מדריך: פרסום ממומן ב-YouTube

- Jolt Team
- 15 בנובמבר
- 12 דקות
YouTube הוא מהאתרים הפופולריים ביותר לשיתוף סרטוני וידאו, ומהווה את מנוע החיפוש השני הגדול בעולם, עם יותר משני מיליארד משתמשים. יתכן ששמתם לב בעצמכם, לכך שמיליוני המשתמשים שנכנסים לאתר בכל יום לא רואים רק את הסרטונים שחיפשו; חוץ מהסרטון מוקרנות פרסומות שונות; על חלקן אפשר לדלג, חלקן מופיעות לפני או תוך כדי הסרטון שחיפשתם. הפרסומות ביוטיוב הן דרך מעולה להגיע לקהל רב יותר ומדויק יותר שיראה את הסרטון המושקע שיצרתם לקידום המוצר. במדריך זה נסביר איך עושים קמפיין פרסום ביוטיוב.

תוכן עניינים
הפלטפורמה
קידום ממומן ביוטיוב נעשה דרך Google Ads – כלומר, זו הפלטפורמה בה משתמשים ל-ppc. גוגל אדס מספקים אפשרות לפרסום דרך יוטיוב. לכן, לפני יצירת קמפיין, ודאו שיש לכם חשבון בגוגל וגם ביוטיוב.
פרמטרים
כל קמפיין של קידום ממומן ביוטיוב מכיל ארבעה פרמטרים שיש לשים לב אליהם:
1. Ads: כל המודעות שנכללות בקמפיין. בדרך כלל קמפיינים מכילים יותר ממודעה אחת לכל סרטון.
2. Videos: כל הסרטונים הפעילים בקמפיין.
3. Targets: קהל היעד שבחרנו על פי פילוח שהגדרנו (ניתן לבחור מספר קהלים).
4. Setting: הגדרות נוספות.
קהל יעד
קידום ממומן ביוטיוב מאפשר לטרגט את הקהל על בסיס היסטוריית החיפוש שלו בגוגל, בנוסף להתנהגות הגולשים ביוטיוב. כלומר, בנוסף לתובנות הרבות שניתן להסיק על קהל היעד מתוך יוטיוב, מתווספות תובנות מענקית מנועי החיפוש גוגל. במילים אחרות: קהל היעד מטורגט בצורה מדויקת ביותר. בקמפיין אפשר להגדיר את קהל היעד על פי מספר קריטריונים (גיל, מגדר, עיסוק, תחומי עניין, תחביבים, היסטוריית קנייה), וגם להגדיר מספר סוגי קהלים. למשל, ניתן להגדיר קהל יעד שמתעניין בעולם ההייטק, קהל של נשים בגילאי 25-40, קהל של גולשים שביקרו באתר החברה בעבר ועוד.
תקציב
השיטה של יוטיוב היא PPC – Pay per Click. כל חברה וארגון יכולים להגדיר תקציב לפי שיקוליהם. יחד עם זאת, התקציב לקמפיין יוטיוב מושפע ממספר פרמטרים שיש לשים לב אליהם, כמו זמן צפייה בכל סרטון, וטרגוט קהל היעד. בממוצע, צפייה או קליק במודעת פרסום ביוטיוב עולים 0.1-0.3$, כשהממוצע היומי לתקציב הוא בערך 10$.
קריאייטיב
יש ליצור מספר מודעות וסרטונים. חלק צריכים להתאים למחשב וחלק לטלפון. לעתים קרובות הקמפיין מכיל מספר מסרים, ועליכם ליצור סרטונים ומודעות שיתאימו לכל מסר באופן נפרד ומדויק ככל האפשר – זה עדיף על פני סרטון אחד שמכוון לכמה מקומות ולא פוגע.
סוגי מודעות פרסום
בבניית קמפיין קידום ממומן יוטוב מציעה סוגים שונים של מודעות. המרכזיות שבהן:
· Discovery Ads: מודעות גילוי והגברת חשיפה למותג. נמצאות בצדי הסרטן. לפי יוטיוב, כ-20% מהצופים בסרטונים לוחצים על הסרטונים שמופיעים בצד, אלה המוצעים על ידי יוטיוב. לכן נראה שפרסום מסוג זה הוא מדויק ויעיל. מומלץ לבחור בסוג זה של מודעות לחברות הייטק ומוזיקה.
· Bumper Ads: מודעות באמפר מופיעות לפני תחילת הסרטון שהגולשים בחרו לצפות בו. אלה סרטונים של 12-6 שניות ואי אפשר לדלג עליהם. זוהי הבטחה שהגולשים יצפו בסרטון, לצד הסיכון בהרגזת הקהל. מודעות אלה נמצאות בשימוש בעיקר לצורך השקות גדולות, השקת שירותים חדשים וקריאה לפעולה.
· In-Stream Ads: מודעות שמופיעות בתוך רצף הסרטונים של יוטיוב, לפני, אחרי ותוך כדי הסרטונים. מספר שניות לאחר תחילת הפרסומת, הצופים יכולים לדלג על המודעה. מדובר במודעות שהשניות הראשונות שלהן (שלא ניתנות לדילוג) צריכות להיות משמעותיות מאוד.
קריאה לפעולה (CTA)
קריאה לפעולה (Call to Action – CTA) היא חלק מהותי מפרסום ביוטיוב. ניתן לפרסם בסוגים שונים ומגוונים של מודעות, אך ללא קריאה לפעולה, המאמצים והמשאבים שהושקעו עלולים שלא להניב את התוצאות הרצויות. יש לעודד את קהל היעד לעשות את הצעד הבא בתהליך, עם קריאה לפעולה ברורה (למשל: לחצו כאן / הירשמו כאן / צרו קשר).
ניתוח נתונים
חשוב מאוד לנתח את הנתונים תוך כדי הקמפיין ובסופו. קמפיינים אונליין מייצרים כמות נתונים עצומה שמהווה חומר גלם מעולה להסקת מסקנות ותובנות – מה שיגרום לחברה לפעול בצורה מיטבית בעתיד. נרצה לבדוק מה עבד טוב יותר ופחות, איזו מודעה או איזה קהל הביאו לתוצאות הטובות ביותר. ניתן להסיק מסקנות מהמחיר לקליק: המודעה/הקהל שהובילו לעלות לקליק הנמוכה ביתר. אפשר לבדוק את המחיר להמרה (Conversion): מה הביא לעלות הנמוכה ביותר לביצוע פעולות בתוך אתר החברה, כמו רכישה. ויש לבדוק גם את אחוזי הצפייה: המודעה/הסרטון/הקהל עם משך הצפייה הארוך ביותר בפרסומת.פרסום ביוטיוב היא חלק אינטגרלי מקמפיינים של קידום ממומן ומעולם הפרסום בכלל. חברה שרוצה לקדם את המוצר שלה, להגביר חשיפה ולהניע למכירה, כדאי שתנצל את הפלטפורמה הפופולרית של יוטיוב (דרך גוגל אדס) ליצירת קמפיין מוצלח שיגיע לקהל רחב. זוהי פלטפורמה נגישה אך היא מכילה חלקים רבים שלא נגענו בהם במדריך קצר זה. להבנת השיטה לעומק ניתן לגשת ללימודי הייטק במכללת הייטק ולהעמיק בתחום השיווק הדיגיטלי, ללמוד קורס שיווק דיגיטלי ולהעמיד קמפיינים ביוטיוב שיניבו תוצאות מעולות.

מה זה PPC? מחקר תפקיד PPC Manager

5 מקצועות ההייטק המבוקשים בשנת 2024

שיווק בלינקדאין

שיווק דיגיטלי בפייסבוק: איך לבנות קמפיין מוצלח בפייסבוק?

5 טיפים לגיוס עובדי הייטק איכותיים שכל חברה צריכה להכיר

3 כלים לניתוח נתונים שכל דאטה אנליסט מתחיל חייב להכיר

קידום ממומן בפייסבוק: כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק ואיך בוחרים את ״האחד״

הנוסחה למסר שיווקי מנצח שכל קופירייטר חייב לשיווק דיגיטלי בהייטק

אינסייד ג׳וב- איך להתקבל ליוניקורן שאתם רוצים לעבוד בו?

המדריך לחוזי עבודה בהייטק

שפות התכנות הפופולריות ביותר

המקצועות המבוקשים ביותר בתחום ההייטק
