הייתי שם כמעט שנתיים, צברתי ניסיון. ‘פרשתי’ לעצמאות, עשיתי את זה שלוש וחצי שנים עצמאית, סושיאל וקונטנט. ואז בעקבות הקורונה מצאתי את עצמי שכירה שוב.” אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.

מהו השכר המקובל עבור תפקידי Social Media Manager?

על פי אתר Glassdoor, השכר החודשי למנהלי מדיה חברתית נע בין 6,000 ל-17,000 ש”ח, כאשר הממוצע עומד על כ-10,000 ש”ח. השכר עולה ככל שעולה הניסיון ומתרחבים תחומי האחריות. נתונים דומים עולים גם מאתר PayScale.

התפלגות שכר שנתי בדולרים:

ביקוש לתפקיד

נכון לספטמבר 2021, בלינקדאין קיימות 2,951 משרות פתוחות לתפקיד בישראל.

יש לשים לב לכך שהטייטל משתנה לעתים. בחיפוש אחר משרת Social Media Manager, יש לכלול טייטלים נוספים, לכן מומלץ לחפש Social Media ולבדוק בתיאור המשרה אם התפקיד מתאים ליכולות שלכם.


“לא לחכות שילמדו אתכם, שיראו לכם, שיגידו לכם מה לעשות. לקחת יוזמה, במובן של להיות ‘על זה’ ולדעת מה קורה בתעשיה. זו תעשיה שאי אפשר לישון בה. כל מה שקשור בעולמות הסושיאל והווב בכללי – הדברים האלה מתפתחים כל שניה. ישנתם חצי שנה, לא תדעו לעשות טיקטוק. חובה להיות עם היד על הדופק וחובה להיות אוטודידקט.
“חשוב לדעת שזה תפקיד שהוא שואב – אם אין תשוקה אמיתית לתחום זה לא תופס. צריך לחיות את התחום ולבוא עם חיבור כלשהו מעצמך. וחשוב כן לתכנן אפילו ברמה התיאורטית נתיב קריירה. זה לא ‘נתחיל ויהיה מה שיהיה’, אלא להבין – נכנסנו לסושיאל, מה עושים עם זה הלאה, כמה זמן אני מתכנן להיות במקום הזה. מי שמתכנן את זה מראש יכול להגיע לתפקיד הבא שלו עם רקע כלשהו, סקיל והרבה יותר מוכנות. זה שאתה מנהל סושיאל לא מגביל אותך להישאר רק בזה אלא פותח לך עולם. יש בזה המון יתרונות כמו למשל ידע כללי רחב מאוד שאין להרבה אנשים.” אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.
לשיחת עם יועץ לימודים מלאו פרטים

המסמך מעודכן נכון לאוקטובר 2021 

 מחקר וכתיבה:

יעל בארי, צוות תוכן, ג׳ולט 

עריכה:

יעל בארי

ועדה מקצועית:

ג’סיקה וובר, SM Marketing Lead בסוכנות Xtra Mile.

אריאלה מסרסקי, Social Media Manager בחברת שטיק מדיה.

לירי בר, Social Media Manager עצמאית.

  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • הסבה מקצועית לאימהות

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • טיפים לשימור עובדים בהייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד