הרשמה לניוזלטר

    ראיון טלפוני: כך תיצרו את הרושם הנכון

    Jolt-logo-square
    • Jolt Team
    • 10 ביוני
    • 12 דקות
    ווטסאפ
    Whatsapp
    ווטסאפ
    אימייל
    Email

    תהליכי הגיוס בהייטק פעמים רבות ארוכים יותר מתהליכי הגיוס בתעשיות האחרות. זה נובע משלל סיבות, הצורך באנשים שמרגישים בנוח עם שינויים טכנולוגיים מהירים וגם שינויים ארגוניים. שכן, סטארטאפים יכולים להכפיל את גודלם או להצטמצם בהתאם לצרכים בשוק. בנוסף, ידע ונסיון בתחומים טכנולוגיים יכול להפוך ללא רלוונטי בקלות תוך שנה שנתיים ועל המועמדים והמועמדות להיות בעלי רצון לגדול וללמוד בכל עת כדי לעמוד בקצב השינויים הדיגיטליים והצמיחה.

    כל אלה יוצרים תהליכי גיוס שלפעמים עומדים על 8 שלבים ויותר. החל מבחינת קורות חיים ופרופילי מדיה חברתית ועד ראיון סופי עם מנכ״ל או סמנכ״ל וממליצים. אחד השלבים הראשוניים בתהליך הקבלה הוא ראיון טלפוני עם מנהלי הגיוס והרווחה בארגון. לעיתים ראיון זה יתבצע לאחר הגשת משימת בית אשר נשלחת במייל אישור קבלת קורות החיים ולעיתים היא מתבצעת מיד לאחר שליחת קורות חיים.

    הראיון הטלפוני הוא הזדמנות גם עבור המראיין או המראיינת וגם עבורכם כמועמדים להכיר טוב יותר את התפקיד, לשאול את השאלות המקדימות, להבין את הצרכים למענה על התפקיד וכמובן, את ההתאמה הראשונית לארגון. ההתרשמות של המראיינים מהשיחה יש חשיבות רבה בקבלת ההחלטה לזמן או לא לזמן אתכם לראיון הפרונטלי עם המנהלת או המנהל המגייס.

    This image has an empty alt attribute; its file name is giphy.gif

    הנה 7 טיפים להשאיר רושם מעולה בראיון הטלפוני:

    1. שמרו על זמינות מקסימלית – השתדלו להיות זמינים לשיחות, זה ברור שלא תמיד תוכלו להתפנות לשיחה אך אם בכל פעם שינסו לתפוס אתכם לא תענו, יש סיכוי שתפספסו זימון לריאיון. הטלפון מצלצל ואינכם יכולים להתפנות? ענו בטון ידידותי, התנצלו כי אינכם פנויים, ועדכנו מהו הזמן הנוח להתקשר אליכם, או שלחו סמס קצר עם הזמינות הקרובה שלכם לשיחה.
    2. אינגליש, דו יו ספיק איט? – היו מוכנים לדבר באנגלית כבר בראיון הטלפוני הראשון. חברות הייטק וסטארטאפים רבים מתנהלים כמעט לחלוטין באנגלית, החל מתהליכי הגיוס הראשונים. למה? כי כמעט אין תפקיד בהייטק בו לא תידרשו לנהל שיחה, תקשורת או משא ומתן עם שותפים עסקיים או לקוחות בינלאומיים. גם למגייסים חשוב לוודא בשלב הראשון שמדובר במועמדים שמרגישים בנוח בסביבת עבודה דוברת אנגלית.
      לא מרגישים בנוח לנהל שיחה מקצועית באנגלית? זה הזמן לשפר את היכולות האלה. שוחחו עם חברים, בני משפחה או קולגות ואפילו נהלו ראיונות דמה.
    3. שיח מכבד – נהלו שיחה נעימה וידידותית (אך לא סחבקית!) והשיבו על שאלות המראיין או המראיינת, אשר ודאי יתייחס לפרטי קורות החיים שלכם. דעו להסביר כל פרט בהם, כולל פערי זמן והיו מוכנים להשיב על כל שאלה העולה מתוכם.
    4. הכנה מראש – מומלץ להכין רשימת תשובות בסיסית לשאלות מקובלות שנשאלות במעמד זה, כדוגמת: ספר לי על עצמך, מדוע אתה חושב שהתפקיד מתאים לך? מדוע עזבת את מקום העבודה האחרון שלך?
      בראיונות מקדימים בחברות הייטק פעמים רבות תישאלו כבר בראיון הראשוני בטלפון שאלות בנוגע לפרויקטים שעבדתם עליהם כמו פיתוח והשקות מוצר, אסטרטגיה ואפילו מדדי הצלחה.
    5. גם לכם מותר לשאול – ולא רק מותר – רצוי. מטרת השיחה מבחינת המעסיק היא לבצע סינון ראשוני, אך זה לא אומר שאסור לכם לשאול שאלות שמעניינות אתכם בקשר לתפקיד או הארגון. זה הזמן הנכון לוודא שיש תיאום ציפיות בנוגע לנפח העבודה (משרה מלאה או חלקית?), מבנה המחלקה בה תשתלבו, גובה שכר, נסיעות לחו״ל ועוד.
    6. ‘אש בעיניים’ – כדאי להביע התלהבות ולהראות מוטיבציה לקבל את התפקיד, כמובן שהכל במידה הנכונה. דברו בשפה ברורה, תקנית וממוקדת והישארו ערים לצד השני למקרה וישאל או יאמר משהו מעברו השני של הקו. 
    7. הערות, הודיה ומעקב – במהלך הראיון יאמרו דברים שאולי כדאי לכם לציין לעצמכם להמשך, לכן כדאי לכתוב הערות על דף. בסיום השיחה, אל תשכחו להודות על הריאיון ולציין כי תשמחו להשתמע בהמשך. ערכו מעקב אחר יצירת הקשר ואם לא חזרו אליכם תוך שבוע, אל תהססו לפנות ולברר מה קורה עם מועמדותיכם.

    נותרו לכם עוד שאלות? בקרו במרכז הקריירה של ג׳ולט >

    המאמר נכתב באדיבות ׳דרושים IL׳.

    ppc-manager
    • מחקרי תפקיד
    • 13 ביוני
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    כל הפוסטים
    dm-webinar-placeholder
    • קריירה
    • 15 ביוני
    • 3 דקות דק׳

    ג’ולט וובינר – איך באמת נראה שיווק דיגיטלי בהייטק עם ליאור פרנקל ודורון דביר

    כל מה שרציתם לדעת על שיווק דיגיטלי בהייטק החל משכר, סוגי תפקידים, אפשרויות קידום, תנאי קבלה ואיך בכלל נכנסים לתחום
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 13 ביוני
    • 7 דק׳

    10 דברים שצריך לדעת כדי להיכנס לשיווק דיגיטלי בהייטק

    שיווק דיגיטלי הפך למקצוע מבוקש במיוחד בשנים האחרונות ומסיבה טובה. להבדיל משיווק מסורתי, עבודה במחלקות שיווק דיגיטלי בהייטק תספק לכם תפקיד דינמי, משכורות גבוהות מהממוצע והרבה מרחב התפתחות עם מחלקות...
    כל הפוסטים
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור רביעי

    חלק רביעי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    קורס ניהול זמן שיעור שלישי
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שלישי

    חלק שלישי מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    קורס ניהול זמן שני
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור שני

    חלק שני מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    frenkel time
    • מדריכים
    • 23 במאי
    • 10 דק׳

    מדריך ניהול זמן עם ליאור פרנקל – שיעור ראשון

    חלק ראשון מתוך ארבעה של מדריך שלם עם ליאור פרנקל, שותף בג׳ולט, על ניהול נכון של זמן במקום העבודה וגם בחיים האישיים.
    כל הפוסטים
    שיווק דיגיטלי b2b
    • קריירה
    • 19 במאי
    • דק׳

    מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי B2B ל B2C

    כל חברת הייטק בתחילת דרכה ניצבת בפני השאלה - מהו האופן הנכון ביותר למכור את המוצר שלנו? התוכנית העסקית של כל חברת סטארט-אפ חדשה צריכה להתחשב בנתונים כמו התחרות הקיימת...
    כל הפוסטים
    • קריירה
    • 13 במאי
    • 10 דק׳

    מילון מושגים בהייטק

    מילון מושגים בסיסי עם מגוון מונחים טכנלוגיים וראשי תיבות שמשתמשים בהם בעולמות ההייטק והסטארטאפים בישראל שכל הייטקיסט צריך לדעת
    כל הפוסטים
    job-role-cs
    • מחקרי תפקיד
    • 12 במאי
    • 15 דק׳

    מחקר תפקיד – מה זה Customer Success Manager

    Customer Success Management היא האסטרטגיה שהחברה נוקטת בה שמבטיחה, בפשטות, את ההצלחה של לקוחותיה. מחקר התפקיד יציג את כל הדרכים להכנס לתפקיד הזה בהייטק, מפות קידום בתוך ארגונים ומה באמת...
    כל הפוסטים
    • מחקרי תפקיד
    • 9 במאי
    • 3 דקות דק׳

    פה זה להייטק – ליאור פרנקל ורותם בן שטרית בראיון על תפקיד ה-CS

    רותם בן שטרית, CSM בחברת Revuze, מספר לליאור פרנקל על התפקיד.
    כל הפוסטים
    • קריירה
    • 9 במאי
    • 7 דק׳

    הכינו את עצמכם: 8 השלבים של הליך המיון לעבודה בהייטק

    שקלתם להיכנס להייטק? התכוננו להליך מיון שונה ממה שאתם רגילים אליו מתעשיות אחרות. החל מסינון לפי פרופיל הלינקדאין שלכם ועד למבחנים מורכבים בתהליך בררני הנמשך בין חודש לשלושה חודשים.
    כל הפוסטים