רוצה לשנות את הקריירה? 6 טיפים להסבה להייטק

- Jolt Team
- 26 באוגוסט
- 12 דקות
היום כולם מדברים על הסבה להייטק, אבל מה זה אומר, ואיך באמת עושים את זה? הסבה להייטק יכולה להיות רלוונטית למי שיש להם השכלה אקדמאית, ניסיון בתעשיות שונות וגם למתחילים שמחפשים נתיב כניסה לתעשיה. קיימים היום קורסי הסבה מקצועית לבעלי תואר ראשון, קורסים ללא ניסיון ואפילו קורסים למי שכבר נמצאים בתוך התעשיה ורוצים לשנות כיוון. ההיצע עשוי להיות מבלבל בעוד אופנים: איזה תפקיד הכי מתאים לי? מה אני רוצה לעשות? לאיזה תחום יש לי זיקה? תעשיית ההייטק מכילה תחומים רבים ומגוונים ובכל אחד מהם יש תת-התמחויות. צריך לעשות מחקר מקיף על התעשיה, ולקחת בחשבון את הכישורים והניסיון שלך – מה בארגז הכלים שלך יכול לסייע בהסבה להייטק (לאקדמאים או לא). חשוב לעבוד מסודר ולהיות ממוקדים. במאמר זה ניתן שישה טיפים שעשויים לעזור לך אם החלטת לעשות הסבה להייטק.

6 טיפים קצרים שחשוב לזכור כשעושים הסבה להייטק
- בחירת תפקיד: חשוב לבחור את התפקיד שהכי מתאים לך. מבין כל הכישורים שלך, והכלים שרכשת עד היום – איזה כיוון הכי מתאים לך? האם יש לך ידע והיכרות עם כלים טכנולוגיים? איזו אוריינטציה עסקית מכוונת אותך היום? אלה שאלות שחשוב לשאול כדי לא “לירות לכל הכיוונים” אלא לכוון לתפקיד ספציפי. לדוגמה, אם יש לך ניסיון בניהול פרויקטים, יכול להיות שניהול אופרציות (Operations) בחברת הייטק הוא כיוון טוב; אם יש לך ניסיון בניהול משאבי אנוש, ניתן לעשות הסבה לניהול גיוס או רווחה בחברת הייטק; ניסיון בעיצוב גרפי יכול להיות בסיס טוב להסבה לתחום עיצוב חוויית משתמש (UI/UX)
- כישורים: מיפוי הכישורים הקיימים שלך הוא צעד הכרחי לפני הסבה להייטק. האם יש לי את הכישורים הבסיסיים לבצע את ההסבה הזו? אם מדובר בתפקיד טכנולוגי למשל, ואין לך הכשרה טכנולוגית כלל – יש הכשרה שלמה לרכוש לפני ההסבה עצמה (למשל: פיתוח ותכנות, אנליזה או בדיקת תוכנה).
- סוג הכשרה: איזה סוג הכשרה מתאים לי? קיימים היום בשוק סוגים רבים של הכשרות להייטק. יש קורסי הסבה מקצועית לאקדמאים, קורסים למתחילים ועוד. לעתים הסבה להייטק לאקדמאים תיראה אחרת מכניסה לתחום ללא השכלה על-תיכונית (זה כמובן תלוי בתחום). הדבר המומלץ ביותר לעשות הוא לחפש את ההכשרה הכי מעשית, זו שתיתן לך כמה שיותר כלים פרקטיים, תעזור לבנות תיק עבודות וכך תוכל לספק לך כניסה מהירה לתעשיית ההייטק והסטארטאפ.
- אנגלית: איך האנגלית שלי? האם יש לי את היכולת לתקשר באנגלית? ברוב התפקידים בהייטק, דרושה אנגלית ברמה טובה לתפקוד יומיומי. העבודה בשוטף מתנהלת באנגלית. לפעמים האנגלית צריכה להיות ברמה גבוה מאוד ואפילו שפת אם, כמו בתפקידי שיווק, מכירות וניהול לקוחות – משום שתהיה לך אינטראקציה עם לקוחות מחו”ל. בהסבה להייטק יש להתכונן לסביבת עבודה בינלאומית, ולכן אם יש ספק בנוגע לידע השפתי, חשוב לשפר את כישורי האנגלית. בחנו את רמת האנגלית שלכם כאן >
- תכנית הסבה מסודרת: עבודה מסודרת היא חשובה מאוד בשביל להגיע ליעדים ולנהל מעקב. כדאי לבנות תכנית הסבה מסודרת, שתכלול את התחום של ההסבה, ותת התמחות (למשל: אם אני עושה הסבה לשיווק דיגיטלי, עליי לבחור במה להתמחות בתחום כי הוא רחב מאוד – תוכן, עיצוב, קריאייטיב, ניהול אוטומציות, PPC, SEO). בתכנית ייכלל זמן ההכשרה, כמה זמן לאחר תחילת ההכשרה אפשר להתחיל לחפש משרה, כמה זמן יוקדש לחיפוש משרה, מה המטרה מבחינת תנאי השכר בחברת ההייטק. תכנית העבודה צריכה להכיל את כל מה שחשוב לך לדעת מראש כדי להפוך את תהליך ההסבה ליעיל ככל האפשר.
- קורות חיים וקשרים: ההכשרה המעשית מסייעת בביצוע הסבה מקצועית. אבל מקצוע זה לא הכל – בהסבה יש חלק אסטרטגי, והוא אופן ההצגה העצמית, ויצירת מעגל קשרים. חשוב לבנות קורות חיים איכותיים להייטק שיציגו אותך בצורה הרלוונטית והקולעת ביותר. יש להכיר אנשים מהתחום, בתפקידים רלוונטיים, שידעו לזהות את הפוטנציאל שלך. בהגשת מועמדות למשרת ג’וניור, המגייסים לא יכולים להסתמך על ניסיון העבר שלך כי לרוב הוא לא קיים או לא רלוונטי. הם כן יסתמכו, על מכרים שלך שימליצו ועליהם ניתן לסמוך. לכן חשוב לפתוח פרופיל לינקדאין מפורט ומקצועי עם לינקים לפרויקטים שלך, לבקש מאנשים שיכתבו המלצות, להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח מהתחום (מילים המופיעות רבות בתיאורי המשרה אליה הגשת מועמדות). יש לשמור על פעילות ערה בלינקדאין, ולהעביר קורות חיים דרך מכרים וקולגות, למשרות שמושכות אותך.
תעשיית ההייטק המשגשגת גורמת לרבים להיות חלק ממנה. הסבה להייטק היא לגמרי אפשרית וניתנת לביצוע בתחומים רבים. לצד זה, הסבה מקצועית (לאקדמאים וגם לא אקדמאים) היא לקיחת סיכון, יש בה השקעה של משאבים רבים והיא דורשת מחויבות. לכן כדאי לעשות אותה כמו שצריך – ללמוד על התעשיה, לקחת בחשבון את הכישורים ואת ההיצע בתחום, לעבור את ההכשרה המתאימה ביותר ולהכיר את האנשים הנכונים.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
