לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

10 טיפים לשיפור קורות החיים להייטק

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 30 באוגוסט
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

בניית קורות חיים היא משימה קריטית כשמגישים מועמדות לעבודה באופן כללי, ובחברות הייטק וסטארטאפ בפרט. חשיבות הגשת קורות חיים איכותיים וייחודיים קשורה לעניין של היצע וביקוש. תעשיית ההייטק משגשגת, ישראל היא לגמרי Startup Nation. רבים רוצים להצטרף לתעשייה: בין אם מדובר בצעירים לפני או אחרי תואר וללא ניסיון, ובין אם מדובר באנשים עם ניסיון בתחומים שונים שרוצים לעשות הסבה מקצועית. לכן כשנפתחות משרות לגיוס בחברות הייטק וסטארטאפ, צוותי הגיוס מקבלים מאות קבצי קורות חיים. קורות חיים מוגשים בפלטפורמות שונות (מאתר החברה ועד רשתות חברתיות) ונערמות על שולחנות המגייסים (או במייל). למעשה, הנושא כה חשוב שהוא הפך חלק אינטגרלי מקורסי תעודה ולימודי הייטק, שמספקים עזרה בהכנת קורות חיים מוצלחים.

 10 טיפים לשיפור קורות החיים לקראת משרת החלומות שלכם בהייטק

  1. פסקת פתיחה: בראש העמוד של קורות החיים יש לכתוב פסקת פתיחה. הפסקה אמורה לספק תקציר עליכם ולהבליט נקודות חשובות מהקובץ כולו. פסקת הפתיחה צריכה להכיל שתיים-שלוש שורות שכתובות בצורה קוהרנטית, חריפה ומדויקת, שתמשוך את העין ותגרום לקוראים לרצות להמשיך בקריאה. חפשי בלינקדאין פרופילים של אנשים מהתחום ובדקו מה כתבו על עצמם בתקציר – זה יכול לתת לכם השראה לפסקת הפתיחה.
  2. לינקדאין: לינקדאין היא הרשת החברתית החשובה ביותר כשזה מגיע לקשרים מקצועיים וחיפוש עבודה. דאגו שיהיה לכם פרופיל לינקדאין פעיל, וספקו קישור אליו בקורות החיים. בדקו במשרות פתוחות מהן מילות המפתח של התחום שלכם (למשל: Marketing, SEO, PPC) ושבצו אותן מספר פעמים בקורות החיים שלכם. זה יסייע למגייסים למצוא אתכם, וגם לראות שאתם מבינים בתחום ויודעים לאן אתם מגישים מועמדות.
  3. קישורים: חוץ מקישור ללינקדאין, רצוי להוסיף קישורים לפרויקטים בהם לקחתם חלק בעבר. זוהי דרך נוספת להציג את הניסיון התעסוקתי שלכם, ממש להראות אותו. אם יש לכם אתר, תיק עבודות או שקיימים פרויקטים שלכם באוויר – ספקו גישה נוחה אליהם דרך קובץ קורות החיים. סעיף זה רלוונטי גם למועמדים חסרי ניסיון, המגישים מועמדות למשרות ג’וניור: ניתן לבנות תיק עבודות גם עם פרויקטים שאינם בתשלום, כדי לצבור ניסיון.
  4. תוכנות: העבודה היומיומית בהייטק מבוססת על ממשק עם תוכנות ופלטפורמות שונות. יתכן שיש לכם ידע בתוכנות הרלוונטיות לתפקיד ספציפי (למשל WordPress לצוותי תוכן), או היכרות עם תוכנות של עבודה בשוטף בכל התחום (למשל Monday לניהול משימות). יתכן גם שיש לכם ידע בתוכנות שאינן קשורות לתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות, אבל המשמעות היא שאתם בעלי זיקה טכנולוגית ועם יכולת ללמוד ולהכיר דברים חדשים – מאפיינים שיסייעו לכם להתקבל לעבודה. ציינו בקורות החיים את התוכנות הללו. לדוגמה: HubSpot, SAP, Google Analytics.
  5. רלוונטיות: שימו לב אילו משרות רלוונטיות לתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות ואילו פחות. לעתים יש ניסיון בתחומים אחרים אך הוא אינו רלוונטי, וציונו בקורות החיים יהפוך אותם לפחות חדים וקולעים למטרה. גם במשרות רלוונטיות, ודאו שאתם מציינים את הפן בעבודה שחופף לדרישות התפקיד במשרה אליה אתם מגישים מועמדות. מעבר לכך שתבטאו את התאמתכם לתפקיד, אתם גם מראים למגייסים שאתם ממוקדים ומבינים בדיוק לאן הגעתם.
  6. נתונים: אם במשרות הקודמות שלכם הבאתם לתוצאות שניתן לתרגם לנתונים, מצאו דרך לשלב את הנתונים הללו בפירוט הניסיון התעסוקתי. למשל: במסגרת התפקיד הבאתי לחיסכון של 20% מתקציב השיווק, בעזרת הגברת העשייה האורגנית במחלקה. דוגמה נוספת: במסגרת התפקיד העליתי את התנועה האורגנית באתר ב-50%. הנתונים עוזרים לראות בצורה מדויקת את חשיבותכם ותרומתכם.
  7. גרסאות: לעתים אנו בוחרים להגיש קורות חיים לכמה משרות. זה לגיטימי בהחלט, אך חשוב לשים לב שאי אפשר להגיש לכל המשרות את אותו הקובץ. יש לשנות את הנוסח של קורות החיים בהתאם למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. עניין זה כולל גם את מילות המפתח מהלינקדאין, את הבלטת הפנים הרלוונטיים של הניסיון התעסוקתי הקודם ואת פסקת הפתיחה. 
  8. תרגום מקצועי: גם אם העבודה היומיומית תתבצע בעברית, חברות הייטק וסטארט אפ עובדות בשוטף באנגלית. מדובר בעבודה עם לקוחות בינלאומיים, תוכנות בינלאומיות וז’רגון בינלאומי. בתרגום קורות החיים לאנגלית תראו שאתם מבינים את המיינדסט ההייטקיסטי. כשאתם מתרגמים, גם אם האנגלית שלכם מעולה, תנו למתרגם מקצועי לעשות את העבודה. זאת כדי למנוע טעויות קטנות שיפגעו בסיכויי הקבלה שלכם. אל תתנו לדקדוק ואיות להכשיל אתכם בקריירה.
  9. פידבק: כשאתם מסיימים לכתוב את קורות החיים, ולפני הגשת המועמדות – העבירו את הקובץ לשלושה-ארבעה מכרים שאתם סומכים עליהם. רצוי שיהיו מהתחום אליו אתם מגישים מועמדות, או כאלה שמבינים בעולם ההייטק. קבלו מהם ביקורת בונה ושפרו את קורות החיים בהתאם.
  10. מכתב מקדים: מכתב מקדים הוא מסמך נפרד בו אתם כותבים על עצמכם את מה שכתוב בקורות החיים, בצורה זורמת וסיפורית יותר. מכתב מקדים מוצלח יגרום למגייסים לרצות לקרוא את קורות החיים שלכם, ולזכור אתכם מתוך ערימת המסמכים ושלל המועמדים.

כתיבת קורות חיים יכולה להיות מאתגרת, אך חשוב לזכור שלא בכך מסתכם הדבר. עליכם לוודא שקורות החיים שלכם יהיו מדויקים יותר משל מועמדים אחרים. שפרו את התוכן של קורות החיים, באופן שיעלה את סיכויי הקבלה שלכם למשרות בחברות הייטק וסטארטאפ.

  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • ppc-manager

    מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • איך לנתח מידע עצום באופן אפקטיבי?

    העולם שלנו מושתת על נתונים בכמות אדירה שנאספת מדי שניה. מתי צריך לבצע ניתוח נתונים? מהן שיטות ניתוח הנתונים, ומהו התהליך? לקריאה היכנסו עכשיו לאתר JOLT>>
    קראו עוד
  • מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

    מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה...
    קראו עוד
  • מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

    YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל...
    קראו עוד
  • קידום ממומן – כל מה שרצית לדעת

    קידום ממומן, הידוע בשם PPC - Pay per Click על שם המודל השכיח ביותר לשימוש בו, הוא שיטת שיווק בעזרתה מעלים את כמות התנועה (טראפיק, Traffic) הנכנסת לאתר הארגון ממנועי...
    קראו עוד
  • מה זה גוגל אנליטיקס ומה ניתן למדוד בעזרתו

    גוגל אנליטיקס הוא שירות אינטרנטי לניתוח נתונים, שמספק סטטיסטיקות וכלים ניתוחיים בסיסיים לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (Search Engine Optimization - SEO) והשגת מטרות שיווקיות. גוגל אנליטיקס הוא חינמי ומהווה חלק...
    קראו עוד
  • היתרונות בלימודי הייטק און ליין

    השנתיים האחרונות אילצו את העולם לאמץ התנהלות חדשה. ההכרח להישאר בבית ולנקוט בריחוק חברתי השפיע על האנושות באופנים ארוכי-טווח. אחת ההשפעות של מגפת הקורונה היתה הצורך לייצר פלטפורמה מיטיבה ללימודים...
    קראו עוד
  • 5 סיבות ללמוד הייטק

    בעלי עסקים יודעים ששיווק הוא עניין הכרחי עבור הצלחת החברה והמוצר. היום העולם עובר יותר ויותר משיווק קמעונאי (Offline) לשיווק דיגיטלי (Online). מה ההבדל בין צורות השיווק? האם אחת מהן...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד Social Media Manager

    סושיאל מדיה הוא תפקיד בעולם השיווק והמרקטינג. מנהלי מדיה חברתית מתמחים ברשתות חברתיות ומייצגים את הארגון בו הם עובדים ברשתות הרלוונטיות.
    קראו עוד