מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

- Jolt Team
- 15 בנובמבר
- 12 דקות
מהו מחקר מילות מפתח?
מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה במהלך החיפוש. מחקר מילות מפתח מחפש את המילים האלה, במטרה לכלול אותן בתוכן של אתר החברה או המוצר. הכנסת המילים לאתר גורמת לו להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש (SERP – Search Engine Results Page). מחקר מילות מפתח הוא פרקטיקה בסיסית של קידום אורגני בתפקידי SEO (Search Engine Optimization), ובעלת משמעות רבה גם בקידום ממומן (PPC – Pay per Click). ניתוח מילות המפתח יכול לסייע במציאת שאילתות לטרגוט, לפי הפופולריות שלהן והדירוג שלהן במנועי החיפוש.

טיפים לביצוע מחקר מילים אפקטיבי
1. רשימת נושאים: הכינו רשימת נושאים רלוונטיים וחשובים לעסק שלכם. בתהליך זה יש להבין את הפרסונה של הצרכן, הלקוח – אילו נושאים הקהל המטורגט של החברה יזין במנועי החיפוש? מה הוא רוצה למצוא? חשבו על המוצר שאתם מוכרים ועל קהל היעד שלו, על אילו צרכים אתם מנסים לענות עם המוצר שלכם.
2. מילות מפתח: תחת כל נושא יש למנות מילות מפתח שכלולות בו. מילות מפתח אלה ייבחרו על פי חשיבותן ל-SERP, וזאת משום שקהל היעד כותב בשאילתות שלו בדיוק את המונחים האלה. המטרה היא הגעה לרשימה סופית של מילות מפתח. בדרך כלל רשימה זו די נרחבת ומצטמצמת בהמשך, אחרי שעושים אנליזה למילים ומבינים את איכויותיהן השונות.
3. ניתוח כוונת הצרכנים: למילים רבות יש מספר משמעויות. לעתים מדובר במילים נרדפות ולעתים מילה אחת יכולה להכיל בתוכה מספר קבוצות. השאלה החשובה ביותר היא מה היתה כוונת הצרכנים כשהם הקלידו את מילות החיפוש. למשל, סטארט-אפ שהמוצר שלו הוא רכב שיתופי. אם מילות המפתח שידרגו הן “השכרת רכב”, החיפוש עלול להניב תוצאות רבות של חברות שמשכירות רכבים לטווח ארוך; זאת בעוד שקהל היעד של הסטארט-אפ מחפש רכב שיתופי קרוב לבית לזמן קצר. יש להבין את כוונת הצרכנים כדי לבחור את המילים המתאימות ביותר.
4. מה עושים המתחרים: חשבו על המתחרים – בכל ורטיקל בעולם ההייטק ולכל עסק קיימות חברות שמוכרות מוצר דומה או מטרגטות את אותו קהל היעד. בעזרת הכלים המתאימים בדקו אילו מילים המתחרים דירגו ודרגו מילים אחרות (ניצול הזדמנויות שפוספסו), או דרגו את אותן מילים כדי להופיע מעליהם בתוצאות החיפוש (תחרות אקטיבית).
5. מונחים דומים: במנועי חיפוש כמו גוגל, תוכלו למצוא בתחתית העמוד Related searches. רשימות אלה מכילות מילות מפתח נוספות שמי שחיפש את המונח עליו חשבתם, נוטה לחפש. אלה יכולים לסייע לכם בהרכבת רשימת מילות המפתח. למשל, הנה החיפושים הקשורים העולים בשאילתת “לימודי הייטק“:

6. שימוש בכלים המתאימים: אל תסתבכו מדי – היום יש כלים רבים לניתוח נתונים שמסייעים במציאת מילות המפתח המתאימות ביותר, דירוג נושאים, נפח החיפוש החודשי לכל מילה ועוד. שימוש בכלים אנליטיים הוא הכרחי לביצוע קמפיין SEO מוצלח ולמחקר מילות מפתח מיטבי. כלים כמו Ahrefs, SEMruch ו-Ubersuggest מסייעים במציאת מילות מפתח להגדלת הרשימה, בהתבסס על המאגר שיצרתם עד כה. גם Google Keyword Planner עושה זאת, ומספקת גם סטטיסטיקה על התחרותיות של המילים, טראפיק, נפח החיפוש ועוד. רבים מהכלים הללו הם חינמיים או שיש להם גרסה חינמית, ולכן הם טובים במיוחד גם להתנסויות ראשונות בשטח.
מחקר מילות מפתח הוא שלב יסודי וקריטי ביצירת קמפיין של קידום אורגני. אופני השיווק של חברות נחלקים בין אורגני לממומן; לקידום האורגני יש משמעות חשובה והשפעה אדירה – חשבו כמה קל ומתבקש לפתוח את גוגל בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו. מנועי חיפוש הם הדרך לראות ולגלות דברים בעולם, וכדאי להפוך אותם לאופטימליים עבור החברה.פרט למידע הרב שיש ברשת על שיווק דיגיטלי, אפשר לקבל הכשרה מקצועית בנושא מחקרי מילים בקורס הייטק כגון קורס שיווק דיגיטלי. קורסים אלה מספקים את ההכשרה הדרושה, לצד היכרות מעמיקה עם תעשיית ההייטק, למידת הז’רגון, שימוש בכלי הניתוח הרלוונטיים והחדשים ביותר, וצבירת ניסיון של ממש. במסגרת קורס שיווק דיגיטלי לומדים לבצע מחקרי מילות מפתח מקיפים, שישמשו אתכם בתפקידי שיווק בתחום ה-SEO וגם PPC (קידום ממומן).

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
