לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 1 בנובמבר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization – SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל (Google Marketing Platform).

ארגונים משתמשים בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר ביצועי אתרי החברה, וללקט מידע ותובנות על הגולשים המבקרים באתר. הפלטפורמה מסייעת לארגונים למצוא את מקורות הטראפיק הטובים ביותר, להבין מה גורם להצלחת פעולות שיווקיות וקמפיינים שיווקיים, לעקוב אחרי פעולות הגולשים (למשל השלמת רכישות והוספת מוצרים לעגלה), להתחקות אחר דפוסים וטרנדים באינגייג’מט של משתמשים, ולאסוף מידע נוסף על המבקרים, כמו דמוגרפיה, שמסייע בטרגוט עתידי. ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס גם כדי לנתח התנהגות לקוחות, וכך לשפר קמפיינים שיווקיים, להגביר את הטראפיק לאתר ולשמר לקוחות.

איך עובד גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס שולף נתונים על כל מבקר באתר דרך השימוש בתגים. תגים בשפת JavaScript מוכנסים לקוד של כל דף; התגים אוספים נתונים על המבקרים באתר ושולחים אותם לאחד משרתי אסוף הנתונים של גוגל. גוגל אנליטיקס יכול ליצור דו”חות מותאמים אישית שמראים מעקב נתונים וויזואליזציה שלהם, כמו מספר משתמשים, ממוצע זמן ביקור באתר, מספר צפיות בעמוד, השגת מטרות ועוד.

הפיצ’רים של גוגל אנליטיקס

לטובת מעקב וניתוח נתונים, השירות של גוגל אנליטיקס מציע פיצ’רים שונים, בהתאם לצורכי הארגון:

·         ויזואליזציה של נתונים וכלי ניטור, גרפים, טבלאות, סקורבורדס.

·         סינון נתונים, מניפולציה וניתוח.

·         איסוף נתונים API.

·         חיזוי אנליטי.

·         מעקב אחר פעילות הלקוחות ורכישות.

·         תקשורת ושיתוף באי-מייל.

·         אינטגרציה עם תוכנות אחרות מבית גוגל (Google Ads, Salesforce Marketing Cloud ועוד).

למה גוגל אנליטיקס?

לגוגל אנליטיקס יתרונות רבים. ראשית, הוא חינמי, ולכן אפשר להתנסות בו עצמאית גם לפני שעובדים בתחום. בהמשך, הוא יכול להוות פלטפורמה לעבודה שוטפת שאינה דורשת תשלום.

יתרון נוסף הוא שגוגל אנליטיקס נוח לשימוש לכל הרמות. קיימים מדריכים רבים לגוגל אנליטיקס, ובעלי אתרים עם כישורים שונים באנליזת נתונים יכולים להשתמש בו ולהפיק ממנו תובנות חשובות. כך, מעצמאיים בעלי אתר אינטרנט ועד לאנשי SEO ואנליטיקאים בחברות הייטק, כולם יכולים לקבל מידע על הדמוגרפיה של קהל המבקרים באתר, מהן השעות הפופולריות לביקור, באיזה דף נחיתה שוהים הכי הרבה זמן – מידע שמסייע להבין איך לשפר את הביצועים ולתפקד טוב יותר.

יתרון נוסף של גוגל אנליטיקס הוא השיוך לגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת, וקידום אורגני (SEO) כולל ברובו התאמת מילות מפתח וניסוחים לחיפוש בגוגל. פלטפורמת ניתוח הנתונים של גוגל מותאמת לאסטרטגיות שיווק שמכוונות לגוגל. אפשר לומר שהפלטפורמה מדברת בשפה של גוגל, סביבת העבודה דומה וכל התהליך הופך נוח יותר. בהקשר דומה, גוגל אנליטיקס עושה אינטגרציה עם יתר הפלטפורמות של גוגל.

מה ניתן למדוד בעזרת גוגל אנליטיקס? דוגמאות:

·        מספר המשתמשים: יוניקים וחוזרים; ומספר הכניסות של כל משתמש. מסייע בהסקת מסקנות על הצלחת הקמפיינים.

·         זמן שהייה ממוצע באתר: מסייע בהבנת האינגייג’מנט של המשתמשים.

·         מספר דפים ממוצע בכל ביקור באתר.

·         משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים: מדידה יחסית.

·         Bounce Rate: אחוז המשתמשים שמבקרים בדף אחד באתר בלבד לפני נטישה.

·         כניסות אורגניות לעומת ממומנות (SEO לעומת PPC).

·         Google Ads: בגוגל אנליטיקס קיימת גישה לנתונים שנאספים מתוך המודעות שמפרסם הארגון בגוגל אדס.

·         מנועי חיפוש: מאפשר לנתח את השאילתות דרכן הגיעו משתמשים לאתר באופן אורגני. ניתן לראות מהם החיפושים הפופולריים ביותר ולהסיק מסקנות על מילות מפתח שישמשו את ה-SEO בהמשך.

·         ניוזלטר: כמה משתמשים רשומים פתחו את הניוזלטר.

·         זמן ממוצע בעמוד: מדידת הזמן שמבלים המשתמשים בעמוד, מסייעת להבין אם הקמפיינים השיווקיים מטרגטים את הקהל הנכון, ואם דפי הנחיתה מעוצבים ומנוסחים כראוי.

·         דפי נחיתה: מהם עשרת הדפים הפופולריים ביותר, עם הכי הרבה טראפיק. דפים אלה הם ככל הנראה האיכותיים ביותר ויש להם רלוונטיות גבוהה למשתמשים.גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין והפופולריות שלו בקרב אנשי SEO ועצמאיים מובנת. כדאי ללמוד להשתמש בגוגל אנליטיקס, לפחות כבסיס בדרך לתפקיד בקידום אורגני או בצוותי שיווק בהייטק. על גוגל אנליטיקס, קידום אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC) ושיווק דיגיטלי בכלל, ניתן ללמוד היום במכללת הייטק – מוסדות שמציעים קורסים ללימודי הייטק קצרי מועד כגון קורס שיווק דיגיטלי להקניית הכלים הדרושים כדי להפוך למועמדים מצוינים למשרות ההייטק המבוקשות בשוק.

  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בלינקדאין: איך תתחילו שיווק עמוד לינקדאין ברגל ימין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד