לחצו כאן למעבר לתפריט הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן הראשי לחצו כאן למעבר לתוכן חלק תחתון
הרשמה לניוזלטר

מחקר מילות מפתח – טיפים שימושיים

Jolt-logo-square
  • Jolt Team
  • 15 בנובמבר
  • 12 דקות
ווטסאפ
Whatsapp
ווטסאפ
אימייל
Email

מהו מחקר מילות מפתח?

מנועי החיפוש האינטרנטיים (ובראשם גוגל) הם הכלי העיקרי בו משתמשים צרכנים כשהם מחפשים מוצר כלשהו. החיפוש נעשה על ידי שימוש במילות מפתח – המילים והמונחים השכיחים ביותר שאנשים כותבים בשאילתה במהלך החיפוש. מחקר מילות מפתח מחפש את המילים האלה, במטרה לכלול אותן בתוכן של אתר החברה או המוצר. הכנסת המילים לאתר גורמת לו להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש (SERP – Search Engine Results Page). מחקר מילות מפתח הוא פרקטיקה בסיסית של קידום אורגני בתפקידי SEO (Search Engine Optimization), ובעלת משמעות רבה גם בקידום ממומן (PPC – Pay per Click). ניתוח מילות המפתח יכול לסייע במציאת שאילתות לטרגוט, לפי הפופולריות שלהן והדירוג שלהן במנועי החיפוש.

טיפים לביצוע מחקר מילים אפקטיבי

1.      רשימת נושאים: הכינו רשימת נושאים רלוונטיים וחשובים לעסק שלכם. בתהליך זה יש להבין את הפרסונה של הצרכן, הלקוח – אילו נושאים הקהל המטורגט של החברה יזין במנועי החיפוש? מה הוא רוצה למצוא? חשבו על המוצר שאתם מוכרים ועל קהל היעד שלו, על אילו צרכים אתם מנסים לענות עם המוצר שלכם.

2.      מילות מפתח: תחת כל נושא יש למנות מילות מפתח שכלולות בו. מילות מפתח אלה ייבחרו על פי חשיבותן ל-SERP, וזאת משום שקהל היעד כותב בשאילתות שלו בדיוק את המונחים האלה. המטרה היא הגעה לרשימה סופית של מילות מפתח. בדרך כלל רשימה זו די נרחבת ומצטמצמת בהמשך, אחרי שעושים אנליזה למילים ומבינים את איכויותיהן השונות.

3.      ניתוח כוונת הצרכנים: למילים רבות יש מספר משמעויות. לעתים מדובר במילים נרדפות ולעתים מילה אחת יכולה להכיל בתוכה מספר קבוצות. השאלה החשובה ביותר היא מה היתה כוונת הצרכנים כשהם הקלידו את מילות החיפוש. למשל, סטארט-אפ שהמוצר שלו הוא רכב שיתופי. אם מילות המפתח שידרגו הן “השכרת רכב”, החיפוש עלול להניב תוצאות רבות של חברות שמשכירות רכבים לטווח ארוך; זאת בעוד שקהל היעד של הסטארט-אפ מחפש רכב שיתופי קרוב לבית לזמן קצר. יש להבין את כוונת הצרכנים כדי לבחור את המילים המתאימות ביותר.

4.      מה עושים המתחרים: חשבו על המתחרים – בכל ורטיקל בעולם ההייטק ולכל עסק קיימות חברות שמוכרות מוצר דומה או מטרגטות את אותו קהל היעד. בעזרת הכלים המתאימים בדקו אילו מילים המתחרים דירגו ודרגו מילים אחרות (ניצול הזדמנויות שפוספסו), או דרגו את אותן מילים כדי להופיע מעליהם בתוצאות החיפוש (תחרות אקטיבית).

5.     מונחים דומים: במנועי חיפוש כמו גוגל, תוכלו למצוא בתחתית העמוד Related searches. רשימות אלה מכילות מילות מפתח נוספות שמי שחיפש את המונח עליו חשבתם, נוטה לחפש. אלה יכולים לסייע לכם בהרכבת רשימת מילות המפתח. למשל, הנה החיפושים הקשורים העולים בשאילתת “לימודי הייטק“:

6.      שימוש בכלים המתאימים: אל תסתבכו מדי – היום יש כלים רבים לניתוח נתונים שמסייעים במציאת מילות המפתח המתאימות ביותר, דירוג נושאים, נפח החיפוש החודשי לכל מילה ועוד. שימוש בכלים אנליטיים הוא הכרחי לביצוע קמפיין SEO מוצלח ולמחקר מילות מפתח מיטבי. כלים כמו Ahrefs, SEMruch ו-Ubersuggest מסייעים במציאת מילות מפתח להגדלת הרשימה, בהתבסס על המאגר שיצרתם עד כה. גם Google Keyword Planner עושה זאת, ומספקת גם סטטיסטיקה על התחרותיות של המילים, טראפיק, נפח החיפוש ועוד. רבים מהכלים הללו הם חינמיים או שיש להם גרסה חינמית, ולכן הם טובים במיוחד גם להתנסויות ראשונות בשטח.

מחקר מילות מפתח הוא שלב יסודי וקריטי ביצירת קמפיין של קידום אורגני. אופני השיווק של חברות נחלקים בין אורגני לממומן; לקידום האורגני יש משמעות חשובה והשפעה אדירה – חשבו כמה קל ומתבקש לפתוח את גוגל בכל פעם שאנחנו מחפשים משהו. מנועי חיפוש הם הדרך לראות ולגלות דברים בעולם, וכדאי להפוך אותם לאופטימליים עבור החברה.פרט למידע הרב שיש ברשת על שיווק דיגיטלי, אפשר לקבל הכשרה מקצועית בנושא מחקרי מילים בקורס הייטק כגון קורס שיווק דיגיטלי. קורסים אלה מספקים את ההכשרה הדרושה, לצד היכרות מעמיקה עם תעשיית ההייטק, למידת הז’רגון, שימוש בכלי הניתוח הרלוונטיים והחדשים ביותר, וצבירת ניסיון של ממש. במסגרת קורס שיווק דיגיטלי לומדים לבצע מחקרי מילות מפתח מקיפים, שישמשו אתכם בתפקידי שיווק בתחום ה-SEO וגם PPC (קידום ממומן).

  • ppc-manager

    מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

    מחקר התפקיד המלא עבור מנהלי ומנהלות קמפיינים או באנגלית ppc עם כל המידע על אופציות לקידום, הכשרות, אפשרויות קידום ועוד
    קראו עוד
  • 5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

    מרגיש כאילו כל יום יש איזה שינוי טכנולוגי חדש, ועוד פלטפורמה מאיימת "לקחת את העבודה שלנו". האתרים המרכזיים מכריזים ש"הסוף של …", לתחום התורן, גורמים לבהלה, ואז אחרי כמה חודשים...
    קראו עוד
  • שיווק בלינקדאין

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

    היום שיווק דיגיטלי בפייסבוק הינו חלק מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. עם 2.93 ביליון משתמשים חודשיים ברשת החברתית הגדולה בעולם, לא פלא שקידום ממומן בפייסבוק נמצא בראש הרשימה כשאנחנו מדברים...
    קראו עוד
  • 5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

    אם חשבתם לרגע שגיוס עובדי הייטק לא שונה מתהליך הגיוס בתעשיות אחרות, אז יש לנו הפתעה בשבילכם. בתעשייה כל כך דינמית בה יש יותר ביקוש לעובדים מאשר היצע, כללי המשחק...
    קראו עוד
  • 3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

    איך תתקבלו לטאבולה, או לכל יוניקורן אחר בו אתם חולמים לעבוד? רועי דויטש, מנכ״ל ג׳ולט, בשיחה צפופה עם אורה אגוזי-ברזילי, VP Tech Operations at Taboola, על הנושא...
    קראו עוד
  • המדריך לחוזי עבודה בהייטק

    נכון לשנת 2021 חוזה עבודה בהייטק הוא לרוב מסמך באנגלית באורך כ-15 עמודים. להלן רשימה של מרכיביו העיקריים לצד הסבר קצר וכמובן שאלת השאלות - האם הם ברי מיקוח (המסמך...
    קראו עוד
  • שפות התכנות הפופולריות ביותר

    פעם היינו מתלבטים אם ללמוד שפה שלישית, למשל צרפתית, ספרדית או איטלקית. היום השפות שמתלבטים ביניהן הן שפות תכנות. בהייטק קיימים תפקידים טכנולוגיים ותפקידים עסקיים שאינם טכנולוגיים. למידת שפת תכנות...
    קראו עוד
  • המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק

    תעשיית ההייטק היא ענקית ומכילה מגוון רב של תפקידים. הספקטרום מתפרש בין תפקידים טכנולוגיים לתפקידים עסקיים. בין הענפים השונים שקיימים בחברות הייטק ניתן לראות מחקר ופיתוח, HR, שיווק ועוד. התפקידים...
    קראו עוד
  • מחקר תפקיד – Data Analyst / דאטה אנליסט

    הטכנולוגיה היום מאפשרת לחברות הייטק להפיק כמות עצומה של נתונים מהשימוש במוצרים שלהן ובפלטפורמות שהן מציעות. כדי להסיק מסקנות מהנתונים הללו ולגבש אסטרטגיות לפעולה, מועסקים בחברות הייטק Data Analysts: אנשים...
    קראו עוד
  • phone icon