מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו
- Jolt Team
- 1 בנובמבר
- 12 דקות
גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization – SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל (Google Marketing Platform).
ארגונים משתמשים בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר ביצועי אתרי החברה, וללקט מידע ותובנות על הגולשים המבקרים באתר. הפלטפורמה מסייעת לארגונים למצוא את מקורות הטראפיק הטובים ביותר, להבין מה גורם להצלחת פעולות שיווקיות וקמפיינים שיווקיים, לעקוב אחרי פעולות הגולשים (למשל השלמת רכישות והוספת מוצרים לעגלה), להתחקות אחר דפוסים וטרנדים באינגייג’מט של משתמשים, ולאסוף מידע נוסף על המבקרים, כמו דמוגרפיה, שמסייע בטרגוט עתידי. ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס גם כדי לנתח התנהגות לקוחות, וכך לשפר קמפיינים שיווקיים, להגביר את הטראפיק לאתר ולשמר לקוחות.

איך עובד גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס שולף נתונים על כל מבקר באתר דרך השימוש בתגים. תגים בשפת JavaScript מוכנסים לקוד של כל דף; התגים אוספים נתונים על המבקרים באתר ושולחים אותם לאחד משרתי אסוף הנתונים של גוגל. גוגל אנליטיקס יכול ליצור דו”חות מותאמים אישית שמראים מעקב נתונים וויזואליזציה שלהם, כמו מספר משתמשים, ממוצע זמן ביקור באתר, מספר צפיות בעמוד, השגת מטרות ועוד.
הפיצ’רים של גוגל אנליטיקס
לטובת מעקב וניתוח נתונים, השירות של גוגל אנליטיקס מציע פיצ’רים שונים, בהתאם לצורכי הארגון:
· ויזואליזציה של נתונים וכלי ניטור, גרפים, טבלאות, סקורבורדס.
· סינון נתונים, מניפולציה וניתוח.
· איסוף נתונים API.
· חיזוי אנליטי.
· מעקב אחר פעילות הלקוחות ורכישות.
· תקשורת ושיתוף באי-מייל.
· אינטגרציה עם תוכנות אחרות מבית גוגל (Google Ads, Salesforce Marketing Cloud ועוד).
למה גוגל אנליטיקס?
לגוגל אנליטיקס יתרונות רבים. ראשית, הוא חינמי, ולכן אפשר להתנסות בו עצמאית גם לפני שעובדים בתחום. בהמשך, הוא יכול להוות פלטפורמה לעבודה שוטפת שאינה דורשת תשלום.
יתרון נוסף הוא שגוגל אנליטיקס נוח לשימוש לכל הרמות. קיימים מדריכים רבים לגוגל אנליטיקס, ובעלי אתרים עם כישורים שונים באנליזת נתונים יכולים להשתמש בו ולהפיק ממנו תובנות חשובות. כך, מעצמאיים בעלי אתר אינטרנט ועד לאנשי SEO ואנליטיקאים בחברות הייטק, כולם יכולים לקבל מידע על הדמוגרפיה של קהל המבקרים באתר, מהן השעות הפופולריות לביקור, באיזה דף נחיתה שוהים הכי הרבה זמן – מידע שמסייע להבין איך לשפר את הביצועים ולתפקד טוב יותר.
יתרון נוסף של גוגל אנליטיקס הוא השיוך לגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת, וקידום אורגני (SEO) כולל ברובו התאמת מילות מפתח וניסוחים לחיפוש בגוגל. פלטפורמת ניתוח הנתונים של גוגל מותאמת לאסטרטגיות שיווק שמכוונות לגוגל. אפשר לומר שהפלטפורמה מדברת בשפה של גוגל, סביבת העבודה דומה וכל התהליך הופך נוח יותר. בהקשר דומה, גוגל אנליטיקס עושה אינטגרציה עם יתר הפלטפורמות של גוגל.
מה ניתן למדוד בעזרת גוגל אנליטיקס? דוגמאות:
· מספר המשתמשים: יוניקים וחוזרים; ומספר הכניסות של כל משתמש. מסייע בהסקת מסקנות על הצלחת הקמפיינים.
· זמן שהייה ממוצע באתר: מסייע בהבנת האינגייג’מנט של המשתמשים.
· מספר דפים ממוצע בכל ביקור באתר.
· משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים: מדידה יחסית.
· Bounce Rate: אחוז המשתמשים שמבקרים בדף אחד באתר בלבד לפני נטישה.
· כניסות אורגניות לעומת ממומנות (SEO לעומת PPC).
· Google Ads: בגוגל אנליטיקס קיימת גישה לנתונים שנאספים מתוך המודעות שמפרסם הארגון בגוגל אדס.
· מנועי חיפוש: מאפשר לנתח את השאילתות דרכן הגיעו משתמשים לאתר באופן אורגני. ניתן לראות מהם החיפושים הפופולריים ביותר ולהסיק מסקנות על מילות מפתח שישמשו את ה-SEO בהמשך.
· ניוזלטר: כמה משתמשים רשומים פתחו את הניוזלטר.
· זמן ממוצע בעמוד: מדידת הזמן שמבלים המשתמשים בעמוד, מסייעת להבין אם הקמפיינים השיווקיים מטרגטים את הקהל הנכון, ואם דפי הנחיתה מעוצבים ומנוסחים כראוי.
· דפי נחיתה: מהם עשרת הדפים הפופולריים ביותר, עם הכי הרבה טראפיק. דפים אלה הם ככל הנראה האיכותיים ביותר ויש להם רלוונטיות גבוהה למשתמשים.גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין והפופולריות שלו בקרב אנשי SEO ועצמאיים מובנת. כדאי ללמוד להשתמש בגוגל אנליטיקס, לפחות כבסיס בדרך לתפקיד בקידום אורגני או בצוותי שיווק בהייטק. על גוגל אנליטיקס, קידום אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC) ושיווק דיגיטלי בכלל, ניתן ללמוד היום במכללת הייטק – מוסדות שמציעים קורסים ללימודי הייטק קצרי מועד כגון קורס שיווק דיגיטלי להקניית הכלים הדרושים כדי להפוך למועמדים מצוינים למשרות ההייטק המבוקשות בשוק.
מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager
5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024
שיווק בלינקדאין
שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?
5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר
3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר
קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״
הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק
אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?
המדריך לחוזי עבודה בהייטק
שפות התכנות הפופולריות ביותר
המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק